Var innom www.styrkeprøven.no idag. Påmeldingen for neste år er åpnet. Har blitt bitt av basillen nå, og vurderer å prøve meg på de 54 milene.. Syklet Lillehammer-Oslo i år, og det var da jeg debuterte på racer. Sysler også med tanker om flere langturer, men får ta en ting om gangen..
Så da trengs det noen ekspert-råd! Har lest meg opp på næringsinntak i tråden for "næring Trondheim-Oslo", men lurer på hva som trengs av treningsmengde før en stiller til start? Hvor mye bør en ha syklet? Har intervall-trening betydning? Leste i ei avis at en syklist mente etappen fra Gjøvik til Minnesund er det tøffeste psykisk; hvorfor? Hvis jeg ikke klarer å henge med feltet jeg starter med; hva da? Hvordan er turen alene? Er 20 timer realistisk? Kan fort bli til at jeg starter på egen hånd, dvs alene, uten følgebil. Er ei veske på styret til slanger, dekk og mat "greit" ? Hva kan jeg forvente av psykisk og fysisk stress? Brukere dere krem/salve i buksa? Stopper dere på matstasjoner, eller har dere egne langestasjoner? Kort og godt; få noen tips og råd!