Jeg er sannelig ikke sikker på hvem det er. Det er bare et tilfeldig glimt fra dagens TdF-sending. Ti poeng til den som klarer å se det.
Grattis! Synd de har tuklet så mye med levering. Jeg var heldig og fikk 7.0-modellen bare 2 uker etter de hadde estimert (dvs jeg fikk den i uke 16). Du har ekstremt mye å glede deg til, spesielt i bakkene.
Grattis! Synd de har tuklet så mye med levering. Jeg var heldig og fikk 7.0-modellen bare 2 uker etter de hadde estimert (dvs jeg fikk den i uke 16). Du har ekstremt mye å glede deg til, spesielt i bakkene.
Takk. Gleder meg til å trøkke til i bakkene, dagens tur ble bare rolig. Den skulle opprinnelig også leveres i uke 14, men ble utsatt til uke 19, deretter til uke 22. Fikk den i uke 25. Det rare er at på papirene som fulgte med, så står det at den passerte kvalitetssjekken den 14. mai, som er uke 20. En teori er at det tok lenger tid fordi jeg byttet ut krank, stem, kassett og setepinne, selv om det høres merkelig ut. Jeg fikk uansett gratis pedaler, eske og frakt som plaster på såret, og nå er den i hus, så da er jeg fornøyd.
Det blir vel strengt tatt feil å kalle dette en 2013 racer, da jeg har sterk mistanke om at det er overligger på grunn av prisen. Men det er i alle fall denne jeg sykler på i 2013.
Vurderer sterkt å justere litt på styret, synes det "henger" litt mye, vil gjerne ha hendlene litt mer opp hvis noen skjønner..
Du kan justere styret litt oppover, men ikke så fryktelig mye. Tror at du også trenger å flytte hendlene litt oppover på styret. Det ser du når du har justert styret.
Gratulerer med sykkel, regner med at det er en forglemmelse at ventilhetter og reflekser fremdeles er på.... Samt ringeklokke og SPD-pedaler. Men dette er ikke en stiltråd.
Tror det er Chava (er vel franske mesterstriper på OPQ-ermet der?), men FDJ-rytteren har jeg ikke snøring på. Gjetter vilt på Vichot.
Veldig fin Canyon, Saltmann. En observasjon: Skrudde akkurat litt på en Aeroad CF med Campa, og synes de vikler for mye tape omkring kontrollhendlene. Det er det som gjør at det blir en slik klump akkurat i overgangen, og jeg synes ikke det er behagelig med slikt.
Enig i at hendlene skal opp, TomKristian. Styrevinkelen er grei, så du bør løsne styretapen, finne den 5 mm unbrakobolten som strammer kontrollhendelen mor styret, løsne den og skli hendelen høyere opp på styret slik at flaten på den blir vannrett.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Det blir vel strengt tatt feil å kalle dette en 2013 racer, da jeg har sterk mistanke om at det er overligger på grunn av prisen. Men det er i alle fall denne jeg sykler på i 2013.
Vurderer sterkt å justere litt på styret, synes det "henger" litt mye, vil gjerne ha hendlene litt mer opp hvis noen skjønner..
Det ser ut som styret er justert helt riktig, men hendlene står helt "feil". Av med styretapen og juster opp hendlene (en god del...). Hvis du bare vipper styret opp slik at hendlene blir riktig, vil styret se litt rart ut, i tillegg vil det trolig bli litt ubehagelig å holde i bukken. Fin sykkel - gratulerer. Fin fargematchting på flaskeholderen (men du trenger sikkert en til - med mindre du er kaptein og har hjelperyttere som henter flasker til deg). Trekk for mtb-pedaler, pluss for ringeklokke (det er kult!)
Det ser ut som styret er justert helt riktig, men hendlene står helt "feil". Av med styretapen og juster opp hendlene (en god del...). Hvis du bare vipper styret opp slik at hendlene blir riktig, vil styret se litt rart ut, i tillegg vil det trolig bli litt ubehagelig å holde i bukken. Fin sykkel - gratulerer. Fin fargematchting på flaskeholderen (men du trenger sikkert en til - med mindre du er kaptein og har hjelperyttere som henter flasker til deg). Trekk for mtb-pedaler, pluss for ringeklokke (det er kult!)
Takk for tilbakemeldingene til alle!
Justerte styret bittelitt opp og hendlene så langt opp som det gikk uten å ta av tapen. Refleks og ventilhetter er av nå, sykler mye på gang- og sykkelsti så bjella får være der. SPD-pedaler ble det rett og slett fordi de ikke hadde sko i min størrelse igjen som passet i "orntlie" pedaler, og utålmodig som jeg er valgte jeg SPD..
En flaskeholder til kommer når jeg turene blir såpass lange at en flaske ikke holder, tror ikke det er så lenge til.
Sånn ble det nå, får ta en tur i kveld og prøve, er det ubehagelig i bukken så får jeg bryne meg på tapen..
Justerte styret bittelitt opp og hendlene så langt opp som det gikk uten å ta av tapen. Refleks og ventilhetter er av nå, sykler mye på gang- og sykkelsti så bjella får være der. SPD-pedaler ble det rett og slett fordi de ikke hadde sko i min størrelse igjen som passet i "orntlie" pedaler, og utålmodig som jeg er valgte jeg SPD..
En flaskeholder til kommer når jeg turene blir såpass lange at en flaske ikke holder, tror ikke det er så lenge til.
Sånn ble det nå, får ta en tur i kveld og prøve, er det ubehagelig i bukken så får jeg bryne meg på tapen..
Hvis hendlene funker, så funker det - men jeg ville helt klart hatt dem høyere opp. Tror det er ganske vanlig å justere de slik at bremsehendlene står loddrett - evt. enda mer bakover om man vil. Om du vil gjøre dette trenger du egentlig bare å ta opp tapen og vikle av fra toppen og ned til hendlene - det er ikke vanskelig (mest sannsynlig trenger du ikke bytte tape, kan bare vikle på den samme igjen).
Med den værmeldinga som ligger for helga og neste uke er det trolig ikke lenge før du vil få bruk for ekstra flaskeholder..
Er det styretape-fargen du refererer til Jan erik? Tenkte isåfall at jeg måtte ha noe celeste på en Bianchi. Egentlig ville jeg ha rammen i Celeste, men da jeg fikk ny ramme på garanti fikk jeg ikke velge farge.
Er det styretape-fargen du refererer til Jan erik? Tenkte isåfall at jeg måtte ha noe celeste på en Bianchi. Egentlig ville jeg ha rammen i Celeste, men da jeg fikk ny ramme på garanti fikk jeg ikke velge farge.