Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Bakgir kommer ikke ned.....

Re: Bakgir kommer ikke...FIKSA! [Re: AsmundBjorshol] #1642176 13/07/2013 06:03
Henning H Offline
Avhengig
Avhengig
Hvis B-tension er for stram, vil også det gi unøyaktig giring i bunn. Normalt sett vil problemet bli å få det ned på minste, men verdt en sjekk.

MVH
Henning
Re: Bakgir kommer ikke...FIKSA! [Re: AsmundBjorshol] #1642340 13/07/2013 18:13
jensi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Takk for innspill.

Kassett og skifter er begge 10spd så det skal være greit. Samme skjer opp ja, hopper over nest minste drevet.

Har forsøkt justeringsskruen, men det førte bare til unøyaktig giring på større drev. I utgangspunktet fungerer alle andre gir perfekt.

Nylig byttet girøre, men har jo tryna så j**** mye i det siste så kanskje det er skjevt igjen :-)

Re: Bakgir kommer ikke...FIKSA! [Re: AsmundBjorshol] #1642398 13/07/2013 20:33
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Kjapp recap.

Du girer ned.
Triggeren er på 8, bakgiret er på 8?
Du girer ned.
Triggeren er på 9, bakgiret er på 8?
Du girer ned.
Triggeren er på 10, bakgiret er på 10?
Du girer opp.
Triggeren er på 9, bakgiret er på 10?
Di girer opp.
Triggeren er på 9, bakgiret er på 8?

Har vi forstått det riktig? Og i alle andre posisjoner så er det korrekt? Girøre kan som du sier være problemet.
Kan også være trege strømper/wire, men det er veldig rart at den drar forbi 2 gir på veg opp igjen også.
Du er 100% sikker på at det klikker 9 ganger i triggeren når du girer fra letteste til tyngste giret? Zee bakgir er bare 10-delt så vidt jeg har klart å lese meg til så det skulle vel være greit.

Jeg ville ha gjort dette, sett at girøre er det du har lettes tilgjengelig:
1. Bytt girøre
2. Nye strømper/wire. Pass på at det er ikke er noen drøye knekker på strømpa på sin veg fra styre til bakgir.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support