Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stivner i venstre bein.

Stivner i venstre bein. #1637637 03/07/2013 19:49
Dagsven Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Hei folkens. Etter en bolkeøkt med mye hardtrening stivner jeg så voldsomt i venstre bein. Musklen som skriker er den store "dråpe" muskelen - M. Vastus Medlalls. Har aldri opplevd dette før!! Hva skjer? Neste uke blir det rolig uke og får prøve å kombinere dette med litt sportsmasasje. Skeivheter? Galt tråkk?

Santa Cruz Highball Carbon 29er
Merida FLX Carbon
Lapierre Sensium 100
Re: Stivner i venstre bein. [Re: Dagsven] #1637826 04/07/2013 02:21
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
VM er en muskel, så ville ikke stressa med å bekymre meg for skade. Muskelskade/avrivining og du ville ikke klart å sykle, gitt den var fersk

Dette kan bare være et symptom på at du gjør noe veldig riktig for tiden, teknisk sett. Venstre VM har skreket en del hos meg, som veldig høyrebendominant. Måtte korrigere for dette. Dreide seg om noen få cm mindre ut med venstrekne før nedtråkk, slik at begge ben fikk lik bane. Øktene henger lengre igjen på den siden i oppstyrkningsfasen og krampetendensen kommer da fortere neste tur. Det jevner seg ut i babysteps og tar ganske langt tid.

Har du endra noe da ? Sete, teknikk, justert for skjevheter e.l.

Redigert av Abit; 04/07/2013 02:31.
Re: Stivner i venstre bein. [Re: Dagsven] #1637944 04/07/2013 07:48
Dagsven Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Hei takk for svar. Jeg er nok også veldig høyrebeindominert. Er en del svakere i venstre bein i diverse tester på styrke. Men har aldri gått så fort sur i dette beinet før. Høyre har mye å gå på virker det som. Smertene sitter i ganske lenge etter økta.

Har skiftet sko i år. Fra Diadora til Specialized.

Santa Cruz Highball Carbon 29er
Merida FLX Carbon
Lapierre Sensium 100
Re: Stivner i venstre bein. [Re: Dagsven] #1638756 05/07/2013 10:34
M
mortirolo Online
Medlem
Medlem
M
Jeg har opplevd det samme i det siste. Etter et besøk til kiropraktor viste det seg at jeg hadde en vridning og låsning i hofta som gjorde det ene benet kortere enn det andre. Etter bare tre behandlinger ble alt meget bedre. Så oppsøk en kiropraktor er tipset mitt. Det værste/beste som kan skje er jo at du får avkreftet om det er noe galt. (Proff sykkeltilpasning er jo også en mulighet)

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå