Da er jeg på plass i Molde, og klar for litt sykling. Fortrinnsvis kveldsturer som er mest aktuelt i sommer, men kan nok få lurt meg til en og annen lengre tur på dagtid innimellom. Meldes vel bra vær på søndag, hva med f.eks. Julskartind da?
Satser på en kjapp runde eller to over Brattlihaugen i kveld, sjekka stien til fots i går og den var tørr og fin. Start fra Lillevika i 8-tida.
Noen som vet hvordan det er lenger opp i marka nå?
Husvedlikehold ja, det er noe jeg må venne meg til nå også. Fin dag for beising idag da, men fint for sykling også.
Var supert over Brattlihaugen igår, ble to runder med bra med flyt, og en herlig måte å starte tilværelsen her i byen på. Du må ha god tur til Oppdag (blir sykkelen med?), vi snakkes. Bare si fra når du er klar for en tur, jeg er ikke vanskelig å be.
Lurer på om ikke Brattlihaugen og Kringsjåløypa er det samme, er ihvertfall den som starter et stykke opp på Kringsjå og går vestover. Kommer ut ved Plantasjen. Kjapp og moro liten sti.
btm
Re: Romsdalen på sykkelkartet
[Re: btm]
#163768303/07/201320:22
Hvis det stemmer, er Brattlihaugen noe annet. Den starter i enden av Peder Solemsdals veg og går rett vestover. Om været holder tenker jeg med ut en tur i kveld (20-tida), bare å slenge seg med om noen vil. Jeg kan treffes på 93 åtti 62 tredve (vet ikke om jeg kommer til å få sjekket innom her i ettermiddag).
Jeg prøvde meg på en sti over Brattlihaugen utpå kvelden i går. Kan ikke akkurat skryte av å klare det uten fotisett... Har noe å strekke meg etter i lang tid over der.
(Ungene var ikke helt i modus for legging i går, så jeg rakk ikke å henge meg på i 20-tida.)
Fellestur i neste uke høres ut som en bra plan, om vi starter i 8-tida rekker jeg å bidra på legging av poden også, og slipper å bruke av goodwill-kontoen.
Julskartind var forøvrig flott idag, teknisk og utfordrende, men sabla gøy.
Redigert av btm; 05/07/201320:04. Rediger grunn: Inn med bilde...
btm
#163903205/07/201322:04
Fikk lurt inn en rask runde i finværet idag, testa freerideløypa på Kringsjå (den var blitt kjempefin siden jeg testa den sist for 2 år siden), samt en kjapp tur over Brattlihaugen ([skrytemodus] satt hele nedkjøringa i ett, herlig følelse [/skrytemodus]).
Redigert av btm; 06/07/201319:15. Rediger grunn: Svaret var til endred...
Det var overraskende tørt og verdensmesterføre i Moldemarka søndag kveld. Sykla Varden - Skihytta og satt nesten alle klatringene, og flere nedkjøringer jeg ikke har satt før (noen av de er fremdeles altfor drøye, så det er noe å strekke seg etter).
Er nok rimelig vått akkurat nå, men tipper det tørker fort opp med litt sol og vind. Ser yr melder bra vær både imorra og torsdag, så en felles kveldstur en av disse dagene hadde vært fint. Jeg kan begge dager, så om noen andre har noen preferanser, er det bare å fyre løs. Start i halv8 - 8-tida er fint for min del.
Blir med på en kveldstur på søndag om været er ok.
Noen andre som er med idag eller imorra? Ser ut til at oppholdsværet har tenkt å fortsette i følge meldingene, og da tenker jeg kanskje å vente til i morra for å få litt tørrere stier.
btm
#164341015/07/201321:13
Hareimsdalen, Sunndal. De lokale er litt tvetydige om hvordvidt de er romsdøla eller møringa, men reint språklig, mentalt, og kulturelt er vest-trøndere mer beskrivende. 600hm hike-a-bike, fin flytsti i toppen før det bikker nedover på litt gladbratt og mer steinete sti med en god del lirking, (gikk av 1 passasje på 1.5m), og deretter 63 bratte hårnålssvinger på jordsti av Alpes-maritimes-kvalitet. Gammalt setertråkk som visstnok ble gjort om til kløvsti av Wehrmacht i sin tid.
Men hva slags sykkel er det du sykler på? Det er jo ikke Tracer'n, ikke si at den har blitt bytta ut?
Det der er en corsair marque som har liggi gjemt bak en stein i skogen ved prestaksla et års tid, en litt kraftigere og mer nedoverorientert stisykkel med 65 graders styrevinkel, endurosykkel tror jeg det kalles iår. Knall nedover, klatrer bare sånn midt på treet. Du har jo bosatt deg i et fylke der det enten er bæring opp, eller så går det grusvei.. Her er monsteret på veg ned Bård Stimeister i Eresfjord
Pssjy.. Det er jo masse som kan sykles opp Ynot så lenge du har bein til det.. ;-) Horja f.eks er jo en god treningsøkt både opp og ned. (Ellers er jeg enig i at det stort sett er for bratt, men vi blir jo tøffe nedover i det minste..)
Enig Endre, det er mange muligheter til å få trent oppoverskillsa også, særlig i nærmarka rundt Molde. Varden - Skihytta er en artig sak i så måte (for god trening på nedovercrux også der da). Har satt de fleste klatringene på det strekke nå, sist tur måtte den siste kneika opp til Skihytta se seg slått også. Godfølelse.
Ned fra Moldeheia (som mange nå omtaler som Tusenårsvarden, et teit navn i følge godt innbodde moldensere) til Skihytta er (som jeg vel har nevnt et annet sted) også en bynær moronedoversti. Akkurat passe blanding av teknisk utfordrende og herlig flyt.
Tracer 2 fortsetter forøvrig bare å imponere, både opp og ned. Klatrer som en geit så lenge jeg har kraft igjen til å holde pedalene i gjen, og nedover er det jo bare point and shoot. Den ultimate topptursykkelen spør du meg.
Er du i byen nå Endre? Og klar for en fellestur snart? Vi har nettopp fått #2, så jeg er litt begrensa i tid og sted, men kveldsturer i Moldemarka er det stort sett rom for å få til. Håper å få til en liten tur i kveld etter at storebror er i seng, sannsynligvis i 8-tida. Meld på hvis du er interessert i å bli med.
Jeg er på ferie, men kommer hjem i løpet av helgen.. Får besøk av noen ikke-syklende venner i starten av uken, men etter det er jeg med. Evt søndagskvelden..
Mot slutten av neste uke høres ut som en plan. Imorra kveld kan kanskje også gå, må nesten se det litt an her. Send en melding om du har mulighet, jeg kan gjøre det samme.