dvs 200 kr rabatt pr dekk, de kostet 1699 når jeg var og hentet mukluken, er helt forjævli att 2 dekk te en tråsykkel skal koste mer enn 2 vinterdekk te biln
Hmmm. Er ikke Browncouch en importør, ikke butikk? Hvis de er butikk også, sliter de seriøst med å promotere tilbudene sine. Det bør ikke ta mer enn 5 minutter å lage en mye bedre nettside enn de har. Facebook-side har de heller ikke, ihvertfall ikke lett tilgjengelig...
...hvor fant du tilbudet, egentlig?
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: vehe]
#165915313/08/201311:11
Hvor lett/vanskelig er det å legge om prototypehjulene til slangeløst? (Dvs er det vanskeligere enn vanlige hjul?:) )
Veldig lett på disse siden de er dobbeltbunnet uten hull. Ta av de gule felgbåndene og sett f.eks gul Stans tape over eikehullene. Sparer ca 180g allerede der. Så to runder med f.eks dobbeltsidig foam monteringstape fra Clas Ohlson. e.l . Så et lag med f.eks duct tape (gaffateip). over dette. Med en kopp guffe veide oppsettet ca. 120g per hjul og sparte 500g per hjul i forhold til originalslange/felgbånd.
Hmmm. Er ikke Browncouch en importør, ikke butikk? Hvis de er butikk også, sliter de seriøst med å promotere tilbudene sine. Det bør ikke ta mer enn 5 minutter å lage en mye bedre nettside enn de har. Facebook-side har de heller ikke, ihvertfall ikke lett tilgjengelig...
Jeg har ganske skarpt syn (ihvertfall når linsene er på), men jeg finner ikke Dillinger-tilbudet hos Fatbikes.no heller - verken på den vanlige nettsida eller på Facebooksida. Jeg scrollet ihvertfall ned til april uten å finne det...
"Nettside-kritikken" gjelder forsåvidt disse også. Man skal bla ganske så lenge rundt på Fatbikes.no og facebook-sida hvis man ønsker å finne ut hva disse folka selger og sånn cirka hva det koster
(PS. Er det bare jeg som har trøbbel med "Svar"- og "Quote"-knappene i denne tråden nå? Jeg måtte bruke hurtigsvar... Edit: Det skyldtes kanskje at jeg prøvde å svare på et innlegg som ble sletta )
Jeg har ganske skarpt syn (ihvertfall når linsene er på), men jeg finner ikke Dillinger-tilbudet hos Fatbikes.no heller - verken på den vanlige nettsida eller på Facebooksida. Jeg scrollet ihvertfall ned til april uten å finne det...
"Nettside-kritikken" gjelder forsåvidt disse også. Man skal bla ganske så lenge rundt på Fatbikes.no og facebook-sida hvis man ønsker å finne ut hva disse folka selger og sånn cirka hva det koster
(PS. Er det bare jeg som har trøbbel med "Svar"- og "Quote"-knappene i denne tråden nå? Jeg måtte bruke hurtigsvar... Edit: Det skyldtes kanskje at jeg prøvde å svare på et innlegg som ble sletta )
Email! sverre@browncouch.no Er forøvrig helt enig i at nettsiden deres kunne vært bedre..
Sitat: Espen W
Sitat: vehe
Browncouch har 2x dillinger på tilbud til 2999,-
-----
Hvor lett/vanskelig er det å legge om prototypehjulene til slangeløst? (Dvs er det vanskeligere enn vanlige hjul?:) )
Veldig lett på disse siden de er dobbeltbunnet uten hull. Ta av de gule felgbåndene og sett f.eks gul Stans tape over eikehullene. Sparer ca 180g allerede der. Så to runder med f.eks dobbeltsidig foam monteringstape fra Clas Ohlson. e.l . Så et lag med f.eks duct tape (gaffateip). over dette. Med en kopp guffe veide oppsettet ca. 120g per hjul og sparte 500g per hjul i forhold til originalslange/felgbånd.
Takker og bukker, skal prøve det ut så snart som mulig
[quote=vehe]Browncouch har 2x dillinger på tilbud til 2999,-
Email! sverre@browncouch.no Er forøvrig helt enig i at nettsiden deres kunne vært bedre..
Sitat: Espen W
Sitat: vehe
Browncouch har 2x dillinger på tilbud til 2999,-
-----
Takker og bukker, skal prøve det ut så snart som mulig [/quote]
Her er en som har gjort et ganske tilsvarende slangeløs oppsett. http://www.dirtragmag.com/webrag/how-set-fat-bike-tubeless Hvor mange runder med foamtape som trengs avhenger av hvor tight dekket sitter på felgen. Jeg skal også teste med isolasjonstape fra Biltema. Må få satt opp 100mm gullfelgene mine slangeløst.
Biltema har to typer (neopren og EVA) som er 5m lang, 10mm bred og 6mm tykk for 30 spenn.
På fat felg trengs det ca 1.70m per runde. Mulig at det holder med en runde per side siden disse nok er en del tykkere enn foam monteringstapen som jeg brukte.
dvs 200 kr rabatt pr dekk, de kostet 1699 når jeg var og hentet mukluken, er helt forjævli att 2 dekk te en tråsykkel skal koste mer enn 2 vinterdekk te biln
Men jeg kan love deg at du vil glise bredt etter de første turene med Dillinger. Å brumme av avgårde på snø-og isføre med disse på vei til dypsnøen lengre inn i skogen er unik.
Jeg kjører med Salsa minimalist rack i front. Fungerer bra til å frakte lette ting på toppen av brettet. For eks en pakke brelett, ett lite hode, en sovepose eller annet som ikke veier så mye.
Erik var innom og hentet sin 2014 Moonlander i går. Denne er satt opp med Salsa Minimalist rack.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Her er mine to hjertebarn avbildet i kjedelige omgivelser. Nettopp 'oppgradert' mammuten litt med deler jeg har hatt liggende. Monkeylite xc bar, en kortere og litt lettere FSA stem, eggbeater 2 og en 27.2 suspension pinne satt på med en $2 ebay shim.
Vurderer enda 1x9RR og lefty, men at den blir slangeløs er ganske garantert.
blitt en del turer til div topper siste dagene med demo sykkel fra g max kr sand ,gleder meg til uke 38 :hvordan er det å få tak i bagasje bærere til disse?
Jeg er også på jakt etter bagasjebærere, både foran og bak til Moonlander. Noen som vet hva jeg skal ha?
Jeg har bagasjebærer foran og bak. Bak bruker jeg Surly sitt bagasjebrett, men Old Man Mountain får mye skryt på nett. Foran har jeg et spesialbrett jeg fikk med på kjøpet fra Rammeprodusenten. Jeg bruker dette sammen med skjermer foran og bak.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: ]
#165946813/08/201317:31
Sikkert seint ute i en tråd som dette men poster den likevel da det plutselig ble veldig mye mer interessant. Noen som aner noe mer om disse ? Ca pris og er det 80 eller 100mm felg ?
Blir vel svart nederst i Salsa-nyheten at det blir 80mm felger og ca 44000 NOK.
Jeg veide en originalslange, setepinnen og setet. Bare sånn til info.
Sete: 295 g Setepinne: 378 g Slange: 500 g (...)
Hvilke lette slanger er verdt å satse på for 4.8" dekk? Var snakk om Schwalbe DH slanger på 185g her tidligere, men det var for 3.8" dekk. Funker det også uproblematisk for 4.8"?
Schwalbe sin F13 funker ikke for 4,0! Vil vel ikke anbefale den i det hele tatt! Specialized sin DH 3.0 slange vil nok fungere bedre da
Hvorfor ikke anbefale F13? Mye punkteringer eller annet? Kan skjønne at den strekker seg for mye på 4.8" men jeg har brukt den i hele vinter, vår og sommer uten problemer på 4"
Hva veier gaffelen på Diamura-prototypen, tro? Gidder ikke demontere nå for å måle da sykkelen står i boden. Gjetter rundt 1300 g. Håper den veier mye mer sånn at det går an å spare der senere. Hehe
Tor ivan så du tror 4" holder på vinteren? jeg tenkter det at breiere det er og bedre bærer det oppe på snøen men kan hende det holder med 4
Alt kommer an på hvor myk snø du skal kjøre i. I skiløypa på en normal blå ekstra dag så er nok 2.2 race king også brukbart.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Etter min første lille tur med Moonlanderen på sti i dag, må jeg si at dette absolutt har noe for seg... Føles nesten litt som å jukse! Prøvde den i det som kommer til å bli XC-løypa i World Cupen i Hafjell. Den var nyklipt og ny gravd og ganske gjørmete til tider, men du verden som sykkelen klorte seg fast! Borrelåsgrep mot den myke skogbunnen!! I det som skal bli Rock Garden i XC løypa var det bare å sikte seg inn på linja og la det stå til. Ikke noe problem! Tok DH løypa Desserten tilbake til bunnen av anlegget og det eneste som hindret meg i å gi gass var det litt for høye setet... Det ble veldig interessant over hoppene... Bortsett fra det var det bare å bombe på og la sykkelen sluke ujevnhetene.
Stabil og trygg geometri, overaskende lett-tråkket og dekk med supergrep er inntrykkene jeg sitter igjen med etter min korte test i dag. Min anbefaling er at det bare er å bestille en Moonlander først som sist hvis det er en leke-, ekspedisjons-, utforsknings-, trenings-, snø eller stisykkel du leter etter!
takk for tips... men spør en gang til her , kommer dere til å selge pakkebærerer og skjermer til nakamura eller må man finne egne løsninger på dette? å hva er endelige spec på en mk2 ,? gleder meg til å hente ut en i uke 38..etter 5 dager med demo sykkel er jeg frelst
Tor ivan så du tror 4" holder på vinteren? jeg tenkter det at breiere det er og bedre bærer det oppe på snøen men kan hende det holder med 4
Alt kommer an på hvor myk snø du skal kjøre i. I skiløypa på en normal blå ekstra dag så er nok 2.2 race king også brukbart.
Enig:) Klarte meg fint med 4" i vinter, men hadde dager da jeg følte jeg sank for mye ned fordi ingen hadde syklet eller gått der før meg. Steder der noen hadde bare gått en gang var nok til å få flyt. Dette var da det hadde kommet en del tung nysnø. Men har ikke prøvd noen andre dekkbredder på snø.
kjøre skiløyper og veier osv tror jeg ikke er noe problem men jeg tenker stier der det ikke har gått noen f,eks ved ny snø 20cm så kan det kanskje bli et probelm men det Blir spennende og prøve, håper det evt er plass til noe større vis det er så man må ha det. foran så funker det sikkert men spørrs hva det er plass til bak.
Jeg veide en originalslange, setepinnen og setet. Bare sånn til info.
Sete: 295 g Setepinne: 378 g Slange: 500 g (...)
Hvilke lette slanger er verdt å satse på for 4.8" dekk? Var snakk om Schwalbe DH slanger på 185g her tidligere, men det var for 3.8" dekk. Funker det også uproblematisk for 4.8"?
Schwalbe sin F13 funker ikke for 4,0! Vil vel ikke anbefale den i det hele tatt! Specialized sin DH 3.0 slange vil nok fungere bedre da
Hvorfor ikke anbefale F13? Mye punkteringer eller annet? Kan skjønne at den strekker seg for mye på 4.8" men jeg har brukt den i hele vinter, vår og sommer uten problemer på 4"
F13 revner ved bruk( 6 cm flenge) det er den erfaringen jeg har på mine 4.0 huskerdu dekk.