Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Bergen-Voss i plaskregn

Re: Bergen-Voss i plaskregn [Re: bogey] #1618677 03/06/2013 09:31
O
oct Offline
Fersking
Fersking
O
Sitat: bogey
Rittet på lørdag var en mental prøvelse for min del. I første korte bakke etter Helldalen ble jeg redd pga føret (er ikke så god nedover) og vurderte allerede da å bryte. Etter å ha kjørt forbi ulykkesstedet ca. 15 minutter etter selve ulykken vurderte jeg på nytt å bryte. Skjønte med en gang at det kunne være snakk om dødsfall når jeg så hvor ambulansepersonalet var på vei, og det satte en virkelig støkk i meg. Forferdelig trist å se de rytterne som stod i veikanten og skalv av skrekk. Og ikke minst forferdelig å vite at det mest sannsynlig var en som ikke kom hjem til familien sin. Tenker mye på det.

Valgte å fortsette, men slet i alle utforkjøringer. Måtte tette lange luker til feltet mitt etter hver eneste utforbakke. Satt med feltet til bunnen av Skjervet, men som i fjor måtte jeg slippe. Kom i mål fire minutter etter feltet på tiden 5:15 som er pers. Godt fornøyd med det, men mest fornøyd med å kunne dra hjem til familien etterpå.

Nå to dager etter er jeg fortsatt der at jeg ikke kommer til å sykle igjen i regnvær. Synes det var skummelt som f nedover. Og skrekken med å sitte i store felt med høy fart har også meldt seg. Nå får jeg manne meg opp til Voss-Geilo og se om jeg er klar til å stille der.

Dette gjorde et meget sterkt og urettelig inntrykk. Hører fortsatt de fortvilte ropene til medsyklister og kompiser som fikk med seg fallet. Lysten på flere massemønstringsritt på landevei er for lengst borte

Tankene går til familie, venner og bekjente. Kondolerer til alle de pårørende.

Re: Bergen-Voss i plaskregn [Re: bogey] #1618696 03/06/2013 09:54
hinault Offline
Ringrev
Ringrev
http://www.ba.no/nyheter/article6688491.ece

flere interessante tanker her.

Re: Bergen-Voss i plaskregn [Re: hinault] #1618716 03/06/2013 10:27
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: hinault
http://www.ba.no/nyheter/article6688491.ece

flere interessante tanker her.

Det er viktig å tenke gjennom sikkerhet og gjøre det så trygt som mulig.
Dog - uhell kan man vel aldri gardere seg helt mot.
Men, sett fra sidelinjen så sniker tankene seg inn og går i retning av, er dette noe jeg ønsker å holde på med.

Vi er en gruppe som skal sykle Lillehammer - Oslo, av disse så var vi 8 stk som skulle ta Landegrensen som et ritt i forkant. Ble et uhell hvor en av mine sykkelvenner gikk i bakken med et brak i nærmere 50 km/t - Ble 60 minutter venting på ambulanse og tid til å "drodle" litt. Det gikk bra med vår mann, men man tenker mange tanker når man ser og opplever uhell. For vår del så ble gruppen plutselig så mye større enn vi hadde planlagt. Vi var 8, og skulle være 8, men fikk besøk av en del med samme tanker i startområde, ble litt prat, og man ble enige om å sykle sammen.

Merket godt at vi ikke hadde syklet sammen, og indirekte var nok det også årsaken til velten vi fikk erfaring med. For vår del så syklet vi slukøret stille og rolig tilbake til målområdet og lot ritt være ritt.

Er ikke lett å skulle lage et sykkelritt som er helt trygt, er heller ikke helt enkelt å sette sammen puljer på en god måte heller. Det er mange utfordringer rundt å få dette best mulig tror jeg. Selv da vil man trolig oppleve uhell - så får man bare håpe de ikke får slike utfall som dette gjorde.

Utrolig trist å lese om slikt som dette.

Re: Bergen-Voss i plaskregn [Re: bogey] #1618799 03/06/2013 12:06
nanonils Offline
Avhengig
Avhengig
Veldig tragisk med et dødsfall, og man får det veldig tett på kroppen når man har deltatt selv, men til syvende og sist er det et hendelig uhell som kunne skjedd hvor som helst, bare med fatalt utfall ( jeg antar at hendelsesforløpet var at vedkommende hektet sammen med en annen rytter )

Selvsagt tenker man at det viktigste er sikkerhet, men man kan aldri gardere seg helt.I fjor døde en kvinnelig syklist her i Bergen, men jeg har ikke vurdert ett sekund å slutte å sykle eller delta i ritt hverken pga ulykken i går eller ifjor. På samme måte som jeg ikke slutter å kjøre bil, selv om jeg vet at jeg eller en annen sjåfør kan gjøre en feilvurdering som blir skjebnesvanger for meg og min familie.

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino