Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Næring til Styrkeprøven Trondheim-Oslo

Re: Næring til Styrkeprøven Trondheim-Oslo [Re: shakudu] #1626037 14/06/2013 13:20
T
T.Surnevik Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: shakudu
Sitat: T.Surnevik
Du kan jo prøve spiseplanen til Enervit: http://www.styrkeproven.no/files/annonser/2013/enervit/enervit_t.pdf kanskje du klarer deg et par timer ICON_SMILE 8 gel og 3 barer på 540 kilometer, og ingen sportsdrikke.
De må jo ha beregnet at det skal sykles ganske fort da ICON_SMILE

Voldsomt fort også, var ikke store forskjellen i spiseplanen for Lillehammer-Oslo ICON_SMILE

www.sportsmat.no
Rabattkode 'terrengsykkel' gir 10% avslag på alt fra Squeezy.
Re: Næring til Styrkeprøven Trondheim-Oslo [Re: ØyNe] #1626051 14/06/2013 13:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: ØyNe

I 2010 hadde jeg en pose salt potetgull som jeg spiste på Fåvang - helt utrolig digg... ICON_SMILE

Potetgull er digg, men da foreslår jeg Pringles siden det kan pakkes lettere inn i munnen. Cola uten kullsyre funker bra som sportsdrikk når en nesten spyr av all kjemismaken. Ellers brownies, fyrstekake søte ting som en liker og som fyller i magen. Den som fremdeles klarer å få i seg en brødskive etter Lillehammer er mer glad enn meg i brød. Variasjon over ting en liker er viktigere enn nøyaktig næringsinnhold. Den deilige fyrstekaka som får opp humøret i de endeløse furuskogene mellom Brummundalen og Minnesund gjør mer jobb enn UltraProteinMaxFuel-kubben som du bare orker en liten bit av.

Gel gir en delig psykisk boost som varer i 10-15 minutter. Dem kommer du til å trenge. Dersom du er godt trent, blir det huet som kommer til å slite mest - ikke beina.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Næring til Styrkeprøven Trondheim-Oslo [Re: GeirK] #1626062 14/06/2013 14:15
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: GeirK

I 2010 hadde jeg en pose salt potetgull som jeg spiste på Fåvang - helt utrolig digg... ICON_SMILE

Potetgull er digg, men da foreslår jeg Pringles siden det kan pakkes lettere inn i munnen. Cola uten kullsyre funker bra som sportsdrikk når en nesten spyr av all kjemismaken. Ellers brownies, fyrstekake søte ting som en liker og som fyller i magen. Den som fremdeles klarer å få i seg en brødskive etter Lillehammer er mer glad enn meg i brød. Variasjon over ting en liker er viktigere enn nøyaktig næringsinnhold. Den deilige fyrstekaka som får opp humøret i de endeløse furuskogene mellom Brummundalen og Minnesund gjør mer jobb enn UltraProteinMaxFuel-kubben som du bare orker en liten bit av.

Gel gir en delig psykisk boost som varer i 10-15 minutter. Dem kommer du til å trenge. Dersom du er godt trent, blir det huet som kommer til å slite mest - ikke beina.

I år, som i fjor, går Styrkeprøven ikke via Brumunddal, men krysser Mjøsbrua ved Moelv og går langs vestsiden av Mjøsa på grunn av utbyggingen av E6 mellom Tangen og Minnesund.

Re: Næring til Styrkeprøven Trondheim-Oslo [Re: ØyNe] #1626148 14/06/2013 18:36
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K

I år, som i fjor, går Styrkeprøven ikke via Brumunddal, men krysser Mjøsbrua ved Moelv og går langs vestsiden av Mjøsa på grunn av utbyggingen av E6 mellom Tangen og Minnesund.

Bollene på Espa er uansett oppskrytt.

keo
Re: Næring til Styrkeprøven Trondheim-Oslo [Re: shakudu] #1626151 14/06/2013 18:39
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Har syklet to ganger uten følgebil og har derfor spist det jeg har "funnet langs veien". Det betød i praksis hovedsaklig bananer og noen brødskiver. Hadde vært villig til å betale mye for litt variasjon siste halvdel.

Jeg var ikke spesielt godt trent, men hadde tvunget meg til et par treningsturer på 20-25 mil slik at visste noenlunde hvordan mange timer på sykkelen virker på kroppen. Utfordringen for min del var at jeg ble vanvittig lei av å sykle etter 30-35 mil og at den ensformige kosten gjorde at det etter hvert ble en øvelse i seg selv å få i seg mat. Vi er forskjellige, men jeg ville aldri forsøkt meg på distansen med energidrikk, gel og annet kliss som eneste energikilde. Noe salt var det jeg hadde mest lyst på de siste 20 milene.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå