Noen som kan antyde hvor lenge før start man bør stille opp for å være blant de ca. 50 første i puljen på start? De ca. 100 første i puljen? (Starter i pulje 8)
I pulje 2 i fjor så begynte folk å stille seg opp ca 15. min før. Tror det drar seg til utover i puljene med tanke på denne tiden, så 25.min bør vel gå greit i pulje 8...
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
En kort fråga, hur mycket folk är det på vattenstationerna egentligen och är det något som vill ta mycket extra tid att fylla på en camelbak ?
Har räknat ut att min camelbak på 3L vill nästan va tom vid sista stationen Elgåsen. Då vill säcken väga runt 2.5L och den skal väga 3.5 vid ankomst.
Hur tänker ni andra om vatten ?
En annan ide kan vara att endast ha 2 * 75 vatten på cykeln och ev fylla på dessa ?
Mvh
Sekken skal veie 3.5kg under hele rittet. Ikke at noen sjekker underveis....
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Har du något tips hur man löser vattenproblematiken bäst :-)
Jeg kjører med 2*0,75L på sykkelen, og 2L i Camelbaken. Det holder til mål for meg som sykler på ca 3:30. Sekken veier da ca 5,5 kg på start og 3,5 i mål.
Kapitalismen uten konkurser ville være som kristendom uten helvete.
Har du något tips hur man löser vattenproblematiken bäst :-)
Jeg kjører med 2*0,75L på sykkelen, og 2L i Camelbaken. Det holder til mål for meg som sykler på ca 3:30. Sekken veier da ca 5,5 kg på start og 3,5 i mål.
Det er bare vann. Og det som er så fint med vann er at man blir våt bare én gang! ;-) Så lenge det ikke regner på UltraBirken så skal jeg tåle litt regn på Birkebeinerrittet asså. Bring it on!
Men jeg sier bare, sjekk STORM sin værmelding, de melder noe helt annet enn regn. Lenge igjen, for ille å begynne å sutre om været enda. Dagen før, da er det lov å tenke på været.
Redigert av PerEivind; 25/08/201321:57.
-Per-Eivind.
Husk å abonere på TERRENGSYKKEL. ffshop.no. Og meld deg inn i NOTS. nots.no
Dere som kjører både fredag (ultra) og lørdag, hva gjør dere tiden i mellom for å restituere best mulig mht mat, hvile, massasje osv...?
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Lett regn forandrer egentlig ingenting når det gjelder Birkebeinerrittet, annet enn eventuelt opplevelsen underveis. Ingen behov for å skifte dekk etter forholda, heller. Grus er grus.
Det eneste man kan vurdere ved regn på rittdagen, er å bruke litt tjukkere olje på kjedet.
Lett regn forandrer egentlig ingenting når det gjelder Birkebeinerrittet, annet enn eventuelt opplevelsen underveis. Ingen behov for å skifte dekk etter forholda, heller. Grus er grus.
Det eneste man kan vurdere ved regn på rittdagen, er å bruke litt tjukkere olje på kjedet.
Og bytte til andre bremsklosser hvis man har organiske
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.