|
|
Hjelp!!! SPARKEN!!!!!
|
Re: Hjelp!!! SPARKEN!!!!!
[Re: BeefCake]
06/06/2013 17:05
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Husk at dette gjelder fra og med neste måned. Så om du sier opp 1. juli så starter oppsigelsen 1. august og ut 3 mnd. Er dette din juridiske tolkning av ordlyden? For meningen var at jeg skulle kunne si opp, og jobbe to uker til, maksimum, men få betalt i ytterligere 3 måneder. Jeg har fått ny jobb. Jeg hadde vurdert å fortsette her allikevel, slik at jeg kunne vært her over ett år, og så søkt meg videre. Jeg har fått operere en del med enkelte overleger som syns det er greit å sitte hjemme og se på TV, mens de beordrer meg til å gjøre ting som er langt over kompetansenivået mitt. Helt absurd, tatt i betraktning om at jeg delvis falt i unåde fordi jeg maste om å få småplukk som operasjoner på et tidligere stadium. Jeg hadde vært happy med å holde på sånn videre, men nå valgte referansepersonen min å legge press på meg, ved å break the news foran et knippe kirurger og assistentleger på morgenmøtet. Da fikk den nye sjefen fikk det brottom med å få meg vekk. Dette er jo ikke helt forskriftsmessig behandling av ansatte, selvfølgelig. Så da er valget mellom å krangle, og dermed aldri komme meg vekk, eller å gå nå. De andre assistentlegene sier at jeg må "pick my battles" Jeg sier at det veldig vanskelig for meg, for så fort noen tråkker på meg, leker sjef, skal vise litt autoritet, hevde seg selv, prøve noen hersketeknikker osv, så er jeg nødt til å bare skyte dem ned med noen spydigheter, eller argumentere i mot. Jeg klarer kanskje å holde meg 9 av 10 ganger, men når til og med vaskehjelpen skal micromanage hvordan jeg gjør jobben, så er det bare å regne 1 - 0.9 opphøyd i x antall konfrontasjoner for å finne sannsynligheten for at jeg kan holde meg flytende uten å havne i en krangel. Jeg trenger ikke heve stemmen engang, det holder med en bisetning, så er helvete løs. Derfor er jeg litt skeptisk til å begynne på et nytt sted, nå som jeg har det relativt hyggelig uten bad vibes fra op-spl, avdelings-spl osv. Jeg har konfrontert veileder, nye sjefen, div sykepleiere med alle slags mulige sleipe og ledende spm, delinnrømmelser, osv for å få vite hvem som har vært avgjørende, hvem jeg har tråkket på, om det er faglig, om det er mer personlig, osv. Så da er jeg litt bekymret. Jeg skulle gjerne likt å vite at jeg klarer å unngå dette igjen. Og så må jeg skvise dem for mer penger.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
06/06/2013 18:15
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Ettersom du har fått ny jobb og det er vi i privat sektor som evt skal betale for den ekstra lønna di så foreslår jeg at du holder kjeft og bare bytter jobb.
|
|
|
06/06/2013 18:35
|
xakire
Entusiast
|
Entusiast
De andre assistentlegene sier at jeg må "pick my battles" Jeg sier at det veldig vanskelig for meg, for så fort noen tråkker på meg, leker sjef, skal vise litt autoritet, hevde seg selv, prøve noen hersketeknikker osv, så er jeg nødt til å bare skyte dem ned med noen spydigheter, eller argumentere i mot......... Så da er jeg litt bekymret. Jeg skulle gjerne likt å vite at jeg klarer å unngå dette igjen.
Jeg er desverre også bekymret for det, og basert på det du har skrevet i denne tråden tror jeg fort du kan havne i akkurat samme situasjon igjen..... Synes likevel du bør prøve på et nytt sted, helst med en litt annen innstilling. Da slipper du forhåpentligvis å bruke store deler av arbeidstida på å leke Derrick for å finne ut av hvem som er skyld i hva, men heller gjøre jobben du forhåpentligvis er så god til som du selv tilsynelatende mener!
Redigert av xakire; 06/06/2013 18:35.
|
|
|
06/06/2013 19:26
|
ScottRacing
Ringrev
|
Ringrev
Husk at dette gjelder fra og med neste måned. Så om du sier opp 1. juli så starter oppsigelsen 1. august og ut 3 mnd. Er dette din juridiske tolkning av ordlyden? For meningen var at jeg skulle kunne si opp, og jobbe to uker til, maksimum, men få betalt i ytterligere 3 måneder. Jeg har fått ny jobb. Jeg hadde vurdert å fortsette her allikevel, slik at jeg kunne vært her over ett år, og så søkt meg videre. Jeg har fått operere en del med enkelte overleger som syns det er greit å sitte hjemme og se på TV, mens de beordrer meg til å gjøre ting som er langt over kompetansenivået mitt. Helt absurd, tatt i betraktning om at jeg delvis falt i unåde fordi jeg maste om å få småplukk som operasjoner på et tidligere stadium. Jeg hadde vært happy med å holde på sånn videre, men nå valgte referansepersonen min å legge press på meg, ved å break the news foran et knippe kirurger og assistentleger på morgenmøtet. Da fikk den nye sjefen fikk det brottom med å få meg vekk. Dette er jo ikke helt forskriftsmessig behandling av ansatte, selvfølgelig. Så da er valget mellom å krangle, og dermed aldri komme meg vekk, eller å gå nå. De andre assistentlegene sier at jeg må "pick my battles" Jeg sier at det veldig vanskelig for meg, for så fort noen tråkker på meg, leker sjef, skal vise litt autoritet, hevde seg selv, prøve noen hersketeknikker osv, så er jeg nødt til å bare skyte dem ned med noen spydigheter, eller argumentere i mot. Jeg klarer kanskje å holde meg 9 av 10 ganger, men når til og med vaskehjelpen skal micromanage hvordan jeg gjør jobben, så er det bare å regne 1 - 0.9 opphøyd i x antall konfrontasjoner for å finne sannsynligheten for at jeg kan holde meg flytende uten å havne i en krangel. Jeg trenger ikke heve stemmen engang, det holder med en bisetning, så er helvete løs. Derfor er jeg litt skeptisk til å begynne på et nytt sted, nå som jeg har det relativt hyggelig uten bad vibes fra op-spl, avdelings-spl osv. Jeg har konfrontert veileder, nye sjefen, div sykepleiere med alle slags mulige sleipe og ledende spm, delinnrømmelser, osv for å få vite hvem som har vært avgjørende, hvem jeg har tråkket på, om det er faglig, om det er mer personlig, osv. Så da er jeg litt bekymret. Jeg skulle gjerne likt å vite at jeg klarer å unngå dette igjen. Og så må jeg skvise dem for mer penger. du trenger hjelp av en psykolog....
Æresmedlem i KrampeKameratene
|
|
|
06/06/2013 19:45
|
progres
Besatt
|
Besatt
betryggende melding, og gratulere så mye!
|
|
|
[Re: progres]
06/06/2013 22:11
|
olechr
More than words
|
More than words
betryggende melding, og gratulere så mye! Gratulerer ja. Og får håpe den nye arbeidsgiveren ikke ser denne tråden og skjønner at det er deg. :-P
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
07/06/2013 06:58
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
De andre assistentlegene sier at jeg må "pick my battles" Jeg sier at det veldig vanskelig for meg, for så fort noen tråkker på meg, leker sjef, skal vise litt autoritet, hevde seg selv, prøve noen hersketeknikker osv, så er jeg nødt til å bare skyte dem ned med noen spydigheter, eller argumentere i mot. . . Og så må jeg skvise dem for mer penger.
Hør på de andre assistenlegene. Du kommer til å få det tungt hvis du må krangle med alle. Det er heller ikke alle krangler det er verdt å vinne. Enten er du litt paranoid eller så er jeg litt godtroende, men jeg kommer ytterst skjelden opp i situasjoner hvor jeg føler at jeg blir hersket med eller føler at noen snakker upassende til meg. Hvis vaskehjelpen klager på at du kaster eller søler unødvenig på gulvet, så er det noe du må tåle.
|
|
|
07/06/2013 07:06
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Slikke ræv og rygg er den viktigste jobben i jobben, samt å møte opp for å stemple inn. Ekke så nøye hva du faktisk produserer. Vi bor i Norge. Jeg gidder ikke være med på sånt (lengre). Du trenger heller ikke. Men da må du forberede deg på at det blir mye Biltema.... Men man kommer i form av det også
Redigert av Abit; 07/06/2013 07:15.
|
|
|
07/06/2013 07:12
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Hvor jobber du, tro? Jeg blir vurdert nettopp på grunnlag av hva jeg produserer.
|
|
|
[Re: Stein]
07/06/2013 07:15
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Hvor jobber du, tro? Jeg blir vurdert nettopp på grunnlag av hva jeg produserer. Alle offentlige jobber har jo sin HVPU-grense. Den er vanskelig å nærme seg. Et unntak er vel aspergeren som alltid møter opp, men som syns tida flyr når vedkommende stirrer på klokka i 8 timer. Det man ofte ser, er at når vedkommende først gjør noe, så skal det skrives roman om det. Disse romaner faller som oftest inn under skiftmøte/bytte sjangeren...I det private stiller det seg ofte litt annerledes
Redigert av Abit; 07/06/2013 07:22.
|
|
|
07/06/2013 07:17
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Jeg har aldri satt min fot i offentlig sektor, nei.
|
|
|
07/06/2013 08:31
|
endred
Avhengig
|
Avhengig
Og jeg har KUN jobbet i offentlig sektor. Synes det er givende å bidra til samfunnets fellesskap i stedet for å selge damestrømper, såpe eller generelt bare mele sin egen kake. Å prestere på jobb er en av de tingene som gjør det artig å jobbe, uansett hvilken sektor man befinner seg i.
|
|
|
[Re: Abit]
07/06/2013 08:45
|
mojo
Avhengig
|
Avhengig
Syns det lukter NAV her. Eller kanskje jeg brygger på en forkjølelse...?
|
|
|
[Re: endred]
07/06/2013 08:57
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Og jeg har KUN jobbet i offentlig sektor. Synes det er givende å bidra til samfunnets fellesskap i stedet for å selge damestrømper, såpe eller generelt bare mele sin egen kake. Det er sikkert ikke det du mener, men å tro at det å jobbe i privat sektor betyr at man ikke bidrar positivt til "samfunnets fellesskap" er både arrogant og ignorant, for protokollen.
|
|
|
07/06/2013 09:26
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Slikke ræv og rygg er den viktigste jobben i jobben, samt å møte opp for å stemple inn. Ekke så nøye hva du faktisk produserer. Vi bor i Norge. Jeg gidder ikke være med på sånt (lengre). Du trenger heller ikke. Men da må du forberede deg på at det blir mye Biltema.... Men man kommer i form av det også Du har et merkelig syn på en del saker og ting.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
07/06/2013 09:30
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Husk at dette gjelder fra og med neste måned. Så om du sier opp 1. juli så starter oppsigelsen 1. august og ut 3 mnd. Er dette din juridiske tolkning av ordlyden? For meningen var at jeg skulle kunne si opp, og jobbe to uker til, maksimum, men få betalt i ytterligere 3 måneder. Jeg har fått ny jobb. Jeg hadde vurdert å fortsette her allikevel, slik at jeg kunne vært her over ett år, og så søkt meg videre. Jeg har fått operere en del med enkelte overleger som syns det er greit å sitte hjemme og se på TV, mens de beordrer meg til å gjøre ting som er langt over kompetansenivået mitt. Helt absurd, tatt i betraktning om at jeg delvis falt i unåde fordi jeg maste om å få småplukk som operasjoner på et tidligere stadium. Jeg hadde vært happy med å holde på sånn videre, men nå valgte referansepersonen min å legge press på meg, ved å break the news foran et knippe kirurger og assistentleger på morgenmøtet. Da fikk den nye sjefen fikk det brottom med å få meg vekk. Dette er jo ikke helt forskriftsmessig behandling av ansatte, selvfølgelig. Så da er valget mellom å krangle, og dermed aldri komme meg vekk, eller å gå nå. De andre assistentlegene sier at jeg må "pick my battles" Jeg sier at det veldig vanskelig for meg, for så fort noen tråkker på meg, leker sjef, skal vise litt autoritet, hevde seg selv, prøve noen hersketeknikker osv, så er jeg nødt til å bare skyte dem ned med noen spydigheter, eller argumentere i mot. Jeg klarer kanskje å holde meg 9 av 10 ganger, men når til og med vaskehjelpen skal micromanage hvordan jeg gjør jobben, så er det bare å regne 1 - 0.9 opphøyd i x antall konfrontasjoner for å finne sannsynligheten for at jeg kan holde meg flytende uten å havne i en krangel. Jeg trenger ikke heve stemmen engang, det holder med en bisetning, så er helvete løs. Derfor er jeg litt skeptisk til å begynne på et nytt sted, nå som jeg har det relativt hyggelig uten bad vibes fra op-spl, avdelings-spl osv. Jeg har konfrontert veileder, nye sjefen, div sykepleiere med alle slags mulige sleipe og ledende spm, delinnrømmelser, osv for å få vite hvem som har vært avgjørende, hvem jeg har tråkket på, om det er faglig, om det er mer personlig, osv. Så da er jeg litt bekymret. Jeg skulle gjerne likt å vite at jeg klarer å unngå dette igjen. Og så må jeg skvise dem for mer penger. Det lureste du gjør er å ta den nye jobben. Legg disse konfliktene du har vært gjennom bak deg. Se fremover - og ikke minst ta deg en god titt i speilet. Kan du si NEI til følgende spørsmål. Kan jeg gjøre ting litt annerledes selv? Hvis ikke ville jeg brukt mellomperioden til å ransake meg selv grundig. Man må være ydmyk i arbeidslivet - uansett om man har "rett" eller ei. Måten man presenterer og vinner frem på - er helt essensiell for hvordan man oppleves på en arbeidsplass. Hjelper ikke om man er reneste Albert Einstein om man ikke kan jobbe sammen med folk. Stikkord: Samhandling. Jobb litt med dette, så lykkes du nok i neste jobb.
Redigert av Lurifax; 07/06/2013 09:30.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
07/06/2013 09:47
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Måten man presenterer og vinner frem på - er helt essensiell for hvordan man oppleves på en arbeidsplass. Hjelper ikke om man er reneste Albert Einstein om man ikke kan jobbe sammen med folk.
...som jeg nevnte tidligere.... Stemple inn og sleike irrasjonaliteten. Slik går nå dagan, mens verden står stille. Hjelper da godt med en ny krank og ramme av og til, sånn for å finne meninga i det.
|
|
|
07/06/2013 09:50
|
zero
Ringrev
|
Ringrev
Alle offentlige jobber har jo sin HVPU-grense. Den er vanskelig å nærme seg. Et unntak er vel aspergeren som alltid møter opp, men som syns tida flyr når vedkommende stirrer på klokka i 8 timer. Det man ofte ser, er at når vedkommende først gjør noe, så skal det skrives roman om det. Disse romaner faller som oftest inn under skiftmøte/bytte sjangeren...I det private stiller det seg ofte litt annerledes
Dette var snodig. Hva er en (Helsevernet for psykisk utviklingshemmede)-grense? Og har aspergeren tilpasset stilling eller vanlig stilling? Er det en vernet bedrift eller arbeidsutplassering kanskje?
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
|
|
|
07/06/2013 09:52
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Ettersom jeg er nyktern... Det stilles krav i det offentlige også. Men... man kan jo bare sykemelde seg uten noe særlig til konsekvenser.. Og det koster oss latterlig mye mer enn all innvandring. Den andre store kostnadsdriver innenfor samme emne, kvinner i jobb... Viser seg nå at de er dobbelt så mye sykemeldt som menn, til tross for at de ikke jobber særlig over 50%.. Altså 2.5 ekstra recovery-days og likevel dobbel så mye sykdom. Nå ser jeg også bort fra at de også kvoteres inn, slik at flere arbeidsfriske menn står igjen uten jobb og etterhvert også uten lyst
Redigert av Abit; 07/06/2013 09:52.
|
|
|
[Re: zero]
07/06/2013 09:56
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Er det en vernet bedrift eller arbeidsutplassering kanskje?
Offentlige Norge er i sin helhet en verna bedrift. Alt til venstre for normalfordelingen for IQ er HVPU i mine øyne. Disse personer har ikke noe å bidra med foruten ugang. Derfor ser samfunnet, et rikt et som Norge, for det er nødt til å være rikt for å ha råd til å bry seg, bedre tjent med at de "sysselsettes og innbilles at de gjør noe vettugt". Vi er som tyskerne, "ledighet er roten til fanden sjøl" og blabla viss vass En av konsekvensen i dette, som man ofte ser, altså i latskapens sirkel, er at produktivitet blir nedprioritet og ræv- og ryggsleiking viktigere.
Redigert av Abit; 07/06/2013 09:58.
|
|
|
07/06/2013 10:00
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tyskerne har erfaring fra 1920-tallet med hva ledighet kan føre til, så at de er forkjempere for å få folk i arbeid uansett hvor udugelig er jo ikke et dårlig tegn.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
07/06/2013 10:03
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Tyskerne har erfaring fra 1920-tallet med hva ledighet kan føre til, så at de er forkjempere for å få folk i arbeid er jo ikke et dårlig tegn. Det som glemmes, da det ikke gjelder for folk flest men stort sett de som er til høger i nordmalfordelingen, er at kreativitet, produktivitet, lærelyst og interesser ikke er noe som man kun har med seg på jobb. Heller motsatt. "Kjeder meg som arbeidsledig" er et utsagn som kun gjelder de på venstresiden. De burde heller hold munnen igjen, men venstresiden er så mentalt svake at de faktisk tror denne frase sier "jeg er flittig og arbeidsom(til tross for at jeg ikke jobber)". Egentlig sier den "Jeg er dum, fantasiløs og har liten læreevne og -lyst og ingenting i verden, foruten penger, interesserer meg". Jau (slutningen er da at når man bryr seg om penger men ikke har jobb, så følger ofte "ugagn" som et naturlig steg. Ergo, få dem i jobb slik at vi har en rimelig unnskyldning for å gi dem ukelønn/sosialstønad pluss)
Redigert av Abit; 07/06/2013 10:06.
|
|
|
07/06/2013 10:08
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Og jeg har KUN jobbet i offentlig sektor. Synes det er givende å bidra til samfunnets fellesskap i stedet for å selge damestrømper, såpe eller generelt bare mele sin egen kake. Å prestere på jobb er en av de tingene som gjør det artig å jobbe, uansett hvilken sektor man befinner seg i. Regner med at du troller litt, men jeg biter på. De som jobber i offentlig sektor bidrar minst til fellesskapet. De bruker av det. Offentlig sektor er kostnaden i statsbudsjettet og privat sektor er inntekektene.
|
|
|
07/06/2013 10:11
|
endred
Avhengig
|
Avhengig
Og jeg har KUN jobbet i offentlig sektor. Synes det er givende å bidra til samfunnets fellesskap i stedet for å selge damestrømper, såpe eller generelt bare mele sin egen kake. Det er sikkert ikke det du mener, men å tro at det å jobbe i privat sektor betyr at man ikke bidrar positivt til "samfunnets fellesskap" er både arrogant og ignorant, for protokollen. Like arrogant og ignorant som å anta at alle i offentlig sektor ikke jobber, er tilbakestående eller kun er ute etter å motta lønn slik som Abit her insinuerer. ;-) heldigvis så kommer han med en del andre utsagn som gjør at man ikke behøver å bry seg så mye.. I det virkelige liv mener jeg selvsagt at alle som jobber bidrar til samfunnet, i større eller mindre grad. Og mange i privat sektor bidrar vesentlig:-)
Redigert av endred; 07/06/2013 10:12.
|
|
|
[Re: Dexter]
07/06/2013 10:13
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Og jeg har KUN jobbet i offentlig sektor. Synes det er givende å bidra til samfunnets fellesskap i stedet for å selge damestrømper, såpe eller generelt bare mele sin egen kake. Å prestere på jobb er en av de tingene som gjør det artig å jobbe, uansett hvilken sektor man befinner seg i. Regner med at du troller litt, men jeg biter på. De som jobber i offentlig sektor bidrar minst til fellesskapet. De bruker av det. Offentlig sektor er kostnaden i statsbudsjettet og privat sektor er inntekektene. Det var det også frisøren min brukte si, før jeg skaffa meg en barbermaskin
|
|
|
07/06/2013 10:15
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Like arrogant og ignorant som å anta at alle i offentlig sektor ikke jobber, er tilbakestående eller kun er ute etter å motta lønn slik som Abit her insinuerer. ;-)
Jeg insinuerer det slettes ikke ! Jeg påstår det ! Og jeg påstår videre at dette gjelder for minst 50% av den offentlige sysselsetting. De andre 50% er kanskje bl.a. mer opptatt av sosial prestisje og å gli inn.. Blir litte fitte når man presenterer seg som lykkelig arbeidsledig. Dvs, utenom lørdagen da, for da er de norske tøsene så fulle at de ikke husker forrige setning. Synd de også ser slik ut og at det beste man kan få ut av dem er HVP. Men den er de rause med. Er vel en del av kvinnesaken, da de selv får automatisk krefttester jevnlig etter dette virus, mens for menn gjelder som alltid "shit happens. Gå videre i livet". Etterhvert vil det ikke være menn over 50 år igjen og alle lederstillingene vil automatisk tilfalle kvinner (med HVP og uten livmor)
Redigert av Abit; 07/06/2013 10:21.
|
|
|
[Re: Dexter]
07/06/2013 10:16
|
endred
Avhengig
|
Avhengig
Og jeg har KUN jobbet i offentlig sektor. Synes det er givende å bidra til samfunnets fellesskap i stedet for å selge damestrømper, såpe eller generelt bare mele sin egen kake. Å prestere på jobb er en av de tingene som gjør det artig å jobbe, uansett hvilken sektor man befinner seg i. Regner med at du troller litt, men jeg biter på. De som jobber i offentlig sektor bidrar minst til fellesskapet. De bruker av det. Offentlig sektor er kostnaden i statsbudsjettet og privat sektor er inntekektene. Med mindre du ikke vil at ungene dine skal gå på skole osv så har du helt rett.. ;-)
|
|
|
07/06/2013 10:17
|
endred
Avhengig
|
Avhengig
Bare se bort fra mine innlegg, jeg glemte Internettregel nr 1: ikke diskuter på Internett..
Ps. Til trådstarter: lykke til videre, og Abit: god bedring!
Redigert av endred; 07/06/2013 10:20.
|
|
|
07/06/2013 10:19
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
Morsom diskusjon det der. Husker å ha lest et sted at hvis man virkelig skal bidra til en bedre verden så bør man jobbe med finans - fordi det er der man tjener mest penger. En som tjener mye kan hjelpe langt flere enn noen som drar til afrika for å drive med f.eks. manuelt arbeid....eller forsåvidt også være lege, fordi han med penger kan ansette flere leger. En annen måte å se på det er at han som selger damestrømper (som ble brukt i eksemplet) gir verdier som f.eks. kvinnelige sykepleiere setter pris på, som gjør at de blir mer fornøyde og dermed gjør en bedre jobb. De fleste er f.eks. enige i at den totale belastningen på helsearbeidere ville være langt høyere dersom ingen solgt vaskemaskiner, kjøkkenmaskiner, transportmidler m.m
|
|
|
07/06/2013 10:20
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvor jobber du, tro? Jeg blir vurdert nettopp på grunnlag av hva jeg produserer. Det kan ikke være rare kravet så mye som du er her på forumet ;-)
|
|
|
|
|