Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Bensin eller disel? Hva er å anbefale?

Bensin eller disel? Hva er å anbefale? #1655573 08/08/2013 10:32
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 1,713
MuddyBear Offline OP
Måsabjønn
OP Offline
Måsabjønn
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 1,713
vurderer ny bil, og må da ta stilling til spørsmålet "bensin eller diesel". Så en side om Ford, hvor det sto noe under det spørsmålet; men virket som at det bare står hvor fortreffelig hver motor er, fremfor hvordan man burde velge. kan noen bistå?

http://www.rohneselmer.no/newCarDetails.aspx?mod=2141&vt=1

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655607 08/08/2013 10:59
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 1,713
MuddyBear Offline OP
Måsabjønn
OP Offline
Måsabjønn
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 1,713
Hva er ulempene?

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655609 08/08/2013 11:01
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Jeg har diesel nå (Passat 1.9 TDI), men skal ha bensin på min neste bil. Bruker bilen lite, og når den brukes er det småkjøring. Dieselmotoren bruker år og dag på å generere varme, så varmeapparatet i bilen er i praksis ubrukelig vinterstid. I tillegg synes jeg den er dauere og kjipere å kjøre enn motorer med tilsvarende ytelse som går på bensin.

EDIT: Glemte å si at dieselen kanskje er hakket gjerrigere; kjørte Trondheim-Lillehammer på 0,43 l/mil i sommer, og det synes jeg er bra for en fullastet bil med fire personer og en litt utålmodig sjåfør.

Redigert av Øyvind V; 08/08/2013 11:05.
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655610 08/08/2013 11:01
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
A
anonym Offline
Besatt
Offline
Besatt
A
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
Om du velger BMW, så er bilene som leveres med begge typer motorer helt lik i ytelse og pris. Valget blir da om hvilken lukt man vil ha på fingrene, etter en drivstoff fylling.
Regner med det gjelder flere bilmerker i dag.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655611 08/08/2013 11:03
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Diesel var jo fantastisk en periode, men nå har politikerne plutselig snudd.

Uansett, med diesel får jeg fjernstyrt dieselvarmer som gjør at jeg kan komme til varm ferdigtint bil om morgenen, siden garasjen er full av annet stasj og ikke har plass til bilene. Dieselen koster gjerne 1-1.50 kr mindre enn bensinen per liter, og bilene bruker ca det samme. Traktorlyden er også borte i moderne dieselmotorer. Med 170hk motoren min klarer jeg alle forbikjøringer jeg ønsker å foreta uten problemer på en trygg og sikker måte.

Men egentlig vil jeg ha bensin. Eller Tesla.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: anonym] #1655612 08/08/2013 11:03
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: anonymous
helt lik i ytelse

Hvilke ytelser? Blir bilen med dieselmotor f.eks. akkurat like fort varm som den med bensin?

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Øyvind V] #1655613 08/08/2013 11:04
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Sitat: Øyvind V
Sitat: anonymous
helt lik i ytelse

Hvilke ytelser? Blir bilen med dieselmotor f.eks. akkurat like fort varm som den med bensin?

Min blir mye fortere varm, siden den om vinteren holder 22 grader når jeg setter meg inn i kupeen. Motoren er allerede forvarmet og klar til å gi gass, noe som sikkert også er bedre for miljøet og motoren enn å kaldstarte.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Rene] #1655618 08/08/2013 11:08
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: Rene
Sitat: Øyvind V
Sitat: anonymous
helt lik i ytelse

Hvilke ytelser? Blir bilen med dieselmotor f.eks. akkurat like fort varm som den med bensin?

Min blir mye fortere varm, siden den om vinteren holder 22 grader når jeg setter meg inn i kupeen. Motoren er allerede forvarmet og klar til å gi gass, noe som sikkert også er bedre for miljøet og motoren enn å kaldstarte.

Min er også sånn, men det krever en motor- og kupévarmer. Det jeg lurer på er om BMWs nye motorer faktisk er så klin like at eneste forskjellen er lukta på fingrene etter drivstoffylling ICON_SMILE

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655624 08/08/2013 11:13
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
En dieselmotor har en helt annen effekt- og momentkurve enn en bensinmotor. Hver har sine fordeler og ulemper. At traktor-raklingen i dieselmotorer er borte, er i beste fall en sannhet med modifikasjoner. ICON_WINK

Jeg har også diesel nå, og min neste bil blir bensindrevet.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655633 08/08/2013 11:23
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525
Antar at dette er firmabil. Med dagens gunstige firmabilbeskatning for elbil og alle de andre fordelene ville jeg gått for el.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Stein] #1655662 08/08/2013 11:53
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
Sitat: Stein
En dieselmotor har en helt annen effekt- og momentkurve enn en bensinmotor. Hver har sine fordeler og ulemper.


Bensinmotorene hadde mye den samme effekt og momentkurven for 60 år siden som dieselmotorer har i dag...
Dieselmotorene har ikke de karakteristikkene de har fordi det er så saliggjørende, men fordi det er eneste måten å lage en dieselmotor på.

I følge en ingeniørkompis med spisskompetanse i miljøvennlige løsninger er dieselmotorens holdbarhet/levetid med påfølgende lavere utskiftingsrate dens (eneste) fortrinn.


Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655668 08/08/2013 11:58
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Vel, en moderne turbodiesel har et voldsomt dreiemoment fra lave turtall, og akselererer godt ved forbikjøringer i "normalt" tempo selv uten å gire ned, etc. Til vanlig "pen" køring, og spesielt med automatgir, kan jeg se mange fordeler med en slik motor.

Hvis man liker litt "inspirert" kjøring, og ikke er fremmed for å dra motoren til turtalssperra i ny og né, er det stor fare for at man vil synes at en bensinmotor er morsommere, og er mer elegant, samt at den ikke høres ut som en skranglete traktor på tomgang. ICON_WINK

Skal man utelukkende være fornuftig, er nok en diesel en tanke billigere i drift, dessuten.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Øyvind V] #1655671 08/08/2013 12:00
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
A
anonym Offline
Besatt
Offline
Besatt
A
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
Sitat: Øyvind V

Hvilke ytelser? Blir bilen med dieselmotor f.eks. akkurat like fort varm som den med bensin?

Nå er det bare to målbare ønskede ytelser på en motor. Dreiemoment og Hestekrefter.

Redigert av anonym; 08/08/2013 12:01.
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Stein] #1655673 08/08/2013 12:03
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: Stein
At traktor-raklingen i dieselmotorer er borte, er i beste fall en sannhet med modifikasjoner. ICON_WINK
.


Jeg hører ingen traktor-rakling fra min dieselmotor, men det er mulig at de på utsiden av bilen gjør det.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655675 08/08/2013 12:07
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Det er ikke plagsomt inen i bilen under kjøring, nei. men med åpne vinduer og/eller kjøring langs murer/vegger på lavt turtall er det merkbart.

Ikke noe stort/egentlig problem, men det hindrer meg ikke i å mislike det. ICON_WINK

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: anonym] #1655677 08/08/2013 12:10
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Sitat: anonymous
Sitat: Øyvind V

Hvilke ytelser? Blir bilen med dieselmotor f.eks. akkurat like fort varm som den med bensin?

Nå er det bare to målbare ønskede ytelser på en motor. Dreiemoment og Hestekrefter.


Ytelse er vel strengt tatt bare effekten hvis du skal spikke fliser, men tolker du det som "motorens egenskaper", som er naturlig å gjøre, blir det mer komplisert.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Stein] #1655683 08/08/2013 12:17
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Stein
Det er ikke plagsomt inen i bilen under kjøring, nei. men med åpne vinduer og/eller kjøring langs murer/vegger på lavt turtall er det merkbart.

Ikke noe stort/egentlig problem, men det hindrer meg ikke i å mislike det. ICON_WINK


Kjører aldri med vindu nede, har AC :-D

Sett automatkassa i sport, 163hester og 380newton, føles fint og sportslig for meg, selv med nesten to tonn bil. Ikke noen sportsbil nei, men vi diskuterte vel familiebiler også nå?

Har kjørt 4200km på fire uker i sommer, tror ikke det hadde vært mer koslig i bensinbil.
Til langkjøring er diesel mer komfortabelt for de fleste av oss, mindre lyd og mindre turtall. Man kruser, utrolig lite stress og styr, bare en deilig plass å sitte. Kan dog hende det har mer med bilen generelt enn med diesel vs bensin.

Til småkjøring hvor bilen aldri blir varm, slik hverdagen min er, skulle jeg veldig gjerne hatt bensin. Slik kjøring, slik jeg har skjønt det, er ikke bra for dieselmotorer. Jeg har perioder hvor den egentlig ikke kjøres skikkelig varm på to uker.

Min blir dog overaskende raskt varm, i hvertfall slik at varmeapparat funker nesten umiddelbart, så den ulempen er jeg ikke helt med på.

Lyden fra motoren høres ikke i praksis ikke, men jeg merka egentlig ikke forskjell fra de gamle piggfrie til de nye piggdekkene i vinter heller. Tipper de utenfor gjør det. I fart er det null ekstra lyd fra denne dieselen, eller man hører vel egentlig at det er diesel. På den annen side slipper man å ruse turtall også, så den er egentlig stillere. Dvs, med kickdown så drar den fint til 4500-5000 i sportsmodus.

Merk også at det er ekstremt stor forskjell på merke, bil og motor.


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Stein] #1655684 08/08/2013 12:18
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 2,278
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
V
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 2,278
Vi snuser også på ny bil, kjører diesel nå.
Det er jo snakk om avgiftsendringer på drivstoff? Vil en styre mot bensin ved å redusere avgifter på bensin?
Hadde en Nissan patrol i gamledager som brukte nærmere to liter bensin på milen, det var tider..

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: RazeFaze] #1655692 08/08/2013 12:24
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Sitat: RazeFaze

Kjører aldri med vindu nede, har AC :-D


Det er noe eget med å kjøre med åpne vinduer i sommervarmen innimellom likevel.

Quote:
Sett automatkassa i sport, 163hester og 380newton, føles fint og sportslig for meg, selv med nesten to tonn bil. Ikke noen sportsbil nei, men vi diskuterte vel familiebiler også nå?

Har kjørt 4200km på fire uker i sommer, tror ikke det hadde vært mer koslig i bensinbil.
Til langkjøring er diesel mer komfortabelt for de fleste av oss, mindre lyd og mindre turtall. Man kruser, utrolig lite stress og styr, bare en deilig plass å sitte.


Ikke uenig i noe av dette. BMW 5-serie?

Quote:

Min blir dog overaskende raskt varm, i hvertfall slik at varmeapparat funker nesten umiddelbart, så den ulempen er jeg ikke helt med på.


(Elektrisk) ekstravarmer? Det er ganske vanlig, tror jeg.

Quote:
Dvs, med kickdown så drar den fint til 4500-5000 i sportsmodus.


Og med bensinmotor kunne du lagt på 1500-2000rpm før rødmerkingen. Ikke noen egentlig fordel i seg selv. Noen av oss synes bare det er litt (barnslig) moro.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Stein] #1655712 08/08/2013 12:47
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Stein
Sitat: RazeFaze

Kjører aldri med vindu nede, har AC :-D


Det er noe eget med å kjøre med åpne vinduer i sommervarmen innimellom likevel.

Quote:
Sett automatkassa i sport, 163hester og 380newton, føles fint og sportslig for meg, selv med nesten to tonn bil. Ikke noen sportsbil nei, men vi diskuterte vel familiebiler også nå?

Har kjørt 4200km på fire uker i sommer, tror ikke det hadde vært mer koslig i bensinbil.
Til langkjøring er diesel mer komfortabelt for de fleste av oss, mindre lyd og mindre turtall. Man kruser, utrolig lite stress og styr, bare en deilig plass å sitte.


Ikke uenig i noe av dette. BMW 5-serie?

Quote:

Min blir dog overaskende raskt varm, i hvertfall slik at varmeapparat funker nesten umiddelbart, så den ulempen er jeg ikke helt med på.


(Elektrisk) ekstravarmer? Det er ganske vanlig, tror jeg.

Quote:
Dvs, med kickdown så drar den fint til 4500-5000 i sportsmodus.


Og med bensinmotor kunne du lagt på 1500-2000rpm før rødmerkingen. Ikke noen egentlig fordel i seg selv. Noen av oss synes bare det er litt (barnslig) moro.



5-serie ja :-D

Bensinmotor var i kjøpsøyeblikket ikke aktuelt pga CO2 krav fra arbeidsgiver, så det ble "dessverre" D gitt.


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655762 08/08/2013 13:46
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
Niels Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
RazeFaze - grunnen til at varmeapparatet ditt funker nesten med en gang er at BMW'er kjøpt nye i Norge har en 1800w elektrisk varmeelement i seg som en del av kode 852 Cold Climate pack ICON_WINK


2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Niels] #1655769 08/08/2013 13:53
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Niels
RazeFaze - grunnen til at varmeapparatet ditt funker nesten med en gang er at BMW'er kjøpt nye i Norge har en 1800w elektrisk varmeelement i seg som en del av kode 852 Cold Climate pack ICON_WINK


Sweet :-D
Det forklarer en del ja!

Det er slikt som er ekstrautstyr om man kjøper fra utlandet, tipper jeg?


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655772 08/08/2013 14:01
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
Niels Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
Ja det er det, men det står ikke i noen prisliste så forhandleren må vite om det.
Min 6-sylindrede diesel 3-serie blir ikke varm på de 7km jeg har til jobb da den ikke har 852 frown

Mye små kjøring = bensin
Mye langkjøring = diesel og automat


2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655773 08/08/2013 14:02
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 2,199
DavidS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 2,199
Vis hensyn til dine syklende medmennsker og kjøp bensinbil. Det stinker pest og sjukdom å bli forbikjørt av en dieselbil.
(Dette er kun basert på egne erfaringer som syklist.)


Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Niels] #1655774 08/08/2013 14:03
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Niels
Ja det er det, men det står ikke i noen prisliste så forhandleren må vite om det.
Min 6-sylindrede diesel 3-serie blir ikke varm på de 7km jeg har til jobb da den ikke har 852 frown

Mye små kjøring = bensin
Mye langkjøring = diesel og automat


Er ganske enig den siste der, men jeg tror det blir automat uansett drivstoff neste gang.
En god automat er helt fantastisk, BMW sin er en sådan...kanskje jeg blir skuffa om jeg bytter merke... :-)

Min er omtrent helt isfri på under 5 minutter på vintern den altså.
Det funker de greiene der.


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: MuddyBear] #1655776 08/08/2013 14:06
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
Niels Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
Da må bensin automaten ha Sport modus som lar deg bruke turtallet og ikke bare skifter opp for å spare drivstoff. Manuell overstyring er også nødvendig, men nå er jeg jo over gjennomsnittet glad i biler og bilkjøring ICON_WINK


2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: Stein] #1655808 08/08/2013 15:00
Registrert: Dec 2007
Innlegg: 29
V
vegardg Offline
Fersking
Offline
Fersking
V
Registrert: Dec 2007
Innlegg: 29
Sitat: Stein
En dieselmotor har en helt annen effekt- og momentkurve enn en bensinmotor. Hver har sine fordeler og ulemper.

Jeg ville heller hatt 320 Nm tilgjengelig mellom 1400 og 3700 o/min (Audi 1.8TFSI) enn 380 Nm tilgjengelig mellom 1750 og 2500 o/min (Audi 2.0 TDI).

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: vegardg] #1655825 08/08/2013 15:36
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: vegardg
Sitat: Stein
En dieselmotor har en helt annen effekt- og momentkurve enn en bensinmotor. Hver har sine fordeler og ulemper.

Jeg ville heller hatt 320 Nm tilgjengelig mellom 1400 og 3700 o/min (Audi 1.8TFSI) enn 380 Nm tilgjengelig mellom 1750 og 2500 o/min (Audi 2.0 TDI).


Men på en A4 får du 21% høyere drivstofforbruk med bensinmotoren i flg. http://www.themotorreport.com.au/54467/2...h-review-part-i
Nå gjorde jeg unna nesten 3000km med den TDI-motoren i sommer og er utrolig godt fornøyd med drivstoffforbruk, lav støy, akselerasjon og stort det meste. Med norske fartsgrenser putrer den komfortabelt avgårde på 1300 o/m hvis det er sånn noenlunde flatt - uten å høres i det hele tatt.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: GeirK] #1655837 08/08/2013 15:55
Registrert: Dec 2007
Innlegg: 29
V
vegardg Offline
Fersking
Offline
Fersking
V
Registrert: Dec 2007
Innlegg: 29
Sitat: GeirK
Sitat: vegardg
Sitat: Stein
En dieselmotor har en helt annen effekt- og momentkurve enn en bensinmotor. Hver har sine fordeler og ulemper.

Jeg ville heller hatt 320 Nm tilgjengelig mellom 1400 og 3700 o/min (Audi 1.8TFSI) enn 380 Nm tilgjengelig mellom 1750 og 2500 o/min (Audi 2.0 TDI).


Men på en A4 får du 21% høyere drivstofforbruk med bensinmotoren i flg. http://www.themotorreport.com.au/54467/2...h-review-part-i
Nå gjorde jeg unna nesten 3000km med den TDI-motoren i sommer og er utrolig godt fornøyd med drivstoffforbruk, lav støy, akselerasjon og stort det meste. Med norske fartsgrenser putrer den komfortabelt avgårde på 1300 o/m hvis det er sånn noenlunde flatt - uten å høres i det hele tatt.

De 21 prosentene utgjør så forsvinnende lite i totalkostnaden ved å ha bil, så det hadde vært min minste bekymring. Jeg har TDI-motoren selv, og synes den er helt død i det turtallsområdet girkassa mener det er fornuftig å arbeide i.

Re: Bensin eller disel? Hva er å anbefale? [Re: vegardg] #1655876 08/08/2013 16:41
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Jeg har heldigvis manuelt gir, så jeg kan gjøre de valgene selv. Det høres ut som dette er et automatkasse-problem og ikke et motorproblem.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå