Er fat-bike et bra konsept?
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1682605
15/09/2013 21:09
|
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 1,557
Rednaskela
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 1,557 |
Bakfelgen ser fin ut; her er skjøten jevn hele veien!
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Desmo]
#1682606
15/09/2013 21:10
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Jeg har Bigbob i størrelse 19, og er 190cm og har lang rygg. Føler sykkelen blir litt i grenseland snau i størrelsen. Kommer mk3 i flere størrelser? Jeg er 194 cm og synes 19" er perfekt, etter å ha fått på lang nok setepinne og fått opp styret litt.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Rednaskela]
#1682609
15/09/2013 21:21
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Bakfelgen ser fin ut; her er skjøten jevn hele veien! Skal sjekke en del 100mm til uken. Får du noen problemer med den så dekkes det selvsagt av garantien.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1682610
15/09/2013 21:27
|
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 1,557
Rednaskela
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 1,557 |
Den er god, takk for tilbakemelding! Litt dumt å sette igang full slangeløs-konvertering hvis felgen måtte byttes.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Dan]
#1682638
16/09/2013 06:18
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Jeg har Bigbob i størrelse 19, og er 190cm og har lang rygg. Føler sykkelen blir litt i grenseland snau i størrelsen. Kommer mk3 i flere størrelser? Jeg er 194 cm og synes 19" er perfekt, etter å ha fått på lang nok setepinne og fått opp styret litt. 190 og akkurat passe på en 19", men hver enkelts opplevelse av rammestørrelser kan selvsagt oppleves ulikt :-)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Espen W]
#1682668
16/09/2013 07:21
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Jeg har Bigbob i størrelse 19, og er 190cm og har lang rygg. Føler sykkelen blir litt i grenseland snau i størrelsen. Kommer mk3 i flere størrelser?
Ikke i utgangspunktet. Det er 618mm TT på 19 tommeren, hvordan er det sammenlignet med dine andre sykler? Test evt en noe lengre stem, evt pinne med mer setback. Espen W: Kan du oppgi stack og reach for syklene? Effektivt overrør er meningsløst når man sammengligner sykler med forskjellig seterørsvinkel. Effektivt overrør er misvisende, og jeg har eksempler på at en sykkel med lenger effektivt overrør, men med slakkere setevinkel var mye kortere i cockpiten enn en tilsvarende sykkel med brattere setevinkel og kortere effektivt overrør. Setet "skal jo" stilles relativt til krankhuset, og da har seterørsvinkel lite å si.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Espen W]
#1682715
16/09/2013 08:09
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
anderfo
Besatt
|
Besatt
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440 |
Jessda, den er offset 17.5mm til høyre (og bakhjulet er offset 17.5mm til venstre. Sjekk at det ikke er tykke lakkrester mellom girøre og ramme, slik at det ikke ligger plant inntil. Litt bevegelse når man strammer til bakhjulet er normalt, da girører bare festes i overkant. Sjekk at girøret er rett, det hender at de får en trøkk i frakten. Litt merkelig hvis alle de tre første syklene montert på Lefstad hadde bøyd girøre, men jeg skal sjekke både girøret og innfestingen av det 
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: anderfo]
#1682737
16/09/2013 08:29
|
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
Diablito
Veteran
|
Veteran
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284 |
Syklet ca 48km, derav ca 30% asfalt/grus, 40% sti og resten myrterreng/barfjell/skiløyper. Var ute i over 5 timer, inkludert endel pause. Fantastisk tur! Hvilke girkombinasjoner benytter du stot sett på en slik tur på en slik sykkel? Kunne du klart deg med 1x10?
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1682740
16/09/2013 08:31
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Jeg ville helt klart ha gått for 2x10 om jeg hadde råd... Bruker skjelden storeskiva, men ligger for det meste på midtklinga. Minsteklinga er flittig i bruk oppover bratte bakker, og på vått underlag. Ser for meg at det blir en del hjulvisping på rask kadens i vinter :-)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Diablito]
#1682745
16/09/2013 08:35
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
anderfo
Besatt
|
Besatt
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440 |
Syklet ca 48km, derav ca 30% asfalt/grus, 40% sti og resten myrterreng/barfjell/skiløyper. Var ute i over 5 timer, inkludert endel pause. Fantastisk tur! Hvilke girkombinasjoner benytter du stot sett på en slik tur på en slik sykkel? Kunne du klart deg med 1x10? Nei, tror ikke at jeg ville klart meg med 1x10. Jeg brukte faktisk framgiret mest, ettersom bakgiret var så trøblete... I myrterrenget var jeg på det aller letteste giret oppover, mens nedover i myr var jeg på letteste skiva bak og midterste foran. På stiene byttet jeg mellom minste og midterste foran (opp og ned), mens jeg lå på tredje største skiva bak. Nedover på vei lå jeg stort sett på tyngste giret både foran og bak. På humpete knotestier med steiner og røtter savnet jeg kjedefører (evt. clutch). Merket at jeg kjørte mye mer forsiktig enn med fulldemperen, men jeg tok meg fram...  Og særlig oppover på slike stier er framkommeligheten langt bedre på tjukksykkelen - men det kreves nok at man må opp og stå av og til for ikke å sprette av setet og lande i grøfta. Angående sykkelens vekt, så er den faktisk på linje med fulldemperen min. Så for meg føles ikke tjukksykkelen spesielt tung 
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1682754
16/09/2013 08:44
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 3,952
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2009
Innlegg: 3,952 |
181,5 cm høy/lav - alt ettersom. Jeg endte opp med å kjøpe en 19 Diamant, og er storfornøyd med den. Sykkelen kjennes overhode ikke for stor ut. Artig tur i skauen på lørdag, tunge greier dette her, men morsomt å sykle der man feiga ut før a gitt 
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: anderfo]
#1682763
16/09/2013 09:01
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Jessda, den er offset 17.5mm til høyre (og bakhjulet er offset 17.5mm til venstre. Sjekk at det ikke er tykke lakkrester mellom girøre og ramme, slik at det ikke ligger plant inntil. Litt bevegelse når man strammer til bakhjulet er normalt, da girører bare festes i overkant. Sjekk at girøret er rett, det hender at de får en trøkk i frakten. Litt merkelig hvis alle de tre første syklene montert på Lefstad hadde bøyd girøre, men jeg skal sjekke både girøret og innfestingen av det Tollpost har en tendens til å sende sykkelesker liggende (selv om de er instruert til å shippes stående), så da kan girørene skades. Kommer 7stk sykler liggende oppå hverandre til samme butikk kan alle være skadet.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683087
16/09/2013 16:52
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 339
_Moe_
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 339 |
Da har enda en Mammut kommet til et godt hjem  Jeg har ikke fått prøvd den mer enn noen runder ute på asfalten, men jeg reagerte som flere andre på at den var veldig overstyrt. Min giktbrudne og nøye kalibrerte tommelfinger hadde for lengst slått fast at fordekket allerede hadde de for asfaltbruk foreskrevne 20 psi (i alle fall minst 19,5), men for ordens skyld testa jeg med et manometer - som viste snaut 10 psi ... Så nå må tommelen rekalibreres 
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683092
16/09/2013 17:15
|
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 1,557
Rednaskela
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 1,557 |
Hadde første tur i går, og satt igjen med høstens bredeste glis og gjørme i tenna. Hadde selvsagt giret meg opp helt siden bestilling i januar, og følte meg som en ti-åring med sin første sykkel da jeg endelig hentet den i butikken lørdag. Fikk imidlertid litt lunkne forventninger da jeg bare fikk prøvd sykkelen på asfalt den første dagen og ikke syntes det var noen revolusjon, så jeg var svært spent da jeg endelig rullet inn på de første stiene nede ved Riksen i går. Det ble stor glede fra første meter! Man kjenner seg litt uovervinnelig med de enorme dekkene og det endeløse bakkegrepet i frasparket. Syklen klatrer overraskende bra, og den ekstra vekten den byr i forhold til HT'en tenkte jeg ikke over et sekund. Opp Baristaen og ned Hobo, et eneste stort smil. Jevnt over synes jeg det fornuftige komponentvalget fungerer fint. Holkene er det første som går, og bremsene bød på fingerkrampe etter mange nedovermeter (må muligens ta ut litt olje for å få hendelen nærmere styret). Kan definitivt sykles "stock", men det er vel få afficinadoer her inne som vil gjøre det. Jeg gidder i alle fall ikke stresse med noen store oppgraderinger, og bremsene skal få en sjanse til. Siden det var vått i skauen i går kunne jeg konstantere at dekkene har dårlig grep på glatte røtter og moderat på glatt svaberg. Håper, som mange andre har nevnt, det kommer dekk med litt seigere gummi etterhvert. Endte turen med en snakebite, heldigvis var lappesaker med. Tubeless virker som en god idé. Er 171cm og synes jeg satt perfekt på 15". Den føltes overhodet ikke for liten. Jeg liker designet, litt vel maskulint men det kler dimensjonene. Det blir mange turer på denne fremover!
Redigert av Rednaskela; 16/09/2013 17:17.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683107
16/09/2013 17:45
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,470
Akaly
Veteran
|
Veteran
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,470 |
Espen W: Hvilket dreimoment skal brukes på skruene på styreframspringet? Det står 5 nm for de som holder styret foran, så det er jo greit, men er det det samme som skal brukes for de som fester det til gaffelen og?
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Espen W]
#1683143
16/09/2013 18:19
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
anderfo
Besatt
|
Besatt
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440 |
Jessda, den er offset 17.5mm til høyre (og bakhjulet er offset 17.5mm til venstre. Sjekk at det ikke er tykke lakkrester mellom girøre og ramme, slik at det ikke ligger plant inntil. Litt bevegelse når man strammer til bakhjulet er normalt, da girører bare festes i overkant. Sjekk at girøret er rett, det hender at de får en trøkk i frakten. Litt merkelig hvis alle de tre første syklene montert på Lefstad hadde bøyd girøre, men jeg skal sjekke både girøret og innfestingen av det Tollpost har en tendens til å sende sykkelesker liggende (selv om de er instruert til å shippes stående), så da kan girørene skades. Kommer 7stk sykler liggende oppå hverandre til samme butikk kan alle være skadet. Sjekka girøret ved å legge det på en plan flate, og det tipper ikke i noen retninger. Dette tyder på at det ikke er skjevt eller vridd. Men det kan likevel se ut som bakgiret står litt skeivt når hjulet er festet. Ellers: Ser at jeg sykla med 7.5 PSI bak og 6.8 PSI foran på langturen i går. Litt usikker på ryttervekt, tipper 75 kg pluss 4 kg sekk&klær. Dette trykket funka ypperlig, men jeg måtte ta det litt med ro i steinete terreng for ikke å slå gjennom med framdekket. Tror kanskje jeg kan ha litt høyere trykk foran, ettersom det først og fremst er bakdekket jeg ønsker god friksjon på. Har ennå ikke opplevd å skli med framdekket. Mulig jeg kjørte mer forsiktig enn nødvendig, etter punkteringa på forrige tur  Måtte teste Lezyne-pumpa (Micro Floor Drive HV v2) nå. 50 drag (~30sek) bringer meg fra 7.5 til 11 PSI på bakhjulet. Effektivt nok for å justere trykket underveis.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683179
16/09/2013 19:01
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Pumpe... Ser gsport ar en Lezyne alupumpe med innebygd slange, og høy pris. http://www.gmax.no/produkt/410527(BC_4)/lezyne-alloy-drive-medium-pumpe/
Er denne noe lik Micro floor drive hv?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Knirkekne]
#1683182
16/09/2013 19:06
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
anderfo
Besatt
|
Besatt
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440 |
Pumpe... Ser gsport ar en Lezyne alupumpe med innebygd slange, og høy pris. http://www.gmax.no/produkt/410527(BC_4)/lezyne-alloy-drive-medium-pumpe/
Er denne noe lik Micro floor drive hv? Sjekk første kommentar under denne artikkelen: http://fat-bike.com/2013/06/fat-bike-101-pumps/I did a test between the Lezyne alloy drive HV (has a pull out hose) and the micro floor drive HV. I remember a difference of 100 pumps between the two. The floor drive was about 350 pumps to 8psi I think and the alloy was about 450 pumps. The big difference was my arm was sore after using the alloy drive and I didn’t even notice using the floor drive because I could set it on the ground and use the foot peg. Hvorvidt pumpa du fant var HV- eller HP-versjonen er også uklart...med HP-versjonen vil det bli langt mindre effektivt.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683209
16/09/2013 19:38
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406 |
Hadde og snakebite på turen i går. Ingen aning hvor mye psi, men jeg kunne trykke dekket helt inn mot felgen. Heldigvis byttet jeg bakslangen ut med vanlig 29"-slange slik at jeg hadde 'årnt'lig' reserveslange da jeg punga på forhjulet (det er hjortelushelvete her nå så hvert sekund teller). Brukte Blackburn MtnAir og var overrasket over hvor fort jeg fikk luft i dekket igjen. Da jeg var fornøyd og prøvde tommelmethoden var det i hvertfall mye mer luft i dekket enn før det smalt. Skal prøve å skaffe meg trykkmåler snarest slik at MtnAir kan 'legges til i lista'.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683219
16/09/2013 19:54
|
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 9
TommyB
Fersking
|
Fersking
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 9 |
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: TommyB]
#1683225
16/09/2013 20:00
|
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 225
svennm88
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 225 |
Legg ut litt info etter at du har testa en tur hvordan det var. Er det nedre del av ramma som kan subbe?
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Rednaskela]
#1683228
16/09/2013 20:08
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 175
Sevat
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 175 |
Hadde første tur i går, og satt igjen med høstens bredeste glis og gjørme i tenna. Hadde selvsagt giret meg opp helt siden bestilling i januar, og følte meg som en ti-åring med sin første sykkel da jeg endelig hentet den i butikken lørdag. Fikk imidlertid litt lunkne forventninger da jeg bare fikk prøvd sykkelen på asfalt den første dagen og ikke syntes det var noen revolusjon, så jeg var svært spent da jeg endelig rullet inn på de første stiene nede ved Riksen i går. Det ble stor glede fra første meter! Man kjenner seg litt uovervinnelig med de enorme dekkene og det endeløse bakkegrepet i frasparket. Syklen klatrer overraskende bra, og den ekstra vekten den byr i forhold til HT'en tenkte jeg ikke over et sekund. Opp Baristaen og ned Hobo, et eneste stort smil. Jevnt over synes jeg det fornuftige komponentvalget fungerer fint. Holkene er det første som går, og bremsene bød på fingerkrampe etter mange nedovermeter (må muligens ta ut litt olje for å få hendelen nærmere styret). Kan definitivt sykles "stock", men det er vel få afficinadoer her inne som vil gjøre det. Jeg gidder i alle fall ikke stresse med noen store oppgraderinger, og bremsene skal få en sjanse til. Siden det var vått i skauen i går kunne jeg konstantere at dekkene har dårlig grep på glatte røtter og moderat på glatt svaberg. Håper, som mange andre har nevnt, det kommer dekk med litt seigere gummi etterhvert. Endte turen med en snakebite, heldigvis var lappesaker med. Tubeless virker som en god idé. Er 171cm og synes jeg satt perfekt på 15". Den føltes overhodet ikke for liten. Jeg liker designet, litt vel maskulint men det kler dimensjonene. Det blir mange turer på denne fremover! Fin rapport, og flott bilde!
Sevat Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon EVO 29 - 2013(Hyttesykkel) Surly Moonlander(Solgt...) YT Jeffsy CF Pro Race 29 - 2017(Stjålet..) Specialized Turbo Levo Comp - 2020
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: anderfo]
#1683235
16/09/2013 20:16
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 175
Sevat
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 175 |
Pumpe... Ser gsport ar en Lezyne alupumpe med innebygd slange, og høy pris. http://www.gmax.no/produkt/410527(BC_4)/lezyne-alloy-drive-medium-pumpe/
Er denne noe lik Micro floor drive hv? Sjekk første kommentar under denne artikkelen: http://fat-bike.com/2013/06/fat-bike-101-pumps/I did a test between the Lezyne alloy drive HV (has a pull out hose) and the micro floor drive HV. I remember a difference of 100 pumps between the two. The floor drive was about 350 pumps to 8psi I think and the alloy was about 450 pumps. The big difference was my arm was sore after using the alloy drive and I didn’t even notice using the floor drive because I could set it on the ground and use the foot peg. Hvorvidt pumpa du fant var HV- eller HP-versjonen er også uklart...med HP-versjonen vil det bli langt mindre effektivt. Men som de skrev i selve artikkelen: Hvis du trener til Whack-a-lympics er det bare å gå for HP...
Sevat Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon EVO 29 - 2013(Hyttesykkel) Surly Moonlander(Solgt...) YT Jeffsy CF Pro Race 29 - 2017(Stjålet..) Specialized Turbo Levo Comp - 2020
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683255
16/09/2013 20:38
|
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 3,876
ventle
Besatt
|
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 3,876 |
Æsj... ingen overvektstrampert observert hos G-Sport Heimdal enda 
mvh Helge
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: ventle]
#1683263
16/09/2013 20:47
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
anderfo
Besatt
|
Besatt
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440 |
Æsj... ingen overvektstrampert observert hos G-Sport Heimdal enda  Meld fra når den kommer og du er klar for Skjøla-Reinslettbua-Vassfjellet 
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: TommyB]
#1683282
16/09/2013 21:09
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,149
krankdrev
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,149 |
Med Bud / Lou oppsett. Kun testet med orginale slanger og ca 10 psi i dekkene. Enn så lenge går både ramme og kjede fri fra dekk, men det er trangt. Mulig det vil subbe med slangeløst oppsett eller lavere dekktrykk. Ingenting å frykte med tanke på lavere dekktrykk; da blir det bedre klaring fordi volumet på dekket minker noe. Det du derimot bør sjekke er subbing når du tråkker hardt til eller legger deg skikkelig over i svinger, du kan få subbing pga. fleks i ramma hvis det er veldig liten klaring. Hvis kjeder begynner å subbe borti dekket kan du ta bort de par minste drevene på kassetten og space den ut. Du mister et par gir, men får kanskje klaring nok til at ting funker OK.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: TommyB]
#1683285
16/09/2013 21:15
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 639
Desmo
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 639 |
Med Bud / Lou oppsett. Kun testet med orginale slanger og ca 10 psi i dekkene. Enn så lenge går både ramme og kjede fri fra dekk, men det er trangt. Mulig det vil subbe med slangeløst oppsett eller lavere dekktrykk. Spent på å høre erfaringene her. Blir nok å bytte ut Mission dekkene etterhvert på min også. Men blir det først å vente på pumpe og dekktrykkmålercsom er på vei i posten.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Tange]
#1683289
16/09/2013 21:21
|
Registrert: May 2006
Innlegg: 5,136
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2006
Innlegg: 5,136 |
Hadde og snakebite på turen i går. Ingen aning hvor mye psi, men jeg kunne trykke dekket helt inn mot felgen. Heldigvis byttet jeg bakslangen ut med vanlig 29"-slange slik at jeg hadde 'årnt'lig' reserveslange da jeg punga på forhjulet (det er hjortelushelvete her nå så hvert sekund teller). Brukte Blackburn MtnAir og var overrasket over hvor fort jeg fikk luft i dekket igjen. Da jeg var fornøyd og prøvde tommelmethoden var det i hvertfall mye mer luft i dekket enn før det smalt. Skal prøve å skaffe meg trykkmåler snarest slik at MtnAir kan 'legges til i lista'. Hjortelus er noe dritt! Mye her nå også:(.
CK ELVERUM
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Thorst]
#1683343
17/09/2013 06:00
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Her er to bilder fra den siste uka. Fungerer fint disse fatbike greiene :-D Har ikke eksperimentert så mye med dekktrykk, og kjører med 1000 bar for å unngå hull på slanger. Har en Blackburn Mnt Air, og den krever mange pump før man merker vesentlig endring i dekktrykk. HAr et par Wellgo V8 pedaler på vei i post, og lurer samtidig på om noen i Trondheim har luftesett for Tektro bremser...(eller er dette noe man kan be om må få på justeringstimen hos Gsport?)
Redigert av Knirkekne; 17/09/2013 06:01.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: Knirkekne]
#1683387
17/09/2013 07:35
|
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196
Subs
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196 |
Har ikke eksperimentert så mye med dekktrykk, og kjører med 1000 bar for å unngå hull på slanger.
Tipper det spretter bra 
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
|
|