Kræsjet i 2008, nå tilbake etter noen uker hos Calfee Design.
Smadret overrør og noen sprekker ved flaskeholder i underrør er fikset, alt av kabelstopp for girwire er fjernet, gjennomføring for girwire på siden av styrerør er fjernet. Deretter er gjennomføringer for Di2 boret, dekaler produsert og klarlakk lagt.
Nå bygd med DA 9070, batteri i seterøret, den god gamle SRM FSA K-Force Light kranken, FSA K-Force Light bremser, Zipp Service Couse SL stem, VukaSprint styre og noen Mavic Cosmic Carbone Pro som hang i garasjen.
Her er mitt bidrag, kameratens Cannondale Caad5, med Saeco farger. Året før denne ble kjøpt knuste Cipollini konkurrentene i giroen på identisk ramme. Denne ruller fortsatt mange mil årlig på Sørlandet.
Mye pent fra Cannondale her! Mitt budget bygg Er 7550g med pedaler, 7,2 uten.
Gir bake og ved krank skal byttes til noe grått/svart. Muligens ultegra i grått da det passer bra til rammen. Setepinne i karbon? For å få mindre støt i rompe + et selle italia sete.
En kjempekomfortabel racer, eller cyclocross med racerhjul/dekk om du vil.
CAADX med skiver frister litt.. Fornøyd? No som burde vært bedre/endret?
Jeg er strålende fornøyd og det er kamp i heimen om hvem som skal sykle denne. Vektmessig så er det ingen vinner, 9,19kg med disse hjulene og tunge pedaler, men den kan lett slankes. Originalhjulene er forøvrig dritt og bør byttes, tunge og skjøre.
Stilpolitisk er vel pedalane godt over kanten, men hushaldningsbudsjettet tillot ikkje innkjøp av eitt par til med sykkelsko (enno). Uansett stas med første racer. Forsøkt ein liten times tur rundt Brattsberg, kjempekos!
Utan videre samanlikningsgrunnlag verkar VCLS 2.0 -setepinnen å vera ein fin liten sak.
Da var det endelig min tur til å bli oppslukt av landeveien. Hentet den i går, så har kun hatt en liten testtur hjem fra butikken. Tenkte meg ut på en lenger tur i dag (om bakdelen min holder ut).
Fra jomfrutur - omtrent Eggedal til Bromma og tilbake. Som bildene tilsier så har jeg ikke skjønt at man skal sykle på asfalt - kommer nok litt etter hvert.
Jeg har klart å få min første racer fra Nederland til Norge Var litt spennende met toll og sånn. (In på rød og prøver å ta den med som flyttegods. Det gikk heldighvis bra )
Fått meg en Focus Cayo Evo i blå og er veldig fornøyd med den! har ikke sett akkurat den versjon i Norge så det gjør det ekstra gøy! (var den eller een supersix 105 men etter forskjellige tester og testkjøring ble det Focus til slutt).
Bilder:
Sånn få man mye opmerksomhet både på flyplass, byen og toget:
Fint pakket:
Og ut på tur i Bergen (desverre ikke noe flink med bilder og stilpoliti må ikke se for nøye)
Nå er det bare å melde meg inn i enten Bergen Sykkelklubb eller Fana IL og (håpelig) treffe ny folk og trene i god selskap!
(ps. bo ikke så lenge i Norge enda så det kan være en del skrivefeil her og der)
Grattis med ny og stilig sykkel. Gir og bremsevire ser litt snodig ut. kanskje du har surret det til når du monterte styret? eller kanskje det skal være sånn?
Bergen, Åsane, Sotra, og Arna er bare noen av klubbene rundt Bergen. Meld deg inn i den som er nærmest der du bor. Jeg gjorde det samme når jeg flyttet til Bergen og angrer ikke på det. Blitt kjent med veldig mange hyggelige folk.
Kunne også tenkt å finne en sykkelklubb, i Stavangerområdet riktignok. Er vel endel av klubbene som ikke setter for høye krav til medlemmene annet enn lysten til å komme seg ut på landeveien? Kunne vært greit å ha noen å sykle med til tider.
Kunne også tenkt å finne en sykkelklubb, i Stavangerområdet riktignok. Er vel endel av klubbene som ikke setter for høye krav til medlemmene annet enn lysten til å komme seg ut på landeveien? Kunne vært greit å ha noen å sykle med til tider.
Da har du jo Stavanger Sykkelklubb, Hafrsfjord, Tasta og omegn sykkelklubb(TOSK), Sandnes(er jo i Stavangerområdet), Sola, Ålgård sykkel og spaserlaug(som kanskje strekker Stavangerområde.begrepet litt), Bogafjell sykkelklubb(i Sandnes), og sikkert noen som jeg har glemt i farten.
Her er bilder av min nye Scapin Spirit R6. Kjøpt i affekt etter noen gode dager sammen i Italia i juli. En sykkel jeg finner utrolig lite info om på nettet.
Fortsatt er stemmet himmelhøyt og dekkene ikke plassert riktig, men tanken er at dette skal bli en sykkel som får lov til å bli oppgradert langsomt de neste årene... Etter hvert blir det orden.