Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Barteby Classic 5th edition

Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1690817 28/09/2013 19:17
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan melde om gode forhold på parkplassen på Rosenborg.
Var folketomt der i dag kl 10:30...

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Knirkekne] #1690820 28/09/2013 19:20
Hæ? Offline OP
Navnet skjemmer ingen.
OP Offline
Navnet skjemmer ingen.
Sitat: Knirkekne
Kan melde om gode forhold på parkplassen på Rosenborg.
Var folketomt der i dag kl 10:30...
ICON_LAUGH

Prøv igjen i morgen. Litt mer folksomt da. Du og Enrique som møtte opp i dag?

Redigert av Hæ?; 28/09/2013 19:22.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1690906 29/09/2013 07:05
henrikg Offline
Besatt
Besatt
Todagers-bart og den årlige Barteby Classic forkjølelsen er på plass ICON_SMILE

Tar med et ekstra SS-kit om noen vil låne/kjøpe.

Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1690990 29/09/2013 12:00
Hæ? Offline OP
Navnet skjemmer ingen.
OP Offline
Navnet skjemmer ingen.
Hjertelig takk til deltagere, tidtager og alle tre i publikum!
Årets utgave ble en sekundstrid av de sjeldne. Etter 5 runder og mange strafferunder for henrikg klarte Knut Helge å lure seg fire sekunder foran i mål og ble kåret til årets mester!

Resultaliste:
Knut Helge
Henrik
Bjarte
Enrique
Øyvind

Bilder og fyldigere rapport kommer så fort trappa mi har tørka. Presterete å male PC og kamera inne på loftet ... Stay tuned i 24 timer, ev. til trappa er støvtørr nok til at jeg sniker meg forbi. ICON_TONGUE

Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1691012 29/09/2013 13:14
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg kan komme med noen bilder i mellomtiden.. .screenshots fra GoPro-en.

Deltagerene ute i løypa, vilkårlig rekkefølge:

Rittgeneral Hæ? (en smule uheldig med vidvinkelen)

enrima var lettest å se når rytterne dukket opp fra skogen

henrikg ledet hver runde, men ble straffet av rittgeneralens strafferunderegel (Tommyball)

kh X1 - dagens vinner

Knirkekne med sin fatso

Deretter ble premier regelrett kastet ut til alle (og funksjonærer):

Tilslutt benyttet jeg anledningen til å ta en omvei hjemover. Nydelig i marka nå

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1691030 29/09/2013 14:29
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Hvor er det siste bildet tatt?

Big wheels keep on turning
Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Kjartandaddy] #1691181 29/09/2013 18:58
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Kjartandaddy

Det er her: 63.40440º N, 10.49220º Ø
Eller forklart på en annen måte, langs en av stiene som krysser fra Lysløyperunden over til nedre del av Stokkåsen.

Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1691188 29/09/2013 19:10
Hæ? Offline OP
Navnet skjemmer ingen.
OP Offline
Navnet skjemmer ingen.
Uheldig med vidvinkelen?!!1
Pinadø feitere mellom øra enn dekka til Knirkekne. Trøsten er at jeg har skikkelige spurtskuldre ... ICON_TONGUE

Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1691201 29/09/2013 19:28
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Dette vil jeg være med på. Legger omtrentlig dato inn i kalenderen for neste år. Har dere seniorklasse også (for oss født like etter krigen)?

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: Barteby Classic 5th edition [Re: parob] #1691256 29/09/2013 20:54
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Sitat: parob
Sitat: Kjartandaddy

Det er her: 63.40440º N, 10.49220º Ø
Eller forklart på en annen måte, langs en av stiene som krysser fra Lysløyperunden over til nedre del av Stokkåsen.

Syns det var noe kjent ja. Fint der.

Big wheels keep on turning
Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Kjartandaddy] #1691311 30/09/2013 05:39
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis noen kan stille med catering til neste år, har jeg allerede funnet det perfekte redskapet om vi skal ha noe til kaffen :

Re: Barteby Classic 5th edition [Re: parob] #1691565 30/09/2013 14:04
Hæ? Offline OP
Navnet skjemmer ingen.
OP Offline
Navnet skjemmer ingen.
Oh! De var snasne! Kanskje BBC jule-edition på fatbike? Knirkekne har jo allerede tørrtrent. ICON_SMILE

Da er endelig trappa gangbar, og jeg kan med glede publisere noen bilder og resultatliste med tider! Men først en kjapp rittrapport:

Søndagen skred frem med et vær som gjorde skam på varslene. Regnet som var meldt var ingensteds å se, og en rask hekksaksfrisering av løype en time før start avslørte at den var tørr og fin. Etter et raskt hjullån hos Kjartandaddy var rittgeneralen klar for sin første opptreden i Barteby Classic også, siden jungmann Paul velvillig telte runder og generelt holdt styr på både publikum så vel som deltagere.

Etteranmelding var selvsagt mulig, og Knut Helge så sitt snitt til å hive seg med da han så at feltet for øvrig bestod av fire kombatanter. Henrik ville fortest mulig kvitte seg med ekstra vekt, og med en 200-lapp brennende i sokken forlangte han sporenstreks å få betale deltageravgiften. Med det økonomiske ute av verden ble det en gjennomsykking av løypa som i år bød på flere overraskelser. Kanskje først og fremst for de gående, som uvitende ble en del av arrangementet. Løypa åpnet flatt og rolig over grus og gress før den steg ganske bratt (i alle fall føltes det slik etter fire runder på singlespeed) opp mot høyeste punktet som var inne på Kristiansten festning. Over parkeringsplassen og inne på festningsområdet var det lagt ned forbud mot a) stående tråkking og b) passering av konkurrenter. I det man bikket ut vestporten bar det ned en løsgrusbakke med en krapp 90-grader (de er vel for øvrig alltid krappe?) og to små liksomdropp hvis linja ikke satt helt der den skulle. Så bar det over i traverserende singletrack på gress før man etter en kort innsats på grus kastet seg ned løypas lengste utforkjøring. En halvteknisk og helristende opplevelse av røtter og sva, iblandet et stikryss med fotfolk. Nederst i bakken svingte den bratt opp igjen mot utgangspunktet for så å gå over i flat rockgarden. Inn igjen på turstien før man brått og plutselig svingte opp til høyre for en gressklatring med nogot attåt. Trær skulle rundes, og gress viste seg som utrolig lite egnet som hurtig underlag. Opp på sva før det hele bar ned igjen til runding av trær og rundeslutt.

Det var her den største utfordringen lå. Særlig for Henrik som lå først alle rundene. Reglene var nemlig slik at første gang man passerte runding som førstemann måtte man ta en strafferunde a 150 meter på asfaltplassen. Andre gang man var først - to runder. Og så videre. Henrik opplevde hele 10 strafferunder, noe som satte Paul sine telleferdigheter på prøve. Knut Helge så sitt snitt ved siste runding å utnytte Henriks runddans og stakk av gårde. Knut Helge er heller ingen hvem som helst i rittsammenheng, og hadde tydelig mye power igjen i sykkellårene ut på sisterunden. Etter en temmelig slitsom og nær velykket opphenting fra Henrik sin side, kunne Knut Helge juble over sin første seier i Barteby Classic! Med fire sekunder!

Lenger bak i feltet foregikk det helt andre, og minst like innbitte kamper. Rittgeneralen opplevde et øyeblikk av hybris og prøvde å henge seg på de to kamphanene fra start. Det var intet Magnus Carlsen-trekk. Med syre ut gjennom det som for menneskeheten til da var helt ukjente og skjulte kroppskanaler karret han seg dog til mål på en hederlig tredjeplass. Enrique savnet sitt oppsvingte styre i nedkjøringene, men hadde tross dette såpass kontroll at han la inn en teknikkoppvisning i løypas mest hårete nedkjøring for en gruppe kvinnelige pensjonister på søndagstur, og ble belønnet med applaus. Til tross for denne oppvisningsdetouren kom han inn på fjerdeplass! Øyvind stilte med dagens lengste kropp og tykkeste hjul. På sin Mammut fatbike spratt han rundt både oppfarter og nedfarter, og har i stor grad bidratt til et flatere turområde ved festningen i Trondheim. Fatbike er jo heller ingen lettvektsaffære, men tross sine 14 kilo (sykkelen, ikke Øyvind) ble rittet gjennomført til 19,5 i stil. Et halvt poeng måtte trekkes da han avslo det generøse tilbudet å sykle sisterunden mens vi andre fikk igjen pusten.

Resultatlisten ble da som følger:
Knut Helge: 29.10
Henrik: 29.14
Bjarte: 30.36
Enrique: 35.19
Øyvind: En runde igjen! ICON_WINK

Barteby Classic er selvsagt først og fremst bare moro og show. Men noen seriøse innslag er det selvsagt. Da tenker jeg først og fremst på deltageravgiften. Den er høyst frivillig, og den blir i sin helhet donert til et veldedig/humanitært formål som vinneren får æren av å velge. I år gikk Knut Helge inn for å donere de innkomne pengene til FIRE .

På vegne av hele arrangementskommiteen vil jeg rette en stor takk til alle som var med på å gjøre dette atter en gang til en hyggelig og artig singlespeedopplevelse. Særlig takk til Paul, Tove, Linda og junior for utmerket stemningsskaping. Vel møtt neste år til Barteby Classic 2014!

Knut Helge foran med sin Kvikk Lunsj, som dagens kvikkeste rundt lunsjtider. Henrik til venstre med Toppris for å ha fått mest juling i strafferundene. Øyvind i rød jakke med ny Hobby og en Troika, siden han hadde med seg selv, sin kone og sin junior. Rittgeneralen i komatøs tilstand, siste gang sett stående den dagen på dette bildet. Enrique ytterst til høyre etter å ha mottatt en trippel Bounty som dagens mest jagende rytter!

Hele publikum, samt deltager Øyvind, samla på ett brett når Enrique har revet seg løs fra pensjonistene og kommer til mål!

Vedlegg
P9290036 - Kopi.JPG (215.09 KB, 250 nedlastinger)
P9290034 - Kopi.JPG (150.88 KB, 245 nedlastinger)

Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1691671 30/09/2013 17:44
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen burde sende disse bildene til Freia og Nidar.

Takker for super løype, og bra konkurranse.
Oppsummeringa til neste års forberedelser: Ikke ta den tyngste sykkelen, tren mer og tren litt til.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Barteby Classic 5th edition [Re: Hæ?] #1693274 03/10/2013 12:38
Hæ? Offline OP
Navnet skjemmer ingen.
OP Offline
Navnet skjemmer ingen.
Forresten - hvis noen føler for å betale startkontigenten/gaven til FIRE via meg kan de sende meg en PM, så skal de få kontoopplysninger. Ellers er det helt ok om man støtter dem direkte ved å bruke det kontonummeret som ligger på sidene det er linket til over her. Jeg sender av gårde det jeg har fått inn på onsdag i neste uke. ICON_SMILE

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support