Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde

Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde #1688846 25/09/2013 12:54
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ikke vært spesielt aktiv på FB siste to år, men var tidlig ute før det, men ser at alle mine mobilopplastinger fra tidenes morgen ligger åpen for hvermansen!

Tilgang for venner er OK.

Hvordan får jeg endret dette?

Får kun endret ETT og ETT bilde inne i album, noe som er litt langtekkelig når det ligger 4xx mobilopplastinger der og det totalt sikkert er 6xx bilder som er åpen for hvermansen..

Samboeren min derimot er flink og bruker FB mye, da jeg ikke får sett hennes bilder (annet enn ett forsidebilde), selv om vi er venner.

Og vennelister hvordan begrenses det? selv om vi er venner så er hun er så strukturert på FB at jeg ikke kan se HENNES venner, selv om vi er venner. Ser KUN våre FELLES venner..

Jeg bør kanskje spørre henne.. men jeg spør O store forum..

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde [Re: silverwrx] #1688864 25/09/2013 13:11
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T

Re: Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde [Re: silverwrx] #1688875 25/09/2013 13:20
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Den var mer forklarende fra forbrukerens synspunkt.. Rotet rundt på facebook sin egen, der er det jo bare tåkelegging. Venneliste "check".

Men "mobilopplastinger" får jeg ikke endret privacy settingene på.

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde [Re: silverwrx] #1688904 25/09/2013 14:03
L
lph Offline
Avhengig
Avhengig
L
Jeg har nettopp rydda i bilder på Facebook, og så vidt jeg kunne finne ut av må du sette/begrense synligheten enkeltvis for hvert enkelt album ved å klikke i nedre høyre hjørnet av albumet. Ikke mulig å ta f.eks. "alle bilder". Hvis "mobilopplastninger" er ett album (veit ikke, jeg har ikke) tipper jeg at det samme gjelder den.

Re: Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde [Re: silverwrx] #1688940 25/09/2013 15:34
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: silverwrx
Ikke vært spesielt aktiv på FB siste to år, men var tidlig ute før det, men ser at alle mine mobilopplastinger fra tidenes morgen ligger åpen for hvermansen!

Tilgang for venner er OK.

Hvordan får jeg endret dette?

Får kun endret ETT og ETT bilde inne i album, noe som er litt langtekkelig når det ligger 4xx mobilopplastinger der og det totalt sikkert er 6xx bilder som er åpen for hvermansen..
1. Gå inn på din egen profil og velg "Bilder".
2. Velg "Album".
3. Under hvert album, nede i høyre hjørne, velger du hvem som kan se bildene i dette albumet. F.eks. "offentlig", "venner" eller "venners venner". Du kan også velge "Egendefinert" og ekskludere én bestemt vennegruppe du har definert.

Edit: NB! Det er tre album der det ikke er mulig å gjøre det på denne måten, og det er albumene "Profilbilder", "Forsidebilder" og "Mobilopplastinger" der du må velge det på ett og ett bilde.
Kjappeste måte å fikse dette på for dine bilder i "Mobilopplastinger" er å overføre alle bildene til et annet album, og så velge personverninnstillinger på dette albumet (som forklart ovenfor).
"Forsidebilder" er såvidt jeg vet alltid offentlig tilgjengelig.

Sitat: silverwrx
Og vennelister hvordan begrenses det? selv om vi er venner så er hun er så strukturert på FB at jeg ikke kan se HENNES venner, selv om vi er venner. Ser KUN våre FELLES venner..
1. Gå inn på din egen profil og trykk "Venner".
2. Trykk på penna oppe i høyre hjørne (til høyre for "Finn venner") og velg "Rediger personverninnstillinger".
3. Velg det du ønsker, på samme måte som forklart ovenfor ICON_WINK

Hvis du ønsker å skjule mye av innholdet i profilen din for alle, kan du gjøre det slik (f.eks.):
1. Gå inn på din egen profil og trykk på "Bilder".
2. I øverste høyre hjørne (ved siden av "Legg til video") trykker du på penna.
3. Velg "Rediger deler".
4. Fjern hakene på alt du ikke ønsker i din profil (f.eks. "Liker", "Arrangementer", "Notater", "Grupper" osv.).

Re: Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde [Re: silverwrx] #1689400 26/09/2013 09:48
Christian Offline
Uflaks
Uflaks

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Hvordan endre Facebook til å vise KUN forsidebilde [Re: silverwrx] #1690039 27/09/2013 08:06
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Takker alle og spesielt anderfo for behørlig teg-for-steg forklaring!

Måtte gå for den tidkrevende "flytte bilder" løsningen. Men det ble bra det. Fikk sortert bilder og låst de i egne nye mapper.

Nå er jeg beskyttet, og ikke så utlevert i bildeform for hvermansen. Fint jeg ikke har en utagerende mette-marit-party-livsstil. Men mer utagerende aktiv fritid ICON_WINK

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..

Moderator  support