Første refleksjoner fra en som har fullført: "Bare" en time bak vinneren - veldig godt fornøyd. Hadde nok krefter til å kjøre offensivt omtrent veien. Kanskje litt mye kåling ned fra Nevelfjell og i området rundt Lunkefjell, men ellers er det tommel opp for min egen prestasjon. Fantastiske forhold med knusktørre stier. Perfekt temperatur - jeg kjørte i kort-kort med løse armer. Og løypa? Veldig, veldig bra med rask inngang til fjellstiene og mer av dem (fjellstiene altså).
Mer ikveld...
Bra sykla Espen, var 100 meter bak deg og halve terrengsykkelforumet opp rosinbakken (vi var gruppen bak dere i mange km, en ganske stor en). Tenkte at vi fikk ta igjen dere på stien he he, ente med at vi sykler feil gitt, som ikke det var nok så når noen sa "faen vi har sykle feil", så mente jeg at det måtte da være riktig! Så ds sykla jeg og to til 500 meter til (masse sykkelspor) før vi skjønte at vi fucka ganske bra denne opp. Men andre syklet vel også feil, men når en ligger sånn på hjulet til den foran så ser en ikke så godt i rundt seg, og de store skilta så vi da altså ikke. Vår feil. Men her burde også det vært et sperrebånd, noe jeg også sa til løypesjef Ingvald Hornsjø! Og ja er første terrengpartiet jeg snakker om, der vi skulle ha svingt 180 grader til venstre dro vi videre nedover. Jævla fin sti foresten, synd dere andre ikke fikk sykla den he he. Hvor mye tid jeg tapte vet jeg ikke, noen sa 10 min (vi sto også diskuterte litt), men strengt tatt ikke noe issue for for min del, ble fort ferdig med denne, heldigvis utstyrt med bare middels konkurranse instinkt.
En annen ting var jeg slet første halvannen time med kvalme, svimmelhet og uggen kropp, fikke unormalt høy puls (vært litt småforkjøla/sjaber i etterkant av Elgtråkket, følge meg ikke så pigg da heller, men har ikke vært "syk"). Har bare spist 4 gel, en kvart bar (uegghhh) og 2 pølsebiter på Pellestova (helt greit). Likevel, gikk ikke tom, var ikke noe krampe, knapt tendenser (sikker litt pga at jeg ikke presset for hardt), drakk bra, og syklet jevnt fra feilkjøringen skjedde, og bare plukket folk hele veien inn, selv om jeg følte meg litt slapp. Vel hun danske som vant sykler fra meg opp Nevelfjell! Hun var god! Men jeg "tok på en måte hun inn igjen da", selv om hun også syklet feil, men var blant de smarte som snudde først.
Tiden i mål var 6.26, fikk sykle 2 km mer sti en dere andre, feberfølelse nå i etterkant, godt mat og hvile, og er jeg smart så dropper jeg LB i morgen. Men som Spinal Tap sier, "its a fine line between clever and stupid". Jeg lever livet mitt etter Spinal Tap. Ha en fin kveld og grattis til dere alle for flott gjennomført ritt og resultat, moro å sykle mye sammen med forumfolk, selv om mange av dere lå godt foran.
Løypa var foresten drittbra, klart beste til nå, heldig med vær selvsagt. Men strøken også etter Sjøseæterveien, med "lette" terrengparti og rask grus. Takk til Ingvald, Aksel, Tom og dere andre. Takk til Birken. UB har kommet for å bli. Negativt: ja dere burde hatt sperrebånd der, selv om det til syvende og sist er vårt eget ansvar. Og den drikke stasjonen på Sjusjøen ? feilplassert så det holder, der kommer vi 30 km og skal inn på halvtekniksk singeltrack. Ikkje bra, legg den på grusen lenger ned, før alpinbakken.
Var nervøs før debuten i ultrabirken i dag morges, men nervøsiteten forsvant etterhvert som smilet ble bedre. Kanonbra løype, kjekke medryttere og bra liv langs løypen.
Dessverre endte turen min med brudd i kjedestaget etter et ublidt møte med en stein etter nøyaktig 100km. Ekstra bittert siden det hadde gått over all forventning frem til da...
Heldigvis tok jeg med reservesykkel nedover, så da blir det full guff fra pulje 5 i morgen.
Jeg var også en av de som syklet feil som oddefa. Fikk heller ikke med meg skiltet da man hadde ganske bra fart nedover, forøvrig en knall sti! Et sperrebånd hadde helt klart gjort susen der! Ellers var terrengpartiene tørre og kjempefine med kule utforkjøringer ned fra Hitfjell og Nevelfjell spesielt! Selv om mottoet var raskt til fjells, syns jeg likevel det ble litt mye grus i starten. Jeg hadde foretrukket mer grus på slutten når kropp og hodet ikke er like tilstede. Ellers syns jeg stemning er topp blant UB'er og folk er flinke til å slippe hverandre forbi på de smale stiene!
Bra sykla Espen, var 100 meter bak deg og halve terrengsykkelforumet opp rosinbakken (vi var gruppen bak dere i mange km, en ganske stor en). Tenkte at vi fikk ta igjen dere på stien he he, ente med at vi sykler feil gitt, som ikke det var nok så når noen sa "faen vi har sykle feil", så mente jeg at det måtte da være riktig! Så ds sykla jeg og to til 500 meter til (masse sykkelspor) før vi skjønte at vi fucka ganske bra denne opp. Men andre syklet vel også feil, men når en ligger sånn på hjulet til den foran så ser en ikke så godt i rundt seg, og de store skilta så vi da altså ikke. Vår feil. Men her burde også det vært et sperrebånd, noe jeg også sa til løypesjef Ingvald Hornsjø! Og ja er første terrengpartiet jeg snakker om, der vi skulle ha svingt 180 grader til venstre dro vi videre nedover.
Jeg hadde sett på kartet at vi skulle ta av til venstre nedi bakken, men jeg likevel glad for at jeg lå først i gruppa og fikk med meg skiltet. Tror jeg hadde vennen til skogens konge og anerz på hjul der. Det burde definitivt vært sperrebånd der.
Sitat: oddefa
Vel hun danske som vant sykler fra meg opp Nevelfjell! Hun var god! Men jeg "tok på en måte hun inn igjen da", selv om hun også syklet feil, men var blant de smarte som snudde først.
Hun tok igjen meg på Sjøseterveien og jeg mistet henne i praksis i kneika opp fra Nord-Mesna da hun lå i en gruppe med to andre - men på grusen bortover mot nedkjøringa til ballettbakken klarte jeg å kjøre dem inn, og sneik meg noen sekunder inn før damevinneren (som altså har kjørt noen minutter lengre enn meg). Men hun var sprek så det holdt - både oppover og nedover.
Løypa var foresten drittbra, klart beste til nå, heldig med vær selvsagt. Men strøken også etter Sjøseæterveien, med "lette" terrengparti og rask grus. Takk til Ingvald, Aksel, Tom og dere andre. Takk til Birken. UB har kommet for å bli.
Enig! Kanonløype, som selvsagt hadde fordelen av å være så tørr som den kan bli. Lurer litt på stien fra Rosinbakken bort til Hornsjø er etter dager med vedvarende regn. Det var jo noen djuphøl med gjørme nå også, så da tror jeg det er potensiale for skikkelig vassing... Myrpartiet etter slalåmbakken er heller ikke noe stas etter mye regn - det vet jeg av erfaring. Men som jeg skrev lengre opp: Skikkelig stas å utnytte så mange av fjellstiene bedre. Men vinnertid på 5.22? Litt knapt eller? Ta med Hafjell til neste år (etter Malmtjørnsløyfa), så får dere lagt på 20min :-)
Og den drikke stasjonen på Sjusjøen ? feilplassert så det holder, der kommer vi 30 km og skal inn på halvtekniksk singeltrack. Ikkje bra, legg den på grusen lenger ned, før alpinbakken.
Enig. Helt håpløs plassering. Grusen bort til alpinbakken går slakt oppover - det vil være mye bedre plassering av matstasjon.
Men alt i alt: For meg ble dette en veldig, veldig bra opplevelse - og en real opptur etter Furusjøen pathfinder, der jeg ikke lignet mye på en syklist.
Greit å slippe tullestien til Skramstadsætra. Ble veldig mye grus på starten, men kom til Rosinbakken på slaget 2 timer, som spådd. Brukte 3 1/2 time til Sjusjøen, og 40 minutter til mål... Så bommet litt på spådd tidsskjema, men innenfor synes jeg!
Masse gode tider i dag, 6:11 på meg, 50 minutter bak vinneren. Var 1 1/2 time bak i fjor, så god forbedring relativt til vinneren i hvert fall. GOdt fornøyd med løpet mitt i dag, hadde litt å kjøre med hele veien, selv om det røynet ganske bra på fra Nordsetervegen mot Sjusjøen. Hadde ikke verdens beste bein, og kjørte mesteparten av rittet i sone 2 og lav sone 3. Og helt enig med Oddefa, den matstasjonen på Sjusjøen var vel ikke helt gjennomtenkt plassert. Startet i pulje B, og jobbet meg sakte med sikkert oppover feltet. Kjørte forbi flere A-er bl.a. Anerz og Oddefa uten at jeg så det rundt Bringbu. Taua på de beste damene en stund, før jeg stakk sammen med en liten pulje med bl.a. Straightline og en kollega (Lillehammerdrakt) og syklet med disse til Rosinbakken. Anerz kom opp i Kvarstadsæterlia uten at noen andre kom bakfra. Syklet sammen med Anerz, Straightline og Christen til Hornsjø, her mistet vi Straightline, hva skjedde med deg her? Vi tok igjen et par andre og vi ble en liten gjeng mot stipartiet ved Svartåsen og siden partiet mot Melsjøhøgda. Kjørte fra hele gruppa før grusen rundt Melsjøen, og fikk de akkurat opp i hekken før vi starta traskinga opp bakken mot Kriksfjell. Etter dette så jeg vel bare Christen med jevne mellomrom. Syntes jeg kjørte ganske raskt med fra Hitfjell, men det er vel bare å innse at jeg må bli tøffere eller har grovere redskap ned her, mangler litt på bestetider..... Anyway... 3 kolleger heiet meg opp fra Pellestova, morro! Syklet hele partiet til toppen bortsett fra de 3 bratteste bakkene, veldig fornøyd med meg selv der. Var rimelig sliten i nedkjøringen og tok det piano på toppen når det var mest steinete. Gassa på litt mer i bunn. Fikk cola langing rett før Nordsætervegen, deilig! Så bærer det mot Lunkefjell. Følte at det gikk greit her, men ikke noe mer enn det. Mangla det siste giret på at det skulle gå skikkelig fort, men holdt posisjonen med de rundt meg. Rett før nedkjøringa mot Sjusjøen kommer MTB_skier i 200km/t ned steinrøysa. Jøss tenkte jeg, trodde du var hekta av når jeg kjørte forbi deg i stipartiet før Hornsjø... Men bra du hadde fått skikk på beina igjen! Havna bak noen som kjørte relativt raskt i terrenget, men kløna litt. Når vi passerte sjøsetervegen derimot så ble tempoet satt opp og jeg ramla av. SÅ det ble solokjøring herfra, og rakk akkurat å ta igjen gruppa med bl.a. MTB_skier og han nepaleseren før Vipvegen. Den sedvanlige innkomsten og safa litt ned ballettbakken, var ganske løst. I mål og godt fornøyd. Kudos til SImbolainen som kjørte utrlig bra i dag og kom inn på 6:04 med 26" HT! Sterkt kjørt, viser at det er mannen oppå som betyr mest! Kudos også til Oddefa som kom i mål med dårlig kropp i dag. Leit med skoa dine Anerz, men neste år... og kudos til alle jeg har glemt... Sikkert flere, bl.a. Straightline, du kjørte sterkt når vi kjørte sammen i dag! ... Og øyne som nok ikke har fått kjørt så mye terreng som han ville ønske etter styrkeprøven, men god tid alikevel! Neste år!
Redigert av Elgvenn2; 30/08/201318:59.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Men vinnertid på 5.22? Litt knapt eller? Ta med Hafjell til neste år (etter Malmtjørnsløyfa), så får dere lagt på 20min :-)
Trodde vi sykla her jeg, hvilken sløyfe tenker du på?
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Takk for flott ritt! Den lange utforkjøringen på svingete singeltrack nesten uten stein og røtter fra den ene toppen er et av mine høydepunkt på sykkel så langt i min karriere. "Steinrøysa" mellom de to toppene og til dels ene nedkjøringa krevde sin mann, men man må vel ha noe som skiller også...
All heder og ære til bemanningen på matstasjonene som var lynraske med å fylle flasker, og gjorde sitt beste for å pushe både mat og drikke
Men vinnertid på 5.22? Litt knapt eller? Ta med Hafjell til neste år (etter Malmtjørnsløyfa), så får dere lagt på 20min :-)
Vi sykla om Malmtjørn, ja. Men ved Pellestova kunne vi kjørt over Hafjell (motsatt vei av det vi syklet for to år siden) - og så tilbake og opp Slåseterfjell/Nevelfjell.
Vi sykla om Malmtjørn, ja. Men ved Pellestova kunne vi kjørt over Hafjell (motsatt vei av det vi syklet for to år siden) - og så tilbake og opp Slåseterfjell/Nevelfjell.
Ser jo ikke hva du skriver, ETTER malmtjørnsløyfa ja. Ja det hadde vel gått an, selv om det partiet nok er best den veien vi sykla det sist.
Noe som også går an er jo at i stedet for å dra helt ned på grusen etter Hitfjell, så holder man til venstre et stykke ned i bakken, over Reinsfjell og så grusen tilbake til Malmtjørnsløyfa. Mange muligheter!
Redigert av Elgvenn2; 30/08/201318:40.
Ja ja, da blei det ikke suksess i dag. Fikk aldri svar fra kroppen og hadde rett å slett 70 km med nesten makspuls og null respons. Hadde ambisjoner om å kjøre på under 8, og skjønte at tidslimiten på pellestova ble tøff!?!? Det er merksnodig at den ene dagen ting skal funke, sniker det seg inn en dårlig greie. Nå har kroppen litt feber, er kjei og lei. Men fy satan å artig deler av løypa var. Jeg imponerte meg selv ved ett par anledninger, og er allerede klar for neste år. Planen er da i første omgan å komme i mål! Dnf x 3 er ikke lov. Mål to får være å bli enda bedre trent slik at en kan gjøre som andre her på forumet, fullføre på en dårlig dag. Har billett til i morgen.. Tror den blir til en dyr konvolutt.
Jeg kjørte ikke feil, da det ikke gikk fort nok til det. Synes egentlig dette var sjæft, selv om grusveier er og blir grusveier.. Nå tror jeg sykkelen får en pause noen dager, før det blir stileik ut høsten.
Dere råtasser i topp 100 gjengen,massiv respekt for noen knallharde karer, og jenter!
Takk til Aksel for klart beste løype hittil, helt kanon! Kjempegøy i dag, åpna stramt og persa med kramper etter to timer. Greide å holde det under kontroll, men lekte med krampa hele veien. Uten uhell etter to år med teknisk tøys var utrolig morsomt, og fikk klemt ut det som var. Gledelig å komme inn på litt over fem timer, nærmere bestemt 5.59.45
RÅ RÅ RÅ RÅ RÅ UTGAVE. Herlig frisk rute, og så latterlig bra terreng.
Disponerte bra. Noen sigepunkteringer underveis. Føling med krampe fra tre timer og inn - ble litt jogging her og der, og jeg kjørte de siste 60km uten forbrems - belegget ramla av!! Allikevel. Helt rått fornøyd med den oppkjøringen jeg har hatt. Ramla inn på 6.42
Stormo KNUSTE jo forrige KOM. Dæven døtte. Grattis. Jeg lå tett på han lenge (uten forbrems assa!), men det er ganske synlig hvor jeg kjørte inn i en bøling syklister uten samme hensikt som meg
Ikke ukjent har jeg kjørestyrke på grusveier som en mark i motvind og kombinerer man det med 7-8 mil grus og en litt for optimistisk åpning blir det stjernesmell av dimensjoner.
Fra 7 til 10-11 mil var det blytungt og klarte ikke å presse pulsen over såvidt sone 2. Vondt i hodet og vondt i motbakkene. Teknisk var det ok på stiene (som var utrolig fete), men det gikk sakte etter smellen. Løsna litt på slutten, men ble 7.43 som førstegangs.
Sånn går nu dagan. Gidder man ikke langturer på asfalt og grus, eller masse terskeldrag på samme underlag, blir det ikke noe futt over terskelen heller.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Herre, jeg er slått gul, blå og blodig. Dette ble rett og slett for tøft for mine ferdigheter. Overraskende ok trøkk i beina ut fra forhåndsforventningene, men når det ble for teknisk så ble det også mye tryn. Ned fra Nevelfjell klarte jeg tre OTBer og jeg ble så redd at jeg ikke klarte noe som helst etter det. Bare holdt meg fast i styret og håpet at jeg ikke skulle dette av.
Rittets beste opplevelse var nedkjøringen fra det første fjellet samt avslutningen på asfalt og grus. Hadde meget bra trøkk i beina da og avsluttet herlig sterkt med en god følelse.
Stormo KNUSTE jo forrige KOM. Dæven døtte. Grattis. Jeg lå tett på han lenge (uten forbrems assa!), men det er ganske synlig hvor jeg kjørte inn i en bøling syklister uten samme hensikt som meg
Mr. Stormo har lagt lista på haugevis av segmenter. Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for de tidene som er satt oppover, bortover og nedover. Og Svaland er selvsagt enda raskere på flere av disse partiene...
Takk og bukk...Herlig at du og dere likte dere der ute. Tror vi har funnet en basis/ei ramme som funker nå, så blir det variasjoner over et kjent, rytmisk tema neste år... Hafjell er, som alltid, i tankene. Vi er en fin, liten gjeng som driver og koker sammen Ultramoro for dere, en perfekt blanding sindig og heftig. I morgen begynner treninga til neste års ritt, karer, kanke sluntre den som stor Ultrakar skal bli... Snakkes i -14...
Utrolig fin løype i år. Mye flere flytstier og mindre trasking på usyklbare gjørmestier. De tørre forholdene gjorde også sitt. Årets løype må jo være mye raskere en i fjor. Perset med over 1.30. Noe bedre grunlag har jeg men ikke så mye. I år åpnet jeg mye hardere en i fjor og fik til dels betale for det- Måtte ta det med ro en periode med krampetendenser men det roet seg og jeg fikk så en ny giv mot slutten- Fikk en otb etter slalombakken på gresstien etter en bro og noen tversover stokker. Lumske stener der samt sikkert også noe ukonsentret. Planta hjelmen i en stor sten og syklet de to siste milene med tåkesyn og dårlig balangse. Stiv i nakken nå. Kom til slutt i mål på 7.26 og er veldig fornøyd med det
Roet ned hele uka i forkant og følte at kroppen var fit for fight på Rena i dag. Bilde under av oddefa som også er klar for dyst
Sykkel var klar etter en tur innom lbs på mandag for å bytte kranklager, de hadde tidligere satt inn et kranklager som ikke passet 100%, ble motstand når tråkket rundt pga noen skiver som kom i press. Fikk satt inn nytt uten kostnad og alt skulle være bra. Stillte opp i startfelt B, mens jeg hadde oddefa foran i startfelt A. Hadde litt planer om å ligge på hjul med han ut fra start da han er en fornuftig mann og starter rolig og moro å kjøre med kjentfolk. Bakhjulet til Elgvenn2 hadde også vært fornuftig, men trodde også han var plassert i startfelt A, men han sto nok bak meg i B fant jeg ut senere. Ut fra start, tråkket på, opp med kjedet på storeklinga. Kjedet går over og legger seg på utsiden, får lagt det tilbake i fart.
Kommer opp til oddefa og simbolainen og ligger bak de, så skjer det et par km før nedkjøringen mot Åsta elva! Uten at jeg girer og mens jeg trår går kjedet igjen over storeklinga, alt er låst å må stoppe. Ligger midt i feltet og må trille ut til siden. Konkluderer med at bytte av kranklager til orginalt gjør at gir og kranklager ikke er i sync fra forrige girjustering. Får orden på kjedet som har krøllet seg hit og dit, men i løpet av minuttet jobben tar har hele det store hovedfeltet passert. Tenker at jeg må ta de igjen og legger meg i tempostilling og trår på, heldigvis rolig fart foran og raskt oppe på halen. Kommer meg noe opp i gruppa før nedkjøringen til Åstaelva starter, fortsetter å ta plasser på vei opp til Djuposet, passerer Øyne og ser Elgvenn2 foran meg inn i gåpartiet på Djuposet. Når vi starter å sykle på toppen tror jeg noen kommer borti quickrelasen på bakhulet, hjulet løsner. Stopper og strammer til på nytt. Nå tenker jeg at "burde aldri syklet i dag", men så blir det likare.
Får opp farten på grusen selv om ikke alle er like kjørevillige, etter matstasjon på Bringebu går det trått, kikker bak og ser at Bjørnstad er på vei oppover, ser samtidlig en gruppe lenger foran. Bare en ting å gjøre, henge seg på lokmotivet, går ikke lang tid før jeg sitter på halen på gruppa foran mens Bjørnstad kjemper seg videre fremover. Rått av han og få kontakt med teten igjen etter kjedeproblemet i djuposet. Treffer på nytt oddefa i denne gruppa mens Elgvenn2 sitter i gruppe foran. Føler det går sakte etter at vi har forlatt normal birken trase ved Bjønnåsen og er ferdig med bakken. Går i front men ingen følger, spiser litt og sklir tilbake, farten øker litt når en Rye syklist kommanderer til rulle, men slår sprekker igjen. Etter matstasjon på kvarstad sitter jeg i front av gruppe og øker farten men ingen blir med. Ser gruppa til Elgvenn2 foran meg og sykler i grunn rolig opp til den alene, mulig kom et par til bak. Blir en del av gruppa med blant annet Elgvenn2, Straightline og Christen. Føler det går greit videre, fulldemper gutta kjører klart enklere en meg på høyfjellstiene, men klistrer meg greit fast og det som er av avstand hentes på grusen. Så skjer det igjen, burde holdt meg hjemme, god flyt ned fra hitfjell. Har en Lillehammersyklist foran meg, med Christen litt foran der igjen, bang, treffer en stein med venstre pedal, rett og slett hekter og blir nesten bråstopp. Hiver meg i vei igjen men skoen vil ikke inn i pedalen. Ikke så rart kanskje, cleatsen og deler av såla rundt innfestingen sitter i pedalen!! Kløner ned siste del av stien, vanskelig å kjøre nå skoen hele tiden vil skli av pedalen. Må bryte, sykler grusen bort mot Pellestova. Stopper først der neste stiparti kommer ut, får tilbud om skyss til nordseter av noen som står og langer, takker ja, men etter å ringt telefonnr for brutte løpere får jeg beskjed om at det kommer oppsamlingsbil til pellestova om 30min, så frister mer med direkte transport til Lillehammer. Før jeg sykler bort får jeg tilbudet av en på stitur å låne skoa hans, da han alikevel er ferdig med turen. De er desverre noen nummer for store men takker for tilbudet. Mens jeg venter på transport ut kommer Linda fra klubben til Pellestova uten sete da festet har knekt, hun får setepinne og setet mitt og kan fortsette turen. Uhell for noen, hell for andre.
Umulig og si hvordan resten av rittet ville gått uten ødelagt sko. Men følte beina var gode og hadde flyten i terrenget, ser at gutta som lå foran meg sykler inn på bra tid og ville nok vært like bak men det vet ingen. Synes det jeg fikk syklet frem til grusen etter Hitfjell var kjempe bra og pluss i boka til løypeleggerene for det. Hurra for Ultra!
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Dessverre er ikke nedkjøringen fra Nevelfjell med, da jeg hadde en saftig OTB nær toppen der hjelmen sprakk. Resten av nedturen foregikk i rolige former.
Ellers er det ikke så mye å snakke om, en må trene for å være med på dette gitt. Rulla inn på 7.04.
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
På alle matstasjoner er det en "sjølhjelpskasse", der kunne du fått nye cleats, solid verktøy eller bytta till en kombipedal, flat på en side og sykla med løs pedal videre. Ikke sikkert det hadde hjulpet deg, men kan være greit å vite.
På alle matstasjoner er det en "sjølhjelpskasse", der kunne du fått nye cleats, solid verktøy eller bytta till en kombipedal, flat på en side og sykla med løs pedal videre. Ikke sikkert det hadde hjulpet deg, men kan være greit å vite.
hmm, mulig kombipedal hadde fungert, cleats hadde ikke hjulpet noe da gjengene i skoen var borte, måtte tilfelle skrudd de inn i foten Men for sent nå, var ikke kjent med det og ingen på Pellestova fortalte det heller selv om jeg fortalte om problemet.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Mr. Stormo har lagt lista på haugevis av segmenter. Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for de tidene som er satt oppover, bortover og nedover. Og Svaland er selvsagt enda raskere på flere av disse partiene...
Jeg var også med ned den ekstrastien. Hjalp også en som skadet seg når vi kom opp i krysset, så det ble mye tidstap og køkjøring. 6.48 i mål. Mest synd med han som slo seg, men også litt på meg som for en gangs skyld hadde superbein.
Jeg var også med ned den ekstrastien. Hjalp også en som skadet seg når vi kom opp i krysset, så det ble mye tidstap og køkjøring. 6.48 i mål. Mest synd med han som slo seg, men også litt på meg som for en gangs skyld hadde superbein.
jeg var også på vei ned der, hadde ganske høy fart og så ikke skiltet. Heldigvis gaula en fyr bak meg så jeg tapte ingen tid.