Vi inviterer til første gjennomkjøring Neptunrittløypa den 9. mai kl 12:00!
Opplegget blir at vi kjører samlet i en eller to grupper avh av nivå for å guide gjennom løypa. Deretter kan folk kjøre en runde i sitt eget tempo.
Vi tar noen forbehold: 1) Vi har en del arbeid igjen i løypa, så enkelte steder er den litt røffere eller mer pjuskete enn vi satser på den 8/6. 2) Det er ganske vått fremdeles i enkelte deler av løypa. Noen områder vil tørke opp etter hvert. Andre vil trolig kloppes. 3) Ett strekk 3-500m som tar oss ned fra skauen og ned mot byen går gjennom en hestefarm. Der får vi bare lov å sykle på ritt-dagen. Løsningen i mellomtiden er at vi tar asfaltveien som går langsmed forbi dette stykket, før vi kommer inn på løypa litt lenger ned.
Det koster selvfølgelig ingenting å dukke opp.Tvert i mot er det mulig vi tyr til bestikkelser i form av kaffe, saft og vafler eller kaker (avh av hva vi får til).
Ingen påmelding eller lignende, men for å få et inntrykk av pågangen, er det fint om dere kommenterer i tråden her dersom dere har tenkt å kommer.
I en annen tråd her diskuteres det nå draktreglene i ritt, og jeg forstår det slik at deltakere i Master-klassen må stille i klubbdrakt, mens det ikke er noe krav om dette i Sport-klassen.
I Neptunrittet er jeg påmeldt i Sport/Master, hvilke draktregler gjelder i dette rittet?
It never gets easier, you just go faster - Greg LeMond
På Neptunrittet er Sport i utgangspunktet de med engangslisens og Master er de med helårs.
Man kan selvfølgelig diskutere om de med helårslisens burde få lov til å stille i Sport, og det kan de. Men det er ingen forskjell på Neptunrittet. De starter sammen, og sykler like langt. På rittet vil de stå på samme resultatliste, men til forbundet vil vi skille ut en egen Masterliste. Denne vil også ligge etterhvert på rittets sider. Så eneste praktiske forskjellen er at de som har helårslisens kan få tellende resultat i Mastercuppen.
Dersom du har helårslisens og klubben din er ok med at du stiller i annen drakt, kan du nok behandles som du deltar i Sport. Send bare en mail til undertegnede så ordner vi det.
Når det gjelder draktreglene, er det linket til regelverkene for turritt (Sport) og aktive ritt (Master) fra påmeldingssiden.
Apropos klopper. Ny dugnad i helgen og klopper lagt i noen av de bløtere stedene. Begynner å nærme seg nå. Det er et bittelite parti som ligger under snø ennå, men krysser fingrene for rask smelting.
Har syklet hele løypa i dag og den er knallbra. Den er ferdig merket og ryddet. Litt bløtt enkelte steder men man sykler fint over de partiene. Så møt opp på torsdag folkens............
Et par Swiss Eye sykkelbriller trekkes/gis til en ungdom som stiller på fellesgjennomsykling den 9/5. Se egne invitasjon til dette. Kun til ungdom fra annen klubb enn Svelvik SK kan vinne. For alle blir det uansett mye morsom terrengsykling, med kake etter endt tur. Brillenen er sponset Hamax, mens kakene er bakt med omhu av ivrige sykkelinteriserte foreldre i Svelvik-SK. Velkommen!
skal melde meg på rittet og gleder meg til løypa. Men som svært lite kjent i Svelvik savnet jeg en link på rittets hjemmesider om praktisk info: parkering, garderobemuligheter, mat og drikke under rittet ( og forsåvidt etter) etc. Kunne det la seg gjøre å lage? Evt. peke link om jeg bare ikke finner den rette.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Mat og servering etterpå kan skje på "Dreggen" , som ligger rett ved mål. Her er det også "After bike party" etter rittet for alle som vil. Levende musikk og bra mat!!
Da har vi sakset sammen en litt bedre video av Neptunritt løypa. Det er felles gjennomkjøring i dag. Dessverre i litt våte forhold. Heldigvis var det knallvær på mandag da vi filmet.
Håper denne filmen gi svar til de som lurer på løypa.
Da har vi sakset sammen en litt bedre video av Neptunritt løypa. Det er felles gjennomkjøring i dag. Dessverre i litt våte forhold. Heldigvis var det knallvær på mandag da vi filmet.
Håper denne filmen gi svar til de som lurer på løypa.
Redigert vekk gåpartiene
Ser ut som en veldig morsom løype, synd at det krasjer med Raumerrittet som jeg allerede var påmeldt når jeg ble oppmerksom på dette rittet....
Første fellestrening i Neptunrittløypa gjennomført. Grått vær, men det satte ingen demper på oppmøte eller stemning. Virket som om folk var positive til løypa, tross litt sølete forhold. Moro at så mange stilte og med hyggelig stemning under hele gjennomkjøringen! Gøy å møte trivelige folk over litt terrengsykling. :-)
Var med idag og tørker det opp skal det ikke være mange partiene som trengs å gå i, i bestefall kun 1. Helt klart et ritt som blir lagt inn i kalenderen min.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Det kommer til å være guidet gjennomkjøring på tirsdag og kommende tirsdager i mai kl 18:30 med start i Storgata foran kirken. Dog uten kaffe og kakeservering.
Apropos oppslag om premiering av M og K i Norges Cup. Neptunrittet stiller med en av de største premiepottene i NC og håper terrengsykkelmiljøet vil sette pris på at vinneren i Kvinner Senior potensielt kan stikke av med 10.000 og K Junior 4.000 i lomma!
I dag er siste dag med rabatt for ungdom! Det nærmer seg forøvrig, så vi oppfordrer til å melde seg på for de som liker terreng. Spesielt de som sykler UBCup og Giant cup ol vil like seg her.
Minner om at de som vant startnr til Neptunrittet på UB cup må melde i fra at de skal bruke plassen. Minner også om at rittet er "seeding" for ungdomsbirken (og birken) og at i dag er siste dag med rabattert pris for ungdomsklassene.