Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 16 1 2 9 10 11 12 13 15 16

Grenserittet 2013

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652285 03/08/2013 19:09
P
Plankepetter Offline
Veteran
Veteran
P
Kom selv inn på 3 05 fra pulje 12. Det var nesten ikke drahjelp å få etter de 2 første km. Er det noen som vet noe om han som gikk stygt i asvalten i pulje 11 ca 10 km etter start. Ikke mulig å finne noe i nyhetene.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652293 03/08/2013 19:20
E
EZRider Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
E
Grei dag på sykkelen, om en ser bort ifra punktering.

Kan du som lånte meg pumpe di etter 52 km, rundt pulje 8-10 sende meg en pm om du er på forumet? Fant deg ikke i målområdet. Supert at du giddet å stoppe, det reddet dagen ICON_SMILE

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652303 03/08/2013 19:32
P
Plankepetter Offline
Veteran
Veteran
P
I birken ligger det alltid mye skjermer i løypa, men i dag må det være nange som savner drikkeflaskene sine. Det lå jo strødd med flasker i alle utforkjøringer som det rista litt.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652309 03/08/2013 19:43
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Ikke akkurat fornøyd med debuten i Grenserittet. Kjente opp den første grusbakken at det ikke var noe futt i beina, men tenkte jeg fikk prøve så lenge det holdt. Gikk på hodet i ei grøft da veien plutselig svingte til venstre i bunnen av en bakke like etter vi kjørte ned fra den første stigningen. Ingen skader så bare å hive seg igang igjen.

Men som Elgvenn sa så var det mye rykk og napp i pulje 2 og etter ca 3 mil var det slutt på moroa. På vei mot Grensa måtte jeg bare roe ned og hele veien til Prestebakke var et ork. Innover skogen derfra gikk det litt lettere, og jeg så at med samme fart lå jeg an til 2.55 el noe.
Vel..3 mil før mål på en humpete sti punkterte jeg på bakdekket og det var det. Tok nøyaktig 5 minutter å komme igang igjen, men lite fres igjen og hadde nok med å henge på ei stor pulje videre. Kviknet litt til på slutten og kom inn på 3.03 til stor glede for kona som kom inn på 3.02. Regner med å få høre det ei stund framover.

Men til neste år....

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652319 03/08/2013 19:56
*Erlend* Offline
Entusiast
Entusiast
Noen som har bilder fra ungdomsklassene på fredag? annet enn det som er på kondis.no, var jo massevis av fotografer i løypa la jeg merke til ICON_LAUGH

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652334 03/08/2013 20:25
M
Maggie-Mag Offline
Entusiast
Entusiast
M
Med Thomas Alsgaard på hjul og godt pakket inn i midten av pulje 1, ble det en bra og "kontrollert" start frem til grusen. Farten på grusen er fin og vi forserer den første bakken i et passe tempo. Jeg vil ha litt høyere kadens og girer ned. Da smeller det til og bakhjulet hopper opp. Forsøker å løpe ut til siden for ikke å hindre de andre og kan bare konstantere at girøret er knekt og bakgiret bøyd. Hvordan det skjedde må gudene vite. 3 km og takk for meg.
Fikk en fin gåtur tilbake til sentrum og syklet noen strafferunder på racer i Oslo i stedet. Nevnte jeg at det var Monsun-regn i hovedstaden? Ja da, fin dag.

Prøver igjen på Birken, grattis til alle som gjennomførte ICON_SMILE

Re: Grenserittet 2013 [Re: BjørnB] #1652344 03/08/2013 20:35
P
Playmoon Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Sitat: BjørnB
Sitat: Playmoon
Til deg som mistet setet 10 km før mål; fullførte du..?

Han er ikke på forumet men fullførte sitt første Grenseritt på 2:58.
Muligens noe sår i baken😉

Imponerende!

Strava | Bianchi Oltre XR2 | Gavia CX Ultimate | Canyon Nerve
Re: Grenserittet 2013 [Re: gen1et] #1652354 03/08/2013 20:51
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gen1et
Flere som fikk det som han her idag ICON_LAUGH

http://www.ha-halden.no/sport/article6789624.ece

Hele familien stod på toppen av Nordgaardkleiva og så det live. Var visst en opplevelse av de sjeldne. Kan høre søstra mi le... ICON_LAUGH

Ingen bestetid i dag dessverre, men det var sabla moro. Men som hovedsaklig stinisse må jeg si at det tekniske ferdighetsnivået i de lavere puljene er fraværende. Folk gikk jo når de så noe som ligna på en stein. Og ned fra Erte gikk det i snglefart. Neste år skal jeg lenger frem i puljene...

Takk til arrangørkorpset for bra gjennomføring nok en gang!

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652363 03/08/2013 21:08
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Vet ikke hvilken pulje du var i, men jeg var i 3, og ikke særlig imponert over ferdighetene i terrenget der, og jeg er selv ingen kløpper, men kjørte inn folk i terreng og utfor.
Et flott ritt, men jeg ble litt skuffa over løsningen med kvinner elite sammen med pulje 3. Det er flere der jeg ikke holder følge med, men mange jeg sleit med å passere i begynnelsen, og det var for mange folk. Brukte betydelig lengre tid fra pulje 3 i år frem til førte mellomtid enn fra pulje 7 i fjor. Skal en komme seg helt først med så mange mennesker, skapes det mange farlige situasjoner på asfalten, og særlig ved første bakken på grus. Dette er unødvendig. La jentene får starte for seg selv ti minutter foran neste pulje, eller helt først sammen med menn elite. Ser overhodet ikke argumentet med å henge. Jeg opplevde svært få i dag som ønsket å samarbeide og kjøre rulle, selv da det var fullt mulig å hente inne grupper foran. Da valgte flere i pulje 3 å sitte på hjul i påvente av en som ville slite seg ut for å hente inne gruppa. Ble meg flere ganger i dag, noe som resulterte meget tunge bein de siste mila. Trodde det var lettere å få til dette lengre frem i puljene. Forøvrig veldig imponert over den første femtedelenav jentene, spesielt i bakkene, men de andre var det vanskelig å komme seg forbi de første to mila, og dette skapte mange unødvendige farlige situasjoner.
Håper dette forandres til neste år.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652366 03/08/2013 21:16
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Jeg vet ikke hvem du var, men det var noen fra pulje 1 eller 2 som kjørte fatbike. Han ble tatt igjen i terrengpartiet ved før grensa. Modig velg med fatbike her. Tipper det gikk greit på grus og "sti", men litt mindre kult på asfalten. Tipper 150 i kadens... ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652370 03/08/2013 21:21
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Så han med fatbike. Kult valg og sikkert moro å prøve det, men så tungt ut.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652373 03/08/2013 21:30
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Bilder på facebook profilen til Sykkelritt Fotografen! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652380 03/08/2013 21:42
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Sjelden eller aldri vært så tørr løype. Alt lå til rette for rekordforhold. Men slik ble det ikke. Var det medvind i fjor?
Noe motvind, varmt og en noe lengre løype iår(?) er vel årsaken.

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652384 03/08/2013 21:51
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Det må ha vært noe som gjorde at det føltes mye tyngre i år. Kanskje vinden, men er løypa noe lenger i år? Følte ikke at det var medvind i år akkurat.... Tror kanskje det var det i fjor....

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652389 03/08/2013 22:01
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Mener at garmin alltid(ny trase) har klokket inn på ca 78km. Idag ble det 80,7. Kan være den nye starten. Var litt motvind idag ja.

Hentet bil i strømstad da uværet satte inn. Var greit å slippe unna det været i morres..

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652400 03/08/2013 22:27
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Jeg fikk også 80.7 km. Må sjekke den fra i fjor, men mener det var under 80...

Re: Grenserittet 2013 [Re: bcbc] #1652417 04/08/2013 04:47
H
Hjelmers Offline
Medlem
Medlem
H
Sitat: bcbc
Så han med fatbike. Kult valg og sikkert moro å prøve det, men så tungt ut.

Så han stod og pumpa luft et par mil før mål. Sikkert tungt det ogsåhttp://terrengsykkel.no/ubb/images/icons/default/grin.gif

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652420 04/08/2013 05:33
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dere som sykler med allskens elektroniske duppeditter; hva får dere av høydemeter på Grenserittet?

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652421 04/08/2013 05:53
Redgarden Offline
Avhengig
Avhengig
Med masterstarten inkludert fikk jeg 83,4 og 1254 høydemeter. Dette med Strava på iPhone.

Jeg ser at noen har laget et segment som heter Grenserittet 2013, og det er 80,7 langt uten masterstarten.

Redigert av Redgarden; 04/08/2013 05:55.
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652423 04/08/2013 06:36
Aerial Offline
Ringrev
Ringrev
80.7km og 1033hm (målt med edge500 på 1sek oppløsning)

"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"

"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"

Lillehammer CK
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652427 04/08/2013 06:56
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg logga 80,6 km og 1092 høydemeter iår, mot 79,6 km og 1077 høydemeter ifjor. Forskjellen i høydemeter der skal man ta med en stor klype salt, men nivået er deromkring. Har logga +/- 1000 meter siste 4 år.

Kjørte inn på 2.52 og etellerannet, røffli 6 min dårligere enn i fjor. Startet fra pulje 1 og kjørte for defensivt i starten, den startkjøringa der er jo helt sjuk i mine øyne og er det jeg gruer meg mest til med hele rittet. Mulig jeg er blitt for risikoavers med åra, men jeg orker ikke den knuffinga og forbikjøringa i 50 km/t ifm starten der. Løsningen er jo seff å ligge foran som jeg gjorde i pulje 2 ifjor, men jeg var for sein inn i startfeltet. Uansett så var det masse sjuke forbikjøringer på fortau, over trafikkøyer mm og folk som pressa seg inn i de 2-3 første rekkene mens masteren gikk - mye verre enn i fjor etter mitt syn. Skjønner ikke hvorfor den masteren skal kjøre så fort; hvis hensikten er å strekke feltet må den jo kjøre enda fortere fordi alle henger jo på og bytter posisjoner, kjører forbi og skaper farlige situasjoner hele veien, og da kunne man jo like godt bare sagt klar-ferdig-gå i Hamngatan med en gang slik at folk kunne kjøre ifra umiddelbart. Nå føler jeg det blir en slags mellomting der det går så fort at det innebærer en betydelig risiko, men ikke fort nok til å skape nok strekk i feltet. Det bare girer folk opp enda mer og bidrar ikke til en sikrere gjennomføring etter mitt syn.

Jeg synes at det blir mye mer orden i rekkene med en gang masteren slipper og farten er fri. De raskeste får kjøre ifra og folk finner sin naturlige plass i feltet. Heller en rolig defilering ut av sentrum og så umiddelbart fri fart ville jeg oppfattet som mye mer kontrollert, men meg om det.

Grei form og bra overskudd til å kjøre kontrollert fort hele veien i år, men trives dårlig i varmen som jeg tror må være hovedforklaringen på at det gikk seinere for meg i år enn i fjor. Mine første ordentlige kramper i rittsammenheng igår meldte seg siste 20, sannsynligvis sammenheng med varmen og væskeinntaket. Frustrerende når formen igrunn kjennes bra, men beina ikke vil..

Som andre her blir jeg forundra over hvor mye folk knoter i "terrengpartier" eller i temposkifter. Slik forholdene var igår skulle man jo tro at dette skulle kunne kjøres greit uten fotisett, men dengang ei... I pulje 1 måtte folk av sykkelen for å komme opp "steinura" (!). Det skal ikke være mulig. Det som går igjen er etter mitt syn at folk er alt for seine med å gire og med å tilpasse seg terrenget som kommer; f.eks i klatringa opp Berby på grusen. Det er for seint å gire ned fra storeskiva når man har kommet 5 meter opp i bakken der. Allikevel skjer det samme, år etter år, en propp med masse folk som bomgirer og blir stående. ICON_SMILE

I sum en grei gjennomføring, og et hyggelig ritt. Hadde egentlig bestemt meg for å legge opp nå, men det er rart med det...

Redigert av G. Freeman; 04/08/2013 18:08. Rediger grunn: Feil tid...

Shut up legs!
Re: Grenserittet 2013 [Re: bcbc] #1652428 04/08/2013 06:57
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: bcbc
Vet ikke hvilken pulje du var i, men jeg var i 3, og ikke særlig imponert over ferdighetene i terrenget der, og jeg er selv ingen kløpper, men kjørte inn folk i terreng og utfor.
Et flott ritt, men jeg ble litt skuffa over løsningen med kvinner elite sammen med pulje 3. Det er flere der jeg ikke holder følge med, men mange jeg sleit med å passere i begynnelsen, og det var for mange folk. Brukte betydelig lengre tid fra pulje 3 i år frem til førte mellomtid enn fra pulje 7 i fjor. Skal en komme seg helt først med så mange mennesker, skapes det mange farlige situasjoner på asfalten, og særlig ved første bakken på grus. Dette er unødvendig. La jentene får starte for seg selv ti minutter foran neste pulje, eller helt først sammen med menn elite. Ser overhodet ikke argumentet med å henge. Jeg opplevde svært få i dag som ønsket å samarbeide og kjøre rulle, selv da det var fullt mulig å hente inne grupper foran. Da valgte flere i pulje 3 å sitte på hjul i påvente av en som ville slite seg ut for å hente inne gruppa. Ble meg flere ganger i dag, noe som resulterte meget tunge bein de siste mila. Trodde det var lettere å få til dette lengre frem i puljene. Forøvrig veldig imponert over den første femtedelenav jentene, spesielt i bakkene, men de andre var det vanskelig å komme seg forbi de første to mila, og dette skapte mange unødvendige farlige situasjoner.
Håper dette forandres til neste år.

Enig. Satt i denne pulja med masse folk(damer) som ikke var i nærheten av pulje 3 nivå. Var trekkspillsykling, kaos, folk som gikk i bakken, kø i flere mil og så å si null samarbeid. En merkelig opplevelse i forhold til i fjor hvor jeg startet i pulje 4 og kjørte rulle i flere mil.

iq
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652432 04/08/2013 07:17
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvilket vær vi fikk, digg!!! Løypa er som vanlig kanonbra, og i år var det jo supertørt og fint... Syns det gikk greit i 3-4 mil, men så kom lugging i legger og lår.. Heldigvis ikke noe av typen låsekramper, men måtte begynne å ta hensyn til dette videre utover.. Mistet da litt trøkk. Slik er dessverre sesongen i år som tobarnsfar og med diverse husprosjekter som terrassebygg og maling i ukene før rittet:). Blir kun korte treningsøkter etter legging av barna, så har vel knapt turer over tre mil i år:). Men det positive er at jeg holder godt i tre mil da:). Hjalp ikke på med maks 5 timer dårlig søvn i bilen heller:).

Starten syns jeg gikk fint fra pulje 2, lå i front her og syns det gikk i greit tempo... Eneste jeg ble frustrert over var i nedoverkjøringer, her bremset jo folk utrolig mye..... Greit å være forsiktig men det var da voldsomt da. Aldri bremse så mye noen gang jeg.. Smatt forbi der jeg kunne da jeg er en som liker å gi på litt. Har god kontroll lell;).

Blir utrolig mye rykk og napp kjøring som vanlig, særlig når man bremser ned i alle svinger og "røffe" nedoverpartier. Tror dette fort er litt av minuset med å starte i pulje 2 og seinere puljer... Merket relativt kjapt at jeg manglet trøkket jeg kan ha på gode dager, så ble bare å forsøke å henge seg med, selv om jeg så absolutt bidro med føringer samt forsøkte å få til gode ruller... Ble lite av god rullekjøring syns jeg, da folk hele tiden mente det gikk fort nok og de hadde nok med å henge:/.

I et parti ca ved 4 mil så sleit jeg litt, begynte rett og slett å li sliten... Da kommer selvfølgelig Elgvenn opp på siden med tidenes beste kommentar: er du sliten Øistein.... Så bare fyker han forbi.. Pokker så hyggelig kommentar:). Neste gang må du finna på noe bedre azz:). Følte at den var så på kanten så gadd rett og slett ikke å sykle med deg, derfor jeg slapp meg rolig bakover:).

Like før colabakken får jeg skikkelige låsekramper, og sliter virkelig med å få beina rundt. Men klarer det såvidt, og løsner noe før selve bakken slik at jeg kommer meg greit opp.. Men må ta det noe med ro videre mot mål.. Godt trøkk opp siste målbakken:). Tida ble 2.53, og er vel greit fornøyd med det med tanke på oppladningen og slik treningsåret har vært:).

Syns det var flere drikkstasjoner i år, fikk jaggu tre påfyllinger av cola og to eller tre av vann... Digg!!

Etter målgang skjedde det også noe morsomt. Skulle hente bagen ved lastebilene, og måtte gå over en bag. Da låste låret seg i en helvetes krampe. Sto da i ca 15 min mellom lastebilene og holdt meg fast i kufangeren:). Etterhvert kom en funksjonær bort og spurte meg om han skulle finne bagen for meg. Ja! ICON_SMILE.

Nok et fantastisk grenseritt er over, har nå fullført 10 ganger og er uten tvil tilbake neste år:). Forhåpentligvis med trøkk:).

CK ELVERUM

Re: Grenserittet 2013 [Re: Aerial] #1652435 04/08/2013 07:31
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Sitat: Aerial
80.7km og 1033hm (målt med edge500 på 1sek oppløsning)

Samme som meg. Fra mattestarten.Edge 510.

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652460 04/08/2013 08:18
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Fatbike (med litt lite luft i bakdekket...)!
I følge resultatlista heter fyren Jon Henrik Handley.

Re: Grenserittet 2013 [Re: G. Freeman] #1652474 04/08/2013 08:47
L
LCU Offline
Medlem
Medlem
L
Sitat: G. Freeman
Mulig jeg er blitt for risikoavers med åra, men jeg orker ikke den knuffinga og forbikjøringa i 50 km/t ifm starten der. Løsningen er jo seff å ligge foran som jeg gjorde i pulje 2 ifjor, men jeg var for sein inn i startfeltet. Uansett så var det masse sjuke forbikjøringer på fortau, over trafikkøyer mm og folk som pressa seg inn i de 2-3 første rekkene mens masteren gikk - mye verre enn i fjor etter mitt syn. Skjønner ikke hvorfor den masteren skal kjøre så fort; hvis hensikten er å strekke feltet må den jo kjøre enda fortere fordi alle henger jo på og bytter posisjoner, kjører forbi og skaper farlige situasjoner hele veien, og da kunne man jo like godt bare sagt klar-ferdig-gå i Hamngatan med en gang slik at folk kunne kjøre ifra umiddelbart. Nå føler jeg det blir en slags mellomting der det går så fort at det innebærer en betydelig risiko, men ikke fort nok til å skape nok strekk i feltet. Det bare girer folk opp enda mer og bidrar ikke til en sikrere gjennomføring etter mitt syn.

Helt enig. Startet i Pulje 2, ca 1/4 frem, men det ble jo en sinnsykt trykk bakfra med folk som presset seg frem både her og der, samt presset motgående biler "ut i grøfta" på asfaltstrekket. Liker ikke slik kjøring og holdt meg passivt på høyresiden med det resultat at jeg tapte betydelig med plasser før vi kom skikkelig igang. Er puljene for store?

Brukte den første milen etter at vi hadde kommet oss inn på grusen til å støte meg oppover i feltet (for nå skulle jo folk liksom "bare ligge der") og klarte å ta igjen frontgruppa (tror jeg) idet vi passerte Statoil/E6, foruten de to/tre som hadde rykket, men det ble tattigjen senere ;-)

Etter en noe hard åpning for å posisjonerer meg hadde jeg brent av litt mye krutt, men klarte alikevel å bidra sånn nogenlunde i front, dessverre var det ikke mange som hadde interesse av å bidra i en rulle så det ble veldig ujevn kjøring, som det er beskrevet i andre innlegg. Virker som om noen kun gidder å ta føringer når luker må tettes...

På et av de utholdelige slitsomme jordepartiene etter Prestebakke fikk 5-7 av oss i front av pulje2 en luke til resten og derifra og inn følte jeg at vi fikk kjørt skikkelig. Dog var jeg selv skikkelig på felgen siste 10-15 km og hadde lite å bidra meg når vi tok igjen en større gruppe fra pulje1, spesielt etter å ha måttet tette en luke på 50 meter etter at mannen forann slapp hjulet forann seg i et singletrack parti.

Men alt i alt, artig å være med og selvom jeg skulle sett at det var bedre driv i front av feltet ble persen fra 2004 slått og ny pers lyder på 2.47.54. Dog noen saktere enn jeg hadde håpet på.

Ser jo også at jeg syklet mye sammen med en del aktive forumdeltakere her, artig. Takk for turen.

Mvh.
Rye-syklisten med gul hjelm.

Gavia Terra 2021, BMC Teammachine Slr02 2019, Birk Elite 290 2015.
Re: Grenserittet 2013 [Re: LCU] #1652478 04/08/2013 08:57
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: LCU
Sitat: G. Freeman
Mulig jeg er blitt for risikoavers med åra, men jeg orker ikke den knuffinga og forbikjøringa i 50 km/t ifm starten der. Løsningen er jo seff å ligge foran som jeg gjorde i pulje 2 ifjor, men jeg var for sein inn i startfeltet. Uansett så var det masse sjuke forbikjøringer på fortau, over trafikkøyer mm og folk som pressa seg inn i de 2-3 første rekkene mens masteren gikk - mye verre enn i fjor etter mitt syn. Skjønner ikke hvorfor den masteren skal kjøre så fort; hvis hensikten er å strekke feltet må den jo kjøre enda fortere fordi alle henger jo på og bytter posisjoner, kjører forbi og skaper farlige situasjoner hele veien, og da kunne man jo like godt bare sagt klar-ferdig-gå i Hamngatan med en gang slik at folk kunne kjøre ifra umiddelbart. Nå føler jeg det blir en slags mellomting der det går så fort at det innebærer en betydelig risiko, men ikke fort nok til å skape nok strekk i feltet. Det bare girer folk opp enda mer og bidrar ikke til en sikrere gjennomføring etter mitt syn.

Helt enig. Startet i Pulje 2, ca 1/4 frem, men det ble jo en sinnsykt trykk bakfra med folk som presset seg frem både her og der, samt presset motgående biler "ut i grøfta" på asfaltstrekket. Liker ikke slik kjøring og holdt meg passivt på høyresiden med det resultat at jeg tapte betydelig med plasser før vi kom skikkelig igang. Er puljene for store?

Brukte den første milen etter at vi hadde kommet oss inn på grusen til å støte meg oppover i feltet (for nå skulle jo folk liksom "bare ligge der") og klarte å ta igjen frontgruppa (tror jeg) idet vi passerte Statoil/E6, foruten de to/tre som hadde rykket, men det ble tattigjen senere ;-)

Etter en noe hard åpning for å posisjonerer meg hadde jeg brent av litt mye krutt, men klarte alikevel å bidra sånn nogenlunde i front, dessverre var det ikke mange som hadde interesse av å bidra i en rulle så det ble veldig ujevn kjøring, som det er beskrevet i andre innlegg. Virker som om noen kun gidder å ta føringer når luker må tettes...

På et av de utholdelige slitsomme jordepartiene etter Prestebakke fikk 5-7 av oss i front av pulje2 en luke til resten og derifra og inn følte jeg at vi fikk kjørt skikkelig. Dog var jeg selv skikkelig på felgen siste 10-15 km og hadde lite å bidra meg når vi tok igjen en større gruppe fra pulje1, spesielt etter å ha måttet tette en luke på 50 meter etter at mannen forann slapp hjulet forann seg i et singletrack parti.

Men alt i alt, artig å være med og selvom jeg skulle sett at det var bedre driv i front av feltet ble persen fra 2004 slått og ny pers lyder på 2.47.54. Dog noen saktere enn jeg hadde håpet på.

Ser jo også at jeg syklet mye sammen med en del aktive forumdeltakere her, artig. Takk for turen.

Mvh.
Rye-syklisten med gul hjelm.

Tror det var noen fra pulje 2 før dere. Jeg satt i den pulje 1 som du snakket om som dere tok igjen. Vi ble tatt igjen av 4-5 mann fra pulje 2 rett før Pestebakke. Rett før den siste grusløkka opp til høyre rett før Prestebakke.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652495 04/08/2013 09:37
mariusin79 Offline
Entusiast
Entusiast
Hadde motsatt erfaring hva gjelder terrengferdigheter enn mange andre her inne. Jeg så ingen i løpet av hele rittet som kløna og måtte gå av sykkelen. Litt mye bremsing i svinger på grusen, enig i det, men totalinntrykket mitt er at det er flere som sykler mer terreng så enn før. Du skal ikke mange årene tilbake i tid før det var helt krise hva gjelder terrengferdigheter.

Startet dagen med å hilse på Elgvenn2 i startslusen pulje 2 (du visste ikke hvem jeg var, nå vet du det skull. Rusleturen ned til starten gikk i relativt ordnede former. Husker spesielt en person med "Milslukern" plastret over hele ryggen som kom i voldsomme klyv bakfra og spurtet fra ned til startområde. Et lite tips: hvis du skal oppføre deg som en dust så bør du droppe klubb/arbeidsgiver- drakter slik at de slipper å assosieres med din dårlige oppførsel.

Starten gikk som vanlig, likte den nye masterstarten og opplevde som uproblematisk; selv om noen par biler måtte stoppe fordi vi brukte hele veien, men dette er jeg vant til fra landeveisritt :-)

Hadde veldig gode bein i begynnelsen og støtet fra gruppa mi i det første lange terrengpartiet; fikk med meg noen par stykker og kjørte med disse i sikkert 15 min. Kom en del opp bakfra etterhvert og jeg var skikkelig i kjelleren rundt 40 km. Tok igjen en kompis fra pulje 1 som alltid slår meg og da var jeg plutselig i fin form igjen. Noen par km fra mål ble vi tatt igjen av de 3 første fra damer elite og idet vi kjører av asfalten og inn på et litt strekke med pukk så klarer jeg å punktere. En drøy km til mål og jeg vurderer det som raskest og ta beina fatt. Løper den siste km inn på 2:56. De jeg kjørte med klokka inn på rundt 2:49 så det hadde blitt ny pers. Godt fornøyd uansett.

Arrangementet var som vanlig upåklagelig, bortsett bra at jeg savnet Enervit og at det var skikkselig stusselig utsalg av stæsj i Halden.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652502 04/08/2013 09:58
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Aldri syklet Grenserittet før, men ble seedet inn i pulje 9 fra andre ritt. Synes det var litt vrient å finne ut av hvor fort man kunne forvente å sykle (vanligvis står det vel pulje X, estimert tid Y i puljeoversikten).

Uansett jeg hadde satt opp en optimistisk plan på 3:10, heldigvis hadde jeg fått med meg at det var lurt å komme seg litt frem pulja.
Det fungerte ganske greit, men farten var lav i terrengpartiene og mange knotet og gikk av sykkelen (bomgiring som nevnt tidligere er nok grunnen fordi jeg kan ikke tenke meg det var vanskelig).

Syklet tidvis sammen med en trivelig fyr fra iHus, og mot slutten var det veldig få som holdt opp trykket så jeg traff på en annen trivelig rytter der vi byttet på å dra, Eugen elns stod det vel på ryggen (muligens et firma).
Dessverre så fikk vi ikke følge frem til mål fordi bakhjulet mitt imploderte etter å ha truffet en megaspiker som borret seg gjennom dekk, slange og rispet opp felgen..
Har satt opp Garmin computeren til å stoppe tidtakingen når jeg står stille så fant fort ut at jeg er for dårlig til å bytte slange, over 6 minutter! Gjorde ikke ting bedre at jeg ikke hadde tatt med gasspatron og måtte runkepumpe som en gal for å få nok luft inn med den lille fjasepumpen.. Endte på 3:16 som er ok (computeren viste 3:09)

Slapp unna regnværet med et nødskrik også.. Tipper de som syklet tilbake til Strömstad fikk vasket syklene skikkelig...

Morsomt ritt, men vil vel nesten klassefisere det som landeveisritt med grusracer ICON_WINK

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1652512 04/08/2013 10:23
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Selv tok jeg det rolig ut fra start nettopp pga tidligere beskrivelser. Pulje 3 med noen velt på asfalten før 1 grusvei. Panikkbremsing var vel årsaken og så ihvertfall 3 i grøfta.
Gikk ganske greit frem til 50 km og litt mer slit etter det.
Hadde noen rookie uhell, som flaske med all "styrkedrikken" falt ut tidlig ( ja, kjører med korrekt flaske holder, men hadde glemt å klemme den til etter å kjørt mye med 750 ml flasket i sommer). Denne følte jeg bare jeg måtte ha og stoppet og plukket den opp. Tror ikke jeg tapte mye på det. Da jeg tok greit igjen de jeg hadde syklet sammen med.
Neste tullefeil var at jeg mistet sykkelbrillene og igjen lot jeg ikke 2 lapper bli liggende igjen, stoppet, tilbake og gruppa som kjørte bra forsvant. Klarte aldri å hente den igjen og syklet mye alene etter det. Til sist løsnet QR før siste terreng nedover før mål, stopp igjen å skrudde til...
Inn på 3:05 og håper å tror at 3 timer grense glapp pga disse tullefeilene fishwhack
Men tross alt fornøyd, da formen føles dårligere enn ifjor, men da syklet jeg kun ca 5 km pga bakgiret røyk.
Snittpuls viste 90% av max og viser vel at det ikke hadde vært mye mer å gi.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Side 11 av 16 1 2 9 10 11 12 13 15 16

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå