Det er viktig å tenke gjennom sikkerhet og gjøre det så trygt som mulig.
Dog - uhell kan man vel aldri gardere seg helt mot.
Men, sett fra sidelinjen så sniker tankene seg inn og går i retning av, er dette noe jeg ønsker å holde på med.
Vi er en gruppe som skal sykle Lillehammer - Oslo, av disse så var vi 8 stk som skulle ta Landegrensen som et ritt i forkant. Ble et uhell hvor en av mine sykkelvenner gikk i bakken med et brak i nærmere 50 km/t - Ble 60 minutter venting på ambulanse og tid til å "drodle" litt. Det gikk bra med vår mann, men man tenker mange tanker når man ser og opplever uhell. For vår del så ble gruppen plutselig så mye større enn vi hadde planlagt. Vi var 8, og skulle være 8, men fikk besøk av en del med samme tanker i startområde, ble litt prat, og man ble enige om å sykle sammen.
Merket godt at vi ikke hadde syklet sammen, og indirekte var nok det også årsaken til velten vi fikk erfaring med. For vår del så syklet vi slukøret stille og rolig tilbake til målområdet og lot ritt være ritt.
Er ikke lett å skulle lage et sykkelritt som er helt trygt, er heller ikke helt enkelt å sette sammen puljer på en god måte heller. Det er mange utfordringer rundt å få dette best mulig tror jeg. Selv da vil man trolig oppleve uhell - så får man bare håpe de ikke får slike utfall som dette gjorde.
Utrolig trist å lese om slikt som dette.