|
|
Laber interesse, noe botemiddel?
|
Re: Laber interesse, noe botemiddel?
[Re: GeirK]
11/09/2013 20:39
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Vi er forskjellige.
I disse dager er det 21 år siden jeg la ut i Estenstadmarka for første gang på min nyinnkjøpte Pacific stiv stålramme fra Hank Sport, flatties, gamle joggesko, lilla joggebukse og Etto-bøtte på hodet. På brystet hadde jeg kartmappe, og en ny, spennende verden åpnet seg gradvis for hvert tråkk.
Livet har diktert mengden sykling i perioder, men lysten til å komme seg ut på sti har ikke sviktet - ikke en gang i kortere perioder.
Kan hende vi er forskjellige, men er ikke så sikker. Det er enda litt lenger siden jeg tok med min gule og hvite Nishiki ut på tur i skogene rundt Vardåsen og i Vestmarka iført gymklær og en særlig stilig sort og lilla hjelm. Men i perioden siden det, har det vært 8 år hvor jeg har bodd slik at sykling var ytterst upraktisk og uten sosialt miljø. Mest ekstremt var nok Kolkata; men selv da jeg bodde i Montreal, var det ikke noe miljø, og man måtte kjøre langt for å finne et sted hvor politiet ikke patruljerte og konfiskerte syklene til de som tok dem med ut på sti. Sånne situasjoner har gitt mer lyst til å prøve lokale aktiviteter med tilhørende miljø. Livet består av mange avveininger og prioriteringer, her har kost vs. Nytte vært slik at for meg, har ikke lysten vært tilstrekkelig. Om du har bodd tilsvarende, og på svært begrenset studentbudsjett, fortsatt aktiv sykling, skal jeg medgi at vi nok forskjellige. Ellers tror jeg det går mer på omstendigheten som skiller. 
|
|
|
[Re: Santacruz]
11/09/2013 20:49
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Var der i 2010. Var lei sykkelen, mekking, dårlig samvittighet ovenfor familie pga lange turer etc. Parkerte sykkelen den sommeren. Fant den fram igjen i vinter, fiksa den opp og kom meg ut på sti igjen. Fantastisk! Selv med gammel sykkel med små hjul. Men er du skikkelig lei så ta en pause. Finn på noe annet. Trening skal være gøy.
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
11/09/2013 22:36
|
Loki
Besatt
|
Besatt
I disse dager er det 21 år siden jeg la ut i Estenstadmark fora første gang på min nyinnkjøpte Pacific stiv stålramme fra Hank Sport.
Miyata Elevation 2000. 20 år etter hadde jeg min beste tur opp Austlia til Liaåsen noensinne...
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
[Re: pharynx]
11/09/2013 22:52
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Jeg blir lei alt av fysiske aktiviteter hvis jeg gjør det for lenge og/eller for mye. Derfor varierer jeg mellom mange ulike aktiviteter. Er jeg lei noe, legger jeg det bort noen måneder eller mer,og når jeg tar det frem igjen, er nesten alltid like gøy som det var.
Triathlon + ski på vinteren er svaret! +1!
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
[Re: MuddyBear]
12/09/2013 04:27
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Mest ekstremt var nok Kolkata; men selv da jeg bodde i Montreal, var det ikke noe miljø, og man måtte kjøre langt for å finne et sted hvor politiet ikke patruljerte og konfiskerte syklene til de som tok dem med ut på sti. Stisykling i skoger rundt Montreal er grov kriminalitet?
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
12/09/2013 04:31
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Vi er forskjellige.
I disse dager er det 21 år siden jeg la ut i Estenstadmarka for første gang på min nyinnkjøpte Pacific stiv stålramme fra Hank Sport, flatties, gamle joggesko, lilla joggebukse og Etto-bøtte på hodet. På brystet hadde jeg kartmappe, og en ny, spennende verden åpnet seg gradvis for hvert tråkk.
Livet har diktert mengden sykling i perioder, men lysten til å komme seg ut på sti har ikke sviktet - ikke en gang i kortere perioder.
Hoho, gøy å tenke tilbake på min første "terrengsykkel" - DBS Kilimanjaro 21 EL/LE-noe sånt. Før det var det ombygd Apache med flatt styre og vanlig sete.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
12/09/2013 04:35
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Jeg presset inn "ballong" dekk fra min mors klassiske damesykkel på min apache. Jeg kan ha vert en pioner for 29" .... Det var ikke plass til dekkene, så jeg punkterte ganske ofte av sliteskader.
|
|
|
[Re: PålGnål]
12/09/2013 04:38
|
Dan
More than words
|
More than words
Nå mangler jeg bare bittelitt wirestrømpe og setepinne. Klør i fingrene etter å prøve deg. Velkommen til PålGnåls kjeller, hvis du vil bli prøvd med wirestrømpe og setepinne! 
|
|
|
[Re: Dan]
12/09/2013 05:22
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
En burde nesten hatt " liker" funksjon her inne....
|
|
|
12/09/2013 05:51
|
GeirK
More than words
|
More than words
Vi er forskjellige.
Hoho, gøy å tenke tilbake på min første "terrengsykkel" - DBS Kilimanjaro 21 EL/LE-noe sånt. Før det var det ombygd Apache med flatt styre og vanlig sete. Skal vi gå så langt tilbake, syklet jeg stier på Elverum hos min mormor fra ca 1977 når vi var der om sommeren. Hun hadde en rød DBS damesykkel med ballongdekk og sånn nett som dekket til deler av bakhjulet. Rundt der de bodde var det haugevis av singletrack å utforske. Antakelig la jeg grunnlaget der.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
12/09/2013 06:03
|
TrondAM
Veteran
|
Veteran
Kjenner igjen følelsen etter å ha holdt på med kitesurfing i 8 år. Ein følelse av å ha gjort det same før, for lite som skiller kvar økt, og ein generell manglandes interesse. Som ein annan nevner her, variasjon er stikkordet som gjer alt gøy!
|
|
|
12/09/2013 06:06
|
Subs
Besatt
|
Besatt
Hei.
Jeg har syklet tre turer i år, rett etter påske. Har mistet totalt interessen. Siste post her inne er vel et år siden. Finnes det noe botemiddel? Noen som har vært nede i sykkelkjelleren før og sett lyset igjen? For det første, å være syklist er ikke ensbetydende med å være lykkelig. Det er vel ikke verdens undergang om det skulle ha seg slik at du har mistet interessen for sykling? Kan være det er andre ting i livet ditt du får mer ut av og finner glede i. Men siden du legger ut en post her så vet du jo ihvertfall at de fleste vil gi deg velmenende råd om hvordan du skal komme deg tilbake i sykkelsetet, på en eller annen måte. Da er det jo fristende å trekke konklusjonen dit hen at du ønsker deg dette? For min del handler alt om utstyr. Enten det er den ene eller andre hobbyen. Det skal fungere, og det skal motivere. En gammel sykkel med slitte deler og kompromisser gir meg mer hodebry enn motivasjon. Det er selvsagt tidvis morsomt å scanne side opp og ned på nettbutikker etter nye deler, men mest for oppgraderingens skyld. Hvis det hele tiden er ting som ryker og må byttes er det mer frustrerende for meg. Jeg har prøvd mye rart de siste årene, med motpoler i Freeridesykkel og liggesykkel. Jeg har returnert til fulldempet stisykkel, og i sommer har jeg vært så heldig å sykle mye på fatbike. Det er ålreit å prøve ut litt forskjellige ting. Det avverger monotoni og utfordrer meg på forskjellige måter. Kanskje det er det du gjør nå? Etter utstyr er tilgjengelighet viktig for meg. Jeg trenger å kunne sette meg på sykkelsetet utenfor døra, aller helst. Kjøring med bil til og fra stiene fungerer en gang i blant, men da går tiden. Det går utover familien, og da også goodwill fra andre i huset. Når jeg kan stikke ut, sykle en mil eller to (som oftest en) og være tilbake på en time eller to fungerer det bra for meg. Det viktigste du må finne ut av akkurat nå er hvorvidt du skal være en taper i kondomdress på smale fischerski, med barnåler i klisteret, snørr i skjegget og vassent blikk - eller om du skal ta til fornuften og kjøpe en fatbike.
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
[Re: TrondAM]
12/09/2013 06:08
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kjenner igjen følelsen etter å ha holdt på med kitesurfing i 8 år. Ein følelse av å ha gjort det same før, for lite som skiller kvar økt, og ein generell manglandes interesse. Som ein annan nevner her, variasjon er stikkordet som gjer alt gøy! Lite som skiller hver økt? Sykle om vinteren, sykle i mørket, sykle på fulldemper, sykle på stiv singlespeed, sykle flate flytstier, sykle rufsete nedoverstier ...
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
12/09/2013 10:55
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Mest ekstremt var nok Kolkata; men selv da jeg bodde i Montreal, var det ikke noe miljø, og man måtte kjøre langt for å finne et sted hvor politiet ikke patruljerte og konfiskerte syklene til de som tok dem med ut på sti. Stisykling i skoger rundt Montreal er grov kriminalitet? Det var ikke lov til å sykle på stiene i Mt. Royal parken, og det var ridende politi som håndhevet det. De hadde hjemmel til å konfisere sykkelen. Var sikkert mulig ute i The Laurentians, men på 90 tallet var det ikke noe miljø i byen, og var for dyrt med transport såpass langt. .. men mimrer jo tilbake, Fantastisk by, og hadde mange gode snowboard opplevelser der! Turen starter fra toppen av fjellet og ser rett ned på både skolen og leiligheten min. [video:google] http://www.youtube.com/watch?v=BL6YvkRufnM[/video]
|
|
|
12/09/2013 12:49
|
Santacruz
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Takker for alle svar. Ser at løsningen er å flytte, kjøpe fat-bike og begynne å brygge øl en tid.
|
|
|
|
|