Så det er et kjent problem ja. Da jeg prøvde å fikse den så knakk hele girhendelen av.
Da er spørsmålet om Sram vil gir meg ny, nå som den er nesten 4 år gammel. Eller om jeg bare må punge ut.
Jeg har nylig opplevd nesten samme problem. Jeg har en Nakamura Pursuit Build 38 fra 2010 med Rivalgruppe. Girhendelen til bakgiret mitt røk på en treningstur, og måtte dermed skiftes.
Intersport var forsåvidt behjelpelige, men kunne ikke levere ny girhendelen fra SRAM uten at jeg betalte den selv, da den var over tre år gammel. I tillegg var det lang ventetid på bestilling av ny hendel også (omtrent tre uker før de kunne få den fra forhandler, og like lang levering i alle nettbutikker).
At det tydeligvis er stor pågang på Rival-høyrehendler forteller meg at det sannsynligvis er et kjent problem... I tillegg koster de vel i underkant av et par tusenlapper om du skal ha karbon-hendlene. Jeg endte opp med å bestille et sett SRAM Red-hendler fra Wiggle, som naturlignok ble noe dyrere, men likevel ikke mer enn en knapp tusenlapp mer enn mine lokale sykkelbutikker ville ha for én Rival-hendel.
(Så trenger vi ikke nevne at det å kjøpe Red-hendler også førte til at jeg følte jeg "måtte" kjøpe nytt fram- og bakgir fra samme gruppe....)