Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 27 1 2 9 10 11 12 13 26 27

Hedmarks-Tråden 2013

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646617 23/07/2013 08:56
Zwartander Offline
Veteran
Veteran
Gratulerer med dattera ØyNe!

The quick brown fox jumps over the lazy dog.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646650 23/07/2013 10:05
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Bra du stiller Sindre. Da er vi 3, så fremst været blir bra ta. Tar et forbehold om vær (opphold og/eller varmt er minimumskrav, så regn og varmt er ok, opphold og "kaldt" er også ok". Helst et sted i mellom... ICON_WINK )

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646654 23/07/2013 10:09
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Herlig at du blir med Sindre.

I dag: jeg og ØyNe starter fra grefsumx (Mosjømarka) kl 18, gjerne send sms 90917793 hvis noen andre vil bli med.

Tenker ca 2 timer, ganske rolig.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646684 23/07/2013 11:03
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Dere får ha god tur. Har noen Gjøvik og Brumunddal oppdrag jeg må på får jeg kommer meg ut uansett. Fint å løpe nå også! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646858 23/07/2013 19:10
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Finns bra dager som stisykelist, det finns veldig bra dager som stisykelist, og det finns de aller beste dagene som stisykelist! Mosjømarka i ettermiddag var en av de aller aller beste jeg har hatt der, og jeg har hatt noen turer i Mosjømarka. Var så tørt at en var redd for å punktere i den harde gjørma:) Knalltur og takk for selskapet Øyvind og Terje!

Redigert av oddefa; 23/07/2013 19:10.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646863 23/07/2013 19:18
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Er nettopp inne fra en real kveldstur i UB-land. Og jeg har til dags dato aldri opplevd makan til forhold. Til og med klatringa opp Hitfjell var knusktørr. Det blir ikke bedre!
Pst. Kom over en sti som var nykvistet. Lukter det UB?

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Zwartander] #1646869 23/07/2013 19:29
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Zwartander

Andersof: jeg er keen på en Sjusjøtur torsdag eller fredag.

Supert, Sindre!
Jeg har alvorlige planer om en langtur med Øyungen som utgangspunkt.
Jeg luktet litt på dette området i fjor høst og det ga absolutt mersmak.
Av familiehensyn passet det best med start tidlig ettermiddag, men da kan vi til gjengjeld holde det gående til mørten kommer. Kan både torsdag og fredag, men vil gjerne avklare dagen asap av hensyn til eventuelle andre deltagere.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646882 23/07/2013 19:56
terje65 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: oddefa
Finns bra dager som stisykelist, det finns veldig bra dager som stisykelist, og det finns de aller beste dagene som stisykelist! Mosjømarka i ettermiddag var en av de aller aller beste jeg har hatt der, og jeg har hatt noen turer i Mosjømarka. Var så tørt at en var redd for å punktere i den harde gjørma:) Knalltur og takk for selskapet Øyvind og Terje!

Takk for bra guiding! Supert område for stisykling som jeg garantert skal besøke mer..
gjerne med selskap ICON_SMILE

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1646904 23/07/2013 20:52
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Andersof

Supert, Sindre!
Jeg har alvorlige planer om en langtur med Øyungen som utgangspunkt.
Jeg luktet litt på dette området i fjor høst og det ga absolutt mersmak.
Av familiehensyn passet det best med start tidlig ettermiddag, men da kan vi til gjengjeld holde det gående til mørten kommer. Kan både torsdag og fredag, men vil gjerne avklare dagen asap av hensyn til eventuelle andre deltagere.

Kan vurdere på bli med torsdag ettermiddag og dra rett opp fra jobb (16.30 tidligst), sikkert dumt mht Furusjøen på lørdag, men har tenkt å gi litt bang i den som ritt mht oppladning og bare gjøre den om til et dyrt stiritt hvor jeg skal ha det mest mulig gøy og bli mest mulig sliten uten at jeg skal henge meg for mye opp i tid/resultat. Tross alt en pathfinder:) Ikke er vi så mange i den klassen heller. Føler jeg må utnytte dette været til det fulle!

Hvis det er snakk om Øyungen har jeg gått en del deromkring i jobbsammenheng, Rondanestien kan være bra nå når det er så tørt, men generelt kan det være litt knot også, spesielt rundt Godlidalshytta. Har tenkt dette omårdet på barfrosten en stund, men kanskje på supertørt er likebra. Kunne jo startet ved Øvre Åstabru-Godlidalshytta-Øyungen-Bjønnåsen tilbake via grus og litt sti til den sætra som jeg glemte navn på nå (men hvor vanlig birken går forbi).

Redigert av oddefa; 23/07/2013 20:58.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646932 23/07/2013 21:30
Zwartander Offline
Veteran
Veteran
Alt passer bra for meg, bare å sette et tidspunkt så stiller jeg!

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: kao] #1646934 23/07/2013 21:31
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: kao
Synd ferien er over, for jeg kunne hatt lyst til å være med på disse dagsturene dine, Anders!

Men en episk stitur helga etter Birken høres ut som en glimrende plan, oddefa ICON_SMILE Men hvordan var planen til stifinnerne Anders og Runar da?

hugen har vært på tur med Solstadbonden i samme området som oss i helga også, så og hørtes ut til å ha vært flott:

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Hvis noen lurer på føret så er det tørt tørt i fjellet

Vi hadde en super tur med tørre stier og null knot ta en overnatting så blir det litt roligere tempo, veldig lite folk som bruker DNT hyttene med en "pinne" eller to i sekken så blir det bra :-)

Lars Hugo
LCK
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646937 23/07/2013 21:38
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Satan Hugen, tøft azz! Hva var det "beste" partiet ?

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646952 23/07/2013 22:17
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
Det er ikke lett å velge :-)

Dag 1 inneholder alt fra kloppet myr til høyfjell og det var flere som var overasket over hvor lite knot det var, like ved Jammerdalsbu så var det "skifer" stein som var litt ugrei ellers var det veldig bra.

Dag 2 var vi litt skeptiske til da vi syklet endel på umerka sti, det viste seg å være bare gull hele veien så ble det en tur oppom flyvraket og derfra ned til en fantastisk sti som viste seg være "gamle rodastien". Etter denne dagen så har Øyerfjell entusiastene fått seg en nye favoritt Ringebufjellet.

Dag 3 etter en liten feilnavigering så fant vi gull på returen også flott sti med nedkjøring mot Tromsbua så over Goppolen som du har syklet før.

Så jeg vet ikke hva jeg skal si ,men det virker som det er mye gull i Ringebufjellet, været og tørken gjør selvfølgelig endel :-)

Jeg er litt dårlig på navn så du får ta en titt på spora ;-)

Lars Hugo
LCK
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646955 23/07/2013 22:21
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
Et lite tips det var en av oss som tok dette som en dag tur trilla ned til Ringebu og tok bussen hjem gikk helt fint å ta med sykkel hvis man tok av hjulene.

Lars Hugo
LCK
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Zwartander] #1646967 24/07/2013 05:20
ØyNe Offline
Veteran
Veteran

En ettermiddags-/kveldstur torsdag eller fredag er jeg keen på. Fredag med start rundt kl. 16.00 på fjellet hadde vært det beste, torsdag kan også kanskje gå.
Må ta et lite forbehold med tanke på jobber som kan dukke opp, men er veldig klar for å benytte meg av de fine forholdene som er nå!

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646973 24/07/2013 05:44
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva med å droppe Atna, sykle til Koppang så opp vinjevegen over til Frisvegen.. Fungerer fint på racer da grusveien er av god kvalitet. Tar dere terreng kan dere jo sykle sti fra helaksetra over til reintjønn og videre i retning flyvraket og Ringebu... Steike til tror jeg hadde vært noe:). Hadde jeg hatt tid og mulighet så skulle jeg blitt med, da kunne vi tatt en enda lengere tur fordelt over to dager med overnatting på hytta vår like ved helaksetra:).

Opp vinjevegen gir jo en fantastisk naturopplevelse sammenlignet med å kjøre rv3 opp til Atna.

Østsiden fra Elverum og opp til Koppang er mer enn god nok for racer, null stress. Asfalt hele vegen..

Kanskje vi kunne fått til en sykkelhelg i høst på hytta vår, da med fatbikes selvfølgelig;). Hadde vært konge det:).

CK ELVERUM

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1646980 24/07/2013 06:19
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Torsdag og Sjursjøen området: jeg var litt optimistisk mht hva jeg får til på torsdag, og kanskje litt preget av gode opplevelser i Mosjømarka rett før:) Men ser at det er urealistisk å få til noe i morgen som tar så lang tid for meg. Mye som skjer på jobben + pakke og klargjøre ting til avreise etter jobb på fredag. Mulig det heller blir en rolig gjennomkjøring av Elgtråkket!

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Otoen] #1646982 24/07/2013 06:25
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Otoen
Hva med å droppe Atna, sykle til Koppang så opp vinjevegen over til Frisvegen.. Fungerer fint på racer da grusveien er av god kvalitet. Tar dere terreng kan dere jo sykle sti fra helaksetra over til reintjønn og videre i retning flyvraket og Ringebu... Steike til tror jeg hadde vært noe:). Hadde jeg hatt tid og mulighet så skulle jeg blitt med, da kunne vi tatt en enda lengere tur fordelt over to dager med overnatting på hytta vår like ved helaksetra:).

Opp vinjevegen gir jo en fantastisk naturopplevelse sammenlignet med å kjøre rv3 opp til Atna.

Østsiden fra Elverum og opp til Koppang er mer enn god nok for racer, null stress. Asfalt hele vegen..

Kanskje vi kunne fått til en sykkelhelg i høst på hytta vår, da med fatbikes selvfølgelig;). Hadde vært konge det:).

Kanskje et spennende alternativ ja, men hvor langt (ca) er det fra Koppang og til avkjøring ved Atna ? har jo kjørt bil der noen hundre ganger men klarer ikke helt å pinpointe avstanden i hodet. Og østsiden Elverum-Rena er såklart bra nok for racer siden landeveisbirken går der, men jeg mente mer at asfalten ikke er "strøken".

Si i fra om en helg du Øistein så skal jeg gjøre alt for å bli da, fatbike eller ei (når kommer de foresten ? september ?).

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1647009 24/07/2013 07:20
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Kanskje et spennende alternativ ja, men hvor langt (ca) er det fra Koppang og til avkjøring ved Atna ? har jo kjørt bil der noen hundre ganger men klarer ikke helt å pinpointe avstanden i hodet. Og østsiden Elverum-Rena er såklart bra nok for racer siden landeveisbirken går der, men jeg mente mer at asfalten ikke er "strøken".

Si i fra om en helg du Øistein så skal jeg gjøre alt for å bli da, fatbike eller ei (når kommer de foresten ? september ?).

Det er ca. 25km fra Koppang til avkjøringa ved Friisvegen. Har tenkt på Vinjevegen selv, men slo det fra meg da det vil være forholdsvis mye klatring på grus, tenker at det er hardere å kjøre fort (nok) på grus og samtidig holde lav intensitet. I tillegg blir Atna siste stopp før fjellet, tenker at det kan være greit... Flertallet får bestemme.

Redigert av Elgvenn2; 24/07/2013 07:24.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: terje65] #1647044 24/07/2013 08:24
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: terje65

Takk for bra guiding! Supert område for stisykling som jeg garantert skal besøke mer..
gjerne med selskap ICON_SMILE

Ja, takk for følget. En av årets beste stiturer med perfekt føre og behagelig temperatur!

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1647045 24/07/2013 08:26
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
[quote=Zwartander]

Hvis det er snakk om Øyungen har jeg gått en del deromkring i jobbsammenheng, Rondanestien kan være bra nå når det er så tørt, men generelt kan det være litt knot også, spesielt rundt Godlidalshytta. Har tenkt dette omårdet på barfrosten en stund, men kanskje på supertørt er likebra. Kunne jo startet ved Øvre Åstabru-Godlidalshytta-Øyungen-Bjønnåsen tilbake via grus og litt sti til den sætra som jeg glemte navn på nå (men hvor vanlig birken går forbi).

Suverent!
Da sier vi avmarsj fra Øyungen kl 17.00 eller så tidlig som mulig. Fra Hamar er vel strakeste veien via Gåsbu, Bjønnåsen og Kvarstadsætra?
Vi legger turen øst for Rondanestien via Svartkampen og øst for Myklebysjøen. Tørt land og etter hva jeg så under snøfokket i fjor mye flyt. Krysser Birkebeinervegen ved Prøva og derfra ned til Lyngen. Klokka får bestemme hvor langt vi kommer, men toppen på Lyngkampen er fristende. Det er et alternativ med grus hjemover fra Prøva. Har vi tid, tar vi selvfølgelig stien! ;-)
Sindre og Odd Erik, dere samkjører?
Jeg treffes på mobil 47327092. Nå ut på kanotur!

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1647050 24/07/2013 08:30
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Men faexxxx da Anders, jeg skrev jo lenger opp at jeg ikke kan i morgen likevel og så frister du meg med dette! he he, men som skrev får jeg desverre ikke til:(, men Øyvind og Sindre virker som de får det til.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1647052 24/07/2013 08:31
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Men faexxxx da Anders, jeg skrev jo lenger opp at jeg ikke kan i morgen likevel og så frister du meg med dette! he he, men som skrev får jeg desverre ikke til:(, men Øyvind og Sindre virker som de får det til.

He-he, dialogen gikk litt kjappere enn mobilen min klarte å fange opp.
Du skal få fyldig turrapport! ;-)

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Elgvenn2] #1647055 24/07/2013 08:32
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2

Det er ca. 25km fra Koppang til avkjøringa ved Friisvegen. Har tenkt på Vinjevegen selv, men slo det fra meg da det vil være forholdsvis mye klatring på grus, tenker at det er hardere å kjøre fort (nok) på grus og samtidig holde lav intensitet. I tillegg blir Atna siste stopp før fjellet, tenker at det kan være greit... Flertallet får bestemme.

Jo, stemmer også for det, kan være lurt å ta en matstopp på den store bensin stasjonen nord for Koppang, siste cola før klatringen lizzom! Men ca hvor lang er det gruspartiet ?

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: ØyNe] #1647056 24/07/2013 08:34
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: ØyNe

En ettermiddags-/kveldstur torsdag eller fredag er jeg keen på. Fredag med start rundt kl. 16.00 på fjellet hadde vært det beste, torsdag kan også kanskje gå.
Må ta et lite forbehold med tanke på jobber som kan dukke opp, men er veldig klar for å benytte meg av de fine forholdene som er nå!

Øyvind og Sindre,
Beklager surret lenger opp.
Avmarsj fra Øyungen fredag kl 16.00?

Redigert av Andersof; 24/07/2013 08:34.
Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1647069 24/07/2013 08:43
kao Offline
Ivrig
Ivrig

Øyvind og Sindre,

F...., fristende å la ritt være ritt i helga... Går i tenkeboksen ut dagen ICON_WINK

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Andersof] #1647089 24/07/2013 08:58
ØyNe Offline
Veteran
Veteran

Øyvind og Sindre,

Flott for meg. Sindre, din tur til å kjøre? ;-)

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: ØyNe] #1647129 24/07/2013 09:45
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Jo, stemmer også for det, kan være lurt å ta en matstopp på den store bensin stasjonen nord for Koppang, siste cola før klatringen lizzom! Men ca hvor lang er det gruspartiet ?
Tenkte stopp på coop marked i Atna jeg da. ICON_SMILE

Vi sparer ca. 1 mil på å kjøre grusen.

Høydeprofil vinjeveien fra Koppang til Friisvegen:

Foreslår at vidre diskusjon rundt landeveisturen flyttes til utflukt tråden. Svarer også med denne meldingen der.

Redigert av Elgvenn2; 24/07/2013 09:50.

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: Oddefa] #1647136 24/07/2013 09:53
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Jfr stituren, er det nå jeg skal si det er for tørt og at det er for varmt for komfort sona mi... ICON_WINK

Re: Hedmarks-Tråden 2013 [Re: ØyNe] #1647158 24/07/2013 10:25
Zwartander Offline
Veteran
Veteran

Øyvind og Sindre,

Flott for meg. Sindre, din tur til å kjøre? ;-)

Ja, jeg kan kjøre, mulig jeg har med en til, men jeg har plass til 3 i bilen + 3 sykler. Fredag kl 16 passer bra!

Vi kan avtale avreisetid og sted her i kveld eller i morgen.

Side 11 av 27 1 2 9 10 11 12 13 26 27

Moderator  support