Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

En måneds karantene - Forbrukermakt!

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1632953 26/06/2013 09:45
M
M.R.Schjøtt Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Dette er en flott ide som også er gjennomførbar i praksis ICON_SMILE

Marcus
Weapon of choice
Cannondale Jekyll 3
Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: ] #1632986 26/06/2013 10:28
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: pedaIglipp
Å legge seg langflat har blitt et slags "gå ut av fengsel"-kort som brukes for slippe å forklare seg noe mer.

Som en tommelfingerregel, så kan man vel si at alle som sier de legger seg (lang)flate, ikke gjør det.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633053 26/06/2013 12:18
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Dan
Hva tror dere? En god idé eller?

En kjempeidé!

Bør en måneds boikott være basert på egen erfaring med den aktuelle butikken, eller kan man sette noen i karantene på bakgrunn av hvordan andre er behandlet? Hvis det siste er greit burde du sy sammen en Facebook-side der folk kan dele med andre hvem de setter i karantene og hvorfor, så kan andre hive seg på. På den måten tror jeg dette kan bli et konsept som faktisk kan ha noe for seg.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Øyvind V] #1633068 26/06/2013 12:40
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Øyvind V
Bør en måneds boikott være basert på egen erfaring med den aktuelle butikken, eller kan man sette noen i karantene på bakgrunn av hvordan andre er behandlet?

Ofte kan det jo være nyhetsomtale som genererer en boikott. F eks når den ene store meieristen prøver å skvise de mindre. Da er det ikke meg personlig det går ut over, men likevel boikotter jeg den store produsenten.

Quote:
Hvis det siste er greit burde du sy sammen en Facebook-side der folk kan dele med andre hvem de setter i karantene og hvorfor, så kan andre hive seg på. På den måten tror jeg dette kan bli et konsept som faktisk kan ha noe for seg.

Ja, samtidig så er det viktig å holde balansen. Jeg synes det blir feil om folk boikotter ting like enkelt som de trykker liker på facebook. Man bør sette seg litt inn i sakene det gjelder og se om motparten har kommet med noen gode argumenter som kanskje drukner i en heksejakt.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633084 26/06/2013 12:52
Øyvind V Offline
More than words
More than words

Quote:
Hvis det siste er greit burde du sy sammen en Facebook-side der folk kan dele med andre hvem de setter i karantene og hvorfor, så kan andre hive seg på. På den måten tror jeg dette kan bli et konsept som faktisk kan ha noe for seg.

Ja, samtidig så er det viktig å holde balansen. Jeg synes det blir feil om folk boikotter ting like enkelt som de trykker liker på facebook. Man bør sette seg litt inn i sakene det gjelder og se om motparten har kommet med noen gode argumenter som kanskje drukner i en heksejakt.

Helt enig. Tror imidlertid at det at folk må sette seg aktivt ned og forfatte en mail som de sender selv vil gjøre at mange ikke gidder. Da skreller man antakelig vekk de som kunne trykket på en (dis)like-knapp uten noe særlig mål eller mening. En slik FB-side kan ikke bli noe forbrukermaktmiddel ved å generere x antall hundre likes på et innlegg om boikott av Expert. Det blir effekt først når de x antall hundre sender mail til Expert og forklarer sitt ærend.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633085 26/06/2013 12:53
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Ja, jeg kan se meg for det, saueflokken løper til venstre og boikotter butikk U, og så føler en av sauene dårlig behandlet av butikk L, og da flykter alle gjennom gjerdet, over til butikk V, der er jo gresset grønnere!

bæææææææææææææææææææææææææææææææ

Jeg boikotter Sony permament pga r00t-kitet
Jeg boikotter Panasonic pga elendig dvdspiller, den røyk rett etter garantien.

God ide. Jeg må bli flinkere å si ifra direkte til butikken.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: atlekristensen] #1633172 26/06/2013 14:58
gare Offline
More than words
More than words
Hei! Atle jo, det var lenge siden(tror jeg). Tilbake?

Ellers, god ide.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633206 26/06/2013 15:51
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Jeg skal utføre den dagen jeg er 100% feilfri selv.

Finner meg ikke i dårlig service eller urettferdighet, men med daglig virke på selgers side av bordet kunne jeg godt tenkt meg samme type FB-side med et bilderegister hvor f.eks "Dan" som kunde ble huket av som vanskelig kunde. Så kunne flere bedrifter "like" og krysse av for uønsket 1 mnd.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: WizVaz] #1633217 26/06/2013 16:03
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: WizVaz
Finner meg ikke i dårlig service eller urettferdighet, men med daglig virke på selgers side av bordet kunne jeg godt tenkt meg samme type FB-side med et bilderegister hvor f.eks "Dan" som kunde ble huket av som vanskelig kunde. Så kunne flere bedrifter "like" og krysse av for uønsket 1 mnd.

Jeg tipper det er lettere for meg å finne en annen bedrift som vil ha pengene mine enn det er for deg å finne en annen kunde som vil gi deg pengene sine. ICON_WINK Slik er den fæle markedsøkonomien.

Uansett så ville jeg som selger/produsent like det bedre å få vite hva jeg har gjort galt som gjør at salget går ned, enn å bare sitte å klø meg i hodet over røde tall uten å ane hvorfor jeg ikke har fler kunder. Det var i Sovietunionen at kundene ikke hadde noe de skulle ha sagt og det ga ikke akkurat den gode produkt- og markedsutviklingen.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Øyvind V] #1633219 26/06/2013 16:05
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: Øyvind V

Quote:

Helt enig. Tror imidlertid at det at folk må sette seg aktivt ned og forfatte en mail som de sender selv vil gjøre at mange ikke gidder. Da skreller man antakelig vekk de som kunne trykket på en (dis)like-knapp uten noe særlig mål eller mening. En slik FB-side kan ikke bli noe forbrukermaktmiddel ved å generere x antall hundre likes på et innlegg om boikott av Expert. Det blir effekt først når de x antall hundre sender mail til Expert og forklarer sitt ærend.

Forbrukermakt er i grunn utrolig enkelt. Handle eller la være, og gjør det på vegne av deg selv og din opplevelse - ikke andres. Da får man effekt og den beste lever videre, de dårlige lukes vekk.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: WizVaz] #1633230 26/06/2013 16:18
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Tja, mulig jeg missforstår her, men det er ikke noe galt i å sympatisere med andre, hverken framover eller bakover i verdikjeden. Samtidig så vil jo det å handle hos en uetisk forhandler, uansett opplevelse, gi en flau bismak...

Trønder osv
Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633237 26/06/2013 16:27
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W

Jeg tipper det er lettere for meg å finne en annen bedrift som vil ha pengene mine enn det er for deg å finne en annen kunde som vil gi deg pengene sine. ICON_WINK Slik er den fæle markedsøkonomien.

Uansett så ville jeg som selger/produsent like det bedre å få vite hva jeg har gjort galt som gjør at salget går ned, enn å bare sitte å klø meg i hodet over røde tall uten å ane hvorfor jeg ikke har fler kunder. Det var i Sovietunionen at kundene ikke hadde noe de skulle ha sagt og det ga ikke akkurat den gode produkt- og markedsutviklingen.

Det er det helt sikkert, du sitter med makta. Bruk den, men ikke misbruk :-)

Selvfølgelig setter jeg pris på tilbakemeldinger, negative som positive. Det er jobben min å fange opp dette korrekt som avgjør hodekløe eller ikke. Men jeg trenger ikke 100 mail fra kunder som ikke selv har sørget for parkeringsbillett, men allikevel kommer tilbake. Kan hende de gjør noe rett allikevel som bringer deg tilbake?

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Espen J] #1633245 26/06/2013 16:38
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: Espen J
Tja, mulig jeg missforstår her, men det er ikke noe galt i å sympatisere med andre, hverken framover eller bakover i verdikjeden. Samtidig så vil jo det å handle hos en uetisk forhandler, uansett opplevelse, gi en flau bismak...

Absolutt ikke, men min opplevelse er sjelden eller aldri helt lik din. Jeg har derfor ingen behov for å dra med meg fler (ref saueflokken til Atle), fremover eller bakover, for å avgjøre om jeg skal handle på Expert eller Elkjøp. Den som oppleves best får mine kjøp, enkelt og greit.

Jeg snakker ikke om uetiske og useriøse forhandlere, de håper jeg forsvinner alle som en - noe de helt sikkert gjør naturlig.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: WizVaz] #1633254 26/06/2013 16:49
Espen J Offline
Besatt
Besatt

Absolutt ikke, men min opplevelse er sjelden eller aldri helt lik din. Jeg har derfor ingen behov for å dra med meg fler (ref saueflokken til Atle), fremover eller bakover, for å avgjøre om jeg skal handle på Expert eller Elkjøp. Den som oppleves best får mine kjøp, enkelt og greit.

Jeg snakker ikke om uetiske og useriøse forhandlere, de håper jeg forsvinner alle som en - noe de helt sikkert gjør naturlig.

Da skjønner jeg hvor du vil, og er enig. Det må litt mer til enn noe som åpenbart er en enkelt kundebehandlers dårlige dag til før en karantene settes.

Jeg tror derrimot ikke vi blir kvitt uetiske forhandlere. Profitt har en tendens til å befinne seg der hvor fortjenesten er høy uten at kunden lar seg skremme eller vet om det uetiske som ligger bak prisen. Det har historien mange eksempler på hos store aktører, men man kan jo håpe at internetts informasjonsflyt vanskeliggjør uetisk handel.

Trønder osv
Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Espen J] #1633279 26/06/2013 17:25
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Det må litt mer til enn noe som åpenbart er en enkelt kundebehandlers dårlige dag til før en karantene settes.

Absolutt, og det er definitivt ikke noens dårlige dag som skal gi karantene. Det er også derfor jeg skriver høyere opp at jeg er tvilsom til å koble dette til facebook hvor folk har en tendens til å like ting uten å reflektere eller innhente den andre partens versjon.

Karantenen kan derimot gjerne brukes for å endre systemer eller bedriftskultur. I det mest aktuelle eksemplet så er det jo Nettavisen og dens annonsører som godt kan få høre fra folk at man har tenkt å straffe dem grunnet tullete blogginnlegg som redaktøren nekter å ta ansvar for.

I mitt parkeringseksempel så kan Sandvika Storsenter godt få vite at de mister meg som kunde i en måned fordi de har valgt en parkeringsløsning hvor en stresset eller glemsk kunde må betale hinsides mye for å ha glemt å ta billett til en gratisparkering. Jeg ville ikke ha sagt så mye hvis det kostet meg en femtilapp eller en hundrelapp, men over 700,- er ikke i nærheten av å stå i proporsjon til "forbrytelsen". For Sandvika Storsenter er det en bekvem løsning å skyve hele ansvaret for parkeringen over på en tredjepart som kan ta i så det svir uten å måtte tenke på opplevelsen til Sandvika Storsenter sine kunder.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633290 26/06/2013 17:37
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Minner meg litt om Ryanair-politikken.
Hver enkelt får parkere billig fordi enkeltpersoner ikke følger med, og må betale for det.

Noe som egentlig er helt greit for min del..Skjønner at det er surt å betale over 700,- for en forglemmelse, men allikevel...boikotte et kjøpesenter for at du røk på en smell synes jeg blir idiotisk.

Tror også et sånt system ville blitt missbrukt til de grader.
Har selv jobbet i butikk, og det er helt fantastisk hvor mye kunder smører på historier om hvor urettferdig behandlet de har blitt.

Hvis kunden skulle fått viljen sin hver gang, hadde vi aldri hatt butikker som selger varer med under 10% fortjeneste. Begynner vi å boikotte gitte kjeder, så sitter vi vel kun igjen med kjeder som er tvunget til å ta 50% fortjeneste på alt, så de kan sy puter under armene på kundene.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633293 26/06/2013 17:42
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
I dag gikk jeg rundt i ryggsekkavdelingen på GMax i 45 minutter for å finne en ny pendle-sekk. Ikke en eneste blåtrøye spurte meg om jeg trengte hjelp (noe jeg så definitivt gjorde) til tross for at jeg prøvde å oppnå øyekontat med han som så ut til å jobbe på den avdelingen.

Jeg gikk ut uten ryggsekk og tar nok en tur på XXL i morgen. Ikke at jeg har mer håp om å få hjelp der, men det er verdt et forsøk.

Kanskje jeg skal dra i gang en epost etter Dans modell? Bare så synd at jeg får eksepsjonelt god service på sykkel-, barn- og villmarks-avdeling så jeg vil føle en måneds boikott som et stort tap. frown

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633295 26/06/2013 17:44
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Hva med å spørre om å få hjelp?

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: kaffekanne] #1633305 26/06/2013 17:54
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: kaffekanne

Da må man komme på nært nok hold til å faktisk få kontakt med en ansatt. Han ene løp rundt butikken hele tiden. Jeg stod ved disken i avdelingen og ventet i 15 minutter av de 45.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: kaffekanne] #1633313 26/06/2013 17:58
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Skjønner at det er surt å betale over 700,- for en forglemmelse, men allikevel...boikotte et kjøpesenter for at du røk på en smell synes jeg blir idiotisk.

Hva hvis jeg ikke kaller det boikott da, men heller at jeg ikke har råd til å ta sjansen på å handle et sted hvor en forglemmelse som ikke skader noen kan koste 700,-? Hva hvis parkeringshuset hadde ekstremt trange parkeringsruter, slik at du risikerer bulk i bilen hver gang du setter den fra deg der, ville du da fortsette å handle der eller ville du sagt at det ikke var verdt risikoen? Da er det jo ikke snakk om boikott men om et økonomisk valg. Og jeg er jo snill hvis jeg faktisk gjør Sandvika Storsenter oppmerksomme på hvorfor jeg ikke tør å handle hos dem, slik at de kan vurdere om tapt salg kanskje koster mer enn en bedre parkeringsløsning eller lavere parkeringsbøter.

Quote:
Tror også et sånt system ville blitt missbrukt til de grader.
Har selv jobbet i butikk, og det er helt fantastisk hvor mye kunder smører på historier om hvor urettferdig behandlet de har blitt.

Hvis kunden skulle fått viljen sin hver gang, hadde vi aldri hatt butikker som selger varer med under 10% fortjeneste. Begynner vi å boikotte gitte kjeder, så sitter vi vel kun igjen med kjeder som er tvunget til å ta 50% fortjeneste på alt, så de kan sy puter under armene på kundene.

En bedrift kan uansett ikke tvinge en misfornøyd kunde til å handle med dem, så resultatet blir det samme, tapt salg. Den eneste forskjellen er at med mitt forslag får bedriften vite hvorfor jeg i en lengre eller kortere periode ikke handler med dem.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: kaffekanne] #1633316 26/06/2013 18:00
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words

Enda enklere, ta ryggsekken som intresserer deg, gå bort til inngangen og veiv med den foran alarmbøylene. Når en ansatt så kommer løpende så sier du bare som om ingenting har skjedd "jeg har noen spørsmål om denne ryggsekken". ICON_SMILE

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633357 26/06/2013 19:07
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W

Hva hvis jeg ikke kaller det boikott da, men heller at jeg ikke har råd til å ta sjansen på å handle et sted hvor en forglemmelse som ikke skader noen kan koste 700,-? Hva hvis parkeringshuset hadde ekstremt trange parkeringsruter, slik at du risikerer bulk i bilen hver gang du setter den fra deg der, ville du da fortsette å handle der eller ville du sagt at det ikke var verdt risikoen? Da er det jo ikke snakk om boikott men om et økonomisk valg. Og jeg er jo snill hvis jeg faktisk gjør Sandvika Storsenter oppmerksomme på hvorfor jeg ikke tør å handle hos dem, slik at de kan vurdere om tapt salg kanskje koster mer enn en bedre parkeringsløsning eller lavere parkeringsbøter.

Kan du ikke bare fortelle det på en hyggelig, og snill som du sier, måte? Så deretter la være å handle. Hvis nok mennesker føler for det samme og uteblir skal du nok se at Sandvika griper tak i problemet. Står du derimot ganske alene og senteret ikke merker nedgang i omsetning er det få med samme problem. Aksepter det og gjør hva som er best for deg!

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: WizVaz] #1633363 26/06/2013 19:17
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Kan du ikke bare fortelle det på en hyggelig, og snill som du sier, måte? Så deretter la være å handle. Hvis nok mennesker føler for det samme og uteblir skal du nok se at Sandvika griper tak i problemet. Står du derimot ganske alene og senteret ikke merker nedgang i omsetning er det få med samme problem. Aksepter det og gjør hva som er best for deg!

Det er akkurat det som er hele poenget jo. Med én liten vri nemlig at den høflige mailen får emnet "En måneds karantene". Jeg sender dem en mail og forteller at jeg ikke har tenkt å handle hos dem i en periode og begrunnelsen. Jeg har jo ikke tenkt å være kranglete eller ufin. Det ville jo ha minsket muligheten for å bli tatt seriøst.

Hva er det som får deg til å tro at jeg ikke har tenkt å akseptere det hvis jeg er alene om å oppleve noe som et problem? Jeg tror kanskje du og andre har misforstått og tror at jeg mener at én persons enkeltopplevelse skal generere boikott fra en masse andre mennesker. Det er ikke det det er snakk om, og det er derfor jeg er skeptisk til svartlisting av bedrifter basert på enkelte kunders opplevelser. Jeg mener bare at alle som har et problem med en bedrift på denne måten kan slå seg sammen, slik at ikke de individuelle klagene blir borte i systemet.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633366 26/06/2013 19:21
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Og nå fikk jeg en liten hip tilleggsidé, nemlig at folk som klager og bestemmer seg for en måneds karantene av noe/noen kan bruke #enmånedskarantene når de skriver på en bedrifts facebookside, twitrer om det eller legger ut et bilde på Instagram som viser hvorfor de ønsker å boikotte.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633374 26/06/2013 19:33
T
turbo Offline
Veteran
Veteran
T
Artig debatt! Jeg har faktisk gjort akkurat det samme som Dan ang. parkering i et annet senter. Jeg kom på at jeg hadde glemt billett først da jeg var 4 butikker inne i senteret, men umiddelbar retur hjalp ikke. Min boikott er permanent. Så får noen gjerne synes det er teit.

Dan: På et eller annet vis tror jeg det må være ett "senter" for klagene, hvis ikke tror jeg dette vil bli glemt når denne debatten er ferdig.

Innen retail ser vi større og mer sentraliserte organisasjoner slik avstanden fra kunde til leverandørens beslutningstakere blir større. For å bli hørt må det være volum for at money talks. Og når leverandørene har organisert i seg bedrifter, så kan vel også kundene organisere seg?

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633375 26/06/2013 19:34
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W

Hva er det som får deg til å tro at jeg ikke har tenkt å akseptere det hvis jeg er alene om å oppleve noe som et problem?

At du må legge ut en tråd på terrengsykkel for å få aksept fra andre til å sende klagemail.
Og så syns jeg eksemplet ditt er altfor tynt til å boikotte. Det virker på meg som sutring og at du også her trenger ryggdekning og ikke aksepterer noe som tross alt er din egen bommert.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: WizVaz] #1633384 26/06/2013 19:44
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
At du må legge ut en tråd på terrengsykkel for å få aksept fra andre til å sende klagemail.

Hva? Jeg har ikke tenkt å sende klage til Sandvika Storsenter hvis det er det du tenker på, og hvis jeg hadde den intensjonen så ville jeg ikke ha spurt om lov på forumet først. Den saken er jeg ferdig med. Det ble to-tre ukers boikott den gangen, ferdig med det. Jeg har bare gjort det enkelt for meg og benyttet meg selv som eksempel på hvordan dette kan gjøres.

Quote:
Og så syns jeg eksemplet ditt er altfor tynt til å boikotte. Det virker på meg som sutring og at du også her trenger ryggdekning og ikke aksepterer noe som tross alt er din egen bommert.

Da prøver vi igjen. Jeg har parkert, jeg har glemt å ta billett, jeg får en bot på 700,-. Dette gjør meg forbannet fordi jeg ikke har tenkt over at konsekvensene av en så enkel og harmløs bommert kan koste meg så mye. På skiltene i trappene står det "Husk billett", det står ikke "Husk billett ellers får du bot på 700,-". (Hvorfor står det ikke det forresten? Det ville jo ha vært mye mer effektivt.)

Resultatet er at jeg bestemmer meg for ikke å ta sjansen på at dette skjer igjen, og det kan gjøres på to måter. Jeg kan dra til Sandvika Storsenter med buss, sykkel eller til fots, eller jeg kan kjøre et annet sted og handle hvor det ikke er et slikt billettsystem. Jeg valgte det siste i noen uker. Er det sutrete? Og hvorfor i all verden skulle jeg trenge ryggdekning?

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: Dan] #1633400 26/06/2013 19:58
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sorry. Da brukte du bare et ikke relevant eksempel da - og avsluttet med "Hva tror dere, en god idè?" ?

Eller alt 3. Ta bilen og husk billett. Glemmer du det, husker du sikkert at det koster 700 spenn når du ser skiltet.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: turbo] #1633404 26/06/2013 20:02
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: turbo
Artig debatt! Jeg har faktisk gjort akkurat det samme som Dan ang. parkering i et annet senter. Jeg kom på at jeg hadde glemt billett først da jeg var 4 butikker inne i senteret, men umiddelbar retur hjalp ikke. Min boikott er permanent. Så får noen gjerne synes det er teit.

Dan: På et eller annet vis tror jeg det må være ett "senter" for klagene, hvis ikke tror jeg dette vil bli glemt når denne debatten er ferdig.

Innen retail ser vi større og mer sentraliserte organisasjoner slik avstanden fra kunde til leverandørens beslutningstakere blir større. For å bli hørt må det være volum for at money talks. Og når leverandørene har organisert i seg bedrifter, så kan vel også kundene organisere seg?

Det er ikke teit, det er forbrukermakt i praksis.

Re: En måneds karantene - Forbrukermakt! [Re: WizVaz] #1633413 26/06/2013 20:13
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sorry. Da brukte du bare et ikke relevant eksempel da - og avsluttet med "Hva tror dere, en god idè?" ?

"Er det en god idé at alle som klager gjør det på samme måte", ikke "er det en god idé at jeg sender mail til Sandvika Storsenter". Jeg tror faktisk du får en bedre leseopplevelse av det første innlegget mitt hvis du lar være å ta utgangspunkt i at jeg er en av disse slitsomme kranglefantene til kunder som ikke bare kan betale lønnen din og holde kjeft. ICON_WINK

Quote:
Eller alt 3. Ta bilen og husk billett. Glemmer du det, husker du sikkert at det koster 700 spenn når du ser skiltet.

Neppe. Jeg har hele tiden vært fullstendig klar over at man skal ta billett. Men det skal bare en mikroskopisk distraksjon til for at jeg skal glemme det, type "nå skal jeg gå ut og hente billett, vent litt jeg må legge igjen lua", whoosh. ICON_SMILE Alternativ 3 vil altså alltid være et sjansespill.

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support