Bukkerittet 2013
|
Re: Bukkerittet 2013
[Re: Trond Vidar]
29/06/2013 21:56
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bukkerittet 2013, startet på værst mulig måte. Ja det regnet, og ja de regnet masse. Men det værste var å sitte i 2 timer i bil og ikke høre på Heavy Metal for å motivere seg til innsats. Regn og sykling i fjell skal ha metal soundtrack. Nå skal det sies at sjafør Anerz har en musiksmak som hadde gjort Per Sundnes flau og musikkansvarlig på gayparade hadde fått sparken hvis han hadde dratt fram noe av fra den samlingen. Så da ble det stilhet...og regn...mase regn.
Men jeg er regntett så det går jo bra, og i fjor opphørte min eksistens som finværs sykelist. Hadde ikke noe valg, var enten det eller gå all inn for Squash.
Skrev vel lenger opp her i går eller annen dag at jeg ikke hadde store forventninger til prestasjon, men skulle ha det gøy. En kombinasjon av tunge bein etter mye sykling (ekstremt mye i en 10 dagers periode), og litt småfeber i starten av uke gjorde at jeg ikke var super ambisøs.
Starten var for første gang på Bukkerittet "behaglig", satt med masse forum folk ganske lang foran, Elgvenn, Anerz, Pedalsyre for å nevne noen. Samme var vi vel blant de 10-15 inn i første terrenget parti. Sånn fra 90 gradern ved hytta så slår tidligvis inn en klønebryter, må hoppe av da en av elitedamene vi tar igjen stopper opp rett foran meg ved den ene bratte skrenten, jeg tar venstre, hun går til venstre, jeg må hoppe av og pådrar meg strekk i legge i landingen. Dette er ikke noe krise, er noe jeg har slitt med i mange år på kalde dager og harde starter. Går alltid over. Men det er starten på en 10 minutters kløning som kulliminerer med den flotteste OTB med ditto mjuk landing i gjørma. Kun stolthet skadd. Men sammen med Anerz taper jeg litt til Elgvenn og de foran og på toppen av den bratte gåbakken er vi ca 100 meter bak. Men kjører som oftest fort nedover så tar igjen resten av gjengen før grusen, deretter litt rykk og napp for min del, klarer å hekte i innerstolpen rett før brattbakken opp til matstasjon på Fagerhøi, skamfull måte jeg løpe opp der for første gang. Møtte ikke blikka til de som sto der, var for skamfull he he.
Så var det å sprinte etter gjengen igjen, tok de igjen akkurat på grusparti før Vemdalen, merket det gikk fort nok, ble litt bedre inn på det lange (favorittpartiet) til Vemdalen. Bra flyt og greit tempo, men sånn midtveis på partiet er det kløningstime igjen, først klarer jeg ikke sving (på en flatt vidde) og havner bakerst, så tryner jeg voldsomt i stor fart, slår meg ikke mye med bremser/gir har vridd seg litt men velger ¨å sykle videre da funker ok, må bare gir opp med håndbakken (tør ikke å bryte det på plass). Litt mer kløning, og konkluderer med at så dårlig har jeg ikke terrengritt siden første timen på Terrengsykkelrittet i år. Kan skylde på mye, halvdempa 26', for mye luft i dekka, for lite luft i hjernen, men faktumet er jeg har blitt en dårligere terrengsykelist siste året. Grunnen ? Vel jeg startet med å barbere beina for et år siden og der ligger det. Bad karma for røff terrengsykling. Men når jeg ser ned på de smoothe beina min, nybarbert, innsmurt i fuktighetskrem så vet jeg...at jeg aldri kan slutte med det. Men hvor en patetisk det så har kjøpe meg 29 stisykkel og skal tilbake på tronen he he.
Men tilbake til Vemdalen, med de andre flere hundre meter foran klarer jeg skjerpe meg og på den siste km tar jeg de så og si igjen, hjelper med nedoverbakker også, eneste plassen jeg var "god" i terrenget i dag. Liten spurt på grusen og jeg har kontakt med resten, men må slippe litt sammen med en annen i et par småkneiker men ikke langt bak Elgvenn og co. Men slipper de endelig i høyspenten, og taper litt gradvis. Hadde også et mål om ikke komme ut alene på den lange gruspartiet etter det korte tekniske terrengpartiet. Klarte jeg selvsagt ikke. Kom alene par hundre meter bak de andre og holdt avstanden, hjalp at motvinden var svak ( i forhold til de to siste årene). Syklet også dårlig teknisk i det partiet før og har aldri gått/løpt der før.
Nok om det, fram til mål går det jevnt men ikke veldig fort, tar inn på par av de foran, de drar litt i fra, tar litt inn på osv. Men på ca 3 mil har jeg egentlig kun kontakt med en person som tar meg igjen, rett før det utrolige glatte terrengpartiet som fører ned til Per Gynt vegen. Han har en flott Cube sykkel og får kompliment for den, om en litt utydelig. Først etter nedkjøringen mot Skeikampen tar jeg igjen og etterhvert kommer forbi på slutten. Sliten er det bare å holde tunge rett i toppen ned "flyt" stien i alpinbakken og lirke seg i mål. Når jeg tryna i Vemdalen så klarte jeg å rive av startnr, og hadde det i vesten, tok det fram rett før mål for sikkerhets skyld. Det pep så i mål var jeg. Utrolig kald, sånn halveis var jeg skikkelig uggen, litt pga at jeg måtte kjøre overkant hardt å ta igjen de foran, men også litt småkvalm fordi jeg ikke er helt i form, klare nesten ikke å få i meg gel pga dette, men drakk bra. Må presierer, jeg gikk ikke tom og hadde ok med krefter på slutten. Dog burde jeg klart å fått i meg gel for bedre prestasjon. Hjalp med dusj, og føler meg meg ganske ok nå, men veldig såre øyne (tok av brillene på første terrengparti, har linser, IKKJE BRA). Hjalp også å barbere beina, Smooth.
7 plass i klassa (40+) og 12 mann i aldersklassen sammenlagt er jeg veldig fornøyd med på en middles fysisk dag. God stemning blant deltakere før, underveis og ettepå. Stor kudos til norges beste ritt arrangør Brumenddal m Fjellreven og Kao for å nevne noen. Burkkerittet er norges beste ritt selv om en ikke har maks dag og det pøsregner.
Kudos til alle som deltok, fullførte eller ikke. Knallbra innsats, Spesiel kudos til Elgvenn som syklet vilt bra i dag. man of the day for min del. Jækla langt innlegg sier hun som sitter ved siden av meg. Men jækla smoothe legger også påpeker hun. Sant. Veldig sant.
Redigert av oddefa; 29/06/2013 22:01.
|
|
|
29/06/2013 22:14
|
bintang
Medlem
|
Medlem
Takk for tips om Gripgrab sokker Elgvenn, skal bestilles og testes asap. Ditto med Endura merionoull sokker anbefalt av Ato.... hater å fryse på tærne... Hadde Kraft trøye med vindstopper under sykkeltrøya og varmekrem og ekstra knær på bena, funket bra. Kun tærne som skaper problemer for meg under slike forhold...
Neste år....
|
|
|
[Re: Oddefa]
29/06/2013 22:55
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Bukkerittet 2013, startet på værst mulig måte. Ja det regnet, og ja de regnet masse. Men det værste var å sitte i 2 timer i bil og ikke høre på Heavy Metal for å motivere seg til innsats. Regn og sykling i fjell skal ha metal soundtrack. Nå skal det sies at sjafør Anerz har en musiksmak som hadde gjort Per Sundnes flau og musikkansvarlig på gayparade hadde fått sparken hvis han hadde dratt fram noe av fra den samlingen. Så da ble det stilhet...og regn...mase regn. Kunne jo satt på noe david guetta om du hadde spurt  Har faktiskt 2 cder i bilen, den ene er noe Disney Channel mix med Mikke Klubbhus sanger etc, har man barn så er sånt viktig. Den andre er faktiskt judas priest. Men med deg i bilen så blir det aldri stille, så ikke behov for musikk.... Rittet for min del ble startet med kort-kort suppelert med tynne løse bein fra Craft og en litt tykkere type løse ermer. Craft kortermet ulltrøye under klubbtrøya. Ullsokker i skoen med skotrekk over, de ble gått i filler under Ultrabirken for 2 årsiden, så teipet de igjen i front men elektrikerteip, tålte vel ca 10meter gange før de var løse men tror de fungerte som isolasjon. Vindvest over trøye og langfingrede sykkelhandsker. I grunn ok untatt ble kald og følelseløs på fingrene innimellom. Starten gikk i grunn rolig, lå bak Oddefa og Elgvenn i stigningen men havnet litt foran da jeg og Oddefa tettet en luke som oppsto på grusen på vei mot første terrengparti. Gikk greit helt til nedkjøringen etter "gå-bakken" i første terrengparti, feiget voldsomt ut og fikk aldri flyten, så greide ikke å holde hjulet til Oddefa. En halveis otb i 3dje terrengparti etter forhjulsskrens gjorde det ikke bedre med psyken og kjørte nok mer reservert en normalt. Kom i ingenmannsland ut på åpne gruspartiet med motvind, roet ned og ventet inn en gruppe bakfra hvor Pedalsyre også satt. Kjørte med de til terrenget startet og dro i fra sammen en annen. Punkterte i nedkjøringen noen få kilometer før siste matstasjon på Fagerøy. Kjørte med slangeløst og har fått en revne i rullebanen, måtte inn med slange. Kald på fingrene og sleit med gasspatronen, gikk 5 minutter der. Gav vel litt opp etter dette og roet noe, men tok igjen en del av de som passerte mens jeg sto rolig, kjørte fra på grusen og oppoverbakkene, men kom noen fulldempere forbi i terrenget når det gikk nedover. Aldri hatt så mye krutt igjen på grusen tilbake mot mål og ble sittendes og taue et par karer som virket til å ha nok med å henge...Alpinbakken kunne også vært 3-4 ganger lenger i år, hadde igjen krefter  Dårligere plassering en forventet, men om jeg bruker avstand til eliten som målestokk så ser jeg at i år brukte jeg bare 5min lenger tid i forhold til de i fjor. Tok å gikk over hele sykkelen i kveld og sjekket alle lagre etter gjørmebadingen og elvebadingen, syklet rett frem når vi skulle krysse den elva(eller eventuelt flomstore bekken) i stede for å ta til høyre som merket. Var litt dypt der, men var greit å få vasket av sykkelen selv om den var like skitten igjen etter 50meter på neste gjørme sti. Takk til medryttere og arrangør for en fin dag på fjellet tross nedbør og gjørme. Bukkerittet er noe for seg selv. Foretrekker versjonen med litt tørrere underlag, men været får ingen gjort så mye med
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
30/06/2013 00:21
|
Slemmis
Ringrev
|
Ringrev
Så det var ikke bare meg. Det gikk litt mer trått i år for de aller fleste. Langsomste Bukkerittet på fire år. Men bevares, det er jo ei kanon løype, selv om mye av den lå under vann i år... Mange av dere gutta sykla vel forbi meg etter det lange grusstrekket i motvinden, der jeg satt og skrudde på klossene under skoa, løsna begge to, og jeg tørte ikke risikere at de datt av. Brukte nesten fem min bare på å få ut verktøyet ut av lomma under vesten, valne fingre... Og oddefa, det var meg med Cuben og blå/hvit KCK-drakt. Håper jeg oppførte meg pent, var hinsides med kramper og tom tank.
Vel blåst og kudos til alle som stilte opp på en frisk sommerdag på fjellet!
Espen Flaskeladd "Do what you like, like what you do" Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
|
|
|
[Re: Slemmis]
30/06/2013 06:14
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så det var ikke bare meg. Det gikk litt mer trått i år for de aller fleste. Langsomste Bukkerittet på fire år. Men bevares, det er jo ei kanon løype, selv om mye av den lå under vann i år... Mange av dere gutta sykla vel forbi meg etter det lange grusstrekket i motvinden, der jeg satt og skrudde på klossene under skoa, løsna begge to, og jeg tørte ikke risikere at de datt av. Brukte nesten fem min bare på å få ut verktøyet ut av lomma under vesten, valne fingre... Og oddefa, det var meg med Cuben og blå/hvit KCK-drakt. Håper jeg oppførte meg pent, var hinsides med kramper og tom tank.
Vel blåst og kudos til alle som stilte opp på en frisk sommerdag på fjellet! Du oppførte deg veldig pent, jeg sa vel først bare si i fra hvis du vil forbi for du hadde jo større fart en meg der vi spant oppover lia! Tok deg akkurat igjen i den dype elva før du seilet lett i fra meg opp til grusen og i mål.
|
|
|
[Re: anerz]
30/06/2013 08:28
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
(...)Tok å gikk over hele sykkelen i kveld og sjekket alle lagre etter gjørmebadingen og elvebadingen, syklet rett frem når vi skulle krysse den elva(eller eventuelt flomstore bekken) i stede for å ta til høyre som merket. Var litt dypt der, men var greit å få vasket av sykkelen selv om den var like skitten igjen etter 50meter på neste gjørme sti.(...) Gjorde samme øvelsen selv i går kveld. Slangen jeg punkterte med før start hadde et hull midt i rullebanne, må ha vært noe av sprengsteinen som ligger på den vegen som stakk gjennom dekket, evt. at det ligger noe spisst der et sted... Begge parene med bremseklosser måtte byttes. Forran var fjæra borte. Bak var fjæra og alt belegget borte, hadde så vidt slitt litt på bakplata på ene siden. Greit mål var der det var.  Drenerte krankhuset for vann, kranklagerene skraper når jeg snurrer på de, går helt fint rundt, men tar vel kvelden snart hvis de er fulle av sand... Kjennes også ut som lagerene på bakhjulet har syklet sitt siste ritt. Byttet også kjede da det hadde fått dødsstøtet nå. Slitasjen på sykkelen etter et sånnt ritt er temmelig stor, håper ikke ultrabirken blir sånn. 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
30/06/2013 08:38
|
Slemmis
Ringrev
|
Ringrev
Ingenting var helt lett på slutten der...men det var det vel ikke for spesielt mange  Jeg skulle gjerne hatt at alle hyggelige forumfolk syklet med trykk av avataren på trøya, eller med et stort blinkende nick. Jeg har sykla en bråte ritt med mange av dere, men ser jo ikke som er hvem i gjørme og ymse drakter. Forøvrig veldig god stemning i år, bare gode kommentarer og varme smil, høflig og vennlig oppførsel. Kanskje fordi det bare var den harde kjernen igjen, de som digger gode stier på høyfjellet til tross for at de favoriserer tykkhudete amfibier? Verdt å kjøre 1120km for? Hell yeah. I'll be back. 
Espen Flaskeladd "Do what you like, like what you do" Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
30/06/2013 08:49
|
ØyvindHr
Ringrev
|
Ringrev
(...)Tok å gikk over hele sykkelen i kveld og sjekket alle lagre etter gjørmebadingen og elvebadingen, syklet rett frem når vi skulle krysse den elva(eller eventuelt flomstore bekken) i stede for å ta til høyre som merket. Var litt dypt der, men var greit å få vasket av sykkelen selv om den var like skitten igjen etter 50meter på neste gjørme sti.(...) Gjorde samme øvelsen selv i går kveld. Slangen jeg punkterte med før start hadde et hull midt i rullebanne, må ha vært noe av sprengsteinen som ligger på den vegen som stakk gjennom dekket, evt. at det ligger noe spisst der et sted... Begge parene med bremseklosser måtte byttes. Forran var fjæra borte. Bak var fjæra og alt belegget borte, hadde så vidt slitt litt på bakplata på ene siden. Greit mål var der det var.  Drenerte krankhuset for vann, kranklagerene skraper når jeg snurrer på de, går helt fint rundt, men tar vel kvelden snart hvis de er fulle av sand... Kjennes også ut som lagerene på bakhjulet har syklet sitt siste ritt. Byttet også kjede da det hadde fått dødsstøtet nå. Slitasjen på sykkelen etter et sånnt ritt er temmelig stor, håper ikke ultrabirken blir sånn. Kjøpt på Biltema? :o)
|
|
|
[Re: ØyvindHr]
30/06/2013 09:40
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Nei, på Elgtema(tm). 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
30/06/2013 09:43
|
Radival
Ivrig
|
Ivrig
Mye vær underveis, vi som tok tida til hjelp fikk med en riktig fin haglbyge også. Det dro på litt over en halvtime mer enn i fjor, men det var kanskje ikke helt uvanlig. Tungt i gjørma og mye motvind i andre halvdel. Pussig følelse å sykle med vann opp til knehasene... Som vanlig mye mer klær enn det kort-kort brigaden stiller i, men jeg er ikke satt opp med egen isolasjon, så da må det noen lag med tekstiler til. Gir meg selv 100% score på den selvseedingsgreia - endte en meter bak han som sto ved siden av meg på start. Tildeler også meg selv nesten ett helt mekke-poeng: - Bever foran og bak is the shit in the mud. Syns jeg skled rundt mye mindre enn med Crossmark tidligere år - Byttet til Rock'n'roll Extreme for ca et halvår siden, det funka også bra. Men girskiftinga ble jo treg etter hvert (Blir ikke helt mekkepoeng før de nye bremsene som har ligget i et hjørna av stua i en måned blir montert. ....men jeg tar de ut av asken og ser på de en gang i blant...) Konsentrert velting i år: en velt + en udiskutabel OTB i løpet av under 100 meter, det var også stort sett hele årets reportoar. Og så kategorien jeg faktisk er god i: 3. Bukkerittet på rad uten punktering Forsøkvis skulle nivået heves i år: rom på Thon hotellet med eget bad (m. varmekabler) istedenfor dusj i teltet. Det holdt akkurat - strømmen gikk akkurat da jeg kom ut av dusjen. Gikk visst i hele Gausdal og var ikke tilbake da jeg forlot åsstedet ved halv åtte tiden. Plusspoeng: - beste sykkelspyling til nå - lå lite ting gjennslengt i løypa. To slanger, noen flasker og en enkelt uåpnet bar var det jeg fikk med meg i farten. Med mindre det dukker mer opp fra gjørma etter hvert, så var det ihvertfall mye bedre enn første gangen jeg syklet i 2011
Redigert av Radival; 30/06/2013 09:44.
|
|
|
30/06/2013 09:48
|
ikke lett
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Først og fremst en stor takk til arrangøren! Dette er absolutt en av favorittene på terminlista :-) Som i fjor synes jeg det går styggfort på grusen i starten, men det er jo greit når en vet hva som venter. Min Genius 700 SL akkompagnert av Nobby Nick trives jo best på sti - og i går storkoste de seg. Brukte kort ultrøye under langarmet sykkeltrøye og løse knær. Ullsokker var et must! Rulla inn på 4.13 og happy! Sees neste år :-)
Truls Veslum Asker
|
|
|
30/06/2013 11:05
|
ole-m
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Herlig ritt selv om det var i overkant vått og kaldt og leirete og slitsomt.
Reagerer på at enkelte fortsatt kaster fra seg søppel i naturen. Særlig kast av tomme gel'er rett på bakken på start er provoserende, spesielt fra en av de aller raskeste i feltet. Og han fyren med United Bakeries trøye ga heller ikke laget sitt god reklame ved å slenge fra seg regnponchon(svart plastsekk) sånn halvdiskret i grøfta. Gir ikke akkurat syklister et bedre image dette...
Bør ikke alle ritt ha innbakt i reglene at bevisst forsøpling medfører diskvalifikasjon?
|
|
|
30/06/2013 11:48
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Satans tungt, trøbbel med chainsuck, cleats som vrei seg slik at jeg syklet med 1,7 bein på slutten, men morsomt allikevel. God stemning og mye fin underholdning underveis. Bla.a. en fyr som prøvde en snarvei nedi et saftig høl/dump istedet for å sykle der vi andre syklet. Han fikk en fin OTB og høstet skryt for motet  Brukte ca 4.04.
iq
|
|
|
30/06/2013 12:47
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Nei, på Elgtema(tm).  Demontert navet nå, var dam inni både navhuset og bosshuset så ikke rart lagerene klynker seg. Kom også ut fint rustvann av ytterste lageret. Da blir det SKF-lager shopping i morra.  Heldigvis er det ikke så mange ritt i norge der vi sykler i så dypt vann hehe. 
|
|
|
[Re: Slemmis]
30/06/2013 12:57
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Verdt å kjøre 1120km for? Hell yeah. I'll be back. Du har egentlig fortjent en fin premie, Espen  Hvor mange ganger har du vært med egentlig?
|
|
|
[Re: kao]
30/06/2013 13:55
|
PerEivind
Avhengig
|
Avhengig
Er det noen som har lagt ut bilder fra gårsdagen?
-Per-Eivind.
Husk å abonere på TERRENGSYKKEL. ffshop.no. Og meld deg inn i NOTS. nots.no
|
|
|
30/06/2013 14:07
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Begge parene med bremseklosser måtte byttes. Forran var fjæra borte. Bak var fjæra og alt belegget borte, hadde så vidt slitt litt på bakplata på ene siden. Greit mål var der det var. Skifta foran i går kveld, var borte alt av bremsebelegg på ene klossen. Har blitt slitt mye bak også så må skifte før neste ritt i hvert fall.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
30/06/2013 14:17
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
God stemning og mye fin underholdning underveis. Bla.a. en fyr som prøvde en snarvei nedi et saftig høl/dump istedet for å sykle der vi andre syklet. Han fikk en fin OTB og høstet skryt for motet  Brukte ca 4.04. Hørtes ut som meg, var det i det første terrengpartiet og litt foran den gåbakken ?
|
|
|
30/06/2013 14:28
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
God stemning og mye fin underholdning underveis. Bla.a. en fyr som prøvde en snarvei nedi et saftig høl/dump istedet for å sykle der vi andre syklet. Han fikk en fin OTB og høstet skryt for motet  Brukte ca 4.04. Hørtes ut som meg, var det i det første terrengpartiet og litt foran den gåbakken ? Husker ikke helt, men lurer på om det var senere(?). Var en fyr som kom og forsvant et par ganger. Husker bare at jeg nærmet meg det hølet og så tydelig at der er det ikke lurt å sykle og da kommer denne karen optimistisk i håp om å spare 3m og samtidig ha griseflaks.
iq
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
30/06/2013 14:51
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
God stemning og mye fin underholdning underveis. Bla.a. en fyr som prøvde en snarvei nedi et saftig høl/dump istedet for å sykle der vi andre syklet. Han fikk en fin OTB og høstet skryt for motet  Brukte ca 4.04. Hørtes ut som meg, var det i det første terrengpartiet og litt foran den gåbakken ? Husker ikke helt, men lurer på om det var senere(?). Var en fyr som kom og forsvant et par ganger. Husker bare at jeg nærmet meg det hølet og så tydelig at der er det ikke lurt å sykle og da kommer denne karen optimistisk i håp om å spare 3m og samtidig ha griseflaks. Nja, jeg var først i "toget" når jeg tok valget at nedi det hullet ville jeg og over styret gikk jeg. Føltes riktig 1 sekund før he he, men var nok eneste som tenkte det. Men jeg var litt sånn jeg var litt sånn inn og ut av "gruppa" så det kunne stemt. Men de jeg syklet med etter første matstasjon havnet vel alle mellom 1.48 og 1.55, men hvis du hadde tekniske problem så kunne jo det hendt at vi syklet sammen en periode.
|
|
|
30/06/2013 14:57
|
Trond Vidar
OP
I want to ride my bicycle
|
OP
I want to ride my bicycle
Jeg hadde bra krutt i 2 timer. Så var det stans. Full stans. Gikk helt tom. Unnskylder meg på forhånd hvis det ikke var flere muffins og lefser igjen på Fagerhøi etter at jeg ranet matboden der.
4.19. La på en halvtime fra i fjor, og da punkterte jeg to ganger.
Åpnet mye roligere enn i fjor, og startet mye lengre bak i startfeltet. Det var ikke helt valgfritt, da jeg oppdaget et kjempekutt (og dertil lite luft) i bakdekket kl 10:55!!. At jeg fikk byttet dekk og satt det opp, samt rekke starten syntes jeg var konge. Fikk god hjelp av noen kompiser.
Tilbake til rittet. Jeg elsker Bukkerittet og kommer tilbake neste år.
|
|
|
30/06/2013 16:38
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
God stemning og mye fin underholdning underveis. Bla.a. en fyr som prøvde en snarvei nedi et saftig høl/dump istedet for å sykle der vi andre syklet. Han fikk en fin OTB og høstet skryt for motet  Brukte ca 4.04. Hørtes ut som meg, var det i det første terrengpartiet og litt foran den gåbakken ? Husker ikke helt, men lurer på om det var senere(?). Var en fyr som kom og forsvant et par ganger. Husker bare at jeg nærmet meg det hølet og så tydelig at der er det ikke lurt å sykle og da kommer denne karen optimistisk i håp om å spare 3m og samtidig ha griseflaks. Nja, jeg var først i "toget" når jeg tok valget at nedi det hullet ville jeg og over styret gikk jeg. Føltes riktig 1 sekund før he he, men var nok eneste som tenkte det. Men jeg var litt sånn jeg var litt sånn inn og ut av "gruppa" så det kunne stemt. Men de jeg syklet med etter første matstasjon havnet vel alle mellom 1.48 og 1.55, men hvis du hadde tekniske problem så kunne jo det hendt at vi syklet sammen en periode. Lå nok bak deg da. Åpnet ganske rolig.
iq
|
|
|
30/06/2013 16:44
|
EirikO
Entusiast
|
Entusiast
Har det vært vurdert å droppe det siste terrengpartiet like før mål? På dager som i går kunne vel dette vært spart og bare tatt grusen i til mål...?
Var også litt bekymret for stiene underveis, de blir vel ikke helt seg med de første dagene.. Får bare håpe det ikke blir noe bråk fra sinte "naboer"..
|
|
|
[Re: EirikO]
30/06/2013 17:28
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Har det vært vurdert å droppe det siste terrengpartiet like før mål? På dager som i går kunne vel dette vært spart og bare tatt grusen i til mål...?
Why? Er det ikke terrengsykling da? Nok grus allerede synes jeg.  Selv om denne runda på bare sti kunne fortjent en "ultra" bak på dager som i går... 
|
|
|
[Re: PerEivind]
30/06/2013 17:36
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Er det noen som har lagt ut bilder fra gårsdagen?
Kona til løypesjefen (som du forresten deler fornavn med, løypesjefen altså ;-) ) har tatt bilder ute i terrenget, og de blir lagt ut etter hvert, men de er knapt nok hjemme etter helga, og hun liker å redigere og gjøre litt arbeid med bildene først. Hyggelig å hilse på på startnummerutdelingen forresten 
|
|
|
30/06/2013 18:19
|
Ato
Medlem
|
Medlem
Bare å si tusen takk til Brumunddal sk for nok et flott ritt! Flott stemning både før under og etter! Lite blaute ble vi men hvem husker det.jeg må bare sitere sønnen min på snart 9 år (og allerede helfrelst terrengsyklist)det finnes ikke dårlig sykkelvær bare dårlig sykkelklær! Bukkerittet er og blir noe eget. Neste års tur ble planlagt i bilen på vei tilbake til Larvik!
|
|
|
[Re: Pedalsyre]
30/06/2013 18:40
|
Rønnern
Skrotnisse
|
Skrotnisse
Rønnern; var meg du dro på da du tryna. (I brdal drakt). Se der ja, summasummarum så ble vi syklende en del sammen i løpet av rittet. Litt rykk og napp (fra meg), men det ble da noen mil sammen totalt. Takk for turen!
|
|
|
[Re: ole-m]
30/06/2013 19:00
|
RuHa
Fersking
|
Fersking
Herlig ritt selv om det var i overkant vått og kaldt og leirete og slitsomt.
Reagerer på at enkelte fortsatt kaster fra seg søppel i naturen. Særlig kast av tomme gel'er rett på bakken på start er provoserende, spesielt fra en av de aller raskeste i feltet. Og han fyren med United Bakeries trøye ga heller ikke laget sitt god reklame ved å slenge fra seg regnponchon(svart plastsekk) sånn halvdiskret i grøfta. Gir ikke akkurat syklister et bedre image dette...
Bør ikke alle ritt ha innbakt i reglene at bevisst forsøpling medfører diskvalifikasjon? Jeg hadde gleden av å være løypesoper/ryddegutt. Virkelig en strålende jobb å kunne kose seg gjennom løypa! Beklager hvis noen ble stresset av at løypa ble "pakket ned" rett bak hjulet  Det som var meget positivt - i tillegg til alle blide syklistene - var bortimot fravær av søppel. Totalt for alle terrengpartiene fant jeg 6 fulle (!) geltuber, 2 tomme og 2 flasker. Jeg er helt på linje med ole-m i forhold til sanksjoner mot forsøpling, men det ser ikke ut som at dette har vært et stort problem i år. Keep up the good work! ...og en stor cred til alle som deltok i årets Bukkeritt! Neste år har vi bestilt tørre stier...
|
|
|
30/06/2013 19:03
|
EirikO
Entusiast
|
Entusiast
Why? Er det ikke terrengsykling da? Nok grus allerede synes jeg.  Selv om denne runda på bare sti kunne fortjent en "ultra" bak på dager som i går... Joda, er mest glad i delene på sti, men i går var jeg såpass sliten på slutten at litt grus hadde vært ok. Men de "gress-slettene" er sikkert ikke så langt eller lenge som det føltes som.. Ja, til sti :-)
|
|
|
[Re: EirikO]
30/06/2013 19:21
|
eljarh
Fersking
|
Fersking
Why? Er det ikke terrengsykling da? Nok grus allerede synes jeg.  Selv om denne runda på bare sti kunne fortjent en "ultra" bak på dager som i går... Joda, er mest glad i delene på sti, men i går var jeg såpass sliten på slutten at litt grus hadde vært ok. Men de "gress-slettene" er sikkert ikke så langt eller lenge som det føltes som.. Ja, til sti :-) Jeg var veldig fornøyd med at vi slapp "gåstrekket" opp fra elva i gjørma. Ellers er jeg enig i at stien langs veien bortover handler mer om sti som prinsipp en de helt store opplevelsene..
|
|
|
|
|