Sitat: ErrorLars
Quote:

En liten digresjon ift hashtagdiskusjonen;

Hvor ille er det at et nytt stiløp blir lagt om utenom et myrhull, er ikke det bare fornuftig?
I alle fall så lenge det legges inn på tørt land og ikke bare utvider myrhullet?

Jeg har stusset over enkelte stiløp som går gjennom konstant bløte områder, når det 5-15 meter ved siden av er et tørt høydedrag.
Synes det er ganske ironisk at det er bygget sleipe klopper nede i myra når man kan gå og sykle tørrskodd rett ved siden av.

Konklusjonen min så langt er at folk er sauer, som går der andre sauer har gått før dem, uavhengig om det finnes bedre veier eller ikke.
Hopper bjellesauen i elva så følger hele flokken etter...

Et problem med mange hull og gjørmepartier er at de ikke er like våte hele året.

Om våren og høsten blir de gjerne så fæle at folk begynner å bruke en mer egnet sti på siden. Men så tørker de våte partiene såpass ut i visse perioder at folk bruker den våtere stien og holder den åpen. Så ender man tilslutt opp med flere stier på kryss og tvers. Rundt, forbi og gjennom gjørmepartiet.
Er flere steder her på Nesodden hvor du lett vasker kranklageret og pedalene om høsten, men på sommeren kan de samme stedene være helt tørre.

Ja, jeg skjønner at det kan være problematisk, men jeg skjønner ikke hvordan det blir et svar på det jeg skriver.
Jeg skriver som du ser om konstant bløte områder. Jeg tror jeg kun har sett et par av områdene jeg tenker på tørre ved et par anledninger i en periode på 6 år.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS