Er det egentlig noe poeng i å kjøre med de spdpedalene med plattforum rundt på racer? Har ikke plattformen først og fremst funksjon når du er klippet ut?
Forøvrig kan det nevnes at jeg farter rundt med SPD, Xenhjelm med skjerm og helskjegg, så jeg prøver å holde farten oppe så stilpolitiet ikke skal fakke meg.
Ærlig talt så aner jeg ikke om pedalene med plattform har noen spesiell funksjon på racer, men jeg ønsker ikke per nå og anskaffe meg dedikerte landeveissko ettersom jeg nettopp har investert i nye terrengsko. Skoene har en meget stiv såle og er godt egnet for landevei har jeg hørt av flere.
Rapha Grand Tour Gloves, er det disse som er kremen innen hansker for landeveien? Så det er akseptert med knokeskille på lik linje som armskille?
Apropos skjegg samt hår på bein og armer, er dette fy-fy?
Jeg har heller ikke dedikerte landeveissko, men satte på et sett XT-pedaler uten plattform. Så var ikke SPD i seg selv jeg reagerte på, men at du valgte typen med plattform, som jeg mistenker er unødvendig tungt.
Rapha Grand Tour Gloves, er det disse som er kremen innen hansker for landeveien? Så det er akseptert med knokeskille på lik linje som armskille? Apropos skjegg samt hår på bein og armer, er dette fy-fy?
1) De er retro først og fremst. Fine til L'Eroica-sykkelen din. 2) Det er det sikkert. 3) (Landeveis)syklister barberer beina. Ukesskjegg har blitt ganske in blant Europaproffene. Borti 'merika er helskjegg ikke uvanlig, og skipperen til YT-Torshov Sport har både bart, hår og skjegg. Nesten nok til alle på laget, faktisk.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Ærlig talt så aner jeg ikke om pedalene med plattform har noen spesiell funksjon på racer, men jeg ønsker ikke per nå og anskaffe meg dedikerte landeveissko ettersom jeg nettopp har investert i nye terrengsko. Skoene har en meget stiv såle og er godt egnet for landevei har jeg hørt av flere.
Rapha Grand Tour Gloves, er det disse som er kremen innen hansker for landeveien? Så det er akseptert med knokeskille på lik linje som armskille?
Apropos skjegg samt hår på bein og armer, er dette fy-fy?
Mulig jeg kaster ut en brannfakkel her, men jeg mener at jo fortere du sykler, jo mer slakk har du på reglene. Er du best så har du overholdt regel 5, og det er den viktigste.
Mulig jeg kaster ut en brannfakkel her, men jeg mener at jo fortere du sykler, jo mer slakk har du på reglene. Er du best så har du overholdt regel 5, og det er den viktigste.
Men man må jo passe seg så en ikke blir dumsterk! Eller er det det som er regel 5?
Det er noe av det absolutt beste jeg ser. Folk som sykler brunkremen av stil-syklistene, med mtb-sko og hjelm med brem HTFU
Det er selvfølgelig langt i fra det stiligste jeg ser, men du verden hvor godt er der å se på folk som gir totalt beng i det meste og bare sykler fort.
Sykkelfjas - Sjekk ut gruppa på facebook for mer fjas
Det er noe av det absolutt beste jeg ser. Folk som sykler brunkremen av stil-syklistene, med mtb-sko og hjelm med brem HTFU
Det er selvfølgelig langt i fra det stiligste jeg ser, men du verden hvor godt er der å se på folk som gir totalt beng i det meste og bare sykler fort.
Så jeg bør heller kaste de nye Pearl Izumi-greiene mine og ikle meg Fjørå fra topp til tå?
Så jeg bør heller kaste de nye Pearl Izumi-greiene mine og ikle meg Fjørå fra topp til tå?
Aller helst bør du vel både være stilig og rask men heller rask enn stilig.. Nå er ikke jeg det første, men tilstreber det siste dog med begrenset budsjett
Sykkelfjas - Sjekk ut gruppa på facebook for mer fjas
Pearl Izumi er amerikansk, og eid av Shimano. God kvalitet, men underkjent av stilpolitiet av de forutnevnte årsaker.
Gud bedre, her dukket det opp noe nytt. Har heldigvis bare en vindvest fra PI, og den er så diskret at ingen vil reagere. Hvilke merker er det som er kosher hos politiet? Er det forresten lov å blande?
Jeg har heller ikke dedikerte landeveissko, men satte på et sett XT-pedaler uten plattform. Så var ikke SPD i seg selv jeg reagerte på, men at du valgte typen med plattform, som jeg mistenker er unødvendig tungt.
Hvis du tenker på vekt så veier de kun 315g. Det ser ut som de er relativt store på bilde men i virkeligheten synes jeg de var ganske ok. Nå har jeg fått tilpasset skoene med riktig såle og shims så de er helt topp å sykle med både på landeveien og i terreng.
Men hvis det er kun MTB-skoene som fraviker fra reglene så kan jeg leve godt med det, ville bare høre hvordan jeg 'lå an'. Men når det gjelder hår på beina så er jeg ikke helt der enda - føles ikke helt riktig gitt å stå i dusjen å shave beina til enhver tid.
Pearl Izumi er amerikansk, og eid av Shimano. God kvalitet, men underkjent av stilpolitiet av de forutnevnte årsaker.
Gud bedre, her dukket det opp noe nytt. Har heldigvis bare en vindvest fra PI, og den er så diskret at ingen vil reagere. Hvilke merker er det som er kosher hos politiet? Er det forresten lov å blande?
Oh shit. Betyr det at jeg også må koble av mine Fulcrums (Campa) da jeg ellers har Shimano på sykkelen?