Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trondheim-Oslo 2014

Trondheim-Oslo 2014 #1665792 22/08/2013 19:04
truls2 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Var innom www.styrkeprøven.no idag. Påmeldingen for neste år er åpnet. Har blitt bitt av basillen nå, og vurderer å prøve meg på de 54 milene.. Syklet Lillehammer-Oslo i år, og det var da jeg debuterte på racer. Sysler også med tanker om flere langturer, men får ta en ting om gangen..
Så da trengs det noen ekspert-råd! Har lest meg opp på næringsinntak i tråden for "næring Trondheim-Oslo", men lurer på hva som trengs av treningsmengde før en stiller til start? Hvor mye bør en ha syklet? Har intervall-trening betydning? Leste i ei avis at en syklist mente etappen fra Gjøvik til Minnesund er det tøffeste psykisk; hvorfor? Hvis jeg ikke klarer å henge med feltet jeg starter med; hva da? Hvordan er turen alene? Er 20 timer realistisk? Kan fort bli til at jeg starter på egen hånd, dvs alene, uten følgebil. Er ei veske på styret til slanger, dekk og mat "greit" ? Hva kan jeg forvente av psykisk og fysisk stress? Brukere dere krem/salve i buksa? Stopper dere på matstasjoner, eller har dere egne langestasjoner? Kort og godt; få noen tips og råd!

Re: Trondheim-Oslo 2014 [Re: truls2] #1665856 22/08/2013 19:52
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Akkurat som deg så gadd jeg ikke lete, men jeg tror det er flere tråder om dette i TS-arkivet.

Jeg syklet DSS i 06 med grunnlag tilsvarende ditt. Gikk helt greit.

1. Mener å huske at 200+ mil i beina ble ansett som fornuftig.
2. Min mening; tja. Jeg prioriterte ikke rene intervalløkter, men varierte hardheten på lengre økter, samt noen turer i lange bakker. Tror ikke jeg gjorde mye galt med det.
3. Har hørt flere si at styrkeprøven begynner ved Lillehammer. Grunnen er vel at kroppen og hodet får det tøft når man har syklet 35 mil og har nesten 20 igjen. Jeg fikk ikke noen alvorlig knekk underveis. Husker dog at jeg ble lei av å sykle. Det ble rett og slett kjedelig i en periode.
4. Da finner du noen andre å sykle med. Ingen problem.
5. Det ville blitt veldig kjedelig.
6. Ja. Brukte 19,5 med et relativt svakt grunnlag.
7. Ja, du får med deg det du trenger i en eller annen slags veske.
8. Lite stress, men forbered deg på at det langt, og ikke ta for lett på det. Regn med at det kommer til å gjøre vondt her og der, men det kan også gå over underveis.
9. Nei
10. Startet alene og stoppet på matstasjoner.

Søk på nettet. Det er skrevet mye om DSS.
Spør mer på TS forumet. Det er alltids noen som vet noe.
Meld deg inn i en sykkelklubb.
Bruk mer tid på trening enn på pc.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Trondheim-Oslo 2014 [Re: CyberTrack] #1665898 22/08/2013 20:12
truls2 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
He-he..beste tipset er nok å tilbringe mer tid på setet enn ved pc`en. Men idag er det "hviledag". Etter å ha syklet noen turer hver dag de siste ukene, måtte jeg ta det litt rolig idag. Skal prøve ei intervall-økt lørdag, må nok ned litt i mengde nå, siden det er birken neste helg.

Moderator  support, Valentino