Uhøflighet og dårlig oppførsel på stien!
|
Re: Uhøflighet og dårlig oppførsel på stien!
[Re: Dan]
22/08/2013 17:09
|
StigB
Señor
|
Señor
Det handler ikke om grus, asfalt, sti eller bamsemums. Det handler kun om å være hyggelig mot folk. Den sosiale angsten 99% av nordmenn har ligger ikke i genene. Den ligger i kulturen, så det er bare å begynne med seg selv og innse at det ikke finnes noen unnskyldninger for å se ned i bakken eller late som at man ikke hørte at en fremmed sa noe.
Som erklært grinebiter bryter jeg mitt selvpålagte forums sølibat. Takk Dan, det måtte en svenske til for å sette skapet på plass. I jobbsamenheng for noen år siden der en måtte inn i utrivelige situasjoner fikk vi et tips fra en instruktør. "Er du en drittsekk møter du bare drittsekker, er du hyggelig og blid møter du bare blide og hyggelige." Det er svært mange som møter hyggelige syklister og turgåere det er bare å være hyggelig selv. Man blir tatt igjen på smal sti og det ropes hold høyre, .... hold høyre for H. Ja da stopper man løfter sykkelen ut av stien og sier vennlig vær så god og god tur. Da takker selv den mest ihuga surpompen.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
23/08/2013 06:47
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Man blir tatt igjen på smal sti og det ropes hold høyre, .... hold høyre for H. Ja da stopper man løfter sykkelen ut av stien og sier vennlig vær så god og god tur. Da takker selv den mest ihuga surpompen.
Jeg NEKTER å tro at du ville gjort det Stig. Da ville rullgardina gått ned 
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: supernalle]
23/08/2013 06:48
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette er ofte finansfolk som synes de ligger etter i treninga, og tror de er mye bedre mennesker enn de fleste andre (som jo i deres øyne er tapere). De er jo "vinnere", så må slippes frem, i deres øyne. Slutt å tulle da, jeg er jo finansmann! Sannsynligvis ligger jeg etter med treninga og, men at jeg ikke har manerer, hvor har du det fra? Ikke er jeg en spesielt dårlig taper heller. Forklar, tegn og fortell. Det står "ofte", ikke "alle". Dette er ofte snekkere.
Redigert av Garpen; 23/08/2013 06:50.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: ChrissCross]
23/08/2013 09:49
|
ChrissCross
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
"Normal høflighet" er ikke så normal som man skulle tro!
|
|
|
[Re: ChrissCross]
23/08/2013 10:13
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Er visst ikke bare i Norge folk har litt skylapper og temperament. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DImxGczuYJIhehe, var mest morsom denne! (kanskje det er fredriks etter en dag på forumet..)  (og ja, dette var bare på fleip)
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Anders A-R]
26/08/2013 15:53
|
StigB
Señor
|
Señor
Man blir tatt igjen på smal sti og det ropes hold høyre, .... hold høyre for H. Ja da stopper man løfter sykkelen ut av stien og sier vennlig vær så god og god tur. Da takker selv den mest ihuga surpompen.
Jeg NEKTER å tro at du ville gjort det Stig. Da ville rullgardina gått ned Nemlig, den ville gått ned med den manøveren, henger du med. Jeg ville sansynjlig tatt meg svært god tid siden jeg er litt skrøplig til beins og midere til sinns ;-)
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: Garpen]
26/08/2013 17:43
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette er ofte finansfolk som synes de ligger etter i treninga, og tror de er mye bedre mennesker enn de fleste andre (som jo i deres øyne er tapere). De er jo "vinnere", så må slippes frem, i deres øyne. Slutt å tulle da, jeg er jo finansmann! Sannsynligvis ligger jeg etter med treninga og, men at jeg ikke har manerer, hvor har du det fra? Ikke er jeg en spesielt dårlig taper heller. Forklar, tegn og fortell. Det står "ofte", ikke "alle". Dette er ofte snekkere. Nei, de har nok mer selvinnsikt enn som så.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
|
|