Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Raumerrittet

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621231 06/06/2013 19:50
R
roa Offline
Ringrev
Ringrev
R
Er det så bra forhold at jeg kan kjøre Renegade foran og bak (eller bare bak)?

T
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621240 06/06/2013 20:00
L
Laksen Offline
Fersking
Fersking
L
Har tenkt å melde meg på raumerrittet, men skjønner ikke det med seedingen. Går det ikke an med selvseeding på etteranmelding?

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621257 06/06/2013 20:30
L
Laksen Offline
Fersking
Fersking
L
Glem det, selvseeding var visst bare for de dårligst puljene.

Re: Raumerrittet [Re: roa] #1621264 06/06/2013 20:34
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: roa
Er det så bra forhold at jeg kan kjøre Renegade foran og bak (eller bare bak)?

Ja, hvis du løper alle gjørmepartiene.

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621284 06/06/2013 20:55
W
wirre Offline
Avhengig
Avhengig
W
Jeg skal kjøre 29-0 og stiv gaffel.... Løp fra mange som sykkla i gjørma i fjor... (pulje 1)

Feit og i dårlig form..
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621345 06/06/2013 22:09
olechr Offline
More than words
More than words
Renegade går bra trur jeg. Selv kjører jeg Barro Race. Er det vått må jeg løpe uansett. Og der det ikke er løpegjørme går det bra uten for mye knaster. Slår værvarselet til imorgen og lørdag trur jeg det blir bra.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621485 07/06/2013 08:24
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Jeg kjører Renegade 1.95 bak og RaRa 2.2 foran. Hadde jeg ikke vært en grussving-pingle så hadde jeg nok tatt Renegade foran også.

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621805 07/06/2013 16:21
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Da ønsker jeg alle lykke til i morgen.Har i dag vært gjennom trasen.
Den er tør og fin bortsett fra terreng partiene.
Men synes at arrangørene har gjort bra jobb med klopper.
Det er en klar forbedring.

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621972 07/06/2013 22:03
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Hei lett høyt og lavt på info om når man må/kan hente billetter. Under FAQ står det at det blir gitt informasjon før rittet. Lest det jeg har fått av info, men finner ingen info om akkurat det. Mulig jeg er blind, men det er ikke så lenge før rittet nå og om noen vet komme med et hint ? :-) Har funnet ut når jeg skal starte, men ikke når man kan hente startnummer eller må hente senest for å si det sånn?

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621975 07/06/2013 22:08
olechr Offline
More than words
More than words
Henting av startnummer og etteranmeldninger skjer nå på Exporama Hellerudsletta.

Alt av endringer må gjøres ved personlig oppmøte.
Fredag 7. fra kl. 14.00 - 20.00
Lørdag 8. fra kl. 8.00 og frem til en halv time før puljestart.
Beregn god tid.
Startkort kan hentes ut fra dine brukerdata.
Gratis Parkering!!
Vel møtt til en flott dag i Romeriksåsen.

Ambassadør for Scott.
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1621978 07/06/2013 22:14
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Takk skal bli spennende :-) Påmeldt for lenge siden sykler til start også, bor ikke så langt unna.

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622127 08/06/2013 13:38
B
Biker-Boy Offline
Fersking
Fersking
B
Hei! Sitter å ser på resultater fra Raumerrittet. Kan noen fortelle meg hva forksjellen på "Placering klasse" og "Placering overalt" er? Hva er det som gjelder når man skal fortelle noen hvilken plass man har kommet på?

It never gets easier, you just go faster!
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622152 08/06/2013 14:48
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Da var årets Raumerritt gjennomført og for min del til 20 i stil. Våkna tørst, trøtt og uggen i kroppen. Tok en Landis-oppladning i går med noen rolige pils og et voksent glass med Whisky og var vel ikke i seng før halv to...

Oppvarminga synes jeg heller ikke bar noe bud om en god dag på sykkelen og stilte meg nesten bakerst i pulje 1 med tanke om en rolig start. Og relavtivt rolig ble det frem til Aas Gård, men det var noen tidvise rykk og dertil bekreftende tegn på at kroppen ikke spilte på lag.

Men når vi kom til bakken opp fra Aas Gård så gikk det relativt greit. Siktet meg inn på ryggen til Elgvenn2, men klarte ikke å holde den helt opp, så det ble noen kraftige magadrag på toppen for å ta igjen gruppa han lå i. Deretter ble det også relativt rolig i de bakre rekker (forsøkte å komme frem for å dra, men det var jo klin umulig å avansere uten at de bak også avanserte forbi meg igjen).

Etter "stipartiet" ved Raumertråkkløypa, så sprakk gruppa opp. Jeg slapp bremsen og hentet inn Elgvenn og deretter etablerte det seg en mindre gruppe hvor jeg og Elgvenn dro hele veien frem til terrengpartiet ved Gimil hvor jeg ikke tok sjansen på å bli liggende bak landeveisyklisten, så jeg stakk inn først og så han aldri igjen.

Fant to stk.å jobbe sammen med etter terrengpartiet og vi jobbet godt sammen og hentet inn ytterligere 5-6 stk. rett før siste terrengparti.

Igjen gutser for å være først inn, men sykler feil og må avansere litt. Undertegnede og en til holder bra tempo gjennom partiet og plutselig er det bare oss to etter at vi er igjennom. Jobber nok en gang godt sammen, tar igjen en fra Damer Elite som er med og tar sin tørn på asfalten før vi kommer til arenaen på Hellerud igjen. Da er det bare å gi full gass og glemme alt av smerte og kline seg inn til mål.

Tida ble 2:51:39 og det er for min del bare sykt bra!

Noen fall i dag, men det styggeste var nok min feil. I runden på arenaen hadde jeg tunnelsyn og valgte å sykle der elite skulle sykle fremfor trimklassen. Med det resultatet at en klubbkamerat hektet forhjulet sitt i mitt bakhjul (jeg tok vel en uventet retningsforandring) og han gikk rett i bakken. Han kom seg i mål ikke lenge etter, men godt forslått. Auch!

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622172 08/06/2013 15:30
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
For en tid og plassering !

Nå har du tatt mange steg, tror jeg skal prøve denne Whisky oppladningen :-)

Bøyer meg i støvet..

Lars Hugo
LCK
Re: Raumerrittet [Re: Rønnern] #1622183 08/06/2013 15:45
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: Rønnern

Tida ble 2:51:39 og det er for min del bare sykt bra!

Ser ut som 8. plass i 35-39 også. Bare å bøye seg i støvet, Ronnie.
We're not worthy!

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622231 08/06/2013 16:56
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg håper alle som har vært i skogen i dag har hatt en bra opplevelse. Selv gikk det som forventet, dvs jeg hang med lengre enn jeg hadde trodd. Men når laget har de 3 første over mål da er jeg veldig glad :-)

Ambassadør for Scott.
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622240 08/06/2013 17:04
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Helt rått. Håpet på 3:30 men forventet vel over 4 timer. 3:29:58 ble resultatet. Veldig fornøyd moderat mosjonist som kommer igjen neste år. Imponert over de som spurter samme distanse en time raskere. Bare å ta av seg hatten :-)

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622250 08/06/2013 17:24
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
3.12.02 er egentlig godkjent etter to uker med betennelse i muskelfeste i låret og en kraftig forkjølelse i tillegg. Gjennomsnittspuls på 90% var i høyeste laget og hadde mer enn nok med å komme meg til mål ettersom det begynte å nappe godt i begge låra etter 6 mil.

Men tror egentlig ikke jeg gidder å sykle rittet neste år. IRRITERER meg noe grenseløst over den gjørmesuppa inni skauen- kan ikke med min beste vilje se hensikten med å ha dette strekket.

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622260 08/06/2013 17:43
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg synes arrangøren hadde gjort en kjempejobb i gjørmepartiet. Skulle gjerne hatt mer grus der også, men det kan ikke sammenlignes med tidligere. Jeg blir imidlertid aldri "venn" med klatringa opp forbi Aas gård, likte løpya bedre da vi syklet andre veien.

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622286 08/06/2013 18:30
G
gen1et Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Artig ritt med fin løype! Bakken opp forbi Aas Gård var ikke så ille som forventet, men midterste gjørmehølet var en kjedelig spasertur ICON_SMILE

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622290 08/06/2013 18:36
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Først, kudos til Anders og Ronnie (Rønnern) for godt gjennomført ritt i dag, dere var bedre enn meg når det gjalt! ;-)

Tross det må jeg si meg godt fornøyd med gjennomføringa og 2:53:36 som tid, og i motsetning til Ronnie gir jeg meg selv 19.5 i stil. Den halve mister jeg fordi jeg feiga litt i grusutforkjøringa ned til Hakkim, samt at jeg føler jeg har glemt litt hvordan man kjører fort i terrenget på hardtail. Må nok trene litt terreng med HT igjen skjønner jeg, uten at det tar bort at du kjørte veldig bra i terrenget i dag Ronnie! ICON_SMILE
Ble faktisk litt overraska over at jeg tok igjen Anders, men ikke deg...

Det startet i godt driv som vanlig ut fra Exporama, men kanskje litt mer kontrollert ned til asfalten enn jeg var vant med. Bra! God fart opp til Nittedal kirke, deretter satte feltet seg litt. Ser på Stravasegmentet at vi faktisk sykla 2 minutter raskere til Aas gård i fjor, så det var nok mange som ville ha en så billig reise som mulig dit. Kommentar hørt i feltet etter litt dekksubbing "beklager, men når du er så dum å vrenge inn rett forran meg så".. ICON_WINK I bakken opp til/etter Aas gård la jeg meg i høy komfortsone, og dro forbi mange, støtet meg opp til en liten pulje rett før toppen og lå med disse mot Råsjøen. Halen av folk ble etter hvert veldig lang, så det er tydlig at det ikke gikk spessielt fort. Etter at Råsjøens vestre bredd ble passert, ble tempoet skrudd opp og det så ut som det ble forsøkt og kjøre litt. Jeg satt godt med her og bidro også med noen ok føringer. Som nevnt før tapte jeg litt i nedkjøringa mot Hakkim. Var nesten i kapp ved den røde stua inni der, men klarte ikke helt å nå opp så ble kjørende alene på grusen til det kom folk bakfra, bl.a. Ronnie. Etter det var det litt forskjellige i front, men på slutten var det mest Ronnie og jeg som bytta på å dra. Fikk kommentarer på at de bak så vidt greide å henge på, så skjønte at det gikk fort. Noen km før Gimildam terrengpartiet støtet vi oss faktis bort fra gruppa fra front i slak nedoverbakke.... Det burde egentlig ikke være mulig men folk begynte vel å bli slitne. Mister Ronnie gjennom terrenget her, skjønte ikke helt hva som skjedde, men fikk ikke flyten og ikke ville beina gi noe terrengsprut heller.... I tillegg var det noen som Ronnie kom greit forbi oss som kløna en del så jeg ikke kom forbi, så tapte litt på det. Kjørte solo herfra og inn i mål faktisk. Kudos til Raumerrittet for å ha utbedra dette terrengpartiet med klopper. Nå var det kun den ene motbakken jeg måtte trille i. Hadde kanskje kommet opp med friske bein, men så ingen grunn til å prøve i dag.
I det siste terrengpartiet koste jeg meg skikkelig, her var det bare å måke igjennom uten å miste hodet. Kom ut på asfalten og giret ville ikke fungere skikkelig på tyngste, men hadde ikke kraft igjen til å kjøre 42-11 i mål, så ble 42-12 i stedet, nesten like raskt. Hadde glemt siste sløyfa rundt Exporama, den var tung i dag....

...og Kai, du kjenner løypa og vet hvordan den er. Liker du ikke litt gjørme så er det vel bare å sykle et annet ritt denne lørdagen! Såpass som det var i dag synes jeg en terrengsyklist skal tåle, og det har jo blitt myyye bedre etter utbedringene som er gjort! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622291 08/06/2013 18:41
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
og Kai, du kjenner løypa og vet hvordan den er. Liker du ikke litt gjørme så er det vel bare å sykle et annet ritt denne lørdagen! Såpass som det var i dag synes jeg en terrengsyklist skal tåle, og det har jo blitt myyye bedre etter utbedringene som er gjort!

Hehe..mulig synet på skogens tilstand hadde vært annerledes om en hadde stilt til start med formen som var for tre uker siden..ligget i framre del av feltet opp fra Ås..og feid inn til ei sluttid på 2.53.29:-))

Re: Raumerrittet [Re: kaiost] #1622299 08/06/2013 18:58
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: kaiost
Men tror egentlig ikke jeg gidder å sykle rittet neste år. IRRITERER meg noe grenseløst over den gjørmesuppa inni skauen- kan ikke med min beste vilje se hensikten med å ha dette strekket.

Synes det er synd at Raumerrittet har så få påmeldte i år. Arrangementet er supert med gode fasiliteter, speakertjenester, video og bra for publikum. Rammen rundt fortjener mange flere mennesker.

Delvis skyldes det stevnekollisjon med NC på Svelvik og Birkebeinerløpet, men tror nok også at arrangøren får svi for de siste års møkkavær og ditto gjørmeritt i terrengpartiene. Og gjørma har kommet fordi man ikke har gjort noe med partiene, man har rett og slett neglisjert (eller ikke skjønt hva man skal gjøre) med partiene. Folk ble leie av gjørmetrasking.

I år var det noe helt annet med klopper over de djupeste høla, personlig fløyt det veldig bra i terrengpartiene og selv om det var noen gjørmehøl, så sykla jeg vel nesten hele uten fotisett, om man ser bort fra den bakken som de færreste har trøkk nok til å komme opp.

Jeg kommer tilbake neste år dersom rittet ikke kræsjer med noe annet spennende og gøyalt. Om da Raumerrittet ikke varter opp med en mer spennende løype selv da. Må innrømme at selv om det å snu løypa var genialt, så blir den litt kjedelig, spesielt med asfaktstrekket frem til Aas Gård.

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Raumerrittet [Re: Rønnern] #1622302 08/06/2013 19:05
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Rønnern
(...)Må innrømme at selv om det å snu løypa var genialt, så blir den litt kjedelig, spesielt med asfaktstrekket frem til Aas Gård.

Du har nok rett i dette, asfalten er nesten bare transportetappe for å komme seg til den "orndlige starten". Samtidig så er det jo dette som er Raumerrittet.

Jeg må innrømme at jeg var veldig skeptisk til at Gruvelia forsvant, men partiet som erstatter den er absolutt rittet verdig så var bedre enn fryktet! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Raumerrittet [Re: Elgvenn2] #1622411 08/06/2013 23:12
anerz Offline
Veteran
Veteran
For en dag på sykkelen, tror jeg kanskje vil definere dette som mitt mest perfekte kjørte ritt. Tror jeg også gir 20 i stil.
Beina fungerte overraskende bra, jeg har normalt ikke hatt så stor kjørestyrke så og ta føringer har ikke vært min store styrke. I dag gjorde jeg min del av jobben, og lå mye i grupper på 3-4-5-6 mann hvor hver rytters føring var viktig for gruppa.

Hadde egentlig ikke tenkt og delta selv om jeg var påmeldt. Gratis sponsorbillett som gjorde "tapet" til null om jeg uteble, og pågående pakking på grunn av flytting til uka med lite søvn siste nettene, samt at jeg synes Raumerittet er et av det mindre interessante rittene her til lands gjorde at jeg helt frem til i går kveld hadde andre planer for lørdagen. Bråsnudde i 20-21 tiden fredag kveld, og bestemte meg for å delta. Er tross alt ritt i nærområdet for meg og været var bra. Null vante forberedelser, ingen Farris, dårlig kosthold siste uken og manko på søvn, rittet skulle kun gjennomføres som en treningstur før Trans Østerdalen neste helg og jeg gav f... i resultatet.
Kom sent i gang hjemmefra og måtte til Nittedal og parkere en henger først, så kom ikke på parkeringen før kvart over 10, hadde fått Elgvenn2 til å hente startnummer for meg men måtte ned og kjøpe noe gel før oppvarmingen. Dro på oppvarming 10.34, kom derfor sent til start og havnet nesten bakerst(pulje1). Blir skremt når feltet strekker seg på vei ut og man er langt bak, men samles heldigvis fort og kom meg et stykke frem i pulja. Samlet felt som gikk i passe fart mot Ås gård, kjørte jevnt på 90-91% av maks opp bakken, passerte en del på vei opp. Litt i ingenmannsland like før toppen, prøver en hastighetsøkning for å nå igjen en gruppe litt lenger frem, ligger på minsteklinga foran og skal opp på største, helvetes FSA krank , chainchuck, løsner av seg selv, blir i stede en trio med de 2 jeg akkurat hadde forsøkt kjøre fra. Får besøk av en til, før hele den store gruppa med Elgvenn2 kommer opp. Jeg ligger i fronten av grupppa, og da nedkjøringen på det nye partiet starter før terrenget er jeg våken og tråkker til først nedover sammen med 2-3 andre. Vi kjører tydeligvis fra de andre i terrenget. Danner seg gruppe på ca 6 -7 man som kjører bra sammen ned mot terrengpartiet etter Gimlidammen. Bra flyt gjennom her med kloppene, kjempebra. Har selv noe å jobbe med teknikken i terreng, men må da kjøre mer terreng så den sitter. Går så bra så tar meg til og med tid til å stoppe og fiske frem en gasspatron til en Lørenskogrytter som etterspør pga punktering. Mister vel noen fra gruppa pga det, men sykler inn de fleste noe senere.
River i kramper i lårene når jeg reiser meg på en føring i bakke på vei mot asfalten igjen men forsvinner fort. Sitter i grruppe på 4 mot Hellerudsletta hvor 3 tar føringer, kramper er borte og handler om å få ut siste rest.
Kom i mål med skikkelig go følelse. Hadde ingen forhåpninger før start og hjelper nok på, men kan ikke huske et ritt hvor jeg har sittet så godt med i gruppene og kunne bidratt så bra med føringer hele veien. Og det holdt helt inn. Tid 2.52.32

Synd at det ikke var med flere i dag. Stor forskjell på opplevelsen i år og i fjor. Kloppene i terreng gjorde sitt, likte også nye partiet bra.

Takk til alle jeg kjørte med i dag og som bidro med sitt ICON_SMILE

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622454 09/06/2013 06:57
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Bra beretning det Anders, litt iritert over at jeg slapp på grusen ned mot Hakkim, men iriterer meg enda mer at jeg ikke hadde trøkk og flyt i terrenget... Men men, det er vel som du sier treninga det skorter på. ICON_SMILE Tipper jeg melder meg på neste år også, men får se hva det krasjer med dennen gangen. I det minste fått sove masse før Terningenrittet i dag... ICON_WINK

Fant et bilde av oss opp mot Aas gård

Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622460 09/06/2013 07:19
F
Frode_Roesand Offline
Entusiast
Entusiast
F
Skikkelig "familiebilde" gutter...
...og snart er dagens ritt i gang - i hvertfall for Hans Olav.

CK Elverum / Hagen sport - Elverum
Re: Raumerrittet [Re: birk1] #1622534 09/06/2013 10:17
E
Espen 8848 Offline
Medlem
Medlem
E
Takk til arrangør for en god opplevelse. (bortsett fra trynet mitt, som Rønnern godt kan gi stilkarakter på)

Noen som har bilder?

Re: Raumerrittet [Re: Elgvenn2] #1622606 09/06/2013 14:56
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Elgvenn2
Bra beretning det Anders, litt iritert over at jeg slapp på grusen ned mot Hakkim, men iriterer meg enda mer at jeg ikke hadde trøkk og flyt i terrenget... Men men, det er vel som du sier treninga det skorter på. ICON_SMILE Tipper jeg melder meg på neste år også, men får se hva det krasjer med dennen gangen. I det minste fått sove masse før Terningenrittet i dag... ICON_WINK

Fant et bilde av oss opp mot Aas gård

Snylter du på bakhjulet mitt også ICON_WINK
Så meg ikke bakover etter jeg kom opp på siden av deg før Ås gård, så viste ikke hvor du lå. Hvor i bakken dro jeg fra? Kikket nedover i den serpentiner svingen med utsiktnedover like før toppen, så i farten ingen kjente trøyer da

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Raumerrittet [Re: anerz] #1622611 09/06/2013 15:07
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anerz
Snylter du på bakhjulet mitt også ICON_WINK
Så meg ikke bakover etter jeg kom opp på siden av deg før Ås gård, så viste ikke hvor du lå. Hvor i bakken dro jeg fra? Kikket nedover i den serpentiner svingen med utsiktnedover like før toppen, så i farten ingen kjente trøyer da

Du stakk vel så fort det begynte å gå oppover etter gården. Valgte å ikke miste hodet helt i bakken, er jo 2 timer igjen når man er på toppen... Men vi tok dere igjen med et magadrag ved Råsjøen så, ingen vits å forhaste seg... ICON_WINK

Side 5 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support