Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask)

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1622016 08/06/2013 07:05
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis man vasker på bensinstasjon, er det bilshampo som kommer ut blandet i vann eller er det andre stygge ting som gjør at det er hvitt middel som kommer ut?

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1622021 08/06/2013 07:15
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
Hope shit shifter! Da slipper du bekymre deg for bremsene.

Evt anbefaler jeg som silverwrx, nxt fra meguiars, meget bra med pass litt på bremser og sånt.

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1622366 08/06/2013 21:19
tron Offline
Besatt
Besatt
Det er ikke bare de nye, fancy bremsene dine som har noen sære klosser som ikke liker såpa, Kristian? Har aldri opplevd at det har påvirket bremsekraften.

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1622423 09/06/2013 01:17
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Piss tar dritten bra og lite problemer med bremser(klosser). Alt som trengs, en lørdag: 2 fulle menn, som rider igjen

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: knuthaug] #1622543 09/06/2013 10:56
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: knuthaug
Jeg kjører en god spylings med hageslangen (ikke høyttrykk) med forsiktig spyling rundt lagre etc. En omgang med svamp av og til, når det trengs. Sykle mer - vaske mindre.

Sykle mer - vaske mindre passer bedre på høyttrykk enn noe annet. De som har hage/garasje/vannuttak og høyttrykkspyler har en enorm komfortfordel.

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: tmork] #1622672 09/06/2013 16:41
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: tmork
Spyler bare med vann. Bruker eventuelt våt fille på ramme og tørr fille på drivverk (kassett typisk).

+1 bortsett fra at jeg ikke gidder å gjøre noe med drivverket

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1622683 09/06/2013 16:57
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: knuthaug] #1622701 09/06/2013 17:18
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: knuthaug
Jeg kjører en god spylings med hageslangen (ikke høyttrykk) med forsiktig spyling rundt lagre etc. En omgang med svamp av og til, når det trengs. Sykle mer - vaske mindre.

Jeg har filt til et passe stort mellomrom mellom fortenna. Tar litt lunkent vann (ikke for kaldt og ikke for vamt, det er ikke bra) i munnen og spyler forsiktig gjennom fortenna. Tar ikke sjansen på noe annet, vil bevare lagrene mine så lenge som mulig...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1622817 09/06/2013 19:44
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Jepp. Bilsjampo. Muckoff er topp, men dyrt.
Såvidt jeg merker forringes ikke bremsekraften heller.

Redigert av Jokis; 09/06/2013 19:45.
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: tron] #1622904 10/06/2013 05:42
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Sitat: tron
Det er ikke bare de nye, fancy bremsene dine som har noen sære klosser som ikke liker såpa, Kristian? Har aldri opplevd at det har påvirket bremsekraften.
Rull inn, a. Skal det ikke gå an å ha noe spesielt og dyrt ten at hele Jante skal mobilisere?

Uansett, dette er uansett klosser: originale eller goodridge

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1623160 10/06/2013 13:38
tron Offline
Besatt
Besatt
Sitat: baronKanon
Rull inn, a. Skal det ikke gå an å ha noe spesielt og dyrt ten at hele Jante skal mobilisere?

Hva behager?
Brakeforce One er ikke veldig vanlig her på bjerget, og de er litt spesielle i forhold til funksjon, har du fortalt. Derav ordet fancy. Prisen aner jeg ikke noe om. Er det virkelig så idiotisk å foreslå at klossene liker såpa dårligere, at du er nødt til å tolke det som en henvisning til janteloven? Hvis ja, sender jeg beskjeden om å rulle inn rett tilbake.

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: tron] #1623172 10/06/2013 13:57
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Hva behager?
Brakeforce One er ikke veldig vanlig her på bjerget, og de er litt spesielle i forhold til funksjon, har du fortalt. Derav ordet fancy. Prisen aner jeg ikke noe om. Er det virkelig så idiotisk å foreslå at klossene liker såpa dårligere, at du er nødt til å tolke det som en henvisning til janteloven? Hvis ja, sender jeg beskjeden om å rulle inn rett tilbake.

Hvis grønnsåpe alltid har vært å regne som manna fra himmelen innen sykkelvasking, mens det nå er å anse som djevelens spytt, så er det jo naturlig å se på hva som er endret siden sist. Siden du nå tydeligvis har andre bremser enn tidligere, og da andre klosser, er det jo naturlig å tenke at klossene kanskje ikke er så glade i såpe.

Vil uansett tro at bremseklosser er noe porøse, så å vaske disse grundig med såpe/annet er noe jeg ville unngått hvis mulig.

Redigert av tmork; 10/06/2013 13:58.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: tron] #1623175 10/06/2013 14:00
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler

Hva behager?
Måten du formulerte deg på var ikke akkurat nøytralt, og måten andre før deg har vært subtilt småfrekke/misunnelige/upassende vitser på når det gjelder stæsjvalg og spesielle avtaler på, så ble ditt innlegg til at jeg ble litt oppgitt. Hadde du driti i fancy og sære, så hadde jeg ikke rent over på deg. Jørgen startet sporet litt:
Sitat: RazeFaze
Kan det være at de fantastiske BF1 bremsene ikke tåler norsk grønnsåpe? Kvalitetskontrollen til tyskerne missa dette rengjøringsmiddelet?? :-D

(jeg vet det var et smilefjes der, men det er ikke alltid vitsing i det vide og det brede er like gøy for dem det vitses om). Er bare lei av å måtte "forsvare" at jeg har sponsorer og kjører rare, tyske produkter overfor folk jeg ikke nødvendigvis kjenner veldig godt (sånn i offentligheten).

Uansett: tais hadde en spruteflaske med Pedros bio-wash nesten helt ubrukt som jeg prøvde etter Traktor Enduro. Funka helt greit.

Bruker stort sett bare vann, men finkornet møkk setter seg i lengden og noen ganger må man jo ha sykkel som er supershaina for litt skrytebilder og sånn.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: tmork] #1623178 10/06/2013 14:03
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Sitat: tmork
Hvis grønnsåpe alltid har vært å regne som manna fra himmelen innen sykkelvasking, mens det nå er å anse som djevelens spytt, så er det jo naturlig å se på hva som er endret siden sist. Siden du nå tydeligvis har andre bremser enn tidligere, og da andre klosser, er det jo naturlig å tenke at klossene kanskje ikke er så glade i såpe.

Vil uansett tro at bremseklosser er noe porøse, så å vaske disse grundig med såpe/annet er noe jeg ville unngått hvis mulig.
Jeg har hatt samme følelsen på bremseklosser før, men har ikke viet det noe særlig tanker og tenkt "sånn er det". Men nå har det vært klart skille mellom før og etter bruk av såpe. Så det er det som faktisk er endringen - rent vann vs. grønnsåpe.

Funker uansett "alltid" å tenne på klossene med rødsprit fra tid til annen ICON_WINK

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1623179 10/06/2013 14:03
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
måten andre før deg har vært subtilt småfrekke/misunnelige/upassende vitser på når det gjelder stæsjvalg og spesielle avtaler på

N00b! Alle skjønner jo at R0-ene mine bremser fletta av BF1! ICON_WINK

Men seriøst: Må få tafse på dem en gang!

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: Stein] #1623181 10/06/2013 14:06
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Sitat: Stein
måten andre før deg har vært subtilt småfrekke/misunnelige/upassende vitser på når det gjelder stæsjvalg og spesielle avtaler på

N00b! Alle skjønner jo at R0-ene mine bremser fletta av BF1! ICON_WINK

Men seriøst: Må få tafse på dem en gang!
Det må du få lov til. Jeg har montert dem med 2-fingershendelen for å få litt mer "normal" feel på dem, men de er fortsatt svampaktige. Men det er sånn det skal være. Kraftige er de i hvert fall i bøtter og spann (og et par ekstra kaffekanner i reserve sånn tilfelle).

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1623191 10/06/2013 14:23
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Ja, "svampaktige" er vel slik de er fordi modulasjonen gjøres med vandring i stedet for kraftvariasjon. Sikkert uvant i starten.

Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: Stein] #1623194 10/06/2013 14:27
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Sitat: Stein
Ja, "svampaktige" er vel slik de er fordi modulasjonen gjøres med vandring i stedet for kraftvariasjon. Sikkert uvant i starten.
Jepp. Men prinsippet er det samme: klemme mer for mer brems. Forskjellen er at hendelen også beveger på seg når man klemmer mer. Men når man innfinner seg med dette, så er det bra. Det er litt som bilbrems: tar litt med en gang, og du kan bare mokke hendelen/pedalen lenger inn for bare mer og mer kraft.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Min fanesak står for fullstendig fall (Sykkelvask) [Re: baronKanon] #1623197 10/06/2013 14:31
tron Offline
Besatt
Besatt
Måten du formulerte deg på var ikke akkurat nøytralt, og måten andre før deg har vært subtilt småfrekke/misunnelige/upassende vitser på når det gjelder stæsjvalg og spesielle avtaler på, så ble ditt innlegg til at jeg ble litt oppgitt. Hadde du driti i fancy og sære, så hadde jeg ikke rent over på deg. Jørgen startet sporet litt:
Sitat: RazeFaze
Kan det være at de fantastiske BF1 bremsene ikke tåler norsk grønnsåpe? Kvalitetskontrollen til tyskerne missa dette rengjøringsmiddelet?? :-D

(jeg vet det var et smilefjes der, men det er ikke alltid vitsing i det vide og det brede er like gøy for dem det vitses om). Er bare lei av å måtte "forsvare" at jeg har sponsorer og kjører rare, tyske produkter overfor folk jeg ikke nødvendigvis kjenner veldig godt (sånn i offentligheten).

Måten jeg formulerte meg på må du nesten se i sammenheng med dine egne omtaler av disse bremsene andre steder - de er jo fancy og sære! [smilefjes] (for sære for meg - jeg ville aldri i verden hatt dem på sykkelen min) Nå som jeg ser tidspunktet for innrullingsposteringen din, setter jeg det hele på kontoen din for morgengrumpy småbarnspappaer. [smilefjes]

Nå stikker jeg og vasker sykkelen min med grønnsåpeblanding! Ja, blanding! For du tynner den vel med vann før du dusjer det på?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support