Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Hvilket politisk parti stemmer du på?

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Hvilepuls] #1676931 06/09/2013 11:38
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Hvilepuls
Sitat: sun flyer
Litt overraskende at så få her inne stemmer Krf. Det er jo de som har den beste sykkelpolitikken. Iallefall i programmet.

Du er bra blokka i huet, om du tror at KrFs sykkelprogram kommer til å gjøre noen som helst forskjell. Det er byråkrater som bestemmer hvor jævlige sykkelveiene er rundt omkring. Du har ingenting du skulle ha sagt, sykkelveier lever sitt eget lille fucka liv, sånn som det er med det meste i samfunnet. Skal du da få noe gjort, har du kanskje et lite håp via syklistenes landsforening eller NOTS. Rett og slett lobbyvirksomhet.

Nå vaser du fælt. For å få bygd sykkelveier i dette harrylandet trenger vi ledere som tør å ta upopulære avgjørelser. Der har krf kompentanse som det holder. Alle lederne er skinnhellige besserwissere som har fått pes hele livet. De vet ikke hva det vil si å være godt likt. Bare se på hvordan de var de eneste som turte å banke igjennom operaen.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: -Jan] #1676934 06/09/2013 11:43
A
alex rae Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Sitat: -Jan
Når du har med Raudt, så burde du ha teke med MDG også. Dei er jo større på meiningsmålingane.
+1

-Fuji SLM 3.0 2011
-Scott Addict R3 2011
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676936 06/09/2013 11:45
A
alex rae Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Stemt her. Snart der.

-Fuji SLM 3.0 2011
-Scott Addict R3 2011
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676940 06/09/2013 11:47
P
prøver Offline
Avhengig
Avhengig
P
Aner jeg et brakvalg for Venstre?

Scott Foil Premium
Scott Scale 30
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Hvilepuls] #1676975 06/09/2013 12:31
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Litt overraskende at så få her inne stemmer Krf. Det er jo de som har den beste sykkelpolitikken. Iallefall i programmet.

Du er bra blokka i huet, om du tror at KrFs sykkelprogram kommer til å gjøre noen som helst forskjell. Det er byråkrater som bestemmer hvor jævlige sykkelveiene er rundt omkring. Du har ingenting du skulle ha sagt, sykkelveier lever sitt eget lille fucka liv, sånn som det er med det meste i samfunnet. Skal du da få noe gjort, har du kanskje et lite håp via syklistenes landsforening eller NOTS. Rett og slett lobbyvirksomhet.

Selvfølgelig vil politiske programmer påvirke utviklingen. En byråkrat får ikke bygd en meter sykkelvei uten forankring gjennom et politisk vedtak. Blir KrF store nok til å få gjennomslagskraft så vil det gjøre en forskjell. Avstå gjerne fra å hevde at jeg er blokka i huet dersom vi er uenige.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: supernalle] #1677000 06/09/2013 12:57
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: supernalle

Det blir ikke bedre skole med Høyre. Det har det aldri blitt, og det kommer det aldri til å bli.

Det er ingen som snakker om Kunnskapsløftet lenger, som Clemet innførte. Det var en fiasko, på samme måte som hun var en fiasko som utdanningsminister. Skal man ha en god skole så må man fortsette med det man driver med nå. Alt svada som Høyre skal innføre fungerer ikke, det finnes det forskning på. Men folk har lagt sin elsk til lærerforakt. Det det er nok mest det som er kjernen her, nemlig at det er deilig å ha noen å hate. Man prøver å trykke ned andre for å fremstå bedre selv.

Det er en myte at internasjonal forskning viser at norsk skole er dårlig, faktisk kommer den norske skolen i dag meget godt ut på i forskningsrapportene i dag. Dette kommer Høyre til å rive ned. Snusfornuften deres fungerer ikke i det virkelige liv.

Elsker sånne dokumenterte innlegg. Hvilke forskingsrapporter, hvorfor må vi fortsette som i dag, og hvorfor vil Høyre rasere skolen.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: prøver] #1677009 06/09/2013 13:07
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: prøver
Aner jeg et brakvalg for Venstre?

Neppe. TS har i alle fall hatt overrepresentasjon for Venstre siden forrige valg, og sikkert lenger tilbake. (Vi er tydeligvis en gjeng med godt betalte tree-huggers ...)

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: sun flyer] #1677041 06/09/2013 13:47
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt

Nå vaser du fælt. For å få bygd sykkelveier i dette harrylandet trenger vi ledere som tør å ta upopulære avgjørelser. Der har krf kompentanse som det holder. Alle lederne er skinnhellige besserwissere som har fått pes hele livet. De vet ikke hva det vil si å være godt likt. Bare se på hvordan de var de eneste som turte å banke igjennom operaen.

Hmm..

Du har egentlig et godt poeng.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: sun flyer] #1677095 06/09/2013 15:27
Akaly Offline
Veteran
Veteran

Jeg tror det der er det beste argumentet for å stemme KrF jeg noen gang har hørt. ICON_SMILE

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Dexter] #1677528 07/09/2013 15:45
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dexter

Det blir ikke bedre skole med Høyre. Det har det aldri blitt, og det kommer det aldri til å bli.

Det er ingen som snakker om Kunnskapsløftet lenger, som Clemet innførte. Det var en fiasko, på samme måte som hun var en fiasko som utdanningsminister. Skal man ha en god skole så må man fortsette med det man driver med nå. Alt svada som Høyre skal innføre fungerer ikke, det finnes det forskning på. Men folk har lagt sin elsk til lærerforakt. Det det er nok mest det som er kjernen her, nemlig at det er deilig å ha noen å hate. Man prøver å trykke ned andre for å fremstå bedre selv.

Det er en myte at internasjonal forskning viser at norsk skole er dårlig, faktisk kommer den norske skolen i dag meget godt ut på i forskningsrapportene i dag. Dette kommer Høyre til å rive ned. Snusfornuften deres fungerer ikke i det virkelige liv.

Elsker sånne dokumenterte innlegg. Hvilke forskingsrapporter, hvorfor må vi fortsette som i dag, og hvorfor vil Høyre rasere skolen.

De fleste innlegg her er udokumenterte. Bare fordi du ikke liker det som skives blir det ikke mer udokumentert enn andre.

At innføring av karakterer i 5.klasse ikke er bra står her:

http://www.forskning.no/artikler/2011/august/296106

Det vil også være dårlig nytt for de "beste", som til tross for at de selv blir marginalt mer motiverte, så må lærerne deale mer med umotiverte elever, og får da mindre tid til "de beste". Dette vil vare ut skoleløpet, da umotiverte elever hele tiden sliter med å ha kommet bakpå.

PISA-rapporten, som høyre støtter seg på, viser ikke at Norge var dårligere. Den kunne faktisk ikke vise det. Det eneste man faktisk kunne slå fast fra PISA-rapporten var at nivådeling/eliteskoler ikke fungerte. noe Høyre tror det gjør. PISA-rapportene ligger på nett. Les dem selv.

Det Høyre driver med er lærerforakt, ingenting annet. Det vil ikke skape en bedre skole, men umotiverte lærere, der fokuset er å dekke seg selv på formelle ting, heller enn å sette eleven i sentrum, slik læreren gjør i dag. Om sju år skal vi visst mangle 20 tusen lærere. Jeg tror det kan bli langt flere. Når man gjør ting som ikke funker og gir skylden på lærerne, så skal det ikke være overraskende om mange ikke gidder lenger. Lærernes vilkår er fra før svært dårlige.

Kunnskapsløftet har økt forskjellene mellom elevene, og man er avhengig av foreldrenes utdannelse:

http://www.nslf.no/pc-906-391-Kunnskapsløftet-øker-forskjellene-.aspx

Jeg har tilgang til diverse tidskrifter som omhandler skole, og min konklusjon etter å lest det som er, er at kunnskapsløftet var totalt meningsløst.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: supernalle] #1677545 07/09/2013 16:26
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ingen problemer med å forstå at det å innføre karakterer i 5.klasse høres fornuftig ut. Problemet er at det ER DET IKKE. Forskningsresultatene er ikke å ta feil av. Det er merkelig at Høyre sier at de skal satse på forskning, samtidig som de ignorerer forskningsresultatene.

Bagateliseringen av dette, som Erna Solberg driver med provoserer meg ("dette er ikke en stor sak for oss"). Motivasjon er det man faktisk har for å jobbe med for at elevene skal gjøre som de skal. Frykt for en dårlig fremtid fungerer ikke, som Høyre tror. Dette vil skape en markant dårligere skole, og redusere verdiskapningen for Norge i fremtiden.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1677629 07/09/2013 19:04
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvorfor stemme (på ånkli ) ? Er det noen som stemmer som vet hva det partiet konkret ønsker å oppnå innen de ulike områdene ? Debatten er ofte om innsatsfaktorene ( hvem vil bruke mest penger til formål X) , ikke hva partiet har som mål for neste valgperiode innen hvert område. Akk ja.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: HeavyDude] #1677656 07/09/2013 19:41
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: HeavyDude
Hvorfor stemme (på ånkli ) ? Er det noen som stemmer som vet hva det partiet konkret ønsker å oppnå innen de ulike områdene ? Debatten er ofte om innsatsfaktorene ( hvem vil bruke mest penger til formål X) , ikke hva partiet har som mål for neste valgperiode innen hvert område. Akk ja.

Jeg er veldig enig med den betrakningen. Personlig er jeg mest opptatt av å skape nye konkurransedyktige verdier. Det får vi ikke ved å gi penger til Rimi-Hagen (har han egentlig skapt noe av samfunnsnytte?). Vi får det ved å skape et miljø og betingelser som gagner oppstart av nye selskaper basert på egne ideer, helst ved at de har klart å lage et helt nytt banebrytende konsept. Venstre er vel dem som er nærmest noe sånt, dog fortsatt veldig langt ifra. Klarer vi å lage nye konkurransedyktige produkter så vil alle andre problemer løse seg. Det er aldri noen problemer å bruke penger. Å bryte sterkt med handlingsreglen vil ihvertfall føre oss inn i et økonomisk kaos.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1677682 07/09/2013 20:19
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Handlingsregelen brytes hele tiden, bare på andre måter.. AP er "falske som fan".

Storting forbyr bruk av oljefond til typiske såkalte inflasjonsprosjekter. Med andre hånd, så tillatter de eiendomsskatt for alle kommuner. Kommunene innfører dette, og bygger som aldri før. Altså vil de ikke bruke middel A til prosjekt B fordi prosjekt B skal spares til nedgangstider. Men middel C kan godt brukes til B, så lenge kommunen tar ansvar for prosjekt B..
Manglende inflasjon som følge av dette, kan vi takke polakkene for. Og det tar dem tilbake de kommende år, via NAV

Samfunnsøkonomiske nytten av Hagen i si tid. Han gav oss større kjøpekraft. Var med på å startet trenden. Det samme gjør polakkene, akkurat i dag. Men så skal dem ha trygd, skole, sykehus, familiegjenforening.....

Skolen er en tapt sak. Man får ikke omskolering hos NAV fordi det er "produktivitetstap for landet". Men at skoleflinke skal kjede seg mens de uinteresserte skal dyttes frem, det er gevinst det....
Enhver økonom har lært at å investere i tapende prosjekt, gjør man en gang. Å fortsette med det, trengs en grunnleggende svekket sjelsevne. "Det tapende prosjekt", er å skulle presse frem alle uten evner eller uten interesser. Investeringen, er å kreve lengre utdanning for lærere (ja legg skylda på dem, ikke elevene. Jesus) og enda flere av dem
Fins en sosial gevinst, færre kriminelle. Tror likevel nettoen er rent underskudd. Jeg er skoleflink og har mista all interesse for å bidra. Tilfeller som meg, kommer ikke inn i statistikken, til tross for at jeg har begynt å koste samfunnet litt. Hadde jeg vært der jeg er i dag + skoletaper, så hadde jeg blitt databrukt til hva det kunnes. Jeg kunne bidratt 3-4 ganger mer enn gjennomsnittlig skoletaper. Uansett hva den person lærer seg, så hadde jeg brukt 1/4 av tiden på det samme. Men i norsk skole, så er den andre gruppen prioritert. Så da må nok samfunnet i dag høste av det som har blitt sådd de siste 30 åra.

Redigert av Abit; 07/09/2013 20:33.
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: supernalle] #1677683 07/09/2013 20:20
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
[quote=Dexter][quote=supernalle]

Kunnskapsløftet har økt forskjellene mellom elevene, og man er avhengig av foreldrenes utdannelse:

Da mine barn begynte på skolen var jeg opptatt av å få et bedre læringsmiljø på skolen (hvordan kan sikkert diskuteres), bedre for alle, men etter mange år har jeg for lengst funnet ut at dette er noe som kun få andre foreldre ser ut til å være opptatt av og jeg har ikke fått inntrykket av at skolen er opptatt av dette heller. Min prioritet har etter hvert flyttet seg til mine egne barn (egoistisk?). At forskjellene har økt etter løftet, godt mulig, men de var slettes ikke fraværende før, slettes ikke. Før eller etter så har den norske skole ikke maktet å slette de sosiale forskjellene. Men på individuelt nivå er det til dels store sprang. Kunne (en del) klassekamerater til min eldste ikke alfabetet i 5. trinn, var målsetningen for matte 1. trinn for vår andre å kunne tallene fra en til fem; vår yngste hadde bokstavfest 'flere' år før de andre og jobbet med tosifra tall før 2. trinn.
Jeg ønsker karakterer fra 5. trinn, rett og slett fordi jeg vil(le) vite mer nøyaktig hvordan det står til med mine barn. Da hjelper det lite med intetsigende ord som 'greit', 'flink', 'bra' osv.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1677686 07/09/2013 20:26
E
Eplemosten Offline
Entusiast
Entusiast
E
Tja sv sier 600 nye lærere neste år, det er vel for å erstatte 600 lærere som går av med pensjon....

Ang. Hjelp til svake elever i div fag. Helt klart at disse skal få tilpasset opplæring for å få opp kunnskapene i faget, men for Guds skyld ta også hensyn til de elevene sommer sterke i fag. Ikke sett disse til å lære fra seg sin kunnskap til de svake elevene. Disse elevene må også få tilpasset opplæring.

Lesing skal læres før man begynner i skolen er min mening. Her må klassene deles i mindre grupper om noen kan lese og noen ikke kan. Abc-repetering vil ødelegge for 6åringene som kan lese og skrive.

Redigert av Eplemosten; 07/09/2013 20:33.
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Tange] #1677696 07/09/2013 20:43
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tange
[quote=Dexter][quote=supernalle]

Da mine barn begynte på skolen var jeg opptatt av å få et bedre læringsmiljø på skolen (hvordan kan sikkert diskuteres), bedre for alle, men etter mange år har jeg for lengst funnet ut at dette er noe som kun få andre foreldre ser ut til å være opptatt av og jeg har ikke fått inntrykket av at skolen er opptatt av dette heller. Min prioritet har etter hvert flyttet seg til mine egne barn (egoistisk?). At forskjellene har økt etter løftet, godt mulig, men de var slettes ikke fraværende før, slettes ikke. Før eller etter så har den norske skole ikke maktet å slette de sosiale forskjellene. Men på individuelt nivå er det til dels store sprang. Kunne (en del) klassekamerater til min eldste ikke alfabetet i 5. trinn, var målsetningen for matte 1. trinn for vår andre å kunne tallene fra en til fem; vår yngste hadde bokstavfest 'flere' år før de andre og jobbet med tosifra tall før 2. trinn.
Jeg ønsker karakterer fra 5. trinn, rett og slett fordi jeg vil(le) vite mer nøyaktig hvordan det står til med mine barn. Da hjelper det lite med intetsigende ord som 'greit', 'flink', 'bra' osv.

For meg virker det merkelig at man ikke kan få en tilbakemelding på hvilke mål elevene har nådd i læreplanen. Dette er isåfall unormalt. Hva snakket dere egentlig om på foreldremøtene?

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg mener prektige foreldre med en glorifisert oppfatning av egen skolegang er problematisk. Bortskjemte barn som proppes full av gotteri før de når skolepliktig alder. De har ikke akkurat lært å respektere lærerne av foreldrene, men setter seg ned og forlanger å bli underholdt. Er det noe lærerne må kjempe imot så er det særdeles svake arbeidsrutiner (late unger).

Har de ikke lært alfabetet eller grunnleggende matte så kan de umulig ha gjort leksene. Hva har da foreldrene fulgt opp? Sannsynligvis ingenting.

På videregående skole oppleves det relativt gode arbeidsrutiner hos elevene. Hvem har de lært disse av? Foreldrene eller lærerne på lavere nivå. Jeg er ikke i tvil. Det er lærerne som har klart å snu rundt en slik oppdragelse.

PS. Jeg kommer aldri til å omtale min arbeidsgiver konkret eller indirekte. Ei heller kommer jeg til å omtale tidligere arbeidsgivere direkte. Alle uttalelser vil være basert på en generell oppfatning jeg har av skoler, basert på uttalelser fra venner og bekjente, samt noen egne erfaringer.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1677704 07/09/2013 20:58
E
Eplemosten Offline
Entusiast
Entusiast
E
Erna er vesentlig mer behagelig å høre på enn Jens.....

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Eplemosten] #1677705 07/09/2013 21:00
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Eplemosten

Er bergensk behagelig å høre på??????????????????????????

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1677706 07/09/2013 21:02
E
Eplemosten Offline
Entusiast
Entusiast
E
Vesentlig bedre med en bergenser enn trekløveret Jens, Lysaker og navarsete

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Eplemosten] #1677708 07/09/2013 21:05
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vesentlig bedre med en bergenser enn trekløveret Jens, Lysaker og navarsete

Lysaker?

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1677709 07/09/2013 21:06
E
Eplemosten Offline
Entusiast
Entusiast
E
Autocorrecten... Lysbakken!

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Eplemosten] #1677713 07/09/2013 21:10
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Autocorrecten... Lysbakken!

De er alle forferdelig å høre på... men jeg kan være enig i at Erna Solberg er minst ubehaglig. Og det sier en del om de andre at en bergenser er minst ubehaglig å høre på.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Abit] #1677737 07/09/2013 21:55
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Abit
Handlingsregelen brytes hele tiden, bare på andre måter.. AP er "falske som fan".

Storting forbyr bruk av oljefond til typiske såkalte inflasjonsprosjekter. Med andre hånd, så tillatter de eiendomsskatt for alle kommuner. Kommunene innfører dette, og bygger som aldri før. Altså vil de ikke bruke middel A til prosjekt B fordi prosjekt B skal spares til nedgangstider. Men middel C kan godt brukes til B, så lenge kommunen tar ansvar for prosjekt B..
Manglende inflasjon som følge av dette, kan vi takke polakkene for. Og det tar dem tilbake de kommende år, via NAV

Samfunnsøkonomiske nytten av Hagen i si tid. Han gav oss større kjøpekraft. Var med på å startet trenden. Det samme gjør polakkene, akkurat i dag. Men så skal dem ha trygd, skole, sykehus, familiegjenforening.....

Skolen er en tapt sak. Man får ikke omskolering hos NAV fordi det er "produktivitetstap for landet". Men at skoleflinke skal kjede seg mens de uinteresserte skal dyttes frem, det er gevinst det....
Enhver økonom har lært at å investere i tapende prosjekt, gjør man en gang. Å fortsette med det, trengs en grunnleggende svekket sjelsevne. "Det tapende prosjekt", er å skulle presse frem alle uten evner eller uten interesser. Investeringen, er å kreve lengre utdanning for lærere (ja legg skylda på dem, ikke elevene. Jesus) og enda flere av dem
Fins en sosial gevinst, færre kriminelle. Tror likevel nettoen er rent underskudd. Jeg er skoleflink og har mista all interesse for å bidra. Tilfeller som meg, kommer ikke inn i statistikken, til tross for at jeg har begynt å koste samfunnet litt. Hadde jeg vært der jeg er i dag + skoletaper, så hadde jeg blitt databrukt til hva det kunnes. Jeg kunne bidratt 3-4 ganger mer enn gjennomsnittlig skoletaper. Uansett hva den person lærer seg, så hadde jeg brukt 1/4 av tiden på det samme. Men i norsk skole, så er den andre gruppen prioritert. Så da må nok samfunnet i dag høste av det som har blitt sådd de siste 30 åra.

Den norske skolen er ikke dårlig. Det er en myte. Det er ikke det at den ikke kan forbedres, men det bør politikerne overlate til fagpersoner. Lærerforakt,og uten betydelig pengebruk er ikke veien å gå.

Hagen presset produsentene siden han ble stor, mellomlegget gikk i lomma hans, spesielt etter at alle lokalbutikkene gikk dukken. Vi kunne hatt skikkelig konkurranse med Lidl, men det har vi ikke i dag, der matvarehandelen har delt markedet mellom seg på skillig mafia-vis. Pengene til Hagen burde gått til forburkerene og bøndene. Det er ingen tvil om at Ap har mislykkes her.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: supernalle] #1677740 07/09/2013 22:05
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt

Er bergensk behagelig å høre på??????????????????????????

.
Ja, Erna har veldig pen bergensk-aksent. Veldig bokmålsnært. Tar gjerne dame med bergensdialekt. Standard østnorsk, det er litt sånn... ja, det er ingenting. Det er så vanlig. Jeg merker meg det bare hvis noen har veldig utpreget vestkant-sosiolekt. Men det er klart, når bergensungene leker, så hermer de etter hva de hører på barne-tv og andre kanaler, og det er østnorsk ICON_SMILE

Lurer litt på det Tange skriver, det er jo en veldig fornuftig kar. Jeg ser selvfølgelig poenget med å teste barn med standardprøver, for å se hvor de ligger an i forhold til forventningsverdi for kullet, og ønsket måloppnåelse.

Lurer på om det hadde vært mer ålreit om man bare sendte resultatene direkte til mamma og pappa per email, så ungene skulle slippe å bli konfrontert med det, så det skulle bli mindre synlig i klassen, så folk skulle få mindre negative opplevelser knyttet til det.

Det hadde også vært fint om vi sluttet å la særinteresser få gjennomslag for at man selekterte til f.eks ingeniørstudier på bakgrunn av hva man fikk i samfunnslære og litteraturhistorie. Jeg er klar over at det er en økonomisk enkel måte å gjøre det på, men det man oppnår med å bruke slike substitutter for egnethet, som egentlig ikke har noen korrelasjon overhodet, det er å legge hindringer for andre menneskers selvrealisering og potensiell verdiskapning. Så fort man nevner ordet "individ" så får jo sosialister brekninger. De ligger jo oppe om natta og lurer på hvor dyrt de kan gjøre privatisteksamener før beskyldninger om sosial eksklusjon og hykleri kommer deres vei.

Men det er vel bare ønskedrømmer, filologiske fag har en stor plass i norsk skole, og man kommer fortsatt til å svinge pisken for å tekkes interessene til disse lærerslaskene jeg ikke har annet enn dyp forakt for.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Hvilepuls] #1677742 07/09/2013 22:13
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
disse lærerslaskene jeg ikke har annet enn dyp forakt for.

Javel, jeg har dyp forakt for leger, så hvorfor ikke.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: supernalle] #1677752 07/09/2013 22:26
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
disse lærerslaskene jeg ikke har annet enn dyp forakt for.

Javel, jeg har dyp forakt for leger, så hvorfor ikke.

Me 2. Ingen kollegial følelse her i gården. Til tross for at det fins mange hyggelige som genuint er opptatt av å gjøre en god jobb, så er de fleste utrolig autoritetstro, og åpner opp for så mange drittsekker og så mye drittsekkbehandling at jeg blir kvalm.

Mannlige realfagslærere derimot, der har jeg bare hatt smarte og ålreite folk. Skjønner ikke at slike holder ut på lærerværelset. Ta med IQen, og gjør noe annet, undervis privat, whatever.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Hvilepuls] #1677831 08/09/2013 08:50
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Og dette skal enkelte her stemme på? Behagelig stemme eller ikke, dette er jo flaut. Det er noe Sarah Palin over dama:

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1677862 08/09/2013 09:58
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Hør nå supernalle, dette er smått usaklig, den videoen du linker til som omhandler offentlig ansatte som muligens blir arbeidsløse, er denne usikkerheten noe Høyre egentlig skal ha skyld for, eller alle dere som støtter offentlige tjenester og dermed offentlig arbeidskraft? Det er da ikke noen bombe at regler, regjeringer og ansettelsespolitikken i det offentlige skaper utrygghet, og at enkelte yrker er mer utsatte enn andre. Hadde skolevesenet vært privat, så hadde ikke lærere trengt å bry seg om disse klovnene, de hadde måttet bry seg om konjunkturen, that's it. Når det er sagt, så har lærere det relativt komfortabelt. Det fins tonnevis av sykepleiere som ikke får jobbe 100%. De fleste leger får ikke fast jobb og må gå på gress til de blir over 40. Eller hva med de som utdannes fra politihøyskolen? Det er et farlig yrkesvalg, du havner sterkt i lomma på det offentlige med et begrenset utvalg av alternativer.

Det er ikke alle jobber i det offentlige hvor du er utrygg, eller utsatt for omstruktureringer i forbindelse med valg. Dessuten er det jo slik at det eneste du kan være sikker på, er at det offentlige vil ese ut, at det er mye lettere å opprette nytt byråkrati, enn å legge det ned. Betyr det at det offentliges andel av økonomien bare skal fortsette å øke for å tekkes interessene til alle oss som valgte et offentlig kontrollert yrke?

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Hvilepuls] #1677903 08/09/2013 12:03
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hør nå supernalle, dette er smått usaklig, den videoen du linker til som omhandler offentlig ansatte som muligens blir arbeidsløse, er denne usikkerheten noe Høyre egentlig skal ha skyld for, eller alle dere som støtter offentlige tjenester og dermed offentlig arbeidskraft? Det er da ikke noen bombe at regler, regjeringer og ansettelsespolitikken i det offentlige skaper utrygghet, og at enkelte yrker er mer utsatte enn andre. Hadde skolevesenet vært privat, så hadde ikke lærere trengt å bry seg om disse klovnene, de hadde måttet bry seg om konjunkturen, that's it. Når det er sagt, så har lærere det relativt komfortabelt. Det fins tonnevis av sykepleiere som ikke får jobbe 100%. De fleste leger får ikke fast jobb og må gå på gress til de blir over 40. Eller hva med de som utdannes fra politihøyskolen? Det er et farlig yrkesvalg, du havner sterkt i lomma på det offentlige med et begrenset utvalg av alternativer.

Det er ikke alle jobber i det offentlige hvor du er utrygg, eller utsatt for omstruktureringer i forbindelse med valg. Dessuten er det jo slik at det eneste du kan være sikker på, er at det offentlige vil ese ut, at det er mye lettere å opprette nytt byråkrati, enn å legge det ned. Betyr det at det offentliges andel av økonomien bare skal fortsette å øke for å tekkes interessene til alle oss som valgte et offentlig kontrollert yrke?

Du er på jordet Hvilepuls.

- Voltaire
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support