Dette er den tredje Stumpjumper FSR EVO Expert jeg har hatt på like mange år. Det er rett og slett en helt fantastisk sykkel som er helt rå både opp og ned. [..] EVO er best!
Nope, men skal sykle MA og MOH, og da er det uaktuelt å miste kjedet!! og evoen har så lavt krankhus at det er på tide å få på en taco, og da koster det meg svært få kalorier ekstra å kjøre med en øvre fører også, selv på flate Tønsberg stier..
110mm passer supert til min sykling, trenger ikke 140. Canon er ikke så høy i front. Bedre deler. Todelt krank, ikke tredelt.. Lettere. Kvikkere. Liker fargene. Ser bra ut. Koster 15.000kr mindre.
BikeRadar trår til med ytterligere etterrasjonaliseringsmateriale: A well-balanced, superbly-equipped XC/trail bargain if you dont mind it just turning up half-built in a box.
Den Ragleyn ser kjempemorsom ut. Knall oransje og veldig nett.
Canyonen forøvrig høres jo ut som den beste 29" fulldemperen punktum. Det er nesten litt synd at man kun kan handle den på nettet, for hvis man vil handle i butikk må man ta til takke med en mindreverdige sykkel.
Jepp. Ragley Blue(?) Pig. Bruktkjøpt her på forumet. Hadde 140mm Pike tidligere, Fox 32 m 150mm vandring nå. Føles til tider litt i overkant. Tror kanskje 140 med mulighet for å redusere vandring i klatringer ville vært bedre. Får kanskje kjøpe en hundelenke ;-)
Ragley Piglet har du. Jeg har Ragley Blue pig. Min er slakkere, og din klatrer bedre om jeg husker rett. Piglet er beregnet å ha rundt 120mm gaffel, mens blue pig opp til 160mm..
Neida,det er en Blue Pig. Er bare at den overhodet ikke er blå... Dette er MkI av rammen og har styrerør kun for 1/8" kronrør og ikke sånn kjedefører-feste. MkII har i tillegg en liten bøy på setestagene for mer vertikal fleks. Ut over dette er det samme specs. Ville vært skeptisk til 150-gaffel på ramme beregnet for 120.
Dette er mitt nye stivåpen for 2013-sesongen. Har hatt lyst til å teste større hjul ei stund og da jeg fikk et godt tilbud fra friksjon.no slo jeg til og kjøpte en Saracen Kili Flyer 650b. Det er vel første gang på mer enn ti år at jeg har kjøpt en terrengsykkel som kommer nesten ferdig montert i en pappeske. Ingen delenerding, ingen behov for å tråle 126 nettsider for å finne de riktige komponentene. Planen er å bruke den stort sett som den er, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg vel til å bytte noen deler. En Reverb stealth og noen kraftigere dekk enn Ardent 2.25 skal på uansett.
Førsteinntrykk: Meget god framkommelighet i terrenget. Selv med pusledekk kommer den lett opp steder jeg slet med tidligere. Om det er større hjul eller noe annet som virker inn vil jeg ikke si noe om. Det kommer flere inntrykk og en god rapport når sykkelen er brukt en stund til. For øvrig er det min mening at SLX-gruppa er super og at Kartago bør ødelegges.
Dette er mitt nye stivåpen for 2013-sesongen. Har hatt lyst til å teste større hjul ei stund og da jeg fikk et godt tilbud fra friksjon.no slo jeg til og kjøpte en Saracen Kili Flyer 650b. Det er vel første gang på mer enn ti år at jeg har kjøpt en terrengsykkel som kommer nesten ferdig montert i en pappeske. Ingen delenerding, ingen behov for å tråle 126 nettsider for å finne de riktige komponentene.
Fin(e) farge(r)! Og fin sti. Vedder en Lohengrin på at du kommer til å bytte ut diverse "smådeler" i løpet av sesongen.
Dæven døtte, Hammerschmidt! Funker det like bra som hypen sier? Passet veldig bra til den pene riggen, som forøvrig var veldig stilig. Jeg ville kanskje ha prøvd å redusere kabelsalaten foran ved å forkorte hylsene noget, men ellers vakker!
Så jo ut som den funka bra denne, skulle bare mangle, kanskje
Ja den funker enormt greit, er foreløpig bare rytteren som er begrensningen/ankeret.. Takk for turen forresten! Inspirerende å se skills på det nivået.
Hammerschmidt girer superkjapt, når jeg vil. Det er positivt.
Er dog ikke fornøyd, jeg kommer fra trial der jeg er vandt med kjapp respons fra drivlinjen.. Minst 72klikk på frihjulet.. Nå har jeg vell 32 bake på Dt navet, men hammerschmidt kranken drar med seg kjedet litt bak om jeg trør bak. Så da føles det som jeg har 10 klikk. Liten vanesak, tror jeg skal bli vandt med det ved å ha et jevnere tråkk over steiner og opp crux!
Når kranken er i "andre gir" er det også ganske tungt å trø i forhold.Mye motstand i kranken. Merker det ikke på stien i kampens hete, men irriterer meg veldig på transport etappene.