Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Den nye regjeringa - din spådom!

Re: Den nye regjeringa - din spådom! [Re: BeefCake] #1679810 11/09/2013 08:21
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Sitat: BeefCake
Sitat: baronKanon
Sitat: BeefCake

Godeste Sigbjørn har vel eller ikke finans som sin sterkeste side..? Ihvertfall ikke mye utdanning på det området.
Men til tross for å være AP-er har han faktisk utrolig mange gode poenger og gjort en god jobb som finansminister i mine øyne.

Ja selv syntes jeg både han og Halvorsen (til tross for at jeg er Høyre velger) gjorde en grei jobb. Nå hører det med at jeg har sikre kilder på at særlig Halvorsen støttet seg veldig til sine rådgivere som jobber der, og at det kanskje var derfor vi ikke så en veldig typisk SV politikk fra henne mens hun var der ICON_SMILE

Sigbjørn er jo en smart mann som skjønner en del økonomi til tross for manglende utdannelse. Han har jo også en del erfaring på dette området etter mange å på høyt politisk nivå.
Halovorsen har, og hadde nok, langt mindre forståelse og kunnskap om økonomi, og har nok hatt god nytte av det antagelig faglig sterke miljøet i Finansdepartementet.
Når det er sagt så er det viktig å påpeke at Finansdepartementet i stor grad er administrasjonsstyrt og rådgivere og ekspedisjonssjefer har ganske stor makt i forhold til i andre departementer. Tror derfor ikke vi skal frykte noen stor endring om Frp får finansministeren, endringene blir nok små og forsiktige fremfor store og uforutsigbare.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Den nye regjeringa - din spådom! [Re: ] #1679836 11/09/2013 08:57
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: pedaIglipp
Egenskapene du trenger der er å ha et likendes tryne og væremåte så du kan fortelle om kutt på en måte som begrenser stemmeflukten.
Siv Jensen i et nøtteskall....

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Den nye regjeringa - din spådom! [Re: traktoregg] #1679850 11/09/2013 09:14
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: traktoregg

.... og profitt foran naturperler som Lofoten og Vesterålen. Trist.

Akkurat her er det vel mer håp nå enn tidligere! Håper og tror Venstre vinner denne saken.
Paradokset for FrP mht privatskoler, er at det raskt også blir en åpning for rene muslimske skoler.
Ellers tror jeg ikke vi bør frykte så mye mht "forskjellsskolen". Bodde selv et år i den 3. rikeste delen/byen av USA. Den offentlige skolen var annerkjent for å være langt bedre enn den private. MB 420 SL var den vanligste bilen på skolen, men allikevel var ungdom som bodde i blikkhus godt representert i "Advanced Placement" klassene. (Bodde selv i et slikt, og syklet til skolen - vertsforeldrene hadde gått konk 3 ganger). Skolen gikk forøvrig ringer rundt hva jeg har sett i Norge. Likte godt at man selv valgte hvilket nivå man ville gå på. Man fikk mer igjenn for å gjøre det godt på et lett kurs, enn dårlig på et vanskelig. AP-kursene ga college-credit...og gjorde at flere av de som ikke var fra bedre familier kom inn på topp-skolene rundt i USA. (Berkley, Yale, Penn osv)

Re: Den nye regjeringa - din spådom! [Re: OveR] #1679932 11/09/2013 11:16
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Ja amerikanerne vet å verdsette gode hoder, uansett bakgrunn, i større grad enn strømlinjeforma nordmenn. Det kreves uansett ikke så mye tankevirksomhet i en offentlig stilling. Alfa Centauri er at man er pliktoppfyllende. Les: Gidder å møte opp på samme tidspunkt daglig.

Re: Den nye regjeringa - din spådom! [Re: hilmer] #1679963 11/09/2013 11:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg har hatt ungene mine på offentlig barneskole i USA, og opplevd det som positivt i forhold til barneskolen i Norge.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support