Er EBH og feks Froome blitt offisielt målt i en bakke hvor de har syklet sammen og EBH har måtte slippe, likevel har de hatt samme W/kg.
Tror alle er enige om at i bratte bakker så er det viktigste å ha en høy W/kg, og er de like så kommer man likt til mål.
Det jeg stusser på hvis jeg har forstått det rett, at enkelte hevder EDB har høyere W/kg på terskel en Froome og det er derfor rart han blir syklet fra. Prøver å argumentere at en målt terskel W/kg ikke helt samsvarer med hva du produserer etter 4 timer i den siste lange bakken.
Så vis det ikke foreligger sammenlignbare tall fra den siste klatringen, mener jeg det blir feil å trekke bastante slutninger ut ifra hva du har testet som W/kg på terskel.
Dette tror jeg vi alle er veldig enig om

Endelig et lyspunkt - utrolig ikke sant?

Det jeg har sagt er at jeg tror det kan være variabler/nyanser som gir en form for motstand la oss si opp Alp de Huez som gjør at to forskjellige ryttere kommer opp på ulik tid selv om de trøkker lik w/kg ned i pedalene. Ikke STORE utslag, men små utslag. I et sykkelritt gjør mange små utslag litt større utslag og skiller til slutt en vinner fra nummer 2.
Det sagt så er det de tingene du beskriver som har den største betydningen for hvem som vinner eller ei. Det tror jeg også alle er enige i.