Tenkte å gå ned 5 kg og trenger noen tips. Er 187 cm og veier 90 kg. Trener 3- 4 dager i uka. Spiser i dag:
Frokost: To brødskiver
Lunsj: Salat eller varm mat
Middag: Normal middag, blir kanskje vel mett da jeg er skrubbsulten
Kvelds: 1-2 brødskiver
I tillegg blir det litt potetgull i helgene, og ikke minst en del is om sommeren. Og så blir det jaggu ofte en cappucino i kaffebaren på jobben også.
Hva må gjøres for en permanent nedgang?
Hej,
Först vill jag säga att du äter för lite.
2 måltider per dag som bara består av totalt 2-4 brödskivor.
Återstår gör lunch och middag som "riktiga måltider".
Med träning 3-4 ggr per vecka riskerar du att antingen överanstränga ditt system med underskott av riktig näring kontra träning, eller så går kroppen på svält modus och då är vikt nedgång väldigt svårt...
Jag äter 6-7 ggr per dag och har senaste åren gått ner 15.5 kg. Har aldrig gått hungrig en enda dag.
Började med lavkarbo kost a la LCHF (typ). gick ner -8 kg och var i bra form.
LCHF är lite för mycket excess i fett och det passar inte mig.
Upptäckte sedan Paleo kost och testade detta pga en del allergi problemer.och gick ner ytterligare drygt -7 kg trots att min form var god.
Paleo är inte främst en vikt diet utan en kost och hälso filosofi.
Permanent vikt nedgång?
Som flertalet andra inlägg indikerar är främst karbohydraterna "boven i dramat"
Varför?
Karbohydrater/blodsocker/insulin styr fett inlagringen i kroppen och med bättre kost-fokus på detta kan du nå permanent vikt nedgång utan problem, och dessutom få bättre allmän hälsa.
Kroppen kan som bekant inte lagra mer än en viss mängd karbohydrater i kroppen. Med dagens kosthållning kommer vem som helst upp i denna dags-mängd av karbohydrater
Därför är också "hög karbo-kost" i flera dagar innan ritt helt onödig. Ät som vanligt bara.
Tips:
Ät minst 3 måltider och 2 mellanmål per dag
Drick vatten
Undvik, bröd, pasta, socker, processerad mat (fast food, pölse) och excess av alkohol. Då har du kommit 90% på väg.
www.paljabekk.comwww.marksdailyapple.com