Hvite hoods og hvit styretape vil jo ikke være fint. Hvitfargene vil høyst sansynlig ikke være de samme og fronten vil se lett og skjør ut. Hvitt sete er for posører - egentlig hvit styretape også. ;-) Ren styretape derimot...
Hvite hoods og hvit styretape vil jo ikke være fint. Hvitfargene vil høyst sansynlig ikke være de samme og fronten vil se lett og skjør ut. Hvitt sete er for posører - egentlig hvit styretape også. ;-) Ren styretape derimot...
Jaja, men så er jeg posør også da, men hvitt sete blir det aldri på meg!
Kaffen i vrangstrupen. Jeg har en forholdsvis hvit sykkel med hvitt sete og hvit tape. Svarte hoods. Er det derfor folk ser så rart på meg når jeg er ute og sykler?
Jeg kan gå med på at hvit styretape kan være litt upraktisk om man har skittent drivverk og driver og fingrer med dette ute på tur, evt. hvis man er så tett at man velger en sånn porøs variant som suger til seg dritten fra lufta og blir grå uansett, men begge disse to punktene kan man da fint unngå hvis man er litt forutseende/elegant. At hvitt sete skal være for posører, derimot -- den tror jeg du må forklare.
Det er jo ikke akkurat det samme, siden man ofte holder med bare hender på styretapen (med mindre man ofte sykler i nettoen ...). De fleste seter jeg har vært borti har hatt en overflate som har vært glatt, kommer i farta ikke på noen som har samme finish som porøs styretape ... Har hatt noen hvite seter, samtlige har latt seg rengjøre rimelig enkelt, de fleste har beholdt hvitfargen over tid (unntaket var et Toupé fra big S som ble litt gulnet, men det var lenge etter at det hadde begynt å henge på midten, så det var vel uansett over middagshøyden).
Det er jo ikke akkurat det samme, siden man ofte holder med bare hender på styretapen (med mindre man ofte sykler i nettoen ...). De fleste seter jeg har vært borti har hatt en overflate som har vært glatt, kommer i farta ikke på noen som har samme finish som porøs styretape ... Har hatt noen hvite seter, samtlige har latt seg rengjøre rimelig enkelt, de fleste har beholdt hvitfargen over tid (unntaket var et Toupé fra big S som ble litt gulnet, men det var lenge etter at det hadde begynt å henge på midten, så det var vel uansett over middagshøyden).
Selvsagt er ikke seter like porøse som styretape kan være, men tanken på en hvit gelflow etter noen regnværsturer der olje og asfletstøv renner nedover stussen og gnis inn i setet, mil etter mil gjør sammenligningen god nok for meg.
Når det gjelder hender og styretape støtter jeg meg til Arvesen : " den som sykler uten hansker har aldri gått skikkelig på trynet". Når det er sagt opererer jeg med sommertape (hvit) og vår høst/høst tape. (svart).
Time er noe av det aller kuleste. De vever for øvrig sin egen carbonfiber, det er vel ikke så mange produsenter, og i alle fall ikke så små produsenter, som gjør dette.
De trenger ikke knekke nedover igjen, hendlene. Jeg har montert noen kompaktbukker for sårt trengende etterhvert.
Monter hendlene slik ar det ikke blir noen knekk mellom styreflaten og hendelkroppen. Blir det da for langt fram til bremsene fra bukken kan du sette inn kile (Shimano) eller flytte dem nærmere med passende verktøy (SRAM). Campa er mer finurlig å få til.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Her har vi samboeren min etter å ha tatt henne med på en finfin tur til Solbergfoss i går, 1. Mai.
Syklet fra Oslo til Ytre Enebakk og møtte endel slitne deltakere som var med på Enebakk rundt. Kan ha noe med at jeg kom meg nokså sent avgårde... Valgte å sykle rundt Øyeren istedet og klokket 14mil totalt.
Liker denne damen såpass godt,- så hun får bli i flere år til :-)