Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 13 av 27 1 2 11 12 13 14 15 26 27

Hedmarks-Tråden 2013

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1650298 31/07/2013 10:51
Odinpodin Offline
Avhengig
Avhengig
Perfekt! takker for mye bra tips, da er bare å håpe på godvær

Sitat: Straightline

Enig med gutta over her. Den ultrafete stien som oddefa nevner, går nedom Malmtjørnet fra Pellestova (best å kjøre stien fra Pellestova). Ellers er nabofjellet til Reinsfjell, altså Hitfjell, en vinner. Helt kanon nedkjøring mot vest, men fjellet er veldig bra fra begge sider. Hafjelltoppen er også gull.
Noen tips kan hentes fra disse turene: http://app.strava.com/activities/65415793 og http://app.strava.com/activities/59338066.

Tenkte egentlig på akkurat samme ruta som den første du postet , så nå kan jeg jo egentlig bare følge sporloggen din ICON_WINK

"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1650731 31/07/2013 21:09
S
Saffer Offline
Medlem
Medlem
S
Var en tur med racer'n på Helgøya i går. Må si Helgøya og Nes er en godt bevart hemmelighet. (-:

Har noen av dere forslag til passe lange og bratte bakker som egner seg til intervaller på racer'n i nærheten av Elverum ? Eneste jeg har funnet er oppover forbi Sætre aldershjem mot Sørskogbygda, men der er det litt mye trafikk, samt oppover fra riksveien mot Hernes.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Saffer] #1650736 31/07/2013 21:18
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Saffer
Var en tur med racer'n på Helgøya i går. Må si Helgøya og Nes er en godt bevart hemmelighet. (-:

Har noen av dere forslag til passe lange og bratte bakker som egner seg til intervaller på racer'n i nærheten av Elverum ? Eneste jeg har funnet er oppover forbi Sætre aldershjem mot Sørskogbygda, men der er det litt mye trafikk, samt oppover fra riksveien mot Hernes.

Hernes opp til Varden er vel den best for ca 8-10 min intervaller, kan jo sykles fra tre kanter også uten at denne er alt for spennende. En annen er fra Trysilveien og opp til Sørskogbygda over Siljuberget (dvs da øst for Statoil). Drittdårlig asfalt. Fra Starmoen via Likvern til Sørskogsbygda er også en bra stigning, men litt grus må en beregne.

Men dette er vel alt. Grusintervallbakker finnes det derimot mange muligheter. Landeveis sykkelen min liker seg bedre på Hedmarken en i Elverum. Mens stisykkelen liker seg best i Elverum (men mye bra ellers i Hedmark da).

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Saffer] #1650761 31/07/2013 21:38
anerz Offline
Veteran
Veteran

Flott der ute, burde nesten blitt omtalt en rute der ute som "norgest flotteste" reportasje i Landevei

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Saffer] #1650885 01/08/2013 08:11
F
Frode_Roesand Offline
Entusiast
Entusiast
F

Vet ike om det er denne oddefa mener, men Øvre skurubergsveg - fra RV 25 ved innkjøringa til Snippen Gård og Julusdalen - kan kjøres opp mot Sørskogbygda. Ikke så dårlig asfalt der for oppoverkjøring. Greit nok for nedoverkjøring, men obs for telehivbumpene som ligger i skyggen...

http://goo.gl/maps/oLFxV

Redigert av Frode_Roesand; 01/08/2013 08:12.

CK Elverum / Hagen sport - Elverum
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651013 01/08/2013 11:27
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jo, Øvre Skurbergsveg mente jeg, Siljuberget er jo en annen plass.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651026 01/08/2013 11:43
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Stitur i Øyer i morgen. Avmarsj fra Prøva (Birkebeinervegen) kl 17:00. Turen går mot Lyngkampen og et slag vestover retning Ner-Åsta. Varighet inntil 4 timer og roolig tempo.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1651068 01/08/2013 12:57
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Andersof
Stitur i Øyer i morgen. Avmarsj fra Prøva (Birkebeinervegen) kl 17:00. Turen går mot Lyngkampen og et slag vestover retning Ner-Åsta. Varighet inntil 4 timer og roolig tempo.

Du er en mnd for tidlig ute Øfsti! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1651089 01/08/2013 13:15
ØyNe Offline
Veteran
Veteran

Jeg blir sannsynligvis med! Gir endelig beskjed i morgen før lunsjtider.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651103 01/08/2013 13:43
Odinpodin Offline
Avhengig
Avhengig
Kanskje jeg blir med en tur jeg og hvis jeg får lov?

Litt usikker på om jeg rekker det... men hvor er prøva?

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Odinpodin] #1651127 01/08/2013 14:13
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Odinpodin

Prøva er høyeste punkt på Birkebeinervegen mellom Øvre Åstbru og Messelt i Østerdalen. En ledig plass i bil fra Elgåsen. Avmarsj senest kl 16:30.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1651131 01/08/2013 14:23
ØyNe Offline
Veteran
Veteran

Prøva er høyeste punkt på Birkebeinervegen mellom Øvre Åstbru og Messelt i Østerdalen. En ledig plass i bil fra Elgåsen. Avmarsj senest kl 16:30.

Var det der vi hadde matpause med utsikt og sauer forrige fredag? ICON_SMILE

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: ØyNe] #1651137 01/08/2013 14:35
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: ØyNe

Var det der vi hadde matpause med utsikt og sauer forrige fredag? ICON_SMILE

Nesten! Prøva er der vi kom inn på vegen.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Elgvenn2] #1651209 01/08/2013 16:39
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Elgvenn2

Du er en mnd for tidlig ute Øfsti! ICON_SMILE

Ser gjerne at det går troll i ord. Det blir i såfall en kanondag!

Angående morgendagen. Det frister med følgende: Prøva-Lyngen-Skjelbua-Tauteren-Goppollfjellet-Hallandshøgda-Skardtjønndalen-Steinbua-Lyngen-Prøva. Har ikke tegnet sporet, men tipper ca 40 km. Og null (0) meter grus! Tar med lykt! ;-D

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1651215 01/08/2013 16:55
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast

Angående morgendagen. Det frister med følgende: Prøva-Lyngen-Skjelbua-Tauteren-Goppollfjellet-Hallandshøgda-Skardtjønndalen-Steinbua-Lyngen-Prøva. Har ikke tegnet sporet, men tipper ca 40 km. Og null (0) meter grus! Tar med lykt! ;-D

Hm, jeg får dette til å bli 44 km ved frihåndstegning. Muligens litt drøyt for en ettermiddagsrunde... Vi tar diskusjonen underveis?

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651220 01/08/2013 17:04
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Bruk Bjørn Dæhlie metoden. Kjør til dere ikke orker mer, og så snur dere... ;-)

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651316 01/08/2013 19:39
Odinpodin Offline
Avhengig
Avhengig
Sykkelen er vasket, smurt og står på taket... så da mangler det bare å feste en lapp på rattet der det står "ikke kjør i garasjehuset, ikke kjør i garasjehuset, ikke kjør i garasjehuset"

Handler niste/godis i lunsjen og sniker meg unna jobb en halvtime før imorra, kliner i meg en rullebab på Lillehammers (nesten) fineste resturant før jeg tråkler meg oppover til elgåsen.

Fattern driv å maser på meg om å grave frem ett rør på hytte, så da kjører jeg sjøl og tar en tur på hytta etterpå.
Men har fortsatt ikke helt skjønt hvor Prøven er henn... kan vi møtes på elgåsen(det er bommen ikke sant?) 16:30?

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Odinpodin] #1651328 01/08/2013 19:50
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sykkelen er vasket, smurt og står på taket... så da mangler det bare å feste en lapp på rattet der det står "ikke kjør i garasjehuset, ikke kjør i garasjehuset, ikke kjør i garasjehuset"

Handler niste/godis i lunsjen og sniker meg unna jobb en halvtime før imorra, kliner i meg en rullebab på Lillehammers (nesten) fineste resturant før jeg tråkler meg oppover til elgåsen.

Fattern driv å maser på meg om å grave frem ett rør på hytte, så da kjører jeg sjøl og tar en tur på hytta etterpå.
Men har fortsatt ikke helt skjønt hvor Prøven er henn... kan vi møtes på elgåsen(det er bommen ikke sant?) 16:30?

Jepp, da møtes vi ved bommen kl 16:30. Dersom du skal ut igjen gjennom Elgåsen, foreslår jeg at vi kjører sammen. Det er plass for mann og sykkel hos meg.
Har forøvrig enda en plass. Turkompis Erik returnerte fra Natrudstilen med brukne ribbein, samt kravebein og skulderblad ute av posisjon. Han var noe usikker på oppmøtet i morgen...

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651409 01/08/2013 21:54
S
Saffer Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: oddefa

Hernes opp til Varden er vel den best for ca 8-10 min intervaller, kan jo sykles fra tre kanter også uten at denne er alt for spennende. En annen er fra Trysilveien og opp til Sørskogbygda over Siljuberget (dvs da øst for Statoil). Drittdårlig asfalt. Fra Starmoen via Likvern til Sørskogsbygda er også en bra stigning, men litt grus må en beregne.

Men dette er vel alt. Grusintervallbakker finnes det derimot mange muligheter. Landeveis sykkelen min liker seg bedre på Hedmarken en i Elverum. Mens stisykkelen liker seg best i Elverum (men mye bra ellers i Hedmark da).

Takk for forslag. Av disse er det kun Skurbergsvegen som jeg ikke har prøvd. Da var det ikke så mye som ikke var oppdaget.

Turen fra Starmoen via Likvern til Sørskogbygda innbefatter 2-3 km med grus. Men bakken opp til Sørskogbygda er ganske grei til sitt bruk. Det er antageligvis best å komme dit via Sørskogbygda.

Tipper jeg holder meg mest til Hernes. Dette er i akkurat passe oppvarmingsavstand fra Leiret.

Hvordan er veiene langs Osensjøen? Det virker som at det er en fin runde rundt vannet - hvis det er asfaltert.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651411 01/08/2013 21:58
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er vel bare ene siden av Osensjøen som er asfaltert!

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651427 01/08/2013 22:48
anerz Offline
Veteran
Veteran

Stemmer sånn nesten, men er vel ikke fullt ut asfaltert på nordsiden heller. Ca fra hammeren litt over midtveis og opp til nord-osen er det vel grus. Noe asfalt fra nord-osen ved butikken til avkjøring mot Rena deretter vel bare grus tilbake til mot trysilveien.
Syklet rundt for 3 år siden på ht, fin runde

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: anerz] #1651477 02/08/2013 06:36
F
Frode_Roesand Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: anerz

Stemmer sånn nesten, men er vel ikke fullt ut asfaltert på nordsiden heller. Ca fra hammeren litt over midtveis og opp til nord-osen er det vel grus. Noe asfalt fra nord-osen ved butikken til avkjøring mot Rena deretter vel bare grus tilbake til mot trysilveien.
Syklet rundt for 3 år siden på ht, fin runde

Sist jeg syklet der - ca. to år siden var det nesten ei mil med grus på nord siden - NY grus da, og ikke slik smågrus men store pukksteiner. Helt for jævlig å sykle på. Kan være at forholdene er bedre nå. Det jeg fant ut var at racerdekk tåler ganske mye...

CK Elverum / Hagen sport - Elverum
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651491 02/08/2013 07:08
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Når en snakker om racerdekk, på onsdag syklet jeg til/fra jobb og tok en runde på vei tilbake for å slippe RV25 hjem att, syklet da militærveien. Den var i dårlig racersykkelforfatning den. Sykla der uken før landeveisbirken, da var den sådær mens på landeveisbirken var den ganske så bra. Fortsatt overasket over at jeg ikke punkterte (25 mm conti gp 4000s) for det rista og slo noe så gæli. Angret når jeg sykla der og drømte om trailere som snittet meg på RV25, helt til det faktisk kom en trailer på militærveien og snitta meg. Rart de kjører der. Er mange grusveier som er morsom å sykle med racer på Hedmarken, men militærveien pr nå er ikke det.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651511 02/08/2013 07:53
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Når en snakker om racerdekk, på onsdag syklet jeg til/fra jobb og tok en runde på vei tilbake for å slippe RV25 hjem att, syklet da militærveien. Den var i dårlig racersykkelforfatning den. Sykla der uken før landeveisbirken, da var den sådær mens på landeveisbirken var den ganske så bra. Fortsatt overasket over at jeg ikke punkterte (25 mm conti gp 4000s) for det rista og slo noe så gæli. Angret når jeg sykla der og drømte om trailere som snittet meg på RV25, helt til det faktisk kom en trailer på militærveien og snitta meg. Rart de kjører der. Er mange grusveier som er morsom å sykle med racer på Hedmarken, men militærveien pr nå er ikke det.

Du kan prøve grusen fra Gåsbu og nordover også. Etter hvert blir grusen så grov at nesten bilen min ramler i mellom.... Skjønner ikke heeelt hva de har drevet med her men.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Elgvenn2] #1651599 02/08/2013 10:02
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Du kan prøve grusen fra Gåsbu og nordover også. Etter hvert blir grusen så grov at nesten bilen min ramler i mellom.... Skjønner ikke heeelt hva de har drevet med her men.

Jeg og Anerz syklet den med racer opp til St Olav når vi så på Hedmarksvidda Rundt, syntes ikke den var så gæli da. Men kanskje nærmere Brumund?

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1651611 02/08/2013 10:12
ØyNe Offline
Veteran
Veteran

Jeg og Anerz syklet den med racer opp til St Olav når vi så på Hedmarksvidda Rundt, syntes ikke den var så gæli da. Men kanskje nærmere Brumund?

Sier mest om bilen til elgvenn2, som ramler mellom grusen, hehe ... ICON_WINK

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1651614 02/08/2013 10:13
ØyNe Offline
Veteran
Veteran

Jepp, da møtes vi ved bommen kl 16:30. Dersom du skal ut igjen gjennom Elgåsen, foreslår jeg at vi kjører sammen. Det er plass for mann og sykkel hos meg.
Har forøvrig enda en plass. Turkompis Erik returnerte fra Natrudstilen med brukne ribbein, samt kravebein og skulderblad ute av posisjon. Han var noe usikker på oppmøtet i morgen...

Jeg møter dere på Prøva kl. 1700. Juhu, jeg gleder meg! ICON_LAUGH

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: ØyNe] #1651628 02/08/2013 10:44
E
edda9 Offline
Fersking
Fersking
E
God tur karer, dette blir bra! I mellomtiden får jeg lege mlne sår

Erik
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: edda9] #1651633 02/08/2013 10:51
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: edda9
God tur karer, dette blir bra! I mellomtiden får jeg lege mlne sår

Takk for det, og god bedring!

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: ØyNe] #1651699 02/08/2013 12:42
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Trur det er relativt nygrusa der nå...

Sitat: ØyNe
Sier mest om bilen til elgvenn2, som ramler mellom grusen, hehe ... ICON_WINK
Ja den er ganske liten og nett! ICON_SMILE

Side 13 av 27 1 2 11 12 13 14 15 26 27

Moderator  support