Apropos - tipper Curtis Keene gruer seg noe JÆVLIG til Enduro World Series 2013. Han skal jo kjøre 29er, så det blir sikkert dritkjedelig hele sesongen.
Og da vant Steve Smith Underworld Cup Port Angeles med de aller fleste store navnene på start på Wilsonen sin, uten en eneste 29er i sikte. Er vel bare Logan Bingelli som kjører 29 eller 27,5 mer eller mindre fast, har ikke sett ham på listene.
Utforseier på 26" - Er store hjul helt ute?
P
Re: Utforseier på 29er - Tar store hjul helt over?
[Re: PålS]
#159725230/04/201307:51
Og da vant Steve Smith Underworld Cup Port Angeles med de aller fleste store navnene på start på Wilsonen sin, uten en eneste 29er i sikte. Er vel bare Logan Bingelli som kjører 29 eller 27,5 mer eller mindre fast, har ikke sett ham på listene.
Utforseier på 26" - Er store hjul helt ute?
P
De "ekte" utforrittene kommer til å bli fullstendig dominert av 26ere også i år, kanskje med et og annet innslag av 27.5. Ryktes at Spec driver å modder Demo for 27.5.
SeaDonkey er ikke noe ekte utfor-ritt, men likevel interessant at det ble kjørt med store hjul.
Kan se for meg at noen fra Spec kan finne på å vurdere 29er Enduro i SørAfrika... om de tørr kjøre det i et VM :-D
Forøvrig artig med Smith, og Gwin på 4-5.? Gwinny har tvunget resten til å ta et steg videre gitt... Smith har jeg trua på i år.
ENVE har jo sluppet DH-hjulsett i 650b-utførelse, og de er jo tett i samarbeid med Santa Cruz og Syndicate, så det blir kanskje noe 650b-kjøring fra Peaty, Minnaar og Ratboy i utfor i år?
ENVE har jo sluppet DH-hjulsett i 650b-utførelse, og de er jo tett i samarbeid med Santa Cruz og Syndicate, så det blir kanskje noe 650b-kjøring fra Peaty, Minnaar og Ratboy i utfor i år?
Overasker meg ikke, men de går nok rett på Bronson'en til de gutta hvertfall. Minnaar sa i et intervju at han kom til å kjøre V10 slik den er nå, fordi den funker så bra... men han er jo kontraksforplikta til å si sånn også.
Man kan jo lure på hvem som blir den første topp-10 rytter og fabrikk som kjører noe annet enn 650b. Logan Bingelli og KHS teller ikke...
Her i East Coast USA er det en voldsom polarisering om dagen. I tekniske ritt er det nå flere rigid 29ers samtidig som 26" FullSusp race rockets som Top Fuel og Felt Edict også hevder seg. Seier i MD statechampionship Cat 2 til Top Fuel!! Pendelen svinger i begge retninger, hvis det går an å si det
dere som snakker om LB i denne tråden, er det light bicycle dere snakker om? tåler disse felgene mye, ala flow? det virker jo som et kupp isf, prisen er ikke ille til den vekta, de har jo en perfekt felg med ytre bredde 30mm indre bredde 23mm, og fantastiske 360gram
[Re: Djenghis]
#159792830/04/201320:37
dere som snakker om LB i denne tråden, er det light bicycle dere snakker om? tåler disse felgene mye, ala flow? det virker jo som et kupp isf, prisen er ikke ille til den vekta, de har jo en perfekt felg med ytre bredde 30mm indre bredde 23mm, og fantastiske 360gram
Ja
[Re: RazeFaze]
#159802701/05/201306:08
Man kan jo lure på hvem som blir den første topp-10 rytter og fabrikk som kjører noe annet enn 650b. Logan Bingelli og KHS teller ikke...
Hva mener du egentlig med dette?
Jeg vet faktisk ikke :-D
Jeg omformulerer den litt og utdyper.
"Det blir spennende å se hvem som knekker topp 10 i VerdensCup på hvilken sykkel med noe annet enn 26" hjul. Logan Bingelli er ikke god nok til å regne med og KHS er et tullemerke"
-------------------- Happy Trails! Jørgen
[Re: erling]
#159874702/05/201307:22
Ja
En kompis har sprekt sin skikkelig... hjulet er beint, men felgen ubrukelig. Han kjører med 2.4 ardent og 30psi i dekka. Kan såklart være skikkelig uheldig også :-D
Ja
En kompis har sprekt sin skikkelig... hjulet er beint, men felgen ubrukelig. Han kjører med 2.4 ardent og 30psi i dekka. Kan såklart være skikkelig uheldig også :-D
Utforfelg er det ikke.
Mine egne funker finfint ennå.
ok, hva bruker du dine hjul på slags sykling? er ikke noe jeg skal skaffe selv akkurat nå men dersom litt heisanlegg og litt topptur i tillegg til sti er på kanten så står jeg nok over disse når dagen for oppgradering kommer, ifølge sidene deres er utforvarianten deres oppe i 450gram da er det ikke langt unna alufelger som ikke sprekker men får en harmløs bulk
[Re: RazeFaze]
#159877402/05/201307:45
Ja
Utforfelg er det ikke.
Mine egne funker finfint ennå.
ok, hva bruker du dine hjul på slags sykling? er ikke noe jeg skal skaffe selv akkurat nå men dersom litt heisanlegg og litt topptur i tillegg til sti er på kanten så står jeg nok over disse når dagen for oppgradering kommer, ifølge sidene deres er utforvarianten deres oppe i 450gram da er det ikke langt unna alufelger som ikke sprekker men får en harmløs bulk
Jeg bruker mine til "ren" stisykling av den tekniske sorten. Om det er enduro eller sti, eller grov sti eller topptur.
Jeg er for en gangs skyld under 90kg, 29er Stumpjumper med 130mm vandring foran og bak. Kjører Spec Butcher 2.3 dekk slangeløst, ca 800gram per dekk.
De stiene jeg kjører er ikke de raskeste, men det er mye røtte og stein. Mine vil ikke bli brukt til noe heisbasert.
Kompisen som tok bakfelgen kjører også sti, men kjører hardt, uten å ha noen spesiel historie på vraking av hjul med Flow-felger.
Hva mener du egentlig med dette?
Jeg vet faktisk ikke :-D
Jeg omformulerer den litt og utdyper.
"Det blir spennende å se hvem som knekker topp 10 i VerdensCup på hvilken sykkel med noe annet enn 26" hjul. Logan Bingelli er ikke god nok til å regne med og KHS er et tullemerke"
Flere av Scott-gutta kjørte 650B i noen ritt i fjor, så jeg tipper det kommer fra den kanten.