Alle Domane-modellene leveres med det Trek kaller "endurance geometry". Jeg tror H2, H3 osv bare brukes på Madone.
Jeg trengte en litt mindre aggressiv sykkel og så langt er den helt perfekt. Kjører oppi masse hull i veien for å kjenne hvor smooth Domane er! Samtidig er den stiv og føles svært rask.
Denne sykkelen er for så vidt grundig dokumentert i egen byggetråd, men synes det er stas å legge ut et mobilbilde fra sykling i Italia i uka som gikk.
Giant tcr advanced 2008, Campagnolo Record. Andre hjul, nytt sete og (trolig) nytt styre kommer i løpet av sesongen...
Her er min trofaste jernhest. En Monoc, type svart. Årsmodell ukjent. Arvet av kompis, som i sin tur kjøpte den brukt etter at den hadde gått mange mil på Mallorca. Denne flotte gampen har vært gjennom både rammebrudd og -bytte, men holder nok ut en sesong til, og selv om den er gammel og sikkert 2-3 kg overvektig, er jeg meget glad i denne! Brukes som trenings-, jobb- og rittsykkel. Nytt av året er Ultegra-hjulsett. Grunnet fortsatt bruk av vintersko, er den for øyeblikket utstyrt med SPD-pedaler, mot normalt Look Keo.
Orbea Opalen jeg bygget opp før jul fikk sin første utetur idag, etter at jeg endelig kappet til gaffelrøret. Å gå rett fra Focus Mares CX til denne (på samme hjulsett) opplevdes fantastisk! Opal er mye mer komfortabel enn jeg hadde håpa på, tatt i betraktning at den visstnok skulle være litt stivere og mindre komfortabel enn Orca. (Opal kan sammenlignes med dagens Orca Silver)
Da er i hvert fall halve ekvipasjen nogenlunde i orden. Kjøpt sent i 2012, stått i stua i noen måneder, og har nå fått prøvd seg på både våt og tørr asfalt. Har satt på kinahjul, uten at jeg aner om de er raskere, stivere, mykere eller mer aero enn originalene (Mavic Ksyrium Elite). Det eneste jeg vet er at de er lettere (og at montering av Continental Competition tubular er et lite helvete...). Og at jeg foreløpig er ganske så fornøyd :-)
Takk for det.. Wieren røk på veg ut av gården med to stk karer ventende. Derfor ble det litt panisk mekking og dertil dårlig lagt tape... Men men... Hjulene er HED Stinger 6. Fantastiske hjul med veloflex arenberg dekk.
Sitat: Christian
Sitat: Normann
Her er min Supersix. [...] Må bare beklage styretape jobben. den er lagt feil i kampens hete etter wirebrudd.
Fin! Det var en prøvetur på en sånn som gjorde at jeg "måtte" bytte. Hvilke hjul er det?
Her er min sykkel for sesongen. Ultimate CF ramme ny i vinter, byttet ut chinarello-ramme som stod på den i fjor. Force gruppe halvannet år gammel. Blir både turritt og mastercup på denne i år, følelsen etter de første 1000km er upåklagelig .
Inntrykket mitt er at Canyonen er mer stabil og manøvrerbar, samtidig som den også virker leken og lett. Den sitter som limt til underlaget gjennom svinger og utforkjøringer. Kinarammen opplevdes langt mer nervøs, spesielt i høye hastigheter. Dette har nok mye med at Canyonen har litt lenger akselavstand til tross for at jeg har gått ned en størrelse fra 56 til 54.
Det å vite at en sykler på en "skikkelig" sykkel istedenfor en småflau Pinarello-kopi gir også en litt bedre følelse, selv om gamlerammen også var super å sykle på...
min kjære Merida Reacto med Di2 ultegra, DA C24 hjulsett med attack force gummi på, og vittoria latex slange(kjenner dog ingen forskjell fra vanlig slange :D:D) og Cobb cycling sete som jeg har på prøve, og det fungerer skremmende bra, har 330km på det til nå og hekken klager ikke slik den gjorde med Fizik arione
En av disse - eller begge to? En stk. solid alumaskin for raske og korte ritt, en stk. komfortkarbon for lange og trege ritt kanskje? Sånn vektmessig sett ligger CAAD-en ned mot 6,9 mens CLX 3.0-en er en halvkilo eller så stødigere hvis de blir veid med samme hjul. Slik de står på bildet er det en kilo forskjell. Her er ingen av de avbildet med stallens letteste hjulsett, et DA C24.
CAAD-en i solfylte omgivelser:
CLX 3.0-en koser seg i min barndoms dal:
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!