|
|
Andel iOS ift android produkter hos syklister???
|
Andel iOS ift android produkter hos syklister???
19/06/2013 11:50
|
Abraxane
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
På nettsiden hvor jeg legger ut bilder fra ritt bruker jeg Google Analytics. Der ser jeg at ca halvparten av de som er innom bruker smarttelefon eller nettbrett. Av disse bruker ca 3/4 enten en iPhone eller iPad (litt fler iPhone enn iPad), mens resten er spredd utover ulike android dingser. Selv er jeg ihuga Apple fanboy, og synes dette er ytterst gledelig. Men samtidig overrasker det meg siden jeg ofte leser at android fosser frem og har ca 75% av markedet osv.
Hvorfor er det slik at flere rittsyklister bruker iOS-produkter til å surfe på rittbilder? Er det fordi de som bruker iOS-produkter bruker disse mer enn folk med android-dingser? Eller er iPhone/iPad overrepresentert hos rittsyklister ift resten av befolkningen?
|
|
|
Re: Andel iOS ift android produkter hos syklister???
[Re: Abraxane]
19/06/2013 11:53
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Eller er iPhone/iPad overrepresentert hos rittsyklister ift resten av befolkningen? Mye hipstere som sykler vettu  Selv imot alt som medfører at jeg må forholde meg til å leie musikk og andre filer gjennom det ubrukelige iTunes...
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
19/06/2013 11:59
|
torsteinvh
Ivrig
|
Ivrig
Hvorfor er det slik at flere rittsyklister bruker iOS-produkter til å surfe på rittbilder? Er det fordi de som bruker iOS-produkter bruker disse mer enn folk med android-dingser? Eller er iPhone/iPad overrepresentert hos rittsyklister ift resten av befolkningen? For min egen del så syns jeg ikke bildene dine kommer til sin rett på liten skjerm, derfor ser jeg på dem med iPad'en og ikke Androidtelefonen min 
With light parts come great responsibility
|
|
|
[Re: torsteinvh]
19/06/2013 12:11
|
Abraxane
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
For min egen del så syns jeg ikke bildene dine kommer tilsin rett på liten skjerm, derfor ser jeg på dem med iPad'en og ikke Androidtelefonen min  Godt tenkt og svart :-). Statistikken viser det samme. De som bruker nettbrett er innom flere sider og bruker lengre tid enn de som bruker mobil (iPhone og samsung telefoner er same same). Det rare er at en mobil som jeg ikke kjenner noe særlig til (Sony Xperia V) ligger nesten på nivå med iPad når det gjelder sidevisninger og tid.
|
|
|
19/06/2013 12:18
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
På nettsiden hvor jeg legger ut bilder fra ritt bruker jeg Google Analytics. Der ser jeg at ca halvparten av de som er innom bruker smarttelefon eller nettbrett. Av disse bruker ca 3/4 enten en iPhone eller iPad (litt fler iPhone enn iPad), mens resten er spredd utover ulike android dingser. Selv er jeg ihuga Apple fanboy, og synes dette er ytterst gledelig. Men samtidig overrasker det meg siden jeg ofte leser at android fosser frem og har ca 75% av markedet osv.
Hvorfor er det slik at flere rittsyklister bruker iOS-produkter til å surfe på rittbilder? Er det fordi de som bruker iOS-produkter bruker disse mer enn folk med android-dingser? Eller er iPhone/iPad overrepresentert hos rittsyklister ift resten av befolkningen? Det er nok mest fordi det er mange flere produsenter av Android, og at det i tillegg selges i bøtter og spann av veldig billige android-telefoner, noe det ikke gjør av Apple. Man får jo sony telefoner til noen hundrelapper, dog med gamle versjoner av android, og jeg tror disse utgjør en meget stor andel av solgte android-os. VELDIG mange av de billige android-telefonene gjør nok sjelden noe annet enn å ringe eller sms'es med, kanskje facebook, instagram og kanskje epost? Derimot brukes nok de fleste iphone'er til mer, på samme måte som de dyrere Android'ene også brukes til mye mer.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
19/06/2013 12:26
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Veldig mange Android telefon brukere har også fått utdelt iPads av arbeidsgiver/kjøpt iPad da det ikke var noen gode android alternativer.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
19/06/2013 12:28
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Spiller det egentlig noen rolle? Hvem bryr seg tenker jeg 
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: RazeFaze]
19/06/2013 12:35
|
Abraxane
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Det er nok mest fordi det er mange flere produsenter av Android, og at det i tillegg selges i bøtter og spann av veldig billige android-telefoner, noe det ikke gjør av Apple. Man får jo sony telefoner til noen hundrelapper, dog med gamle versjoner av android, og jeg tror disse utgjør en meget stor andel av solgte android-os.
VELDIG mange av de billige android-telefonene gjør nok sjelden noe annet enn å ringe eller sms'es med, kanskje facebook, instagram og kanskje epost? Derimot brukes nok de fleste iphone'er til mer, på samme måte som de dyrere Android'ene også brukes til mye mer. Jo, det høres fornuftig ut det. Det ser ikke ut til at det er noen spesielt billige mobiler på lista. Ser på oversikten at iPhone er ca 4x oftere brukt enn Samsung Galaxy SII og SIII tilsammen. Det er litt overraskende siden SII og SIII har gode og store skjermer som gir bra nettsurf-opplevelser. S4 står ikke oppført. Kanskje rittfolk er slow adapters... :-)
|
|
|
19/06/2013 12:37
|
Radival
Ivrig
|
Ivrig
Finn.no publiserer masse statistikk hver måned, her er for april i år: http://hjemmehos.finn.no/no/webfolk_+_en...13.9UFRnO0N.ipsAndroid vs ios er et stykke ned på siden. Finns statistikk er interessant da de har mange brukere og et ganske bra tverrsnitt av folket Om du leter litt etter statistikk så finner du nok at ihvertfall tradisjonelt har Iphone-brukerne vært mer på nett enn Android-brukerne. Samt at selvfølgelig nesten alle tablets er Ipad'er
Redigert av Radival; 19/06/2013 12:38.
|
|
|
19/06/2013 12:38
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det er nok mest fordi det er mange flere produsenter av Android, og at det i tillegg selges i bøtter og spann av veldig billige android-telefoner, noe det ikke gjør av Apple. Man får jo sony telefoner til noen hundrelapper, dog med gamle versjoner av android, og jeg tror disse utgjør en meget stor andel av solgte android-os.
VELDIG mange av de billige android-telefonene gjør nok sjelden noe annet enn å ringe eller sms'es med, kanskje facebook, instagram og kanskje epost? Derimot brukes nok de fleste iphone'er til mer, på samme måte som de dyrere Android'ene også brukes til mye mer. Jo, det høres fornuftig ut det. Det ser ikke ut til at det er noen spesielt billige mobiler på lista. Ser på oversikten at iPhone er ca 4x oftere brukt enn Samsung Galaxy SII og SIII tilsammen. Det er litt overraskende siden SII og SIII har gode og store skjermer som gir bra nettsurf-opplevelser. S4 står ikke oppført. Kanskje rittfolk er slow adapters... :-) Vet man noe om salgstall for S2/S3/S4 kontra Iphone 42/5? Er egentlig mer interessant det enn at Android som generelt OS er størst i verden...
|
|
|
[Re: Lurifax]
19/06/2013 12:38
|
Abraxane
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Spiller det egentlig noen rolle? Hvem bryr seg tenker jeg Sant nok! Jeg bryr meg bare fordi jeg vil teste at nettsiden fungerer på det folk bruker.
|
|
|
19/06/2013 12:43
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Spiller det egentlig noen rolle? Hvem bryr seg tenker jeg Jeg tipper alle de som har kjøpt seg en Android bryr seg. For ettersom Android-brukere generelt bruker mindre tid på nett og mindre penger i appstore, så vil utviklere ikke prioritere plattformen når de utvikler tjenester/apper.
|
|
|
[Re: magnusc]
19/06/2013 12:55
|
Abraxane
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Spiller det egentlig noen rolle? Hvem bryr seg tenker jeg Jeg tipper alle de som har kjøpt seg en Android bryr seg. For ettersom Android-brukere generelt bruker mindre tid på nett og mindre penger i appstore, så vil utviklere ikke prioritere plattformen når de utvikler tjenester/apper. Ja, det var det Apple/Tim Cook prentet inn i huet på utviklerne på WWDC som var nå for et par uker siden - at Android har et drøss ulike utgaver i bruk mens iOS stort sett er oppdatert til siste utgave, og at det derfor er lettere å lage apps. Og at iOS-brukere kjøper flere apps. Statistikk kan brukes til mye morsomt, spesielt når man bruker friske blå farger på Apple søylene og grå døve på de andre sine...
|
|
|
19/06/2013 13:16
|
perbl
More than words
|
More than words
Så det var bare fargene som var feil i det han sa?
Per B.
|
|
|
19/06/2013 15:02
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
Det rare er at en mobil som jeg ikke kjenner noe særlig til (Sony Xperia V) ligger nesten på nivå med iPad når det gjelder sidevisninger og tid. Tipper dette skyldes at: - Denne telefonen er vanntett og dermed egnet for folk som ferdes utendørs. - Denne telefonen har forholdsvis stor skjerm (4.3") med forholdsvis bra oppløsning (1280x720), altså godt mulig å se bilder på. http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-v/115077
|
|
|
19/06/2013 15:11
|
universalis
Ringrev
|
Ringrev
Og i tillegg har et bra kamera, men dårlig batterikapasitet.
Egentlig er xperia v + litt bedre batteri, den perfekte sykkeltelefonen:-)
******************** Div. sportsremedier ...
|
|
|
[Re: ]
20/06/2013 07:04
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det har vel med at folk ikke skjønner at det finnes alternativer. Epleproduktene har inget unikt lenger, det er bare enkelte som tror det. Hvorfor kjøpe noe med masse restriksjoner når man ikke behøver ? Greit nok å være fanboy, men det er ingenting å forsvare som om dere er en egen unik folkegruppe. What's the big fuzz ? Eneste fanboy i denne tråden er deg :-)
|
|
|
[Re: universalis]
20/06/2013 07:10
|
torsteinvh
Ivrig
|
Ivrig
Og i tillegg har et bra kamera, men dårlig batterikapasitet.
Egentlig er xperia v + litt bedre batteri, den perfekte sykkeltelefonen:-) Litt OT, men enda en fordel med Xperia er at mange av modellene har innebygget ANT+ chip, så man kan bruke dem som sykkelcomputer 
With light parts come great responsibility
|
|
|
20/06/2013 07:24
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Veldig mange Android telefon brukere har også fått utdelt iPads av arbeidsgiver/kjøpt iPad da det ikke var noen gode android alternativer. Og den vil du at jeg kjøper? Det har vel mer med at et selskap har hjernevasket og forhandlet frem gode priser på ipad'er og så blir den kjøpt round about. iPad er inget unikt nettbrett, og det finnes mange alternativer og mange som er bedre, og det skal ikke mye til å slå ios på brukervennlighet, det heter bare android enkelt og greit. Jeg kan ikke huske en ting jeg savnet da jeg byttet fra iphone til samsung galaxy S3, det eneste jeg husker er at alt var bedre, enklere og friere. Jeg er sjeleglad jeg slipper synkroniseringstull via itunes i tide og utide, nå bare funker ting slik jeg vil. Rooter man systemet i tillegg åpenbarer det seg nye muligheter. Kjekt med backup som ligger på dropbox om et eller annet skjer, og den synces automatisk når jeg er tilkoblet wifi så jeg slipper å gjøre noe som helst http://mostly-tech.com/2012/02/06/the-pros-and-cons-of-rooting-your-android-device/ Jeg har alltid vært og er fortsatt pro Android og veldig anti Apple (for det meste iTunes), men det var vel ingen gode alternativ til iPad da det kom. Vi fikk tilbud om å få det gratis fra jobb og da takket jeg nei. Lette litt rundt for å se etter gode Android alternativ (vi snakker ca 2.5 år siden), men da fant jeg ingen ting jeg følte var bra nok til at jeg kom til å bruke det fremfor HTC HD2'en før jeg gikk over til Galaxy SIII. Det er vel ikke før nå de siste 1-1.5 årene at jeg føler vi har fått gode brett for Android og, ihvertfall hadde jeg til gode å teste noe nettbrett som jeg følte var på høyde med Android telefonene på samme tid.
|
|
|
20/06/2013 08:32
|
zero
Ringrev
|
Ringrev
Stusser litt over at alle sier det ikke var noe android alternativ til iPad 2-3 år siden. Asus Transformer var ute ca 3 år siden tror jeg, og den var så kul at mange nye pads har samme prinsipp: Skjerm med maskinvare og batteri, ekstra tastatur med ekstra batteri for nær dobling av brukstid.
Kanskje det er selve OS'et man klager på?
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
|
|
|
20/06/2013 08:36
|
GeirK
More than words
|
More than words
Epleproduktene har inget unikt lenger, det er bare enkelte som tror det. Det er ikke unikt at jeg enkelt kan spille alt av streamet OG lagret lyd og bilde på TV og stereo fra telefonen min. Det synes jeg ...
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
20/06/2013 08:37
|
zero
Ringrev
|
Ringrev
Epleproduktene har inget unikt lenger, det er bare enkelte som tror det. Det er ikke unikt at jeg enkelt kan spille alt av streamet OG lagret lyd og bilde på TV og stereo fra telefonen min. Det synes jeg ... XBMC
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
|
|
|
[Re: zero]
20/06/2013 08:40
|
GeirK
More than words
|
More than words
Fortell hvordan du går frem for å streame Spotify fra Android-telefonen din til stereoen i stua, så skal jeg avgjøre om kriteriet "enkelt" er oppfylt.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
20/06/2013 08:47
|
GeirW
Avhengig
|
Avhengig
Bluetooth tilkobling mellom android telefonen og steroen min. To trykk når jeg vil koble meg opp. Samme gjelder Tab'en min. Men nå har jeg bygd en minipc for film og musikk, så ikke i bruk lenger.
Kona har iphone, jeg android. Hun kan trykke på apper, jeg kan tilpasse med widgeter over en lav sko og en dock hvor jeg legger alle appene som jeg bruker hvor jeg ikke har bruk for widget visning.
|
|
|
20/06/2013 08:50
|
zero
Ringrev
|
Ringrev
Fortell hvordan du går frem for å streame Spotify fra Android-telefonen din til stereoen i stua, så skal jeg avgjøre om kriteriet "enkelt" er oppfylt. Hvorfor skal jeg det? Bruker ikke spotify. Avspilling på stereo/TV i stua med telefon som kontroller har jeg gjort med XBMC. Du kan koble samme flere devices med XBMC, bruke telefonen som kontroller og spille av f.eks. på stereo'n. Er det ikke dette det er snakk om?
|
|
|
20/06/2013 09:00
|
rockphotog
Besatt
|
Besatt
Enig, hvem bryr seg :-)
Jeg bruker to telefoner, en for jobb og en for privat. En iOS og en Android. Foretrekker den ene langt over den andre, men jeg forteller ikke hvilket OS jeg foretrekker. Det er en privatsak, hehe!
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
20/06/2013 09:07
|
Abraxane
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg har ikke så grisemye erfaring med Android. Og ut ifra det jeg har sett hadde jeg sikkert likt det fordi det er et drøss med måter å tilpasse, roote og få dingsene til å kommunisere på som ikke er ferdigtygd fra produsenten (slik som Apple gjør). Men det er akkurat det som er hvorfor vi ikke går den veien i familien, fordi alle disse valgmulighetene i praksis begrenser bruken hos de i familien som ikke er opptatt av tilpasningsmulighetene men bare vil at ting skal fungere ut av boksen (iMessage, bildedeling, facebook, game center, synkronisering av Safari-logg mellom Apple-dingsene, treningsapper osv) i et forutsigbart, virusfritt og stabilt miljø. Jeg skal innrømme at det er et veldig rigid og lukket system, men det fungerer fint, spesielt når alle i familien har det og skal interagere :-). Vi hadde et Android prosjekt en gang i form av HTC One S. Det skar seg fort da vanlige SMS ikke kom frem og oppsettet uforklarlig endret seg (ikke helt uforklarlig, men det trenger man ikke gå innpå  .
|
|
|
20/06/2013 09:16
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Visste tråden ville ta en slik vending. Så - igjen, hvem bryr seg?
Jeg har både iPhone, Android og en Nokia 920, synes de er bra telefoner alle sammen.
Hva andre bruker - se det bryr jeg meg mindre om.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
20/06/2013 09:18
|
olechr
More than words
|
More than words
Grunnen til at flere sjekker nett etc med apple sine produkter er pga slike som meg. Jeg er ikke noe tech geak, jeg bare kjøper og håper det funker.
Jeg trur de fleste er som meg. For meg er ikke apple sine produkter en begrensning derimot så gjør apple at jeg bruker det mer. Selv jeg skjønner hvordan jeg skal sette opp så alt er syncet, trykker på en knapp så spiller jeg musikken på anlegg. En knapp så kommer bilde fra skjermen opp på tven. Dette er ting jeg aldri har skjønt eller har interesse av å lære.
Jeg har hatt Samsung nettbrett og tlf. Selv om de var greie produkter så ble det ikke til at jeg brukte det slik som jeg pruker apple produktene. Når jeg hadde Samsung S3 så var det sjelden jeg sjekket noe mer en mail. Med Iphone kan jeg lese side opp og side ned. Jeg føler bare det funker bedre til mitt bruk. Alt det jeg trenger er der og det jeg ikke trenger finnes det apper som er lette å bruke og fungerer.
Mange som klager på Itunes. For min del er det konge da det gjør at jeg nå vet hvordan jeg kan få inn filmer på nettbrettet. Med Samsungen ble det til at jeg aldri orket å sette meg inn i det, derfor ble det også brukt mindre,
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
|
|