Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Varsler om UP kontroll på facebook.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: olechr] #1677756 07/09/2013 22:39
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr
Jeg syntes uansett det er greit at noen sier i fra. Jeg ser meg langt fra noe værsting for det. Men det hender jo at jeg sklir over fartsgrensa, ikke for at det er gøy men det hender.. Men jeg skjønner at jeg er den eneste her på forumet som innrømmer det. ;-)

Nei. Jeg kjører også for fort, sånn 10-15 km/t over grensa. High Five!

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: krisch] #1677761 07/09/2013 22:50
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Pleier å ligge ca 10 over. Ikke nok til å få bot, ihvertfall ikke siden bilen viser litt mer enn realiteten.

Noen stedet er jo fartsgrensene helt idiotiske.
80 km/t i fullstendig uegnede omgivelser, mens det er 60 km/t der det ikke finnes mennesker. Går ann å bruke litt sunn fornuft når man kjører bil :-)

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: sykkeloyvind] #1677763 07/09/2013 22:51
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind
Dette blir jo litt som om det var mulig å opprette et system for varsling av uanmeldte dopingtester innen idretten.
Vet ikke om det ville vært det beste for utøvere, sporten eller publikum forøvrig.
Og doping i idrett er jo egentlig en bagatell i det store og det hele sammenlignet med det å sette eget og andres liv i stor fare ved å kjøre for fort.

Ikke vanskelig å skjønne at folk doper seg masse hvis du mener det er omtrent som å kjøre 10km/t for fort. :-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: krisch] #1677768 07/09/2013 23:30
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Dopa på speed huhuhuh

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: sykkeloyvind] #1677773 08/09/2013 03:59
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: sykkeloyvind
Dette blir jo litt som om det var mulig å opprette et system for varsling av uanmeldte dopingtester innen idretten.
Vet ikke om det ville vært det beste for utøvere, sporten eller publikum forøvrig.
Og doping i idrett er jo egentlig en bagatell i det store og det hele sammenlignet med det å sette eget og andres liv i stor fare ved å kjøre for fort.

Her i byen har det vært ramaskrik mot politiet som har gjort uanmeldte narko-razziaer på byens videregående skoler. Dette er visst så traumatisk at de stakkars ungdommene blir livredde. Likevel har de gjort beslag hver eneste razzia. Nå har de klart å presse politiet så mye at de har lovet å ikke gjøre uanmeldte razziaer. Og dermed har de også gjort sitt siste beslag på de videregående skolene.

Dagens ungdom må HTFU og sette pris på at ugresset blir luket vekk i stedet for å sutre over hvor skummel en sniffende hund er.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: kaffekanne] #1677774 08/09/2013 04:01
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: kaffekanne
Pleier å ligge ca 10 over. Ikke nok til å få bot, ihvertfall ikke siden bilen viser litt mer enn realiteten.

Noen stedet er jo fartsgrensene helt idiotiske.
80 km/t i fullstendig uegnede omgivelser, mens det er 60 km/t der det ikke finnes mennesker. Går ann å bruke litt sunn fornuft når man kjører bil :-)

En fartstgrense er en øvre grense. Det at den er satt til standard (80 utenfor tettbygde strøk) betyr ikke at man SKAL kjøre i 80. Man skal vel fremdeles avpasse farten etter forholdene.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: kaffekanne] #1677786 08/09/2013 06:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: kaffekanne
Sitat: GeirK

Dere har ikke vurdert å la være å bryte loven, da? Det må jo være mye enklere og gi mindre risiko for å bli tatt - Facebook eller ikke.

Nei, det blir for kjedelig.

Så du og kompisene dines behov for å ha det artig er viktigere enn at trafikken er trygg, eller skal jeg forstå dette på en annen måte?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: paalbn] #1677787 08/09/2013 06:07
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: paalbn

Imotsetning til Norge, så ønsket det å ha ned farten på bestemte strekninger og tid på døgnet og ikke nødvendigvis få inn mest mulig til statskassa.

Du mener at fartskontrollene i Norge har som hovedformål å sikre inntjening til staten?

- Robert Green Ingersoll
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Hvilepuls] #1677794 08/09/2013 06:25
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Jeg syntes uansett det er greit at noen sier i fra. Jeg ser meg langt fra noe værsting for det. Men det hender jo at jeg sklir over fartsgrensa, ikke for at det er gøy men det hender.. Men jeg skjønner at jeg er den eneste her på forumet som innrømmer det. ;-)

Er vel flere som ikke har sett tråden tenker jeg, du er absolutt ikke alene om å vurdere forholdene og skli litt over grensa. For som ukependler på en av hovedårene inn til Oslo så kan det virke som det i Oslo/Østfold er allment akseptert å kjøre ca 10-15 over.
På oversiktlige strekk så gjør jeg akkurat det samme.

Man kan nok si at de som forvalter landet er i utakt med folket når det kommer til spørsmål om hastighetene på veier. Enkelte steder burde man hatt litt høyere grenser, andre steder lavere. Og Ole har et ekstremt godt poeng, disse boksene burde jo absolutt vært til stede der hvor de har størst nytte/behov. Skoler er nevnt, det finnes andre tilsvarende steder hvor de burde satt opp slikt.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: GeirK] #1677813 08/09/2013 08:04
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Imotsetning til Norge, så ønsket det å ha ned farten på bestemte strekninger og tid på døgnet og ikke nødvendigvis få inn mest mulig til statskassa.

Du mener at fartskontrollene i Norge har som hovedformål å sikre inntjening til staten?

Selvsagt. Og man bruker kun sikkerhetsbelte for å slippe å få bot. Visste du ikke det?

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Raskall] #1677838 08/09/2013 09:10
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Raskall
Her i byen har det vært ramaskrik mot politiet som har gjort uanmeldte narko-razziaer på byens videregående skoler. Dette er visst så traumatisk at de stakkars ungdommene blir livredde. Likevel har de gjort beslag hver eneste razzia. Nå har de klart å presse politiet så mye at de har lovet å ikke gjøre uanmeldte razziaer. Og dermed har de også gjort sitt siste beslag på de videregående skolene.

Dagens ungdom må HTFU og sette pris på at ugresset blir luket vekk i stedet for å sutre over hvor skummel en sniffende hund er.
Kan de ikke i tillegg foreta razziaer hjemme hos hver eneste elev helt uavhengig om det foreligger mistanke. I tillegg vil det jo være svært effektivt om de blir ransaket og sikkerhetskontrollert hver dag ved oppmøte. Kan vi ikke sågår innføre overvåkning av alle elevenes e-post, sms etc. Så lenge det bidrar til å knipe noen narkiser får man finne seg i dette.
Beklager ironien min, men jeg synes ikke det er riktig å stille spørsmål hvorvidt målet alltid helliger midlet. Sannsynligvis er majoriteten av elevene ved skolen uskyldige og forstår at de opplever det kjipt å bli mistenkeliggjort "i lovens navn".

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Hvilepuls] #1677842 08/09/2013 09:18
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Hvilepuls

Fartsbokser står der hvor selv folk som ikke i utgangspunktet kjører over fartsgrensa mesteparten av tiden, har stor sjanse for å bli tatt i fartskontroll, dvs umiddelbart etter forandring fartsgrense, gjerne i bunn av en nedoverbakke, gjerne der hvor det faller seg naturlig at du ligger høyere enn hva som er fartsgrensa, om du ligger på den til vanlig, da hovedpoenget er å skaffe inntekter til staten. Husk: staten er din VENN. Betal støvskatten og smiiiiiil

Dette stemmer ikke her jeg bor.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: krisch] #1677844 08/09/2013 09:20
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Hvis jeg husker riktig så bidrar de som ligger 10 km/t over fartsgrensen, til 25% av dødsfallene på veiene.

Det er en god grunn til å ikke kjøre fort, til å ha fartskontroller og ikke melde det på Facebook.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: GeirK] #1677845 08/09/2013 09:20
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S

Saa lenge fartsgrensen er 100km/h paa motorveien gjennom vestfold + e6 mot gardermoen og fotoboksene staar plassert slik de gjor saa er det faktisk aapenbart at det er ett av de viktigste formaalene.

Ut på tur!

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: krisch] #1677846 08/09/2013 09:24
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

www.nrk.no/ytring/stopp-fartsbollene-1.10992455

Utdrag:

"Analyser fra Statens vegvesen viser at for høy fart er medvirkende årsak til 49 prosent av dødsulykkene på norske veier. Det er en myte at det kun er den svært høye farten som dreper. Øker gjennomsnittsfarten med 5 prosent, øker risiko for personskadeulykke med 10 prosent og risikoen for å bli drept med 25 prosent. I en undersøkelse gjennomført av Trygg Trafikk opplyser fem av ti bilførere at de ofte kjører 10 km/t over fartsgrensen. Den vanlige trafikanten som ofte kjører «bare litt over» fartsgrensen er i stor grad medvirkende til at det dør en person hver tredje dag på norske veier."

Redigert av Goldrush; 08/09/2013 09:26.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Supermann] #1677874 08/09/2013 10:22
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Sitat: Supermann

Saa lenge fartsgrensen er 100km/h paa motorveien gjennom vestfold + e6 mot gardermoen og fotoboksene staar plassert slik de gjor saa er det faktisk aapenbart at det er ett av de viktigste formaalene.

At de setter opp bokser der det er flest som kjører for fort kan for andre leses som et tegn på at det er der det trengs å få begrenset hastigheten...

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Supermann] #1677878 08/09/2013 10:31
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran

Nei, det er ikke åpenbart. Strekninger med fotobokser er skiltet, og det beste for både den enkelte bilist og fellesskapet ville være om alle respekterete fartsgrensene.

Hadde inntjeningen vært formålet så ville det vært mange flere fotobokser, men det finnes retningslinjer for bruk som forhindrer dette.

Det viktigste med fartskontroller og fotobokser er den preventive virkningen. Det skal eksistere en risiko for å bli tatt om du kjører for fort. Derfor blir det helt galt med FB-varslinger.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Hvilepuls] #1677912 08/09/2013 12:46
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Jeg tror allikevel jeg er under gjennomsnittet, jeg da. ICON_LAUGH

Nei. Jeg kjører også for fort, sånn 10-15 km/t over grensa. High Five!

Betryggende... Men du antar at fartsgrensene er satt av noen kommunistiske kontrollfreaker som bare er ute etter å ta fra deg din personlige frihet?

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: CyberTrack] #1677914 08/09/2013 12:48
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: CyberTrack

Nei, det er ikke åpenbart. Strekninger med fotobokser er skiltet, og det beste for både den enkelte bilist og fellesskapet ville være om alle respekterete fartsgrensene.

Hadde inntjeningen vært formålet så ville det vært mange flere fotobokser, men det finnes retningslinjer for bruk som forhindrer dette.

Det viktigste med fartskontroller og fotobokser er den preventive virkningen. Det skal eksistere en risiko for å bli tatt om du kjører for fort. Derfor blir det helt galt med FB-varslinger.

At det er hovedmotivet er det nok liten tvil om, men at det er relativt aapenbart at det finnes ett proveny-motiv ogsaa med bakgrunn i de forhold jeg forsoekte aa paapeke.

Redigert av Supermann; 08/09/2013 12:49.

Ut på tur!

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: olechr] #1677918 08/09/2013 12:55
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

Nope.. Jeg kjører for fort, ikke alltid, men rett som det er.
40-50-60 soner respekteres, men å kjøre 80 over Dovrefjell f.eks. det er ikke aktuelt.
Vil dere kriminalisere meg og si at jeg har lav moral osv. av den grunn så værsågod..

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Kriss] #1677957 08/09/2013 14:58
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Kriss

Nope.. Jeg kjører for fort, ikke alltid, men rett som det er.
40-50-60 soner respekteres, men å kjøre 80 over Dovrefjell f.eks. det er ikke aktuelt.
Vil dere kriminalisere meg og si at jeg har lav moral osv. av den grunn så værsågod..

Problemet er at FB-varsling ikke tar hensyn til at det i tillegg til bilister som sklir hårfint over fartsgrensen og bilister som kun kjører for fort der de av en eller annen grunn vet at det forsvarlig å bryte fartstgrensen, også blir gitt varsel til de som kjører for fort fordi de vil og til de som ikke er på Dovrefjell når varselet sendes ut. Dette forringer den preventive virkningen av fartskontroller og det er absolutt ikke greit. At jeg mener det betyr ikke at jeg forsøker meg som moralist, eller hevder meg mer lovlydig eller som en bedre bilist, jeg har både fartsbot og og et par bilvrak på samvittigheten, men jeg tror at om varsling av tradisjonelle laserkontroller blir tilstrekkelig godt utviklet så vil myndighetene være tvunget til å øke bruken av andre kontrollmetoder. For eksempel tror jeg prinsippet om at fotobokser i utgangspunktet ikke skal tjene utelukkende som et fartsreduserende tiltak kanskje vil måtte vike og hvis dette, eller andre nødvendige tilpasninger for å overvåke bilisteres atferd, blir konsekvensen, så kan man jo spørre seg hva man egentlig forsøker å oppnå.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Supermann] #1677966 08/09/2013 15:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det er ikke åpenbart for meg, så det må jeg nesten be deg forklare.

- Robert Green Ingersoll
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Raskall] #1678006 08/09/2013 17:12
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig

Nei, og jeg var veldig klarover at det kunne leses slik.
Egentlig hadde jeg litt god tid når jeg skrev det, men så fikk kona andre planer og det ble stående litt sånn i løse luften. ICON_WINK

Sett i sammenhengen med eksemplet fra Wien der det helt klart kommer frem at det er reduksjon av hastigheten som er primærmålet.
I mine øyne får man nødvendigvis ikke tak i at dette skal være hovedpoenget i Norge.

Konsevensen blir sikker den samme, men veien til målet er litt forskjellig.

Redigert av paalbn; 08/09/2013 17:12.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: paalbn] #1678058 08/09/2013 18:37
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
For et par uker siden var det en av mine Facebook-venner som delte denne meldingen fra Øyvind Welde. Jeg delte videre, for jeg er 100% enig i det han sier.

Jeg er ikke fri for synd selv, fordi også jeg ligger av og til over fartsgrensa. Vel vitende om at økt fart gir økt risiko for ulykke, og større konsekvenser hvis det først smeller. Men jeg er også så ærlig å si at risikoen for å bli tatt i fartskontroll, er med på å holde farta nede.

Jeg foretrekker allikevel å være uvitende om fartskontroller, og jeg kommer aldri til å varsle andre om kontroll, og hvis du lurer på hvorfor så kan du lese dette:

Sitat: Øyvind Walde

Har du tenkt over at hver gang du deler info om en av politiets kontroller så kan det være akkurat DU som holder personen som tar livet av en av dine kjære i framtiden på veien med bil og førerkort?

Eller hva med om en av dine kjære blir invalid for resten av livet eller på andre måter skadet av den samme personen som du, direkte eller indirekte, tipset om kontroll?
Kanskje din datter, sønn, niese, nevø, bestevenn, kjæreste, samboer eller kanskje nettopp DEG?

Dette gjelder faktisk kontroller av promille, hastighet, teknisk og alt annet de sjekker. Kontrollene er der for en grunn og det brukes i tillegg av våre skattepenger for å gjennomføre dem på vegne av oss, befolkningen. Hvis du varsler hvor kontrollene er motarbeider du egentlig deg selv og bidrar til unødvendig ressursbruk.

Så da blir spørsmålet, hvorfor i alle himmelens navn og riker deler du hvor og når kontrollene er? Hvorfor?
Er det fordi en eller annen skal få lov til å ha klampen i bånn når fartsgrensen står tydelig på et skilt langs veien helt til personen i verste fall dreper noen?

De gangene noen blir drept er jo selvfølgelig "alle" enig om at det var en tragedie, men er du villig til å fortsette å potensielt bidra litt med å "tilrettelegge" for slike tragedier? Ja det kan skje selv om man "bare" kjører 10 km/t for fort, det kan faktisk skje ved alle hastigheter, men det skjer lettere i høye hastigheter.

Er du så lite gjennomtenkt at du virkelig tror at Politiet er fienden på veien og at alle som har behov for å bli stoppet og kontrollert er de gode? Det er faktisk motsatt. Selv når vi blir tatt for et eller annet og boten eller straffen svir må vi forstå det, vi gjorde noe som ikke var lov og vi ble tatt for det, lær av det og prøv å unngå å gjøre samme feilen i framtiden.

Nei, fienden har f.eks. 2.0 i promille og skal kjøre på butikken etter mer øl når han meier ned tre barnehagebarn på tur med barnehagen i overgangsfeltet fordi de "kom så brått på".
Eller f.eks. den ikke EU godkjente bilen med personen i mobilen som skulle gire og drikke kaffe samtidig "da det plutselig smalt".
Det er fienden, IKKE personen i uniform i veikanten som er ute og gjør jobben sin slik at vi andre skal kunne ferdes noenlunde trygt både på og langs veiene.
Veier som etter alt å dømme er usikre nok som de er med sine hull, sprekker, steiner, grus, osv, fra før av om ikke vi skal bidra til økt usikkerhet ved å legge til en fin miks av f.eks. promille, dårlige bremser, mobil og fart i tillegg!

Nå når du har lest dette kan du aldri mer si at du ikke hadde "tenkt på det sånn" og at du "ikke ville gjort det hvis du hadde visst", osv. Nå vet du, men skal du fortsette å dele informajon om kontroller like ukritisk som før?

Tenk deg om før du gjør noe blindt og ugjennomtenkt bare fordi "alle andre" gjør det.
Det må alle vi andre prøve på. Sier ikke at vi alltid får det til, men vi prøver i alle fall.

Tenk deg om før du legger til rette for å ikke få smekket synderne på fingrene, for det hjelper nemlig å få smekk på fingrene!
Tro meg, Øyvind Walde, som var 20 år da jeg ble fratatt førerkortet i 6 mnd og fikk en bot som var større enn min månedlige inntekt som student på det tidspunktet.
Den smekken hjalp skikkelig og jeg har siden tenkt meg litt bedre om før jeg tråkker pedalen ned eller tar andre risikoer med eget og andres liv.

Jeg sier på ingen måte at ikke jeg kan bli tatt i morgen den dag for et eller annet, eller at jeg, måtte det ikke skje, kan havne i en tragisk ulykke, jeg sier bare i fra om noe jeg har tenkt mye på i det siste som jeg synes vi alle skal tenke nøye igjennom før vi ukritisk deler info om. La kontrollene få gå sin gang uten at noen vet hvor de er, da blir resultatet helt reelt og de vi vil skal bli tatt blir tatt.

Jeg synes du skal dele denne statusen videre til dine venner, kanskje finner den veien til den personen som da unngår å drepe en du er glad i slik at vi alle har gjort vårt for å bidra til å unngå slike tragedier i framtiden.

Vi har ingen å miste og vi trenger ikke å aktivt bidra til å øke mulighetene for å miste noen ved å aktivt dele info om kontroller!

Hilsen Øyvind Walde,
trafikksynder og bilentusiast.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: krisch] #1678072 08/09/2013 18:57
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

+1

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: Hvilepuls] #1678148 08/09/2013 19:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Fartsbokser står der hvor selv folk som ikke i utgangspunktet kjører over fartsgrensa mesteparten av tiden, har stor sjanse for å bli tatt i fartskontroll, dvs umiddelbart etter forandring fartsgrense, gjerne i bunn av en nedoverbakke, gjerne der hvor det faller seg naturlig at du ligger høyere enn hva som er fartsgrensa, om du ligger på den til vanlig, da hovedpoenget er å skaffe inntekter til staten. Husk: staten er din VENN. Betal støvskatten og smiiiiiil

Kan du gi nok eksempler på slike passeringer til at jeg kan validere det utsagnet, som jeg ikke får til å stemme med mine antakelser. Jeg mener nå at en skal være bra distré og lite observant om en blir tatt i en fotoboks. Først skal du overse skiltet og deretter skal du overse boksen og i tillegg skal du kjøre fortere enn du har lov til. Alle de tre på en gang er en perfect storm i klønete oppførsel.

- Robert Green Ingersoll
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: ] #1678184 08/09/2013 20:20
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Trekrider
Sitat: Tor Arne
Jeg råkjører ikke, men syns det er greit med sms til/fra kompiser om at det er kontroll der og der akkurat nå. Ikke greit å varsle alle på råkjørergrupper på sosiale medier.

Ikke greit å varsle andre på sosiale medier? Kan ikke du og dine likesinnede opprette en propaganda-etat som straffer de dere mener ikke gjør ting som er greit, men samtidig fullt lovlig?

Haha. Flink å lese du.

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: krisch] #1678427 09/09/2013 09:01
-Bjørn- Offline
Entusiast
Entusiast

Hvis dere tror hovedformålet med fotobokser er å dra penger inn i statskassa, hvilket alternativ har man for å få folk til å respektere fartsgrenene?

Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: krisch] #1678454 09/09/2013 09:40
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg er for kontroller og fotobokser, men synes de ofte er satt opp på steder der de skal tjene mest, og ikke der det er mest ulykker. Samtidig synes jeg også politiet ofte har radarkontroller på strekninger jeg aldri har hørt om ulykker eller nestenulykker (f.eks der de pleier å stå på Bygdøy ved første skoledag). Utelukkende der det passer best mtp logistikk, men er nok ikke der de farlige situasjonene oppstår...

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Varsler om UP kontroll på facebook. [Re: BeefCake] #1678471 09/09/2013 10:10
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: BeefCake
Utelukkende der det passer best mtp logistikk, men er nok ikke der de farlige situasjonene oppstår...

Jeg tror det er de samme som kjører fort der kontrollen er og der de farlige sitasjonene oppstår. Jeg tror de rekker ut til målgruppa med en plassering som er logistisk grei også.

LarsB

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support