OTB-et på vei hjem fra jobb i dag. I det jeg traff bakken var jeg sikker på at jeg hadde brukket ryggen. Heldigvis var det bare en bar-end som knakk. Alle bevegelige deler funger på både sykkel og syklist.
Edit: Det som skjedde var at jeg skulle inn på stien som gikk langs grusveien (for 2 år siden). Den var nå gjengrodd. I mellomtiden manglet fokuset i den retningen sykkelen rullet.
Som all min sykling ble dette filmet og her er resultatet. Har du en OTB å vise frem, så kjør på. Det er lov å le!
På ca 2:30 ut i videoen ser man min beste OTB..... I hvert fall den desidert beste som er festet til film! Det gikk bra, så det er lov å le litt her og....
Her er min OTB. I motsetning til Raymonds landing som så vond ut, var min landing veldig myk. Her er det 70 cm med bløt gjørme på hver side av planken. Trynet kommer etter ca. 40 sekunder
Her er min OTB. I motsetning til Raymonds landing som så vond ut, var min landing veldig myk. Her er det 70 cm med bløt gjørme på hver side av planken
Hvordan åpner jeg linken?
Jeg klikket bare på den. Men for å få den embedded i posten klikker du på den femte knappen fra venstre i redigeringsboksen. Velg så youtube video, kopier inn linken og vips.
Gjorde det for deg, jeg.
Snill og fin OTB, forresten. Hadde en som lignet i Grenserittet -11. Når man står på fremhjulet med bakhjulet til værs rekker man å tenke MYE. Jeg rakk å planlegge hvilken vei jeg skulle lene meg for å lande så mykt som mulig.
Har dessverre ikke noen shots av min OTB på grønliåsen siste helgen i april, men synes likevel jeg kan få litt medynk for nakkebrudd, krage og forbud mot det meste inntil for et par uker siden
Her er min OTB. I motsetning til Raymonds landing som så vond ut, var min landing veldig myk. Her er det 70 cm med bløt gjørme på hver side av planken
Hvordan åpner jeg linken?
Jeg klikket bare på den. Men for å få den embedded i posten klikker du på den femte knappen fra venstre i redigeringsboksen. Velg så youtube video, kopier inn linken og vips.
Gjorde det for deg, jeg.
Snill og fin OTB, forresten. Hadde en som lignet i Grenserittet -11. Når man står på fremhjulet med bakhjulet til værs rekker man å tenke MYE. Jeg rakk å planlegge hvilken vei jeg skulle lene meg for å lande så mykt som mulig.
Hehe! Ja det går i slow motion rett før du treffer bakken Takk for forklaringen
Sykkel og ski........ G-Sport Svinesundparken -------------------------------------------------------- Commencal Meta AM VIP Diamant Apex 29.2
Har dessverre ikke noen shots av min OTB på grønliåsen siste helgen i april, men synes likevel jeg kan få litt medynk for nakkebrudd, krage og forbud mot det meste inntil for et par uker siden
Har dessverre ikke noen video Fra Terrengsykkelrittet i år. Landet primært på hodet og knærne. Resulterte i ødelagt hjelm og oppskrubbede knær. Sykkel like fin
Kan samstemme i det med slow-motion tanker, husker jeg tenkte at 'nå kommer jeg ikke i mål'. Men det gjorde jeg
Skulle gjerne hatt video for å finne hva som egentlig gjøre at jeg fikk en skikkelig OTB på søndag... Gikk i bakken med hodet først, 27 km/t. Landet på noen store steiner. Ugreit. Sykmeldt. Vondt i hodet fortsatt. Håpet om Sogndal Enduro kan ryke om det ikke er mye bedring til i morgen. Kjipern. Men det gikk tross alt mye bedre enn det kunne ha gjort. Får være glad for det.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Ouch, får flashback til min egen som skjedde 2. pinsedag. Tok full salto og brakk kragebenet og ordnet også opp i noen ribbein. Fremdeles ikke helt restituert, men sykling går nå bra
Melder pass på å legge ut filmen som viser det hele.
Min så langt eneste ukontrollerte tur over styret i sommer.
Ellers er vel de to andre trynene jeg har på film et gammelt ett filmet av vidark:
og det som satte en stopper for sykling i noen uker forrige sommer (ikke helt en OTB kanskje), men det fikk meg til å slutte å dunke unna antatt løse kvister med styret uten å være sikker på hvordan trevegetasjonen er bak løvverket :
NC DH Grefsen i 2003 : Are's første og foreløpig siste forsøk på deltakelse i utforritt.
Gikk ikke så bra;
foto: Trond Vidar (!)
Kom meg i mål, men fikk deretter ekspress med ambulanse til legevakta. Premie: dobbelt kragebeinsbrudd og to fine prolapser i nakken som følger meg fortsatt:
Til helga er det enduro i Sogndal, har lært litt på de ti årene håper jeg...
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Håper GeirK tillater at jeg bruker hans bilde. Det er ihvertfall undertegnede som går over styret. Ikke film, men en rask bildeserie satt sammen til animert GIF. Anno ca. 2007 sykler jeg ned en ukjent sti for første gang, på Tomsetåsen et sted. Selvsagt brattere i virkeligheten. Sykkelen spratt videre, og bommet såvidt på Geir. Etter dette bruker jeg alltid noen myke 661 på knærne når jeg sykler sti.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Vis oss din OTB (Over the bar)
[Re: ]
#166526022/08/201306:18
NC DH Grefsen i 2003 : Are's første og foreløpig siste forsøk på deltakelse i utforritt.
Gikk ikke så bra;
foto: Trond Vidar (!) ]
Uff. Det sies man aldri blir helt bra etter kragebeinsbrudd. Operasjon på deg den gang da, sikkert. Hva plages du med fortsatt, ettervirkning kragebeinsbrudd eller nakkeskade?
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Barends ? Er det jeg alltid har ment - barends er en uting Hell og lykke neste gang
Det er dessverre den eneste måten jeg klarer å forhindre numne hender på.
Et særdeles smertefullt blåmerke på låret antyder at barenden ble brukket mot mitt lår. Stiv nakke og øm brystkasse vitner også om at sammenstøtet var ganske hardt.
Men merkelig nok har ryggsmertene som har plaget meg en ukes tid forsvunnet. Hvem trenger vel kiropraktor?
Skulle gjerne hatt video for å finne hva som egentlig gjøre at jeg fikk en skikkelig OTB på søndag... Gikk i bakken med hodet først, 27 km/t. Landet på noen store steiner. Ugreit. Sykmeldt. Vondt i hodet fortsatt. Håpet om Sogndal Enduro kan ryke om det ikke er mye bedring til i morgen. Kjipern. Men det gikk tross alt mye bedre enn det kunne ha gjort. Får være glad for det.
Så bildet på Instagram. Så vond ut.
Tallak: Huff, det der så ikke bra ut. Sjanglinga di der skulle tilsi at noen burde tatt deg til siden og spurt om det gikk bra.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Kongsberg enduro i fjor. Rett på huet og vondt i nakke - heldigvis bevegelse og jeg var så heldig å allerede ha booket massør og kiropraktor til dagen etter. Hjelm er nå kastet.
Hahaha.. Dette er kanskje en av de morsomste trådene jeg har sett på lenge!
Dere som har hatt medynk til min OTB, jeg tok et par ribben et krageben og slo vel hodet såpass at jeg vel ikke husker så veeeeldig mye av resten av turen ned, kjipt, siden dette skjedde så og si heelt på toppen...MEN, jeg syklet ned til bilen! Heldigvis ingen langvarige skader... Overleppa og nesa mi var mindre lykkelig over at fullface hjelmen lå i bilen....den ble jo ikke med til topps for å spare vekt... fikk igjen følelsen i nesetuppen etter snaue 3 måneder! Alt i alt syns jeg det gikk ganske bra!
Det var jo noen skikkelig bra bilder og filmsnutter her, virkelig noen som har hatt noen "kodak moments"?
Kongsberg enduro i fjor. Rett på huet og vondt i nakke - heldigvis bevegelse og jeg var så heldig å allerede ha booket massør og kiropraktor til dagen etter. Hjelm er nå kastet.
Er det vanlig å ha med seg reservehjelm når man sykler Enduro?