Det var en stykk sliten meg som var litt uoppmerksom over en bakketopp. Personen foran meg hadde stått og tråkket opp bakken, og i det han satt seg hoppet han over et tråkk som sendte sykkelen hans litt bakover.. Det førte til at jeg klinket godt inn i bakhjulet hans og klaska i asfalten inn mot midtstripen. Bilen bak hadde begynnt sin forbikjøring, men reagerte heldigvis rett og fikk klemt seg inn mot grøfta. Bilen bomma på meg med noen få centimeter, men tok med seg sykkelen i passeringen.. Selv slapp jeg unna med skrekken og noe "asfalt-eksem".. Hadde griseflaks i uflaksen i og med at det kun gikk utover sykkelen, noen tekstiler, og hjelmen .
Får legge ut resultatet av et krasj jeg også da I selvmedlidenheten over et smadret Fulcrum hjul - men med perfekt påskudd for å feire at jeg kom skadefri fra det, fikk jeg kloa i et par DA C24 hjul i går kveld. Dermed bare MÅ jeg legge ut et bedre bilde enn det forrige. Sort FSA K-Force krank og et hvitt 3T Ergonaova styre er på vei fra Uniten, så et siste bilde kommer vel en gang.
Ikke så rask, men veldig lite utholden.
Re: Vis oss din 2013 Racer!
[Re: vim]
#160101105/05/201316:54
Årets investering, både sykkel og hjul. Skulle ut på min første tur med den i dag, men under tuning av gir røk den innerste girhendelen på fremveksleren. Det var da som svarte. En liten prøvetur i nabolaget på store klingen virket lovende. Beklager litt dårlig bilde. iPhone i skumring er ikke det beste.
Når det gjelder hender og styretape støtter jeg meg til Arvesen : " den som sykler uten hansker har aldri gått skikkelig på trynet". Når det er sagt opererer jeg med sommertape (hvit) og vår høst/høst tape. (svart).
Vil tro Kurt snakker om feltsykling og konkurranse. På trening kan hanskene fint droppes.
Når det gjelder hender og styretape støtter jeg meg til Arvesen : " den som sykler uten hansker har aldri gått skikkelig på trynet". Når det er sagt opererer jeg med sommertape (hvit) og vår høst/høst tape. (svart).
Vil tro Kurt snakker om feltsykling og konkurranse. På trening kan hanskene fint droppes.
Har aldri gått i bakken ifm feltsykling og konkurranse men på trening. Skal jeg følge den logikken kan jeg vel droppe hansker på ritt
Har aldri gått i bakken ifm feltsykling og konkurranse men på trening. Skal jeg følge den logikken kan jeg vel droppe hansker på ritt
Hvordan klarer du å gå i bakken på trening, alene?
Hvordan klarer du å gå i bakken på trening, alene?
Punkterte fordekk i nedoverbakke den ene gangen f.eks - siktet på den mykeste grusen jeg så i nærmeste sving... Ellers er bilister her i barteby ganske så nater, så det er lav terskel med å få hjelp til å kjøre ut i grøfta eller lignende.
Punkterte fordekk i nedoverbakke den ene gangen f.eks - siktet på den mykeste grusen jeg så i nærmeste sving... Ellers er bilister her i barteby ganske så nater, så det er lav terskel med å få hjelp til å kjøre ut i grøfta eller lignende.
Og dette kan ikke skje når man kjører i felt?
Jo helt klart, men det har jo ikke skjedd meg når jeg har kjørt i felt, så med argumentasjonen andre viste til kan jeg da sløyfe hansker under ritt. Ikke at jeg sykler ritt uten hansker. Men nå har vi dratt denne fjasediskusjonen langt nok. Flere sykkelbilder takk!
Legger inn et nytt bilde av sykkelen. Endringene er få, men merkbare Jeg har byttet ut det orginale styret med 3T Rotundo Pro, fantastisk styre forresten også har jeg byttet setet til Selle Italia Flite team edition [img]http://bildr.no/view/1609572[/img]