Jo men CTR YB er jo livsfarlig, en fantastisk bil, men livsfarlig. Legendemateriale! Du har integrert rollcage i RT12 som "ikke synes". Eller den synes jo i form av tykkere Astolper, men er godt skjult, det er ikke så skjemmende som halvburet i GT3, som "ødelegger som bruksbil. Samtidig er sikkerhet viktig. Den CTR er jo 1200kg og litt mindre sikker.. RT12ern har går som pokker, er sikker, har all elektronikk(og kan deaktiveres) og all effekt og som man kan ønske seg, og er alikevel dritkjapp selv på bane.
Men for 300K får man ikke mye nybil.
98 Boxter fra 150
98 911 fra 300
00 C4 fra 320, fra 350 har man litt å velge i.
Er 911 virkelig verdt det dobbelte Boxter? Nei mener jeg kjøremessig. Kuppet er Boxter. Kanskje en fremtidig klassiker..?
Noe annet er vinterkjøring. Rust som dreper biler i norge. Vinterkjører du ikke dobler du levetid mhp rust, fra 15-20 til 30-40år. Lite vits i å kun sommerkjøre en bil som har vært vinterkjørt. da er det helårsbruk, og verdien vil ikke holde seg like bra som en "garasjebil" som er investeringsobjekt. Bil vil som regel alltid bli tap. C2/C4 som er vinterkjørte ser ikke jeg for meg noe fremtidig kanonpriser på.