Lange, hvite sokker, sort bukse og rosa trøye? Er alt lov når man har maglia rosa?
Altså, dette er jo så etter boka som det kan bli. Sokkene skal jo alltid være hvite, og shortsen alltid svart. Den relativt nye trenden med full rosa pysjamas var jo ikke en gang lovlig før år 2000. Cipollini fikk bøter for å ikle seg gule bukser et år han kapret trøya gultrøya i starten av Frankrike rundt.
Synes ikke Sky har bommet så grovt her. Men tipper vi får se Froome med et gult og ikke blått bånd på shortsen midt i juli.
Jeg tok nå førsteinnlegget fra Øyvind V som et herlig ironisk innlegg... Mulig det funket for bra? Hehe
#5 - HTFU Fritt etter Alpers: Hvis du kjører som en idiot, skader du andre. Hvis du sykler som en idiot, kan du dø. Ingen av delene er nødvendig!
Proffer har jo et svært begrenset klesutvalg. SVÆÆÆÆÆÆRT begrenst. For Skys del dreier det seg kun om lengde på sokker og shortser. Alt annet er jo ytterst standardisert. De korte sokkene som vi tidvis har sett i Giroen har vært under enhver kritikk.
Proffer har jo et svært begrenset klesutvalg. SVÆÆÆÆÆÆRT begrenst. For Skys del dreier det seg kun om lengde på sokker og shortser. Alt annet er jo ytterst standardisert. De korte sokkene som vi tidvis har sett i Giroen har vært under enhver kritikk.
Syns jo Voeckler løser dette på en strøken måte. Tidvis ser det ut som han sykler i annet tøy en resten av laget.
De nymotens lange sokkene overlater jeg til foppallspillere.
Om jeg skulle få buksevann av stilpolitiet på grunn av for korte (selvfølgelig hvite) sokker tar jeg det med knusende ro.... (bruker bare racer'n i sol og varme, så da er buksevann et marginalt problem?)
Syns jo Voeckler løser dette på en strøken måte. Tidvis ser det ut som han sykler i annet tøy en resten av laget.
Voeckler har åpenbart bestilt shorts like kort som da Coppi gikk med bleier. Sokkene er lenger enn mine, og han er bare hur kul som helst. Synes forøvrig kvinner skal ha en viss lengde på sokken de også.
Gubber i korte sokker ser jeg på som en falitterklæring.
Flaskene til Sky er fremdeles grønne, og det stoffet Edvald har oppi lukter langtfra godt ifølge en klubbkamerat som fikk en tilslengt med et hei! og et glis på Stavsjø på lørdag.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Angående varme dager, hvordan skal man forholde seg til avrenning av svette ved f.eks klatringer? Briller og øyne er jo utsatt for dette. Har funnet ut at det kan være praktisk med en liten buffaktig sak som snurres i overkant hanskekanten.