Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport!

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1595251 26/04/2013 19:19
J
jensen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
østmarka
skullerud til rundvann og ned dødsbakken tilbake til rundvann videre over skullerudåsen og litt her og der.'
stort sett bart.
litt vått litt tørt og noen felt med snø i de mest skyggefulle stedene

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Tarandus] #1595551 27/04/2013 15:18
SweHamdouni Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Tarandus
Nå har det vært veldig bra forhold store deler av vinteren. Når nå snøen/isen smelter, kommer røtter, steiner og andre hindringer fram og flytstiene fra i vinter forsvinner. Det blir vått, klissete og sykkelen blir full av gjørme og må vaskes etter hver tur.Er det dette folket lengter etter?
Til de av dere som ikke har vært ute med sykkelen i vinter vil jeg bare si: Dere har gått glipp av noe.

Må bare legge til at dette sikkert ble litt farget av at jeg tryna på første barmarksturen på lørdag i Grønliåsen og knekte ene fingeren...

Hilsen KjellA

Kjell A, dåliga förhållanden gör bara din teknik bättre. Hemligheten är att ha tillräckligt med fart, släpp vuxenspärren så kommer du uppleva en helt ny värld av terrängcykling ICON_SMILE

Att ta hand om cykeln finner i alla fall jag som mycket belåtande.

Lycka till.

Redigert av SweHamdouni; 27/04/2013 15:32.
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1595693 27/04/2013 19:22
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Østmarka er åpen for barmarkssykling

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1595775 27/04/2013 22:19
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fint og tørt på Ljanskollen og Svartskog.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: flexd] #1596116 28/04/2013 16:58
chalshus Offline
More than words
More than words
Sitat: flexd
Er det noen som har vært oppe ved Frognerseteren i det siste? Har akkurat kjøpt meg downhill-sykkel og tenker det er nærmeste nedoverbakke, men hvordan er forholdene der nå? :-D

Setern er moro det, men jeg tror det ikke er klart enda.

Du bør heller ta en tur til Aron, Drammen. Mye mer stas. Og det blir klart:

"Åpning av sykkelsesongen:
Lørdag 11 mai kl. 11.00!"

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1596459 29/04/2013 06:59
G
gabbar Offline
Entusiast
Entusiast
G
Syklet lysløypa Ellingsrud - Mariholtet - Hellerudtoppen på fredag.

Ellingsrud - Mariholtet var veien veldig fin. Tørt, og ingen ny grus.
Mariholtet - Sarabråten var ganske dårlig i enkelte partier. Snøen har ikke smelta, så kombinasjonen smeltevann og mange syklende/gående har skapt ganske mye gjørme i enkelte partier. Etter den siste kneika før Sarabråten, var resten av veien til Hellerudtoppen bra.

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1597176 30/04/2013 05:58
C
Claus Offline
Entusiast
Entusiast
C
Noe nytt fra Lillomarka? Må vel begynne å smelte rundt Årvoll?
Hvor blir først bart i Nordmarka?

Claus
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1597198 30/04/2013 06:34
sam Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Claus
Noe nytt fra Lillomarka? Må vel begynne å smelte rundt Årvoll?
Hvor blir først bart i Nordmarka?

Sydvendt på Årvoll er bart, lenger inn er det en del snø/is. Var der sist på søndag, sikkert blitt litt bedre nå, men det er nok ganske vått (vær forsiktig, mye sårbart underlag rundt om!).

CK Fix
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1597345 30/04/2013 09:20
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Håper alle respekterer sykkelforbudet på Bukkebergrunden, det er veldig vått og sårbart der nå.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1597375 30/04/2013 09:49
C
Claus Offline
Entusiast
Entusiast
C
Hvor er dette?

Hvordan står det til med Trulsen da?
Tenkte leke meg litt der i morgen

Claus
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1597385 30/04/2013 09:56
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Trulsen er helt ok, selv om det nok er vått på de våte stedene der også.

Bukkebergodden er på andre siden av Ulsrudvann fra Østmarksetra, mot Nøklevann. Gå inn på Terrengsykkelrittet sine sider så finner du kart og info.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1597601 30/04/2013 13:36
K
Kimmy Offline
Avhengig
Avhengig
K
Kjørte denne runden igår.
Endel hard snø på vestsiden av Årvoll,meget sleipt ned igjen på andre siden(ridestien). Ganske vått videre innover. Over til Trollvann var det mye snø og is. Endomendo

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1597919 30/04/2013 20:30
chalshus Offline
More than words
More than words
E6 er snøfri og finfin helt opp til den første lange og vanskelige bakken. Så er det tidvis mye sne helt opp til grusveien.

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: chalshus] #1597934 30/04/2013 20:44
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: chalshus
E6 er snøfri og finfin helt opp til den første lange og vanskelige bakken. Så er det tidvis mye sne helt opp til grusveien.

Lang, vanskelig bakke? På E6?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: sykkeloyvind] #1597967 30/04/2013 21:34
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sykkeloyvind

Han mener nok den litt leie s-sving bakken like før tvers-over til Gule/Bung Hole. Spesielt lang er den ikke (40 meter?), men småvanskelig. Jeg tilbragte mange timer her for noen år tilbake i et forsøk på å bli en bedre stisyklist. Hjalp gjorde det og.

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: runermm] #1598034 01/05/2013 06:28
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: runermm

Han mener nok den litt leie s-sving bakken like før tvers-over til Gule/Bung Hole. Spesielt lang er den ikke (40 meter?), men småvanskelig. Jeg tilbragte mange timer her for noen år tilbake i et forsøk på å bli en bedre stisyklist. Hjalp gjorde det og.

Utrolig hvor det som var vanskelig før, tidvis er som en lek nå. Har hatt et par turer til Gressvik og spesielt to steder har jeg alltid tidligere kåla fælt. Nå gikk de begge som en "lek".

Lover godt for sesongen.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1598097 01/05/2013 09:01
GauteS Offline
Entusiast
Entusiast
Til de som skal sykle Trulsen vil jeg anbefale indrefileten som retur, så slipper man unna de fleste gjørmepartiene. Denne tar av til høyre på toppen av den første grusbakken, opp svabergene. Holder man kontinuerlig svakt venstre kommer man ut på slutten av den vanlige Trulsrunden.

Rollercoaster er også tørr og fin.

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Jokis] #1598099 01/05/2013 09:06
Jamis_One Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Jokis
Sykla Ekebergsåsen-Brannfjell-Ekebergsåsen idag.
Nå er det nesten helt tørt på de fleste stedene her og knallfin sykling.

Hvor starter jeg og hvor ender denne stien? Bortsett fra at det er på Ekebergåsen?

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1598342 01/05/2013 16:42
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Vl det er to skoger liksom. Jeg har starter fra Erlandstuveien/Sandstuveien og krysser over til "Ekebergsåsen" på et tidspunkt. Er ikke veldig kjent, sikkert andre som kan gi deg bedre beskrivelse enn meg.

...dette er litt sånn "tidlig på sesongen kult" , da det ofte er tidlig bart her.
Nå er det jo endel andre steder som er syklbare.

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: sykkeloyvind] #1598420 01/05/2013 18:11
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H

Elitisme har tatt knekken på sporter før, og kommer helt sikkert til å gjøre det senere også. Windsurfing er et glimrende eksempel -lenge var det kun de vanskeligste race brettene som vant alle tester...eller wave. Uansett var det veldig ukult å kjøre rundt med brett som strengt tatt passet bruken til de aller fleste....og direkte pinlig å slite med jibben når gutta i bladene tok table topps og lopper. Det fine med relativt nye sporter er at de fleste husker mestringsfølelsen av å løse crux på det nivået man er. Synes selv det er fascinerende å se gode syklister flyte gjennom partier som for meg er nesten umulige - men ikke fortell meg at partiet ikker vanskelig/skummelt/tungt for meg.

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1598511 01/05/2013 19:37
dokhan Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg syklet blåmerket sti mellom toppen av Årvollåsen og Lilloseter i dag. Tipp topp forhold, kun et par steder med mye snø.

Off topic: er det noen som vet om "den gamle gruveveien" som går ned til Rødtvedt er syklbar hele veien?

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1598581 01/05/2013 20:31
O
Oekern Offline
Avhengig
Avhengig
O
er det noen som har vært i sognsvann i det siste ?
Var der selv for 2 og en halv uke siden, men da var det fortsatt skiløyper..

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Oekern] #1598625 01/05/2013 21:11
K
KarlBilt Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Oekern

Har heldigvis ikke vært i ICON_WINK Sognsvann, men på stiene rundt var det fint i ettermiddag. Syklet Irin og Bunghole opp og vekslet over til Baristaen ned. Tørt på høydedragene og delvis frossent over de bløte områdene. Noe snø i skyggepartiene. Ikke lenge til alt er tørt og fint nå....

-Gaute-
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1599002 02/05/2013 12:25
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Fuglemyra-Vettakollen.
Noen som har prøvd seg?

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: hilmer] #1599086 02/05/2013 14:02
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: hilmer

Elitisme har tatt knekken på sporter før, og kommer helt sikkert til å gjøre det senere også. Windsurfing er et glimrende eksempel -lenge var det kun de vanskeligste race brettene som vant alle tester...eller wave. Uansett var det veldig ukult å kjøre rundt med brett som strengt tatt passet bruken til de aller fleste....og direkte pinlig å slite med jibben når gutta i bladene tok table topps og lopper. Det fine med relativt nye sporter er at de fleste husker mestringsfølelsen av å løse crux på det nivået man er. Synes selv det er fascinerende å se gode syklister flyte gjennom partier som for meg er nesten umulige - men ikke fortell meg at partiet ikker vanskelig/skummelt/tungt for meg.

Christian er ganske så raskt til å slarve og slenge skarpe meldinger så han tåler nok et lett spark bak han også.
Det er nok alvor i verden til at litt lettbeint tøys med forum-venner må aksepteres.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1599859 03/05/2013 13:34
GauteS Offline
Entusiast
Entusiast
Skulle sykle t/r Sandbakken P fra Ekeberg-området i dag på asfalt(!), men framme på P-plassen tok jeg til vettet og dro inn på sti nordover. Første del av stien var delvis gjørmete som vanlig, men tilnærmet barfrost i skyggen gjorde det aller meste syklbart. Videre syklet jeg ned den nye Utforprisen, overraskende tørt og fint her også. Gleden tok slutt da bakgiret plutselig løsnet og surret seg inn i hjulet, men jeg kom meg hjem med to funksjonelle gir. Strava-logg her, hvis noen er interessert. Surret ved Østmarkskapellet er cruxing opp kneika mot kapellet, til høyre 30 meter før Kirketrappa hvis man kommer fra Rundvann. Fikk det til på ca 10. forsøk ICON_WINK

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: sykkeloyvind] #1599864 03/05/2013 13:39
chalshus Offline
More than words
More than words

Christian er ganske så raskt til å slarve og slenge skarpe meldinger så han tåler nok et lett spark bak han også.
Det er nok alvor i verden til at litt lettbeint tøys med forum-venner må aksepteres.

Null stress dette. ICON_WINK
Snøen er der sikkert fortsatt.

Over Vettakollen begynner det nok å bli isfritt. Men ikke på baksiden. Ville nok prøyd meg på fremsiden og og syklet innover så langt det var mulig. Men hvorfor sykle på snø og is når det er andre områder i Osloområdet som er flotte .

Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: Subs] #1599936 03/05/2013 16:05
Fluefisker Offline
Entusiast
Entusiast
Noen som vet om det er greit å sykle fra Krokhol til Skjelbreia? Jeg er skeptisk til om trillestien er "åpen", men håper noen har gode nyheter.

Hilsen Roar
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: KarlBilt] #1599960 03/05/2013 16:48
O
Oekern Offline
Avhengig
Avhengig
O
Sitat: KarlBilt
Sitat: Oekern

Har heldigvis ikke vært i ICON_WINK Sognsvann, men på stiene rundt var det fint i ettermiddag. Syklet Irin og Bunghole opp og vekslet over til Baristaen ned. Tørt på høydedragene og delvis frossent over de bløte områdene. Noe snø i skyggepartiene. Ikke lenge til alt er tørt og fint nå....

Det høres bra ut !
Blei litt feil i skrivinga der ja.

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Snøfrie stier i Oslo, en statusrapport! [Re: sykkeloyvind] #1600140 03/05/2013 20:41
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: hilmer

Enig i det, så at det var et svar til en kjent forum-deltager først etter at jeg hadde trykket send.....

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support