Kjepphest-tråden
|
Re: Kjepphest-tråden
[Re: Tex]
28/08/2013 14:07
|
GeirK
More than words
|
More than words
I de butikkene på de stedene hvor dette løser seg helt av seg selv, er det slik at den eller de to tilstøtende køene som fyller tomrommet som den nyåpnede kassen definerer.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: Dan]
28/08/2013 14:12
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men når det gjelder køkultur så er det faktisk en veldig merkbar forskjell. Og det med t-banen er helt vanvittig. Det er ikke en overdrivelse, det er standard at nordmenn stiller seg opp rett foran dørene for å komme på uten å tenke på at noen kanskje må av først. I f eks Stockholm stiller folk seg veldig kjapt opp på en slik måte at det dannes en korridor foran dørene. Uten å skryte på meg å være veldig bereist, så er dette utelukkende et håpløst norsk fenomen. Jeg har i hvert fall ikke sett tilsvarende i noen av de europeiske landene jeg har vært i. Jeg bedriver voksenopplæring på daglig basis da jeg bruker T-bane og bytter til tog for å komme til jobb. Det blir 8 ganger med av/påstigning i løpet av en dag. Egen empiri tilsier at 3/4 av disse gangene stiller folk seg rett foran åpningen. I de tilfellene det er jeg som skal av, blir de møtt med "Når jeg kommer meg AV, kommer dere PÅ." - De som ikke flytter seg etter en så enkel beskjed går jeg på med fullt overlegg.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
28/08/2013 14:20
|
GeirK
More than words
|
More than words
For de som har sjansen. Legg også merke til hvordan folk innordner seg foran utgangen nå avgangen blir annonsert på Gardermoen sammenlignet med tilsvarende situasjoner i de fleste utland.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: Stein]
28/08/2013 15:28
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Min referanse blir da flyplassen i Islamabad. Her er det ikke køer i tradisjonell forstand, det praktiseres mer en slags trakt-formasjon: Ved innsjekkingen ekspederes en og en, bak denne står det to, bak disse fire og så videre. Bakerst står det gjerne 20-30 mann i bredden.
Sammenlignet med dette er køkulturen på Gardermoen fantastisk.
I motsatt ende er Japan. Der er de så høflige at hvis det åpnes en ny luke eller skranke, er det ingen som tør å stille seg ved den, så det må komme betjenter og jage folk over i ny kø. (Gjelder ikke meg, riktignok.)
Redigert av Tex; 28/08/2013 15:33.
|
|
|
28/08/2013 15:59
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Ser at det er befriende å bo på bygda hvor landhandelen bare har EN kassa..............
|
|
|
[Re: GeirK]
28/08/2013 16:09
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
hehe, her er du ikke alene. Kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg til å møte GeirK i kassa den dagen han skal dytte meg vekk og evt. sette meg på plass fordi jeg gikk til en ledig en. Tror han vil møte `litt` mer motstand den dagen enn han tydeligvis gjør i sin LMB.
Hvis du står bak meg og går forbi meg til kassen, så går jeg forbi deg igjen og stiller jeg meg foran deg slik at jeg, som har ventet lengst, blir ekspedert først. Det er ikke vanskeligere enn det. Ha kommer evt. motstand til å bestå i? Hvis du står i kø i en kasse, det åpnes en annen kasse, jeg kommer tilfeldigvis gående og går rett i denne kassen (jepp har skjedd for min del), så kommer du stormende fra den andre kassen sin kø og "dytter" vekk meg, gitt det er dette scenario, eller at jeg står bak deg, observerer at de åpner ny kasse - går stille og rolig (slik jeg pleier) bort til den andre kassen og det da er dette vi snakker om, så vil du nok møte til dels kraftig motstand i form av at du nok blir dyttet tilbake - til dels dit du kom fra. Jeg ville nok vært meget forsiktig med å utøve den "jeg har rett tanken" i en butikk hvor det faktisk ikke eksisterer kjøreregler. En eller annen dag så møter man en som absolutt ikke ser dette med samme øyne og da kan man sitte på rumpa før man aner ordet av det. Dog ville jeg aldri gått til fysisk angrep med mindre andre gjør det først. Om jeg derimot stormer av gårde og oppfører meg som en idiot - vel, JEG ville ikke snakket til en sånn. Så dårlig tid har jeg ikke. For han kan man nesten regne med er uberegnelig. Og da kan man saktens spørre seg om det er verdt å sitte på en moralsk kjepphest og ri prinsipper hvis man ender opp med å få en omgang man sent vil glemme. Det går nok ikke mange av disse rundt, men jeg har sett folk blitt slått ned for mye mindre enn å bli skubbet i en kø. Redigert: Skal legges til at jeg ikke kjenner deg, og således ville sett an hele situasjonen før jeg dyttet tilbake - for alt jeg vet kunne du jo være en av de jeg advarer mot. Da hadde du enkelt sluppet unna. Da synes jeg forslaget om å studere det andre kjønn som tidsfordriv er mye bedre. For i motsetning til deg så mener jeg det må det eksistere regler før man håndhever de. Køkultur gjelder i den køen man står i. Tenk deg kaoset det ville blitt på en løperetterlærkula kamp om man skulle fulgt kø prinsippet dere lanserer for butikk på en slik stadio. Jeg var her først så fløtt dere. hehe, lykke til, og måtte dere stå trygt i køen og unngå for mange rasshøl i butikkene. Jeg opplever dette sjelden som et problem. Reis en tur til Ullared med kona (jeeezuz) da er køen i matbutikkene i Norge en glede å oppleve. Vend det annet kinn til, kos deg med et pent puppestell eller ei sprettrumpe og la humla suse. Beste rådet (dog omskrevet) jeg har lest på lenge PS. Jeg er faktisk av den typen som slipper frem de som har et eller to produkter i hånden før jeg skal legge på egne varer dersom det er storhandel vi er ute på.
Redigert av Lurifax; 28/08/2013 16:23.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
28/08/2013 16:31
|
turbo
Veteran
|
Veteran
Var på en fjelltur i Sveits i sommer. Der tok vi tog opp på fjellet hvor vi måtte bytte tog flere ganger. Det viste seg at maaange asiatere (sør-korenaere tror jeg) også skulle med disse togene. Har aldri sett en folkemasse beine over en perrong raskere og trenge seg på for å sikre sitteplass. Tror vi snikende nordmenn har masse å lære av disse!
Innrømmer glatt at jeg selv "kjemper" for å få plass på toget. Men etter 14 år i kollektivtransporten rundt Oslo, har jeg forstått at du ikke vinner ved å være særs høflig. Da må du tilpasse deg og være med på leken.
|
|
|
[Re: Lurifax]
28/08/2013 18:49
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hvis du står bak meg og går forbi meg til kassen, så går jeg forbi deg igjen og stiller jeg meg foran deg slik at jeg, som har ventet lengst, blir ekspedert først. Det er ikke vanskeligere enn det. Ha kommer evt. motstand til å bestå i?
Hvis du står i kø i en kasse, det åpnes en annen kasse, jeg kommer tilfeldigvis gående og går rett i denne kassen (jepp har skjedd for min del), så kommer du stormende fra den andre kassen sin kø og "dytter" vekk meg, Hvis du forholder deg til det jeg skriver og ikke det jeg etter din mening kunne ha skrevet, så blir denne diskusjonen enklere. så vil du nok møte til dels kraftig motstand i form av at du nok blir dyttet tilbake - til dels dit du kom fra. ... Dog ville jeg aldri gått til fysisk angrep med mindre andre gjør det først.
Her stusser jeg litt. Du vil dytte meg bort, men ikke før jeg har dyttet først, eller ...? For i motsetning til deg så mener jeg det må det eksistere regler før man håndhever de
Og den regelen du håndhever ved å dytte meg bort, den eksisterer i hvilken form? PS. Jeg er faktisk av den typen som slipper frem de som har et eller to produkter i hånden
Jeg også.
|
|
|
28/08/2013 20:26
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Hvis du står bak meg og går forbi meg til kassen, så går jeg forbi deg igjen og stiller jeg meg foran deg slik at jeg, som har ventet lengst, blir ekspedert først. Det er ikke vanskeligere enn det. Ha kommer evt. motstand til å bestå i?
Hvis du står i kø i en kasse, det åpnes en annen kasse, jeg kommer tilfeldigvis gående og går rett i denne kassen (jepp har skjedd for min del), så kommer du stormende fra den andre kassen sin kø og "dytter" vekk meg, Hvis du forholder deg til det jeg skriver og ikke det jeg etter din mening kunne ha skrevet, så blir denne diskusjonen enklere. så vil du nok møte til dels kraftig motstand i form av at du nok blir dyttet tilbake - til dels dit du kom fra. ... Dog ville jeg aldri gått til fysisk angrep med mindre andre gjør det først.
Her stusser jeg litt. Du vil dytte meg bort, men ikke før jeg har dyttet først, eller ...? For i motsetning til deg så mener jeg det må det eksistere regler før man håndhever de
Og den regelen du håndhever ved å dytte meg bort, den eksisterer i hvilken form? PS. Jeg er faktisk av den typen som slipper frem de som har et eller to produkter i hånden
Jeg også. Jeg gidder ikke sakse inn alt opp og ned i mente, og siden jeg da "gikk" til den andre køen og ikke "sprang" dit så er jo eksempelet over noe du ikke ville stusset på. Så da legger vi den ballen død. Det var et dårlig eksempel bassert på din uttalelse om at vedkommende som sniker "springer" Så kjære forum, jeg la mer i selve reaksjonen Geir nevnte enn "springer." Lykke til Geir. Håper retorikken din funker den dagen du oppfattet "springer" annerledes enn han som ikke liker bli dyttet vekk fra en kasse uten kø som trolig etter hans egen oppfattelse (vedkommende blir sikkert lurt av en eller annen bias eller.no) var ledig. Kan hende du får deg en overraskelse. Da hjelper det fint lite å påberope seg en uskreven regel om køkultur som sier at de åtte som sto i en annen kassa har ventet lengst, og at de dermed gjennom din oppfattelse har forkjørsrett i enhver kasse som åpner. Kan hende du vil bli oppfattet som en som liker å oppdra andre, og at denne ene slett ikke liker voksenopplæring - ja kanskje han til og med hater det. Så da spørs det om de få minuttene var verdt det den ENE gangen dette ikke blir noen god match - og det var hele poenget. Jeg venter heller et par minutter, reiser hjem til min flott kone for å lage godt mat så vi kan kose oss. Kan hende vi også prater og ler litt om hvor travelt enkelte har det i hverdagen. Jeg ville opplagt fått meg en god latter og ristet litt på hodet om jeg stod bak en som strenet av gårde og lagde oppstyr over en ny kø som dannes i en kasse jeg ikke stod ved. Folk er forskjellig, og godt er det - ikke sant? Gjelder bare å unngå / overse de som setter seg selv og egne meninger over alt og alle. Både i kø og andre steder. Signing off.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
28/08/2013 20:45
|
Ole
More than words
|
More than words
Luftfjæring! Føkk og fanden for noe dritt!
Rock Shox Dual Air var liksom den eneste luftfjæren som funket neeesten som coil, men nå har de ødelagt den med Solo Air. Drit og dra for noe dritt! Bratt teknisk sti opp og ned i dag med rittsykkelen (fra kraftverket ved Hammeren og opp til Fagervann, og ned igjen til Maridalen skole på den smale stien til høyre for "grusveien). Oppover er det såpass preload i fjæren at gaffelen bare spretter av røtter og steiner. Med Dual Air hadde jeg bare pumpet inn 5psi mer nede enn oppe, og alt ville vært fryd og gammen. Nå måtte jeg lene meg mye mer frempå og tvinge gaffelen inn for å hindre sprett. BÆSJ! Og det blir vel ikke bedre når smøreoljen oppå luftstempelet etterhvert fiser ned i negativkammeret pga utjevningsventilen, og gjør negativkammeret mindre og mindre.
For ikke å snakke om bakdempere som har masse preload, spretter av røtter når det er halvbratt nedover, og generelt suger balle i bratte klatringer fordi de synker ned.
Med coil er det silkemyk action fra første mm og hele veien inn. Aaahhhh.
Stihoien veier 12.5kg med store, solide 27.5-dekk, VAN 36 og DHX 5 med AVA-innmat (begge coil) og juksepinne. Hvorfor skal jeg ødelegge den med å putte på fjæringskomponenter som fungerer vesentlig dårligere i teknisk knoteterreng?
Og til de av dere som ikke har hatt gleden av å kjøre moderne oljedempere med coil på stisykkelen; jeg føler med dere.
|
|
|
28/08/2013 21:10
|
GeirK
More than words
|
More than words
Vi legger i allefall ballen død inntil du greier å lese hva jeg skriver og holde deg til det.
|
|
|
29/08/2013 04:29
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Dette løser amerikanerne så elegant ved at den nye kassaoperatøren henvender seg til den første i køen som ikke har lagt på varer og forteller at nå åpner det en ny kasse - noe som egentlig er unødvendig siden USA, i motsetning til Norge, er et land med køkultur. Hvis noen i Norge springer først fra bakerst i køen, trenger jeg meg forbi med alle midler. Ingen har protestert så lang.
Da skal jeg fortelle deg hva jeg tror Geir, din "trenger meg forbi" - den vil jeg og mange andre oppfatte som å dytte. Men for all del  Blir mye bedre nå som du skal be meg spørre om hva du legger i "trenger meg forbi" enn at jeg skal tolke noe som helst av hva du skriver. Er bare det serru, at den dagen du møter han jeg skisserer (håper det aldri skjer) Så smeller det - og det ble aldri noe spørsmål - uansett om du mener sånt er på sin plass eller ei. Da hjelper sånne hersketeknikker som dette fint lite.
Redigert av Lurifax; 29/08/2013 04:33.
|
|
|
29/08/2013 05:45
|
Spiffhopeless
Ivrig
|
Ivrig
Flytt på bygda, her er det ikke kø, når det er kø er du for nysgjerrig hva naboen har handla til at du gidder bry deg. Det er alltid et godt samtalemne og forsiktig spørre hva han skal med 16 pakker sukker og hele butikkens gjeærbeholdning.
En annen fordel med bygda er jo at det finnes mye færre utgaver av nevrotikere som løper rundt i butikken og påpeker alt som er galt og konkluderer med at "hvordan skal det gå med verden???!??"
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
|
|
|
[Re: anderfo]
29/08/2013 06:08
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dan, Lever du i ei boble eller? Nordmenn er ikke mer kyniske, egoistiske, og, eller større rasshøl enn andre. De finnes overalt, i alle land. Nordmenn er ikke mer kyniske, egoistiske eller større rasshøl enn andre. Men når det gjelder køkultur så er det faktisk en veldig merkbar forskjell. Og det med t-banen er helt vanvittig. Det er ikke en overdrivelse, det er standard at nordmenn stiller seg opp rett foran dørene for å komme på uten å tenke på at noen kanskje må av først. I f eks Stockholm stiller folk seg veldig kjapt opp på en slik måte at det dannes en korridor foran dørene. Akkurat dette eksempelet fikk meg til å tenke på Tsjekkia og Italia, der jeg har opplevd akkurat denne køkulturen (inn og ut av tog) som langt verre enn her i Norge. Nå har jeg riktignok ikke brukt mye i lokaltog verken i Oslo eller Trondheim, men i Tsjekkia opplevde dette: 1. Jeg reiste meg og gikk mot utgangen ca 5 min før stasjonen. Det var allerede lang kø ved døra, slik at jeg måtte stå langt inne i vogna. 2. Da vi ankom stasjonen, begynte straks en enorm kø av passasjerer å gå inn i toget, noe som gjorde det helt komplett umulig å komme ut, særlig for meg som hadde bag på ryggen. North Face 140 liter, altså...  3. Først da samtlige hadde kommet seg inn på toget, kunne køa mi begynne å gå ut. Men da var det altså skikkelig trangt, og jeg måtte skvise både barnevogner, rullatorer og McDonals-stamkunder på min paniske tur mot døra. 4. Da jeg endelig kom til utgangen slo dørene sammen og bagen min ble klemt flat. 5. En konduktør fant meg tilfeldig hengende (i sekkereimene) da toget skulle gå. Kun flaks gjorde at jeg slapp å henge der til neste stasjon, eventuelt leke Houdini for å ramle av før toget gikk. Konduktøren var snill og åpnet døra for meg. Det ble altså en sammenklemt og lykkelig slutt på denne historien, men at køkulturen er så fantastisk bra i utlandet er jeg slett ikke enig i. Erfaringen min er at den enten er som i Norge eller langt verre. (Historiene fra Italia trenger jeg ikke å gjenfortelle, men de er i de samme baner). Opplevde dette på bussen forleden. Men siden jeg er litt større enn resten, bare gikk jeg rett fram. Jeg får veldig brede skuldre når det trengs... Hadde ikke guttehvalpen foorran meg valgt å rygge og ta to steg til siden, hadde han blit med meg på jobb :-D (....noen ganger er det helt OK å være superhelt.Kappe, maske og drakt det står "Oppdragelsesmannen" på.)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Spiffhopeless]
29/08/2013 06:21
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Flytt på bygda, her er det ikke kø, når det er kø er du for nysgjerrig hva naboen har handla til at du gidder bry deg. Det er alltid et godt samtalemne og forsiktig spørre hva han skal med 16 pakker sukker og hele butikkens gjeærbeholdning.
En annen fordel med bygda er jo at det finnes mye færre utgaver av nevrotikere som løper rundt i butikken og påpeker alt som er galt og konkluderer med at "hvordan skal det gå med verden???!??" Akkurat sånn har vi det her jeg bor  Funker fint - også lar vi de som løper til kassa løpe. Uttrykket "man kan ikke lære gamle hunder å sitte" brukes mest i overført betydning - det er vanskelig å få folk til å forandre inngrodde vaner eller lære seg nye måter å gjøre ting på. For min del er det derfor uaktuelt å forsøke kø-opplæring på en person som åpenbart - gjennom handling ser dette totalt annerledes enn meg selv.
|
|
|
[Re: Spiffhopeless]
29/08/2013 06:39
|
GeirK
More than words
|
More than words
En annen fordel med bygda er jo at det finnes mye færre utgaver av nevrotikere som løper rundt i butikken og påpeker alt som er galt og konkluderer med at "hvordan skal det gå med verden???!??"
Jeg bor i en by og her finnes det INGEN slike - ikke har jeg sett dem i andre byet heller. Færre enn ingen er ingen.
|
|
|
29/08/2013 06:39
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Jeg også. Må nesten svar deg en gang til, hva er det du ikke forstår Geir? Er rekkefølgen feil for deg? Dette gjør det vanskelig for deg å forstå hva jeg mener og står for? Blir litt kjedelig dette ord for ord spillet du bedriver. Den regelen jeg håndhever ved å dytte tilbake ETTER at du har dyttet meg på din ferd frem i en ny kø - den er akkurat like nedskrevet, opplest og vedtatt som kø regelen din. Den finnes ikke, men den håndheves. Dytter man andre - så kan man i aller høyeste grad forvente noe slikt tilbake i en slik situasjon vi omtaler her. Går du forbi meg på f.eks. en perrong og tilfeldigvis skumper / dulter borti meg - så kan du være helt sikker på at det oppfattes helt forskjellig. Hva gjør du på et utested når du har stått i baren og ventet lenger enn andre som kommer bort til bardisken for så å bli ekspedert med en gang? De kunne løst hele kassa problemet enkelt i butikkene ved å innføre nummerlapper - som praktiseres ved kjøttdisker og i apotek. Vil tro de ikke har gjort dette siden dette trolig er et relativt oppkonstruert problem. Folk flest oppfører seg stort sett slik seg hør og bør, i det minste i nærmiljøet og andre kretser jeg beveger meg. Det hender til og med jeg tenker, dæven døtte, nå var de folka heldig, dersom jeg har stått i kø en stund og de andre slipper billigere unna. Jeg drister meg til å gjette på at du ikke unner de det samme "hellet". Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås 
|
|
|
29/08/2013 06:40
|
Raskall
More than words
|
More than words
En ny kjepphest i kø-kategorien: Kjære damer/jenter. Det er helt greit å være opptatt av den gode samtalen i rulletrappa. Men når dere når toppen, vennligst gå noen skritt videre. Den gode samtalen kan fint opprettholdes. Dere skjønner nemlig det, at hvis dere ikke flytter dere, så blir vi som står bak nødt for å dytte dere for å komme oss av rulletrappen. Det er ingenting å bli sur for.
Kjepphesten "stå til høyre, gå til venstre" har jeg klart å brenne opp siden rulletrapper og bånd ikke lenger har disse klistremerkene påsatt.
|
|
|
29/08/2013 06:51
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Jeg bor i en by og her finnes det INGEN slike - ikke har jeg sett dem i andre byet heller. Færre enn ingen er ingen. Ikke dårlig, vite alt om alle i en hel by. Jeg bor også i en by (om enn liten) jeg vet det finnes slike her. Har nemlig opplevd en dame som oppførte seg nær oppunder beskrivelsen. Dog konkluderte hun ikke med hvordan det skulle gå med verden. Men siden det er treff på en av to så indikerer dette mer enn nok for meg til å konkludere med at disse dessverre finnes. Jeg trodde f.eks. ikke at det fantes slike som Breivik i Norge. Det var rett og slett litt utenkelig for meg. Tror ikke det nå lenger.
Redigert av Lurifax; 29/08/2013 06:52.
|
|
|
[Re: Raskall]
29/08/2013 06:57
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er forresten vanskeleg å forstå tankegangen til voksne, friske folk som står i ro i ei rulletrapp som går nedover.
|
|
|
29/08/2013 07:01
|
Dan
More than words
|
More than words
Jeg trodde f.eks. ikke at det fantes slike som Breivik i Norge. Det var rett og slett litt utenkelig for meg. Tror ikke det nå lenger. Åh nei, tråden ble breiviket. Nå må noen starte en ny tråd.
|
|
|
29/08/2013 07:17
|
Boas
Fiseufin
|
Fiseufin
Jeg bor i en by og her finnes det INGEN slike - ikke har jeg sett dem i andre byet heller. Færre enn ingen er ingen. Det er alltid en gærning. Ser du ingen gærning? Da er det deg.
|
|
|
[Re: Boas]
29/08/2013 07:35
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
Det er alltid en gærning. Ser du ingen gærning? Da er det deg. 
|
|
|
29/08/2013 08:13
|
Spiffhopeless
Ivrig
|
Ivrig
Jeg bor i en by og her finnes det INGEN slike - ikke har jeg sett dem i andre byet heller. Færre enn ingen er ingen. Det er alltid en gærning. Ser du ingen gærning? Da er det deg. HAHAHHAHA!!! Jeg lo høyt, dagens!!!
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
|
|
|
29/08/2013 11:34
|
grigri
Entusiast
|
Entusiast
[quote=Spiffhopeless]
En annen fordel med bygda er jo at det finnes mye færre utgaver av nevrotikere som løper rundt i butikken og påpeker alt som er galt og konkluderer med at "hvordan skal det gå med verden???!??" Jeg bor i en by og her finnes det INGEN slike - ikke har jeg sett dem i andre byet heller. Færre enn ingen er ingen. Det er alltid en gærning. Ser du ingen gærning? Da er det deg. [/quot ha,ha
|
|
|
29/08/2013 11:44
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det er alltid en gærning. Ser du ingen gærning? Da er det deg.
Denne påstanden følger du greit opp ved å argumentere for at jeg "løper rundt i butikken og påpeker alt som er galt og konkluderer med at "hvordan skal det gå med verden???!??"
|
|
|
[Re: Raskall]
29/08/2013 11:46
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kjepphesten "stå til høyre, gå til venstre" har jeg klart å brenne opp siden rulletrapper og bånd ikke lenger har disse klistremerkene påsatt.
Prøv å stå til høyre (siden de har venstrekjøring i Japan) i en rulletrapp til eller fra en undergrunnsstasjon i Tokyo.
|
|
|
29/08/2013 11:47
|
GeirK
More than words
|
More than words
Må nesten svar deg en gang til, hva er det du ikke forstår Geir?
Jeg forstår at du har laget deg en oppfatning om at jeg driver og dytter på folk. Er det galt?
|
|
|
29/08/2013 11:52
|
Spiffhopeless
Ivrig
|
Ivrig
GeirK, om du ike har merket det så diskuterer du med en som kaller seg Lurifax. Ser ut til han kan komme til å slå deg med erfaring i lurerier og fixfaxerier..
|
|
|
[Re: Dan]
29/08/2013 11:54
|
engekri
Ivrig
|
Ivrig
Jeg trodde f.eks. ikke at det fantes slike som Breivik i Norge. Det var rett og slett litt utenkelig for meg. Tror ikke det nå lenger. Åh nei, tråden ble breiviket. Nå må noen starte en ny tråd. Sikker på at du ikke mente at tråden har blitt GeirKet?
|
|
|
|
|