Ang sykkel lengde, ser at reach på Medium Beargrease carbon er 417.6mm og 414mm på medium Moonlander, 406mm på medium Pugsley og 416.5 på large, men de bruker hhv. 100mm og 110mm stem for å strekke sittestillingen litt.
Er ørlite nysgjerrig på fatbike-konseptet, men vet ikke helt om det er rett for meg. Diamant Mammut F4 er på tilbud til 8999,- her lokalt. Er den eventuelt en grei start til en OK pris?
Dæsken, er det en gammel "brannbil" - siden det er sirene på styret? Eller kanskje bare litt vanskelig å kontrollere, så greit å kunne rydde veien for folk
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Er ørlite nysgjerrig på fatbike-konseptet, men vet ikke helt om det er rett for meg. Diamant Mammut F4 er på tilbud til 8999,- her lokalt. Er den eventuelt en grei start til en OK pris?
Du finner neppe noe billigere på en god stund, spør om å få en demotur
Feiende flott video med varierte vinkler og fint klippet sammen. Overgangene kan kanskje gjøres enda mer smidige, men det er detaljer som kommer seg etter hvert.
Feiende flott video med varierte vinkler og fint klippet sammen. Overgangene kan kanskje gjøres enda mer smidige, men det er detaljer som kommer seg etter hvert.
Hvor filmen tatt opp?Fristende stier!
har nettopp byttet til premier pro så har ikke fått satt meg ordentlig inn i alt enda... men jobber med saken.
BTW: Det er ikke de tekniske effektene ved overgangene jeg tenker på, men at det klippes på en naturlig måte slik at du får flyt i filmen. Et kjent triks i spillefilmer er f.eks å klippe i det noen går inn i ei dør.
BTW: Det er ikke de tekniske effektene ved overgangene jeg tenker på, men at det klippes på en naturlig måte slik at du får flyt i filmen. Et kjent triks i spillefilmer er f.eks å klippe i det noen går inn i ei dør.
åja, ja... jeg prøver og huske på det når jeg filmer også, men ikke alltid like lett
Her er en video jeg laget i helga... selvfølgelig på fatbike. Er jeg som filmer ikke sykler.
Ikke dårlig video. Fikk enda mer lyst på fatbike,som blir kjøpt om ikke lenge da.
Superkritisk kritikk: Her kan du kutte ned enda mer,samt kanskje benytte deg av panorering og zoom også i selve redigeringen for å skape litt mer flyt. Farger,sort og kontrast kan kanskje justeres litt for å gi litt mer liv til opptakene.
Men vet hvor vanskelig det er å få ting bra,noen ganger er ikke opptakene gode nok,og det er ikke lett å se på selve kameradisplayet.
Men jøss,du er på god vei til å lage toppkvalitets filmsnutter.
Her er en video jeg laget i helga... selvfølgelig på fatbike. Er jeg som filmer ikke sykler.
Ikke dårlig video. Fikk enda mer lyst på fatbike,som blir kjøpt om ikke lenge da.
Superkritisk kritikk: Her kan du kutte ned enda mer,samt kanskje benytte deg av panorering og zoom også i selve redigeringen for å skape litt mer flyt. Farger,sort og kontrast kan kanskje justeres litt for å gi litt mer liv til opptakene.
Men vet hvor vanskelig det er å få ting bra,noen ganger er ikke opptakene gode nok,og det er ikke lett å se på selve kameradisplayet.
Men jøss,du er på god vei til å lage toppkvalitets filmsnutter.
Takk ! Jeg tar litt og litt om gangen så det blir nok bedre etterhvert. Spesielt farger og kontraster syntes jeg er kjedelig å gjøre noe med, så jeg gjør stort sett ikke så mye med det, men det kommer etterhvert
Sitat: 9kko
Videoen fungerer ikke på mobile enheter)-;
Det er pga rettighetene som er på sangen, du må på pc/mac for å få sett videoen.
Sitat: Rednaskela
Nå fikk jeg veldig lyst til å dra med fatbiken ut i skauen... Flott film!
Takk ! Jeg tar litt og litt om gangen så det blir nok bedre etterhvert. Spesielt farger og kontraster syntes jeg er kjedelig å gjøre noe med, så jeg gjør stort sett ikke så mye med det, men det kommer etterhvert
Det tar veldig kort tid å justere kontrast og farger. Man lager seg noen standard innstillinger og lagrer dem,og så går man ut i fra dem og finjusterer hvis de ikke passer. Eller så bruker man det som er lagret på forhånd.
Justering av sort kan få filmsnuttene til å se sykt mye bedre ut,men ikke lett å lære seg på egenhånd.
Som regel gidder ikke jeg å gjøre for mye med opptakene,siden en liten endring i lyset på opptakene kan gi masse ekstraarbeid.
Men kjekt å kunne,da man kan klare å berge dårlige opptak.
Må innrømme at jeg har siklet på Borealis felgene som ville dratt prototypen min ned på 9100g med Vee Rubber Speedster og ca 9400g med 45NRTH Husker Du. Med nytt krankoppsett ville den se høye 8 tall med Speedster. Det som er spennede er at Borealis nå har kontaktet oss ang. de nye 103mm brede 895g alu felgene våre, for mulig bruk på en av de rimeligere Borealis modellene, så her kan det muligens bli et samarbeid, så da vil karbonfelgene sannsynligvis blir mer innen rekkevidde for bruk på våre produksjonsmodeller i fremtiden. Hadde vært stas.
Hvilket fornav er det egentlig på Mammuten? Fungerer et baknav, eller gir det feil offset til felgen eller problemer med bremseskiva?
Hadde vært fint hvis man slipper spesialisert 135mm frontnav (det er så klart snakk om å kjapt bygge et alternativt 29er hjulsett med ISP for isete forhold).