Hjelp meg komme i gang med trening!
|
Re: Hjelp meg komme i gang med trening!
[Re: Skorp]
22/12/2013 21:04
|
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Takk for tips. Har også funnet Brave Machine felger, som skal visst være sterke som bare det, men de er kun 32mm.
|
|
|
25/12/2013 20:43
|
Skorp
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
 Nå har denne fått kappet styrerør, polert rammen og ny bartape siden bildet  Min tredje tur på doningen er unnagjort.. Fantastisk moro, har medvind hele tiden med denne sykkelen! Motbakker blir som nedoverbakker  *kremt* Jeg er vell ikke akkurat rask, men steike så moro det er å trene med denne! Sykler en liten runde på rundt 3mil ca, har ikke speedo så usikker. Jeg drar på i oppoverbakkene, og holder bare vedlike farten ellers. Jeg blir alltid veldig rødsprengt i øynene, hva vil dette si? Nå idag brukte jeg briller, men dette hjalp ikke. Er det for lite væske?
Redigert av Skorp; 25/12/2013 20:43.
|
|
|
25/04/2014 10:22
|
Skorp
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Begynte å trille litt i februar igjen etter en måneds pause, vekten var da gått opp igjen til 107kg, etter at den var nede på 103kg om jeg husker rett. Mye godis og flesk til jul.. Ene turen endre hvertfall slik:    Hele påsken ble viet til sykling, ikke noe bestemt treningsform.. Å dra 19kg DH sykkel opp stier sammen med spreke folk som har 13.5kg's stisykler ble hvertfall slitsomt nok for meg! Siden jeg er meldt på birken, begynte jeg å bygge en 29er, det gikk litt tomt for penger så jeg solgte dette prosjektet. Syklet en stund på en gammel DBS TrickyTrack som egentlig var helt perfekt, bare en ting irriterte meg og det var antallet gir.. Med 21gir ligger jeg alltid å bytter mellom to gir og føler steget er for stort. Så jeg la ut noen bildeler for salg, og stisykkelen måtte bøte med livet. Jeg gikk så til innkjøp av en White 275 Killer, veldig moro med halvstore hjul
Redigert av Skorp; 25/04/2014 10:35.
|
|
|
29/04/2014 19:06
|
ledfly
Entusiast
|
Entusiast
spise nok proteiner ikke store måltid, vente til du kjenner at du er sulten da har du forbrent alt av mat forhåpentligvis spørs sikkert litt på hva det er man har spist, ikke spise stort måltid til kvelds man brenner utrolig mye når man sover, kanskje gå litt sulten på mårningen også 1-2 timer helt mulig? vet ivertfall av folk som faster i 16 timer og spiser i 8 timer, leangains eller periodisk faste, men han trener styrke han er ivertfall super ripped og har framgang med den metoden han bruker, synes ikke det var så lett for min del blir fort og feilberegne hvor mye man skal spise og trenger når man først setter i gang og jeg er ikke av typen til og måle og veie ++ og unngå målitd med mye kalorier, spesielt på kvelden da fucker du forbrenninga for hele natta. og viktig og trene intervaller osv. sånn at man øker hvileforbrenning også, og det blir vel enklere jo mer man trener men det hjeler ikke og bare trene heller, viktig og ikke overkill etter man kommer etter en tur og heller bare spise en grei porsjon, jeg får ivertfall ganske stort potensiale til og bøtte innpå etter jeg har kjørt en skikkelig tur, og passer på og spise når jeg kjenner sult også når jeg sykler, kanskje ikke helt optimalt har kjent at jeg har fått en liten daff for og så kvikne til igjen  og banan er knall når man sykler.
Redigert av ledfly; 29/04/2014 19:13.
|
|
|
08/05/2014 08:08
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Som andre har sagt her, MyFitnessPal. Fantastisk app. Hvis du i tillegg bruker Runkeeper til å logge treningen din (Runkeeper kan også automatisk synces med Strava og evt. andre via Tapiriik), så kommer den automatisk inn i MFP og krever dermed at du spiser mer for å kompensere for trening. Det gir jevnt, kontrollert, og etter min mening sunt, vekttap, samtidig som en ikke går totalt på felgen. Et par hundre kal +/- bryr jeg meg ikke om, heller ikke mer i minus når jeg har hatt lange treningsturer med 1000-3000 kal forbruk, men går jeg for mye over, så går jeg på tredemølla eller tar en sykkeltur (som regel blir det heller motsatt, en dropper "snacksen", Nachosen eller hva det måtte være som jeg får lyst på litt for sent på kvelden, fordi jeg ser det ikke går opp. Føler det er en lett regel å leve etter.
MFP var litt jobb i starten, og en bør ha en grei kjøkkenvekt tilgjengelig så en kan veie diverse i starten for å lære seg ca. hva det forskjellige veier. Alt i lunsjen på jobb blir anslag, men det ser ut for å treffe godt. Jeg legger heller inn for mye enn for lite.
PS: MFP ga meg en sterk vekker på mye av min favorittmat, hvor mange kalorier selv et par knekkebrød med litt for mye ost litt utpå kvelden faktisk utgjør!
|
|
|
|
|