Heisann. Tenkte å legge ut noen bilder av et lite bygge som jeg har slengt sammen her nå. Bildene er ikke bra,men håper de duger til sitt bruk. Her er en Attitude fra 93' som lå ute på bayen ifjor. Slik så den ut da jeg fikk den i hende. IKKE bra mtp demper og Magura og CODA krank. Ueeeeh.
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Denne ble bare stående inne på ei hylle oppunder taket hos Adam som han het i England siden den var ny. Han syntes den var så fin og måtte bare ha den. Forstå det den som kan. Typen hadde tydeligvis nok av cash og nok andre sykler,så denne ble bare stående. Han sverget virkelig på at den ikke var syklet en eneste meter på da jeg kjøpte den. Uansett,så hadde jeg tilfeldigvis en Gator gaffel i str M som ville gjøre seg bra på denne,så BAM der gikk'a hehe. Sykkelen endte opp i Norge.
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Svisj og svosj bort med demper og på med Uniklein. Dette er en litt omstendelig prosess,så dette setter jeg bort selvom jeg har verktøyet. (gidder ikke,lat osv)
Det nytter ikke å yte disse fargene rettferdighet på bilder bare så det er sagt. Det er to ting som er sabla irriterende på denne Attituden,og det er to bulker i ramma,meeeeeeen hvor flisespikker skal en være på en 20 år gammel ramme da. Den hadde falt om i en flyttebil under,nettopp flytting og Adam har fortsatt problemer med å tilgi seg selv som han sa. Ser den. Det er nå en del av historien til denne sykkelen på både godt og vondt.
Re: Klein Attitude Gator Linear Fade 1993 NOS
[Re: KnutR]
#164485018/07/201319:49
Hadde en tilsvarende Adroit en gang i tiden, men med stiv Strada gaffel og XTR M900, den var eeeeh stiv Syklet mange mil på den. (mimre)
Takker Knut. Aaaah Adroiten er jo drømmen da. Adroiten er til og med litt mykere den,i og med at det er tynnere vegger i rørene belagt med carbon/boron fiber for demping. Attituden er utilgivelig i forhold. Enkelte hevder å ha fått ryggmargsbrokk av å sykle over skygger ;-)
Hehe, kan ikke påstå at jeg syntes den var myk. Sykkelen ble stjålet Gikk over til titan, litt anderledes
Skulle gjerne hatt en igjen
Misforstå meg rett hehe. Overhodet ikke myk,men Attitude er insane :-D Har og hatt Adroits med Strata så jeg har en viss feeling der ;-) Kondolerer med tapet :-( Skal blåse litt støv av en Merlin MTN her snart åsså forresten..
Redigert av Clint Berg; 18/07/201320:33. Rediger grunn: Drekki for mye kaffe.
Det er jo som sagt dønn umulig å få med de fine fargene her,men det fær så gå. Kline på no deler eller?
Når man bilder av slike rammer så tenker man først og fremst dæven de syklene husker jeg fra da jeg var tenåring med masse kviser,tanke nummer to er at vi kanskje skulle ha laget en hvem har den peneste sykkelen konkurranse...
Det hadde vært noe,og da med krav om at det må tas minst 10 bilder fra forskjellige vinkler for å vise frem detaljene...
Jeg liker denne sykkelen godt,dog har jeg enda ikke sett den live.... Enda jeg sykler til alle døgnets tider i Tromsø.
Jepp Jaknutsen det kan se slik ut ;-) Meeeen jeg klarer rett og slett ikke å spjære denne M900 pakka foreløpig,så jeg gikk inn i fort knox og fikk smuglet ut no mint M900 som har ligget å ventet og ventet på et prosjekt. Men først må vi ha dekk(New Stock Panaracers) og før det må vi ha hjul. Fant noen Hügi compacts på bayen som ble bygget opp på NOS Mavic 217 med isblå Titan eiker av Kjell Arne Kirkelund. Det rister i hele ramma når Hügi blir sleppi ut på beite hehe. Digger den lyden.
Redigert av Clint Berg; 19/07/201310:47. Rediger grunn: Panaracer
Blir det M900 rund baut? Lekker sak. Kanskje en biloppretter kan fikse bulkene (paintless dent repair)?
Har tenkt på det der ja. Nordic Dent på Bryn har peil,men vet rett og slett ikke om jeg gidder. Skal slenge en mail til Gary himself og høre hva han mener om saken. Bulken er ikke til skade for ramma,kun for øyet som ser. Har faktisk kviet meg litt for å spørre Gary,pga jeg vet det kommer et miiiiiiiiiiiiilevis langt svar osvosv hehehe. Da våkner ingeniøren i han skal du se. Han er forøvrig en drit ålreit fyr. Kjenner han ikke,men det blir litt mailing. Vi må sykle en tur mente'n?
Re: Klein Attitude Gator Linear Fade 1993 NOS
[Re: KnutR]
#164511519/07/201308:28
Fant noen mint canti's og satt på kliss nye klosser som jeg hadde her. Burde vel tatt bilde da esken ble åpnet,men jeg satt og banna og grein om hverandre,så det får så være hehe. Er no eget for en retronisse å sitte å sette opp 20 år "nye" ting. Nå går jeg å klipper litt gress imens. Håper bilder faller i smak selvom de er utrooolig dårlige. Pokker at jeg ikke tenkte på å ta bilder med kamera,men var litt gira her da vettu.
Redigert av Clint Berg; 19/07/201308:44. Rediger grunn: Klippe gresset må gjøres minst en gang i uken
Fiffig verktøy det der! Har faktisk aldri sett før.
Det er en TL-CB10-A A/73 originalt Shimano verktøy fra gaaaaamle dager. Blå var til M900 og grønn til XT mener jeg og du fikk en gul el orange el no sånt til DX. Vært med meg i over tjue år. Det er faktisk en lek og justere både gamle som nye klosser med denne. Godt verktøy osvosv halve jobben osvosv hehe Fikk den av en kompis på Sætrang Lysaker
Som tidligere nevnt,så er ST-M900 vanskelige og åpne foreløpig,så jeg plukket frem et par med ST-M910 i mint condition isteden. Av flere grunner selvom de liksom ikke er heeeelt tidsriktige. De har index vinduene som jeg tenkte kunne skjule en bitteliten misfarging på styret etter å ha stått lagret med gripshifts i 19 år.