Jeg sykla første mila av ritttraseen igår... 3 km asfalt først, og deretter en 7 km nedoverbakke på sinnsykt dårlig grusvei. Virker som mye nedbør har ødelagt veien helt. Var til tider mye hopping, gjørmepytter, vann og ikke minst stein. Traseen etter det kjenner jeg ikke så godt, men har gått stien opp mot Flekkevannet for mange år siden, og det var ei eneste stor steinrøys etter det jeg kan huske.
Ligger info på steil.no og klikker man på kartlinken, får man opp ganske grei beskrivelse av løypa.
Kjørte med RaceKing, som nok bør skiftes ut før neste helg. Jeg drar oppover og skal sykle rittet.
Jeg sykla gjennom trasèen igår, etter ca.16km når du hopper av veien og inn på stipartiet møter du noe stein. Har du god teknikk på sykkelen er ikke dette noe problem. Etter du har passert elva er det god og fin sti. Kommer til et nytt steinparti på 100m, rett før en kommer inn på grusvei igjen (ca.26km ut i løypa). Kommer en bratt nedoverbakke preget av mye stein i bunnen av bakken. Meget fin tur og bør kjøres.
Rittet er kortet ned fra 70km til 50km (47,5km), dette grunnet at flommen har tatt store partier av trasèen fra i fjor. Men dette er en mye tøffere løype enn den som var i fjor.
Vi blir 4 fra bygda, samt at det kommer mange fra de lokale sykkelklubbene. Møt opp så mange som kan. PS: går fint kjøre løypa uten fulldemper. Og for dere som er i tvil, er dette en meget godt gjennomkjøringsritt for Furusjøen rundt. Meget flott natur.
Vi blir 4 fra bygda, samt at det kommer mange fra de lokale sykkelklubbene. Møt opp så mange som kan. PS: går fint kjøre løypa uten fulldemper. Og for dere som er i tvil, er dette en meget godt gjennomkjøringsritt for Furusjøen rundt. Meget flott natur.
Je kjæm!
Er det en fordel med tyngre fulledemper kontra lett halvdemper?
Vis jeg hadde valget hadde jeg gått for lett halvdemper. Men jeg har nesten ikke sykla på fulldempa sykkel. Det er partier med mye stein der er det komfortabelt med fulldemper. Mye bakker som gjør at det ikke er verdt å ta en tyngre sykkel.
Vi fikk noen tilbakemeldinger på dårlig merking - det tar vi med oss. Ellers har vi stor tro på en variert og god profil. Høydemeter, veg, traktorvei og sti gir muligheter for alle til å teste sine spesifikke egenskaper.
Tror forresten mange fikk erfare at en ekstra slange var kjærkomment...