Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

Bukkerittet 2013

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1635644 30/06/2013 19:37
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Noen som har en intelligent formening om hvor mye langsommere føret var i år, kontra i fjor? 20 min.+ ?

iq
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Gammelogdesperat] #1635653 30/06/2013 19:50
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Gammelogdesperat
Noen som har en intelligent formening om hvor mye langsommere føret var i år, kontra i fjor? 20 min.+ ?

Mer, vinnertid er 25 min lenger tid, dvs for oss dødlige vil si minst 30 min. Selv trodde jeg at jeg ville klare ca 3.25 hvis det var som i fjor (dvs det var et realitstisk mål), ble 3.55 på en middels dag.

Re: Bukkerittet 2013 [Re: kao] #1635676 30/06/2013 20:15
Slemmis Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: kao
Sitat: Slemmis

Verdt å kjøre 1120km for? Hell yeah. I'll be back.bigsmile

Du har egentlig fortjent en fin premie, Espen ICON_SMILE Hvor mange ganger har du vært med egentlig?

Takk, Kao...ICON_BLUSH Har vært med fire ganger, og det blir flere. Bukkerittet er og blir fast på rittprogrammet sammen med Ultraen. Men hele pakka rundt rittet på Skei er uslåelig. Løypa, stiene, landskapet, kompakt logistikk, ingen kø og stress, flotte og billige leiligheter som vi får ha utover ettermiddagen, dedikerte og dyktige arrangører, super stemning blant deltakerne...ja, det er sikkert mer.

Og igjen...jeg må finne en måte å gjenkjenne dere forumhuer in real life. Hadde vært hyggelig (i hvertfall for meg) å slå av noen skrøner og prate litt sjiit...ICON_SMILE

Espen Flaskeladd
"Do what you like, like what you do"
Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Slemmis] #1635714 30/06/2013 20:52
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
(...)Og igjen...jeg må finne en måte å gjenkjenne dere forumhuer in real life. Hadde vært hyggelig (i hvertfall for meg) å slå av noen skrøner og prate litt sjiit...ICON_SMILE
Jeg er han i gult. ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Elgvenn2] #1635722 30/06/2013 21:01
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: Elgvenn2
(...)Og igjen...jeg må finne en måte å gjenkjenne dere forumhuer in real life. Hadde vært hyggelig (i hvertfall for meg) å slå av noen skrøner og prate litt sjiit...ICON_SMILE
Jeg er han i gult. ICON_SMILE

Jeg er han som i utgangspunktet sykler i grønt, men i går var jeg brun... Nyvasket i ansiktet og sminket på knærne!

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Rønnern] #1635737 30/06/2013 21:23
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Takk til arrangøren. Det legges ned en kjempejobb for å lage Norges beste terrengritt. Været kan ingen gjøre noe med og det var ikke så ille som forventet.

Ser at flere hadde dekkproblem før start og det gjalt meg også. Flatt fordekk minutter før start gjorde at jeg havnet langt bak. Startet altfor hardt og gikk på en smell etterhvert. Sto stille fra Lauvåsen og inn. Syklet på traktor(Scalpel 29'er) og det var nok ikke så lurt. På så vått føre kan man ikke kjøre så fort i terrenget og det suger på grusen og i bakkene. Brukte mye krefter på å komme meg fram i køen, med mange alternative linjer og småspurter som tæret på kreftene og ikke alltid førte til avansement.

Hadde en OTB i et gjørmehull og det var etter at jeg hadde advart de andre om at akkurat dette hullet var spesielt dypt...

Redigert av Christen; 01/07/2013 06:14. Rediger grunn: Tyrkleif
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1635978 01/07/2013 10:13
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Åpnet som vanlig altfor hardt og fikk svi for det siste halvpart. Brukte over 1 time mer enn i 2010. Hadde heldigvis kledd meg etter forholdene og min egen varmeproduksjon. Lang bukse, brynjetrøye, sykkeltrøye, ermer, regnjakke og tykkere hansker var knall. Holdt meg varm nok på beina med vanlig ullsokker når resten av kroppen var bra tildekket. Ikon bak/Racing Ralph foran var vel sånn passe, med det ruller bra på grusen. Så at det var andre som hadde det glattere enn meg ihvertfall.
Fikk en skikkelig chainsuck etter Kantilknappen og bøyde kjedet. Fikk heldigvis bøyd det såpass tilbake at det holdt til mål (med noen glipp og færre gir). Bremseklossene var slitt godt innpå metallet.
Takk til arrangører og hyggelige medsyklister! Jeg er sikkert tilbake neste år selvom været blir like dårlig.

Re: Bukkerittet 2013 [Re: EirikO] #1636008 01/07/2013 10:49
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: EirikO
Har det vært vurdert å droppe det siste terrengpartiet like før mål? På dager som i går kunne vel dette vært spart og bare tatt grusen i til mål...?

Var også litt bekymret for stiene underveis, de blir vel ikke helt seg med de første dagene.. Får bare håpe det ikke blir noe bråk fra sinte "naboer"..

Jeg tok med familien på bl.a. det første terrengpartiet og må si det hadde tørket forbausende mye og stien bar ikke mye preg av rittet dagen før. Kan ikke sammenliknes med slitasjen man ser etter terrengsykkelrittet. Jeg er enig at man kan se med lengsel på grusveien som går rett ved siden av det siste terrengpartiet men syntes ikke dette er det verste å sykle

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636025 01/07/2013 11:10
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Bukkerittet er helt overlegent. for andre år på rad tok jeg med familien til fjels for en dag i rittmodus og en dag med stisykkelkos. Forholdene var overraskende våte med en utrolig gjørmefest jeg ikke trodde skulle være mulig på de hardpakkede stiene. Jeg hadde på meg assos roubaix knikkers, ullsokker, vanlige sykkelsko, HH supertrøye med kort assos trøye over og Gore fusion regnjakke og vanlige sommer hansker. Var litt kald på lårene og nummen på bena men det gikk seg til etter hvert. Tallboyen var skodd med Ra Ra med forsterkede sidevegger. 30 psi bak og 27 forran fungerte helt greit. Stiene er ikke så tekniske og punkteringsfaren er stor så jeg foretrekker litt mere luft en på en vanlig stitur. Ingen tryn eller tekniske problemer utover en kjedelig gjentagende chain suck. Brukte ca 20 min lengere tid en i fjord og kom i mål på 4.30 uten å være helt utslitt. Rett etter at jeg kom til mål begynte det å hagle mens jeg sto ute å spiste suppe. Første gang jeg har spist suppe med isbiter. Da jeg kom tilbake til leiligheten og skrudde på tv en etter en dusj, så jeg med glede at TSF hadde startet. Noe som hadde gått helt i glemmeboken.Utrolig spennende helt til strømmen bestemte seg for å forlate skei ca 3 min før målgang.

Dagen etter ble det rolig stitur med kona og sønn. Utrolig bra setting og stemning på Skeikampen.

Redigert av neistein; 01/07/2013 11:13.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Slemmis] #1636044 01/07/2013 11:48
kao Offline
Ivrig
Ivrig

Og igjen...jeg må finne en måte å gjenkjenne dere forumhuer in real life. Hadde vært hyggelig (i hvertfall for meg) å slå av noen skrøner og prate litt sjiit...ICON_SMILE

Kan slite med ansiktene selv jeg ICON_WINK Men husker i hvert fall at vi syklet sammen og pratet litt på Vestmarkrittet i fjor. Velkommen tilbake neste år ICON_SMILE

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636083 01/07/2013 12:33
9.9SSL Offline
Entusiast
Entusiast
Hadde en grei tur og trillet inn på 5 timer.
Bakgiret holdt ca halve rittet så 2. halvdel ble kjørt på 2 gir.
Forbedringspotensialet blir da stort til neste år, takk til arrangører for flott ritt.

Vi som tror på et liv før døden
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636155 01/07/2013 14:11
F
fjellræven Offline
Entusiast
Entusiast
F
Tusen, tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på vegne av oss som jobber med Bukkerittet ICON_SMILE :)Fortsatt travle dager ICON_WINK
Sikkert noen som har savnet noen bilder, kona jobber med saken, ferdig med mine som kan sees her. Bilder fra start mål Bukkerittet 2013

Re: Bukkerittet 2013 [Re: fjellræven] #1636159 01/07/2013 14:22
F
fjellræven Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: fjellræven
Tusen, tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på vegne av oss som jobber med Bukkerittet ICON_SMILE :)Fortsatt travle dager ICON_WINK
Sikkert noen som har savnet noen bilder, kona jobber med saken, ferdig med mine som kan sees her. Bilder fra start mål Bukkerittet 2013

Resultatlister med diplomutskrift, litt usikker om det funker på alle pc

Re: Bukkerittet 2013 [Re: fjellræven] #1636220 01/07/2013 16:15
TFN Offline
Entusiast
Entusiast

Arrangementet, traseen og funksjonærene er jo helt upåklagelige, så hyggelige tilbakemeldinger er på sin plass! Men neste år - da vil vi heller ha 20 grader, sol og støvete trase. ICON_WINK

Ikke for det, det gir en deilig følelse av uovervinnelighet å ha fullført under de forhold som rådet i år... ICON_SMILE

- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Bukkerittet 2013 [Re: fjellræven] #1636231 01/07/2013 16:47
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Takk for bilder... Begynner jammen å bli grå i håra gitt. ICON_SMILE
Og for de som trenger noen ansikt å henge nick på, her er fra venstre, oddefa, anerz og Elgvenn2

Redigert av Elgvenn2; 01/07/2013 16:48.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636246 01/07/2013 17:09
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
He he, men inni er vi fortsatt ung:) Trodde sykkelen min hadde overlevd greit gjørmebadet mht vedlikehold, men kjente i går at kranken var ganske stram. Kom hjem fra jobb i dag så var totalt lås. Tar av bakhjul og der ruller bosset ganske så fint. Kjenner på kranken og der går det sakte gitt. Så har tatt av kranken og smurt lagra, burde nok muligens skiftet de (men skiftet for 1 mnd siden og helst slippe igjen så snart, men må nok snart skifte, satser på at det funker ok til helga og Trysilrittet. Har nok å gjøre denne uka azz! Har ellers dreningshull så var ikke noe vatten der, men sant/skit som forsåvidt var lett å rengjøre. Cannondale krank er egentlig lett å vedlikeholde, men maskinlagrene holder litt kort tid.

Fant også ut at dekkene var knallharde ? så enten har har gjørma tettet latexslangen eller så pumpa jeg alt for mye luft i dekket (igjen), for 2 dager etter sist pumping må jeg pumpe litt opp igjen vanligvis, nå følte jeg mer behov for å slippe ut litt he he. Så mulig at pumpen til Anerz (som han kjøpte av meg he he) viser litt lite ? Mente jeg pumpet i ca 1.9 bar, og da skal det ikke være så mulig med så mye luft fortsatt. Ikke rart det var glatt he he.

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Oddefa] #1636310 01/07/2013 19:17
front biker Offline
Besatt
Besatt
Vått, sleipt og tungt, men mye moro på sti likevel - det er min korte oppsummering. At det var så kaldt skjønner jeg ikke. Supertrøye langermet, kort sykkeltrøye og regnjakke, halvlang regnbukse, bib, lange bein og ullsokker holdt i lange baner. Frost-Birken for 3-4 år siden var mye verre. På lørdag tittet jo sola fram og det ble varmere litt ut på dagen (før regnskyll nr 3) - det gjelder bare å være ute lengst mulig!

Takk til arrangøren for prima ritt. Kommer tilbake neste år. Kunne ønske meg banan på matstasjonene, ellers greier jeg ikke å finne på mye å sette fingeren på. Neste år blir det 16 grader, lettskyet, vindstille og knusktørt!

Har filmet mye av terrengpartiene. Kommer til en skjerm nær deg om kort tid!

Sitat: oddefa
He he, men inni er vi fortsatt ung:)
Slutter meg til den! En gang syklist, alltid syklist.

Redigert av front biker; 01/07/2013 19:28.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636348 01/07/2013 20:05
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den drikkestasjonen etter Høyspentstien er foresten litt dumt plassert da en kommer i litt for stor fart (vet at det er valgfritt hvor fort en kjører men) når en på død og liv skal holde tempo opp! Der kommer en jo fort i 25 km/t, og stakkars de som står der får mer drikke i ansikten en vi (eller jeg) får drikket. Mitt forslag er en av de kulene/bakkene før denne høyspenten. På toppen har en ikke så stor fart og så ruller en nedover. Ikke at det var så stort behov for drikke på lørdag:)

Bare et år til neste gang jeg har ladet opp for dårlig til Bukkerittet. Gleder meg allerede:)

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Oddefa] #1636381 01/07/2013 20:37
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Den drikkestasjonen etter Høyspentstien er foresten litt dumt plassert da en kommer i litt for stor fart (vet at det er valgfritt hvor fort en kjører men) når en på død og liv skal holde tempo opp! Der kommer en jo fort i 25 km/t, og stakkars de som står der får mer drikke i ansikten en vi (eller jeg) får drikket. Mitt forslag er en av de kulene/bakkene før denne høyspenten. På toppen har en ikke så stor fart og så ruller en nedover. Ikke at det var så stort behov for drikke på lørdag:)

Bare et år til neste gang jeg har ladet opp for dårlig til Bukkerittet. Gleder meg allerede:)

I "gamle dager" sto de jo rett før svingen etter brua. Mulig det var et bedre valg? Litt usikker på hvorfor de flytta på den.

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Elgvenn2] #1636405 01/07/2013 20:57
F
fjellræven Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: Elgvenn2

I "gamle dager" sto de jo rett før svingen etter brua. Mulig det var et bedre valg? Litt usikker på hvorfor de flytta på den.

SkAl tilbake ved brua, trodde det ble gjort i år, men da får vi noter med store bokstaver, syns plassen ved brua er en luggum plass for en rast ICON_WINK

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636412 01/07/2013 21:04
F
fjellræven Offline
Entusiast
Entusiast
F
Bilder av terrengsykklister i ordets rette betydning, terrengritt er vel brukt på alt som er av ritt som en ikke bruker racer ICON_WINK Her er det ikke mange sure fjes , bare smil
Bilder her

Re: Bukkerittet 2013 [Re: fjellræven] #1636416 01/07/2013 21:11
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Bilder av terrengsykklister i ordets rette betydning, terrengritt er vel brukt på alt som er av ritt som en ikke bruker racer ICON_WINK Her er det ikke mange sure fjes , bare smil
Bilder her
Haha så bra, jeg så faktisk ikke fotografen en gang. Var så sykt konsentrert ned den bakken! ICON_SMILE
Takk for fine bilder. Ser mer idyllisk ut nå, selv om jeg sitter mer med snufsete nese... ICON_WINK

Redigert av Elgvenn2; 01/07/2013 21:11.

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636439 01/07/2013 21:49
Trond Vidar Offline OP
I want to ride my bicycle
OP Offline
I want to ride my bicycle
Herlige bilder! Tusen takk!

Jeg må bare si det igjen. Jeg elsker Bukkerittet!

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636440 01/07/2013 21:50
R
RoH Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Flotte bilder. Fint ritt. UB light.

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636461 01/07/2013 22:46
I
ikke lett Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
I
Får go'følelsen av å se på bildene :-) Synd det er et år til neste gang. Kan Skåburittet og Furusjøen rundt gi noe av den samme morroa? (i tillegg til UB da....) Har forresten kjørt klærne 2 ganger i maskinen og de er enda ikke rene..

Truls Veslum
Asker
Re: Bukkerittet 2013 [Re: ikke lett] #1636465 01/07/2013 22:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: ikke lett
Får go'følelsen av å se på bildene :-) Synd det er et år til neste gang. Kan Skåburittet og Furusjøen rundt gi noe av den samme morroa? (i tillegg til UB da....) Har forresten kjørt klærne 2 ganger i maskinen og de er enda ikke rene..

Furusjøen Pathfinder høres ut som tingen for deg Truls!

Re: Bukkerittet 2013 [Re: Trond Vidar] #1636485 02/07/2013 05:57
M
MoHo Offline
Entusiast
Entusiast
M
Flott opplevelse på tross av vær, tidlig punktering og medfølgende motivasjonsknekk og "dårlig" resultat. For egen del, egentlig en seier bare å stille til start og gjennomføre.

Lørdagens høydepunkter - Vestlandslefsene jeg fikk utdelt underveis. Endelig har jeg funnet noe jeg klarer å spise i farta!

Gleder meg til neste år selv om jeg er litt betenkt: Kjenner ikke igjen stiene på finværsbildene fra noen år tilbake tidligere i denne tråden og bå BRs hjemmesider. Nå er mye av de jevne fine stiene fra tidligere vasket ut til dype grøfter - som jo igjen samler vann og vaskes ut ytterligere. Blir denne sommeren som fryktet blir de enda verre....

"A singletrack require a multimind"
Re: Bukkerittet 2013 [Re: front biker] #1636505 02/07/2013 07:00
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: front biker
Har filmet mye av terrengpartiene. Kommer til en skjerm nær deg om kort tid!
Rye-TV1: BUKKERITTETET 2013 - SEKUND FOR SEKUND....

Rye-TV2

Rye-TV3 (under opplasting pr akkurat nå - dette tar tid...)

(mer kommer)

Redigert av front biker; 02/07/2013 07:16.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Bukkerittet 2013 [Re: fjellræven] #1636543 02/07/2013 08:08
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Bilder her

Hmmm, bare jeg som sliter med denne lenken i dag? Får bare en 404-feilmelding.

- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Bukkerittet 2013 [Re: TFN] #1636575 02/07/2013 09:02
F
fjellræven Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: TFN
Bilder her

Hmmm, bare jeg som sliter med denne lenken i dag? Får bare en 404-feilmelding.

sorry, kommer nye linker, kluss med google +

Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå